Alle begrip voor het feit dat je soms onhandig uit de hoek kan komen. Maar in zijn algemeenheid: als je een opmerking maakt die verkeerd valt, dan kun je ofwel laten weten dat je het zo niet hebt bedoeld, ofwel je kan reageren zoals jij deed met een behoorlijk agressieve en vrouwonvriendelijke opmerking.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat klopt wel maar het is voor mij ook niet leuk om continu op mn tenen te moeten lopen natuurlijk. Dat snap je toch ook wel? Als je bij alles wat je zegt 100 x moet nadenken. Misschien gaat dat bij jou automatisch maar bij mij niet.
Ik probeerde eerst nog uit te leggen dat het gewoon een vraag was maar het mens emmerde maar doorquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alle begrip voor het feit dat je soms onhandig uit de hoek kan komen. Maar in zijn algemeenheid: als je een opmerking maakt die verkeerd valt, dan kun je ofwel laten weten dat je het zo niet hebt bedoeld, ofwel je kan reageren zoals jij deed met een behoorlijk agressieve en vrouwonvriendelijke opmerking.
En met name daar ga je wat mij betreft de fout in. Want dat doe je bewust.
Toen ik nog in de advocatuur werkte kregen degenen die om een uur of 18 naar huis gingen naar hun hoofd 'o, werk je vandaag maar een halve dag?' Dat was daar onderdeel van de cultuur. Tegenwoordig zouden we dat een giftige bedrijfscultuur noemen. En strikt genomen klopt dat ook wel (al lag dat vooral aan hele andere dingen), maar dat terzijde.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wij mannelijke collega's zeggen dit ook tegen elkaar hoor, van oh ga je alweeeeeer op vakantie.
Maar er zitten bij ons dan ook vrij veel autisten tussen (ICT he).
En dan leggen we nog wel echt nadruk op de ALWEEER.
Mijn tip: als je vrouwonvriendelijk uit de hoek wil komen... tot 10 tellen. En alleen als het dan echt te grappig is, dan kan het in de juiste groep. Maar anders: niet doen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik probeerde eerst nog uit te leggen dat het gewoon een vraag was maar het mens emmerde maar door. Ja dan kan ik ook wel eens uit mijn slof schieten en komt er inderdaad een onvriendelijk opmerking over menstruatie.
Als je meer dan 40 u per week betaald krijgt kan je natuurlijk heus wel meer dan 40 u per week werken, maar zo niet ben ik om 18 u allang weg.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen ik nog in de advocatuur werkte kregen degenen die om een uur of 18 naar huis gingen naar hun hoofd 'o, werk je vandaag maar een halve dag?' Dat was daar onderdeel van de cultuur. Tegenwoordig zouden we dat een giftige bedrijfscultuur noemen. En strikt genomen klopt dat ook wel (al lag dat vooral aan hele andere dingen), maar dat terzijde.
Doe je dat elders, dan zullen mensen denken dat jij niet helemaal spoort...
Kortom: hangt af van de persoon, de situatie, enz.
Ik had heus wel door dat het onvriendelijk was maar ik vond haar gezeik ook ongelooflijk respectloos en onbeschoft dus ik dacht stik er maar in mens.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn tip: als je vrouwonvriendelijk uit de hoek wil komen... tot 10 tellen. En alleen als het dan echt te grappig is, dan kan het in de juiste groep. Maar anders: niet doen.
En nee, ik ben niet politiek correct. Sterker nog, mijn humor is zwaar over de rand in het algemeen. Maar mensen voor het hoofd stoten is nu eenmaal helemaal niet zo leuk. Tenzij het echt een enorme lul/kut is.
Ik snap best dat je op zo'n moment even pissig kan zijn, maar het is niet echt helpend naar jezelf toe om zo te reageren in die situatie.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik had heus wel door dat het onvriendelijk was maar ik vond haar gezeik ook ongelooflijk respectloos en onbeschoft dus ik dacht stik er maar in mens.
Ik ben geen bliksemafleider die je in een whatsappgroep publiekelijk af kan gaan lopen zeiken, dan krijg je gewoon een rotopmerking terug. Ik pik dat niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap best dat je op zo'n moment even pissig kan zijn, maar het is niet echt helpend naar jezelf toe om zo te reageren in die situatie.
Soms is het gewoon beter om iemand maar even uit te laten razen. Goede kans dat de vakantie tegen valt en dat jij perfect als bliksemafleider werkte.
Heb je zelf uitgeloktquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik ben geen bliksemafleider die je in een whatsappgroep publiekelijk af kan gaan lopen zeiken, dan krijg je gewoon een rotopmerking terug. Ik pik dat niet.
Hoe dan? Door te vragen naar haar vakantie?quote:
Nee door te suggeren dat ze teveel op vakantie gaat.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Hoe dan? Door te vragen naar haar vakantie?
Ik vind dat dus een normale vraag. Maar goed bij de volgende persoon zal ik eraan proberen te denken dat ze helemaal knettergek kunnen worden van het woordje ' weer' . Voor deze persoon is het m.i. te laat en is het gewoon exit. Kutwijf.
Hoezo ' te' veel?quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee door te suggeren dat ze teveel op vakantie gaat.
Dan had je er het woord "lekker" bij moeten zeggen. Nu ben je gewoon afgunstigquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Hoezo ' te' veel?
Wat mij betreft is het hoe meer, hoe beter. Ik zie echt niets negatiefs aan op vakantie gaan.
Dat zij zich misschien als links randstadmeisje een beetje schuldig voelt over dat ze vaak op vakantie gaat hoeft ze niet op mij af te reageren, ik ben haar man niet. Ze heeft een man tegen wie ze zulks kan zeggen.
Hoezo zou ik afgunstig zijn? Ik was notabene zelfs zelf op vakantie van het weekendquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan had je er het woord "lekker" bij moeten zeggen. Nu ben je gewoon afgunstig
Omdat je opmerking afgunstig overkwam bij normale mensenquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Hoezo zou ik afgunstig zijn? Ik was notabene zelfs zelf op vakantie van het weekend
En ik ga bijna nooit op vakantie maar dat is omdat ik dat niet wil, niet omdat ik dat niet zou kunnen betalen.
Bij afgunstig denk ik aan iemand die op bijstandsniveau leeft en niet op vakantie gaan, en die het niet gunt dat anderen wel op vakantie gaan. Daar is in dezen geen sprake van, de mensen in kwestie weten ook dat ik gewoon een baan heb en ik had zelf ook over mijn vakantie geschreven in die groep.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat je opmerking afgunstig overkwam bij normale mensen
Zo kwam je opmerking wel overquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Bij afgunstig denk ik aan iemand die op bijstandsniveau leeft en niet op vakantie gaan, en die het niet gunt dat anderen wel op vakantie gaan. Daar is in dezen geen sprake van, de mensen in kwestie weten ook dat ik gewoon een baan heb en ik had zelf ook over mijn vakantie geschreven in die groep.
Jaja dus eerst een kutopmerking maken, en daarna met een kutopmerking eroverheen. Goed bezig. Jij blijft alleen over zoquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Tsja dan heb ik dus geen spijt van mijn menstruatieopmerking
Maar denk je niet dat het beter voor mij is om ' alleen over te blijven' , dan om elke keer dat ik gewoon een normaal gesprek aanga dit soort gezeik over me heen te krijgen?quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jaja dus eerst een kutopmerking maken, en daarna met een kutopmerking eroverheen. Goed bezig. Jij blijft alleen over zo
Ja lijkt me voor de maatschappij in het algemeen beter jaquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat het beter voor mij is om ' alleen over te blijven' , dan om elke keer dat ik gewoon een normaal gesprek aanga dit soort gezeik over me heen te krijgen?
Want ik pik dat gewoon niet meer. Als ik elke dag gezeik van een wijf over me heen had willen krijgen was ik wel met Patricia Paay getrouwd.
Nou maar goed dat ik overwegend thuis werk dan dusquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja lijkt me voor de maatschappij in het algemeen beter ja
Heb je wel eens overwogen om niet op een topic te klikken dat je niet wil lezen?quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja nou ja zo veel helpt dat niet. Wij op FOK! hebben er nu ook last van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |