Wat zou zoiets kosten denk je?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:15 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zou gewoon een ongediertebestrijder bellen. Met die krengen moet je echt niet zelf willen klooien.
Succes!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:25 schreef oppiedoppie het volgende:
Nest heb ik dus al verwijderd en ik ga geen 95 euro betalen om die koningin te pakken. Dat lukt me zelf prima.
Hopelijk blijven de hommeltjes ongedeerd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:41 schreef oppiedoppie het volgende:
We hebben in de schuur een nestje hommeltjes, die laten we zitten. En naast de schuur zit een vos. We willen de natuur zoveel mogelijk zn gang laten gaan behalve hoornaars, die moeten echt weg en vangen we zoveel mogelijk. Maar misschien is er een makkelijkere manier?
Er zit minstens 60 meter tussen de schuur en de container dus dat komt wel goed. We hebben ontdekt dat de hoornaars vooral kwamen voor de seringenstruiken. Dat was gaan woekeren en hebben we grotendeels weggehaald en toen werd het al minder. Echt naar om te zien hoe de hoornaars de bijen enzo pakten het eerste jaar toen we hier gingen wonen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:47 schreef maily het volgende:
[..]
Hopelijk blijven de hommeltjes ongedeerd.
Nee maar ik zag dat ze ons 'observeerden' en waarschijnlijk als ongevaarlijk beschouwden want we durfden ons amper te bewegen die eerste keer dat we ze zagen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben je al eens gestoken door zo’n kreng?
De europese volgens ons, rode pootjes.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:24 schreef Seven. het volgende:
Is het de Europese of de Aziatische hoornaar?
Nee gelukkig niet ze waren helemaal niet aggressief naar ons.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben je al eens gestoken door zo’n kreng?
We hebben vorig jaar 3 uit de lucht geschoten op afstand van 20 meter. Ze zochten waar het gevaar vandaan kwam en kwamen daarna niet meer op die plek. Was bij een ton die vol zat met hout daar vlogen meerdere.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:27 schreef Seven. het volgende:
Even bepalen om welke soort het gaat, dan een specifieke hoornaarval voor die soort aanschaffen en in de diepvries met die krengen.
We hadden vorig jaar tientallen hoornaars in de tuin en daardoor zijn hoogstwaarschijnlijk de bijenvolken van de buren uitgeroeid. Nestkasten leeg.quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:00 schreef KlapMongeaul het volgende:
Weer zo’n ontwetende die totaal geen benul heeft dat de Europese hoornaar gewoon in ons ecosysteem thuishoort en alles maar dood wil hebben
Wij hebben zelfs colonies bos en veld mieren in de tuin die we in stand houden omdat we er absoluut geen last van hebben en ik het interessant vind. Samen met de oorwurmen die we hebben gelokt om het ongedierte in de appelboom te bestrijden wat goed werkt. We gebruiken geen gif, nergens voor, dat mogen we ook niet, hebben we een contract voor getekend.quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:00 schreef KlapMongeaul het volgende:
Weer zo’n ontwetende die totaal geen benul heeft dat de Europese hoornaar gewoon in ons ecosysteem thuishoort en alles maar dood wil hebben
Je wilt ze dus dood omdat je bang bent.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Wij hebben zelfs colonies bos en veld mieren in de tuin die we in stand houden omdat we er absoluut geen last van hebben en ik het interessant vind. Samen met de oorwurmen die we hebben gelokt om het ongedierte in de appelboom te bestrijden wat goed werkt. We gebruiken geen gif, nergens voor, dat mogen we ook niet, hebben we een contract voor getekend.
We hebben een paar loopeenden die de slakken opeten zodat we vorig jaar totaal geen last hebben gehad in de moestuin van slakken.
Dus we maken zeker niet zomaar wat dood. Alleen hoornaars dus. En teken. Verder zeer bewust bezig met de 'natuur' om ons heen.
Op je zolderkamer heb je er geen last van, dat klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:58 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Je wilt ze dus dood omdat je bang bent.Hoornaars heb je totaal geen last van.
Een koningin gaan ‘zoeken’quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Op je zolderkamer heb je er geen last van, dat klopt inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |