abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217844770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja alleen je 4 vrienden en collegas. Die bedoelde ik. Daar heb ik medelijden mee
Oh mijn collega's zien mij heel erg graag. Ze willen zelfs dat ik wekelijks op kantoor kom terwijl wij prima thuiswerken, ze roepen op tot meer naar kantoor komen.
pi_217844781
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waarom vind jij vakantie slecht?
Geen idee hoe je tot de conclusie komt dat ik vakantie slecht vind.
pi_217844784
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En als je dan merkt dat iemand je opmerking niet op die manier opvat, dan zeg je toch: ‘oh, zo bedoel ik het niet’?
mnet ' zo bedoel ik het niet ' impliceer je dat ik inderdaad ' ben je weer op vakantie' uberhaupt als een mogelijkerwijs negatieve vraag zou hebben geinterpreteerd. Ik bedoel het w'el ' zo ' . Met ' zo' bedoel ik: ' ben je weer op vakantie?'

Als ik vraag ' ben je weer op vakantie?' zit daar verder geen bijbedoeling achter.
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:02:21 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844793
Kortom, pedaalemmerzak kan er weer niet mee omgaan.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:03:12 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844804
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:01 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
mnet ' zo bedoel ik het niet ' impliceer je dat ik inderdaad ' ben je weer op vakantie' uberhaupt als een mogelijkerwijs negatieve vraag zou hebben geinterpreteerd. Ik bedoel het w'el ' zo ' . Met ' zo' bedoel ik: ' ben je weer op vakantie?'

Als ik vraag ' ben je weer op vakantie?' zit daar verder geen bijbedoeling achter.
Dan zeg je dat: er zit geen bijbedoeling achter. En niet: je bent zeker ongesteld.
pi_217844807
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Oh mijn collega's zien mij heel erg graag. Ze willen zelfs dat ik wekelijks op kantoor kom terwijl wij prima thuiswerken, ze roepen op tot meer naar kantoor komen.
Bijzonder want stukje terug zei je nog dat je collegas boos op je waren :')
pi_217844808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:01 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

JIJ JA. Andere mensen kunnen het anders interpreteren en doen dat blijkbaar ook.
Neem alle feedback die je nu krijgt mee en blijf niet zo koppig aan je eigen mening hangen. Dat levert je werkelijk niks op,
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 09:03:33 #83
5428 crew  miss_sly
pi_217844810
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:02 schreef Lienekien het volgende:
Kortom, pedaalemmerzak kan er weer niet mee omgaan.
Dit dus.
En hij is weer niet op zoek naar echte antwoorden, maar wil alleen weer ventileren hoe kut de rest van de wereld is.

Waarvan akte.
Ik ga iets nuttigs doen, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:04:00 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844814
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:03 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Bijzonder want stukje terug zei je nog dat je collegas boos op je waren :')
Oh ja, collega’s die zelfs boos wegliepen.
pi_217844821
Kan dit topic niet beter naar Onz?
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:04:52 #86
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zou je dit kunnen toelichten?
Nee, is geen beginnen aan zie ik al. :W
Nait Soezn Moar Broezn
pi_217844830
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:55 schreef mootie het volgende:

[..]
Nee, in deze zinnen gaat het om het woord ‘weer’.
Waarom het misgaat als je ‘weer’ gebruikt.
Ja dat hebben we nou gemerkt. Ik vind dat zelf gewoon niet zo erg
pi_217844832
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:56 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om het woordje 'weer' dat impliceert dat je vindt dat iemand vaak op vakantie is en je dat diegene misgunt om welke reden dan ook.
Precies. "Oh, ga je op vakantie?" had van haar kant nooit zo'n felle reactie uitgelokt. Het gaat niet om die vakantie TS, het gaat om de toon. Door dat woordje "weer" aan de vraag toe te voegen verandert de lading van de vraag. Die wordt negatief. En dus krijg je een andere reactie.
pi_217844838
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja dat hebben we nou gemerkt. Ik vind dat zelf gewoon niet zo erg
Helemaal prima. Maar zever er dan niet over als andere mensen er wel moeite mee hebben.
pi_217844839
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:56 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Het gaat dan ook om het woordje 'weer' dat impliceert dat je vindt dat iemand vaak op vakantie is en je dat diegene misgunt om welke reden dan ook.
1. Wat is er mis met vaak op vakantie gaan?
2. Waarom zou het aan mij zijn om iemand zijn of haar vakantie niet te gunnen?

Dit allemaal in een woordje van 4 letters? Van een goede vriend die je al 15 jaar kent/

Ik vind dat inderdaad te sensitief gedrag dan, ja. Zou jij zelf ook zo boos worden om het woordje ' weer ' ?
pi_217844843
TS je hebt ooit hier een topic geopend over de toon waarmee je dingen zegt, dit is hetzelfde, oh ga je weer op vakantie zonder een knipoog smiley zou ik ook verkeerd opvatten, het klinkt alsof die dame 3 keer per jaar op vakntie gaat en dat komt erg lullig over als je eindelijk weer eens een keer kan gaan.
Op sociaal media zie je elkaar niet en kunnen dingen sneller verkeerd opgevat worden
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:07:44 #92
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217844850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
1. Wat is er mis met vaak op vakantie gaan?
2. Waarom zou het aan mij zijn om iemand zijn of haar vakantie niet te gunnen?

Dit allemaal in een woordje van 4 letters? Van een goede vriend die je al 15 jaar kent/

Ik vind dat inderdaad te sensitief gedrag dan, ja. Zou jij zelf ook zo boos worden om het woordje ' weer ' ?
misschien is ze die vriendin wel ziek en kan ze bijvoorbeeld niet werken, maar gaat ze wel op vakantie, dat zou wrok op kunnen roepen. Misschien heeft ze nooit geld, maar gaat ze wel op vakantie, zelfde. Misschien kun je zelf proberen andere voorbeelden te bedenken.

Ik zou er wel geirriteerd door kunnen raken, dat hangt helemaal van de omstandigheden af.
pi_217844857
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:56 schreef mootie het volgende:

[..]
Bij voorbaat? Je gaat uit van slechte intenties van de ander.
Diegene reageert op JOUW vraag.
Het antwoord dat ik had verwacht op die vraag is ' ja ik ben nu in Mallorca' of iets dergelijks.

Niet gezeik.
pi_217844866
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als iemand vaak op vakantie gaat, kan dat door anderen met enige afgunst worden bekeken. Dus "ben je weer op vakantie?" kan best aanvallend klinken. Misschien juist als je niet zo vaak op vakantie gaat, omdat de ander dan kennelijk impliceert met het woord 'weer' dat ze wel heel vaak op vakantie is, kan dat niet wat minder...dat is dus zeker niet positief.
Hoezo zou ik afgunst hebben over hoe vaak het mens op vakantie gaat? Als ik zou willen zou ik elk weekend op vakantie kunnen. Ik doe het alleen niet want ik heb er geen behoefte aan.
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:09:59 #95
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217844870
Overigens heb je het over 'goede vrienden' maar in je op ben je voornamelijk negatief. Jullie spreken elkaar vrijwel nooit meer en spreken ook nooit iets af. Dat noem ik persoonlijk geen goede vrienden, misschien dat dat ook meespeelt? Ik roep maar wat hoor. Misschien speelt er in het leven van die vrouw wel iets waar jij niets van weet, maar wat er voor zorgde dat ze in de verdediging schoot.
pi_217844873
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:58 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Zij gaat daar niet vanuit. Dat is wat jij doet met jouw woordkeuze. "Oh, ga je weer op vakantie?" leest als "Jemig. Alweer? Jij bent ook altijd weg." Daar is niks goeds, vriendelijks of leuks aan. Zoals ook uit de voorbeelden blijkt die @:Mootie gaf.
Wat is er mis met weg zijn of op vakantie zijn dan?
pi_217844882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het antwoord dat ik had verwacht op die vraag is ' ja ik ben nu in Mallorca' of iets dergelijks.

Niet gezeik.
Kan. Dan had je misschien moeten zeggen ‘Leuk! Waar zit je?
pi_217844885
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:01 schreef mootie het volgende:

[..]
Geen idee hoe je tot de conclusie komt dat ik vakantie slecht vind.
Ok dus vakantie is goed.

Dan is de vraag ' ben je weer op vakantie' toch niet zo negatief?
pi_217844887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:10 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat is er mis met weg zijn of op vakantie zijn dan?
Daar gaaaaaaat het niet om….
pi_217844889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:10 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ok dus vakantie is goed.

Dan is de vraag ' ben je weer op vakantie' toch niet zo negatief?
Ja, ajuus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')