Ik kan er inderdaad moeilijk tot niet mee omgaan als een normale vraag mijnerzijds leidt tot ongelooflijk gezeik nee.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:02 schreef Lienekien het volgende:
Kortom, pedaalemmerzak kan er weer niet mee omgaan.
Ja dat is inderdaad een goed punt ja.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zeg je dat: er zit geen bijbedoeling achter. En niet: je bent zeker ongesteld.
Vervelend. Maar iedereen in het topic snapt het verder wel, dus misschien zou je toch eens moeten kijken wat je er eventueel zelf aan zou kunnen doen om dit soort situaties te vermijden in het vervolg. Tenzij je het niet erg vindt he, dan lekker zo laten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik kan er inderdaad moeilijk tot niet mee omgaan als een normale vraag mijnerzijds leidt tot ongelooflijk gezeik nee.
Alsnog willen ze dat ik op kantoor kom. Gek he?quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Bijzonder want stukje terug zei je nog dat je collegas boos op je waren
Ik zal de volgende keer inderdaad zeggen ' er zit geen bijbedoeling achter ' .quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:03 schreef mootie het volgende:
Als ik vraag ' ben je weer op vakantie?' zit daar verder geen bijbedoeling achter.
JIJ JA. Andere mensen kunnen het anders interpreteren en doen dat blijkbaar ook.
Neem alle feedback die je nu krijgt mee en blijf niet zo koppig aan je eige
Om je te kunnen uitlachen waarschijnlijkquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Alsnog willen ze dat ik op kantoor kom. Gek he?
Ik loop wel vaker tegen dit soort gezeik aan over mijn ' toon' . Ik kan daar, als autist, maar weinig mee.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:05 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Precies. "Oh, ga je op vakantie?" had van haar kant nooit zo'n felle reactie uitgelokt. Het gaat niet om die vakantie TS, het gaat om de toon. Door dat woordje "weer" aan de vraag toe te voegen verandert de lading van de vraag. Die wordt negatief. En dus krijg je een andere reactie.
3 x? Ze gaat iets van 10 x per jaar op vakantiequote:Op woensdag 4 juni 2025 09:06 schreef Cupfighter het volgende:
TS je hebt ooit hier een topic geopend over de toon waarmee je dingen zegt, dit is hetzelfde, oh ga je weer op vakantie zonder een knipoog smiley zou ik ook verkeerd opvatten, het klinkt alsof die dame 3 keer per jaar op vakntie gaat en dat komt erg lullig over als je eindelijk weer eens een keer kan gaan.
Op sociaal media zie je elkaar niet en kunnen dingen sneller verkeerd opgevat worden
- Ze heeft een betere baan dan ikquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:07 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
misschien is ze die vriendin wel ziek en kan ze bijvoorbeeld niet werken, maar gaat ze wel op vakantie, dat zou wrok op kunnen roepen. Misschien heeft ze nooit geld, maar gaat ze wel op vakantie, zelfde. Misschien kun je zelf proberen andere voorbeelden te bedenken.
Ik zou er wel geirriteerd door kunnen raken, dat hangt helemaal van de omstandigheden af.
Ja vroeger spraken we veel vaker af dan nu. Maar we hebben die whatsappgroep altijd aangehouden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:09 schreef herverwijderd het volgende:
Overigens heb je het over 'goede vrienden' maar in je op ben je voornamelijk negatief. Jullie spreken elkaar vrijwel nooit meer en spreken ook nooit iets af. Dat noem ik persoonlijk geen goede vrienden, misschien dat dat ook meespeelt? Ik roep maar wat hoor. Misschien speelt er in het leven van die vrouw wel iets waar jij niets van weet, maar wat er voor zorgde dat ze in de verdediging schoot.
Het was niet geheel duidelijk of ze op vakantie was ze plaatste een foto en toen vroeg ik dus van ' oh ben je weer op vakantie'quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:10 schreef mootie het volgende:
[..]
Kan. Dan had je misschien moeten zeggen ‘Leuk! Waar zit je?
Aanpassen staat niet in je woordenboek?quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik loop wel vaker tegen dit soort gezeik aan over mijn ' toon' . Ik kan daar, als autist, maar weinig mee.
Ik vind het wel fijn om het even te bespreken ja, anders gebeurt dit de volgende keer weer.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:13 schreef Zonnige het volgende:
Vervelend dat het zo is gegaan. Zit je ermee? Heb je aandacht nodig?
De beste manier lijkt mij zoveel mogelijk iedere vorm van sociaal contact vermijden. Helaas is niemand een eiland en kan niemand helemaal zonder andere mensen, dus ik ook niet...quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:13 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Vervelend. Maar iedereen in het topic snapt het verder wel, dus misschien zou je toch eens moeten kijken wat je er eventueel zelf aan zou kunnen doen om dit soort situaties te vermijden in het vervolg. Tenzij je het niet erg vindt he, dan lekker zo laten.
Waarover zouden ze me moeten uitlachen dan?quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Om je te kunnen uitlachen waarschijnlijk
Dat je zo autistisch als de pest bentquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Waarover zouden ze me moeten uitlachen dan?
Dat kan je wel proberen maar uiteindelijk loop je weer tegen iets nieuws aan en gaan ze weer zeiken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Aanpassen staat niet in je woordenboek?
En wat is er mis met autistisch zijn dan?quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat je zo autistisch als de pest bent
De hele wereld is gek gewordenquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat kan je wel proberen maar uiteindelijk loop je weer tegen iets nieuws aan en gaan ze weer zeiken.
Je kan je nooit volledig 100 procent aanpassen aan niet-autisten als autist. Uiteindelijk val je een keer door de mand.
Niks maar jou zin geeft een teken van dat het wel zo isquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
3 x? Ze gaat iets van 10 x per jaar op vakantie
An
En wat is daar mis mee?
Wat is er passief aggressief aan de vraag of iemand weer op vakantie is dan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:29 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom jij het niet als een vreemde reactie ziet. Het is een passief-agressieve reactie. Dan krijg je terug wat je brengt. Zo gek is dat niet.
Nou nee, maar het idee van autisme is zeg maar dat je je anders gedraagt dan de meerderheid. Per definitie is de meerderheid niet-autistisch (wordt ook wel neurotypisch genoemd).quote:
Door een woordje van 4 letters?quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niks maar jou zin geeft een teken van dat het wel zo is
Klinkt goed. 👌quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn om het even te bespreken ja, anders gebeurt dit de volgende keer weer.
Ik heb nu dus geleerd:
1. Je mag niet vragen ' ben je weer op vakantie' want mensen vinden op vakantie gaan iets slechts en voelen zich dan schuldig en schieten dan in de aanval.
2. Je moet gewoon zeggen ' ik zeg dit zonder bijbedoelingen' ipv boos worden en gaan schelden.
3. Met deze specifieke mensen ga ik helemaal niet meer om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |