Het ligt allemaal nooit aan Wilders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:00 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit ligt niet alleen aan Wilders maar mede aan partijen die alles direct afkeuren omdat het van de PVV afkomt. Al jaren.
Oh zeker. Wilders is echt de grootste blammage ooit gebleken. Wat mij betreft krijgt hij een verbod op de politiek. Zijn geklungel heeft verregaande gevolgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind er allemaal een hoop voor te zeggen dat we als land iets moeten met de PVV-kiezer, de partij peilde op een bepaald moment niet voor niets 49 zetels, maar het moet inmiddels toch wel duidelijk zijn dat dit met Wilders nooit gaat gebeuren.
Volgens mij denken veel mensen dat Wilders > hun leven wordt beter.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind er allemaal een hoop voor te zeggen dat we als land iets moeten met de PVV-kiezer, de partij peilde op een bepaald moment niet voor niets 49 zetels, maar het moet inmiddels toch wel duidelijk zijn dat dit met Wilders nooit gaat gebeuren.
quote:Doorstart kabinet of snel nieuwe verkiezingen, wat willen de partijen?
De PVV trekt zich terug uit het kabinet en dat betekent waarschijnlijk dat het kabinet-Schoof valt. Dat hoeft niet per se, want twee coalitiepartijen suggereren dat een doorstart van dit kabinet ook mogelijk is. Maar de kans daarop lijkt niet groot, want de grootste oppositiefractie, GroenLinks-PvdA, ziet daar niets in.
"Een minderheidskabinet is zeker een optie", zegt NSC-leider Van Vroonhoven. Dat zou betekenen dat dit kabinet doorgaat met de drie overgebleven partijen VVD, NSC en BBB. "Dan heb je geen meerderheid meer in de Tweede Kamer, dus dan moet je veel gaan buurten bij andere partijen", zegt Van Vroonhoven.
https://nos.nl/artikel/25(...)t-willen-de-partijen
Maar onderdeel zijn van een coalitie kan hij nu definitief op zijn buik schrijven. Als je twee keer een kabinet weet op te blazen heb je je laatste greintje geloofwaardigheid wel verloren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wilders is zo verslaafd aan aandacht dat hij in de 2e kamer blijft tot hij er letterlijk dood bij neervalt. Dus daar zijn we voorlopig nog niet van af.
Hij was echt alleen een ceremonieel figuur. Had geen enkele zeggingskracht. Gaf steun aan Oekraine op de VN-top en had vervolgens een boze PVV achter zich aan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:48 schreef OmniRocket het volgende:
Schoof gaat wel de geschiedenisboeken in als slechtste minister president ooit.
Ik kan er echt niet met mijn kop bij dat mensen die man nog verdedigen, zelfs als je het eens bent met zijn standpunten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh zeker. Wilders is echt de grootste blammage ooit gebleken. Wat mij betreft krijgt hij een verbod op de politiek. Zijn geklungel heeft verregaande gevolgen.
Niet veel anders. Het was inderdaad beter geweest als hij de permier was, omdat je dan deze puinhoop zowel op papier als in de praktijk op zijn hoofd kunt gooien. Maar een premier moet onderhandelen en samenwerken, en dat wil of kan Wilders niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:59 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe zou het gegaan zijn als Wilders minister-president zou zijn?
Hier zie ik wel wat in. Een VVD minister op migratie, compromissen moeten sluiten op stikstof etc.quote:
Zie je ook wel aan z'n partij, 1 lid...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet veel anders. Het was inderdaad beter geweest als hij de permier was, omdat je dan deze puinhoop zowel op papier als in de praktijk op zijn hoofd kunt gooien. Maar een premier moet onderhandelen en samenwerken, en dat wil of kan Wilders niet.
Da's ook fijner voor 'm. Als er iets duidelijk is geworden is het wel dat Geertje liever geen verantwoordelijkheid draagt, of kan dragen, want dan moet je ook daadwerkelijk wat doen, in plaats van makkelijk schreeuwen langs de zijlijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar onderdeel zijn van een coalitie kan hij nu definitief op zijn buik schrijven. Als je twee keer een kabinet weet op te blazen heb je je laatste greintje geloofwaardigheid wel verloren.
Nu kan hij zich weer focussen op lekker schreeuwen op twitter.
Kabinet nachtmerrie nummer zoveel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Reken maar dat er nu een 'linksig' kabinet gaat komen. Mijn voorspelling alvast:
- Sterke toename van migranten in Nederland
- Een hele lading aan woke troep
- Herkenning van een Palestijnse staat
- Miljarden naar klimaatonzin
- Grote aanval op de Nederlandse landbouw & veelteelt
- Nog meer plek voor de Islam in de publieke ruimte
Was mij al duidelijk geworden de afgelopen tijd dat de RvS politiek aan het bedrijven is met die d66'ert aan het roer daar.quote:[..]
Correct.
Want vanuit de EU is er dan ook beleid dat progressief liberaal/links en Europeanistisch van aard is. De nadruk ligt immers op het bewerkstelligen van zoveel mogelijk Europese integratie en het uithollen van de natiestaat.
Als een land dus op nationaal niveau nationalistisch en conservatief beleid wilt voeren komt men vroeg of laat in aanvaring met de wetten en regelgeving vanuit Brussel. Het enige hoe een land alsnog zulk beleid kan voeren is door wetgeving van Brussel te negeren (zie Polen, Hongarije en Slowakije).
Het is dan ook niet zonder reden dat velen vanuit progressief en linkse kringen de EU zo omarmen, het vormt een mooi wapen tegen elke vorm van conservatisme. Zo kan op nationaal niveau rechts en conservatieve partijen winnen, maar eigenlijk niets doen omdat het botst met de wetten uit Brussel.
Ik probeer me nu in te denken dat Geert bedrijfsleider is bij een supermarkt en hoe dat zou gaanquote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's ook fijner voor 'm. Als er iets duidelijk is geworden is het wel dat Geertje liever geen verantwoordelijkheid draagt, of kan dragen, want dan moet je ook daadwerkelijk wat doen, in plaats van makkelijk schreeuwen langs de zijlijn.
Dat ligt aan de ministers. De premier is geen president zoals in andere landen die het beleid bepaalt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:59 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij er weinig aan kan doen omdat je moet roeien met de riemen die je hebt. Maar die waren bij hem wel van hele slechte kwaliteit.
Maar onder zijn minister presidentschap is er niet zo veel voor elkaar gekregen.
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Die mensen houden namelijk hun eigen broek op en dragen belasting af.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dan moeten we ook stoppen met de slimste wetenschappers, beste sporters etc. uit Afrika te jatten.
Denk niet dat hij dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik probeer me nu in te denken dat Geert bedrijfsleider is bij een supermarkt en hoe dat zou gaan
Dat brengt verantwoordelijkheid met zich mee, dus dat gaat em ook niet worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik probeer me nu in te denken dat Geert bedrijfsleider is bij een supermarkt en hoe dat zou gaan
Als dit allemaal zo belangrijk is: waarom verprutst je Grote Leider het dan keer op keer?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kabinet nachtmerrie nummer zoveel.
NL wil dit helemaal niet. NL stemt rechts, krijgt links beleid.
[..]
Was mij al duidelijk geworden de afgelopen tijd dat de RvS politiek aan het bedrijven is met die d66'ert aan het roer daar.
Mijn grote leider helemaal niet, friendo.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als dit allemaal zo belangrijk is: waarom verprutst je Grote Leider het dan keer op keer?
Wilders mocht geen premier worden, OK. Plasterk moch geen premier worden na die lastercampagne, dat moet je eigenlijk niet pikken. De AIVD van Schoof blokkeerde Markuszower als minister van asiel, dat moet je eigenlijk ook niet pikken. De asielnoodwet mocht niet, om de RvS, de kamers, ambtenaren, rechters en natuurlijk de VVD de asielbeperking te laten saboteren, dat had hij niet moeten pikken. Agema aan de NAVO-ketting gelegd, dat hij niet moeten pikken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Inmiddels is het wel duidelijk dat het dus wél aan Wilders ligt.
In Zweden, Finland, Italië en Denemarken kan men wel gewoon werkende coalities maken.
Ik ben het redelijk eens met een aantal standpunten van hem (zijn retoriek in het geheel niet) maar ik vraag me af of het zijn standpunten wel zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet met mijn kop bij dat mensen die man nog verdedigen, zelfs als je het eens bent met zijn standpunten.
Misschien moeten we af van politici die toestaan dat mensen die hier nieuw komen hun hand zomaar kunnen ophouden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Die mensen houden namelijk hun eigen broek op en dragen belasting af.
We moeten stoppen met het importeren van kansloze analfabeten die hun hele leven aan het staatsinfuus gaan. Wie dat onderscheid nu nog niet kan maken is hopeloos verloren, dan ben je niet meer te redden.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wilders mocht geen premier worden, OK. Plasterk moch geen premier worden na die lastercampagne, dat moet je eigenlijk niet pikken. De AIVD van Schoof blokkeerde Markuszower als minister van asiel, dat moet je eigenlijk ook niet pikken. De asielnoodwet mocht niet, om de RvS, de kamers, ambtenaren, rechters en natuurlijk de VVD de asielbeperking te laten saboteren, dat had hij niet moeten pikken. Agema aan de NAVO-ketting gelegd, dat hij niet moeten pikken.
Hij heeft zich laten aanleunen dat de rechtsstaat tegen heb beschermd moet worden door de stelselmatige ondermijners van de rechtsstaat. Hij ziet de VVD als zijn medestander, terwijl het zijn grootste en meest achterbakse vijand is.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |