abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juni 2025 @ 09:13:33 #1
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_217826747

Cyclingmaster geeft alle WLR FOK!kers al jaren hoofdpijn; van het kiezen van de 9 juiste sprinters, tot teams maken met de verhouding 3/6, 4/5 of dan toch 9/0. Tijdens etappes werden de laptops alweer uit het raam gegooid als niet Ion, maar Gorka in de ontsnapping bleek te zitten. Of werden Franse teams vervloekt als ze in een 100% vluchtersrit gingen rijden om de 12e plek van Pierre Rolland te verdedigen. Oftewel; een prachtig spel voor fantastische meltdowns.

FOK! doet al jaren mee met de eigen subleague, maar een hoge klassering in het eindklassement van de subleague is door de grote animo (en grote gehalte afhakers) nooit echt gelukt. Er zijn diverse afsplitingen/groeperingen geweest die meer succesvol zijn en wel eens eindzeges binnengehaald hebben. Deze eigenen wij van FOK! natuurlijk wel toe.

De FOK! subleague doet al sinds 2015 mee en heeft ook een eigen club op Cyclingmaster. Eerst gesponsord door baggerbaas, nu door Frozen-assassin (2024). Als je meedoet via www.cyclingmaster.nl kan je daar kekke statistieken zien. Eén daarvan is dat @wimderon momenteel de koploper is in de medaillespiegel, met 4 keer winst binnen de subleague. Daarnaast won hij tot de begin van de Giro van 2024 al 7 etappes, meer dan wie dan ook binnen CM. @Mani89 eindigde het vaakst op het FOK!podium, maar van de 8 keer was dit tot 5 keer toe voor een bronzen plak (ok ok, ook 3 keer goud).

De samenstelling van de subleague wisselt per editie, evenals de teamnamen per deelnemer. De lijst hieronder is samengesteld voor de start van de Giro van 2024;

wimderon - PatLefevereN1Fan
Sabata - Das Batallion der Verlorenen
Pino112 - Team Patrick
franklop - de floppers
Momo - GannaN1Fan
hhh38 - Veni Vidi Vini Fantini
frozen-assassin - Tutti Pazzi per ....
Slobeend - Tramhalte A12
Sherlock_Holmes - De werken van Panini
VoMy - From Tiberi to Pithie
The_Undertone - Kurt Van de Wouwer-tribute
johannes_vermeer - RiccardoRiccòN1Fan
Knijn1985 - : kollie1985 selecao
baggerbaas - Bitumineuze Voegvullingsmassa
maxi-mus - waarisgesink?'s team
noodgang - de Mongoolse Waaier
Dale__Cooper - TeamRozeRomain
Doevelaer - Doevelaer
Vainsteinsvainsteins - Vainsteins
Aguero - Team Bertje 4ever
Ambrosius - Ambrosius
DiegoFuser - Wielerclub Nooit Naar Nergens
Voetbalmanager2 - Giro-manager2
Sebastiaan92 – TeamderTitanen
GotenSSJ – GotenSSJ
Mani89 – BackstreetboysN1Fan
DeLuna - Amante di Bianchi '92
silverhill - Zijwieltjes

Website Cyclingmaster; www.cyclingmaster.nl
Wachtwoord subleague; verschilt per editie (nee dit is niet het wachtwoord)
Snel opzoeken uitslagen (behalve bij de Giro); www.procyclingstats.com
Snel opzoeken uitslagen (behalve bij de Giro); www.firstcycling.com
Snel winst berekenen; https://paulilbrink.nl/cyclingmaster/winst/
  maandag 2 juni 2025 @ 09:13:51 #2
262211 hhh38
pi_217826749
Mijn stokpaardje was Zana 5/5 _O-
pi_217826785
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:13 schreef hhh38 het volgende:
Mijn stokpaardje was Zana 5/5 _O-
Dus in etappe 15 had je hem niet? :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport maandag 2 juni 2025 @ 09:20:50 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217826793
5/5 zelfs op Kientena. Ik had blind vertrouwen na die ene rit waar hij serieus goed was, maar daarna ging hij echt nooit meer mee _O-

Oldani had ik ook vaak, die vond ik in diezelfde rit ook echt heel goed.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 2 juni 2025 @ 09:21:37 #5
262211 hhh38
pi_217826798
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:19 schreef franklop het volgende:

[..]
Dus in etappe 15 had je hem niet? :+
Nee, toen was ik verrast door de vroege start en stonden er nog 9 sprinters :')
  maandag 2 juni 2025 @ 10:05:33 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217827094
Pello Bilbao 3/3

Lul
  Redactie Sport maandag 2 juni 2025 @ 10:06:02 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217827105
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 10:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pello Bilbao 3/3

Lul
Bij Peio zag ik na 2x wel al dat ie geen benen had _O- Maar ja, als ie daar met 6 man zit en hij krijgt de ruimte ben je spekkoper, hij probeerde het tenminste wel steeds itt Quintana
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 2 juni 2025 @ 10:07:47 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217827131
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Bij Peio zag ik na 2x wel al dat ie geen benen had _O- Maar ja, als ie daar met 6 man zit en hij krijgt de ruimte ben je spekkoper, hij probeerde het tenminste wel steeds itt Quintana
Met nominatie voor Twan Poels als lul-zonder-paard.
pi_217831718
Mattia Cattaneo 3/3
pi_217841479
In de mail over de prijs wordt met een knipoog gevraagd naar opties om het spel lastiger te maken. Jullie nog suggesties?

Je zou kunnen denken aan wielrenners die niet in waarde zakken gedurende een ronde. Dat een Pedersen, of Pogacar straks in de Tour, dusdanig duur worden dat het niet meer rendabel is om die op te stellen. Of de paar renners die in elke ontsnapping mee zitten in zo'n ronde op een gegeven moment ook te duur worden om elke keer blind op te stellen. Hierdoor moet je creatiever worden (maar het moet ook weer niet te gekunsteld worden).
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:42:23 #11
194695 franklop
Fran knock
pi_217850561
Ik zou het niet overcompliceren als ik eerlijk ben.

Het probleem is natuurlijk de 1000 previews die voor elke etappe te vinden zijn :+

Je zou wel met een max waarde voor renners kunnen werken, maar niet in prijs laten zakken vind ik dan weer niks.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:30:54 #12
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217851161
Ik vind het heel lastig om iets aan te dragen wat er beter kan. Zeker na toevoeging van de paardjes is het al erg goed.

Enige waar ik misschien aan denk is dat je van de 9 gekozen renners eentje moet kiezen die je in rest van de ronde niet meer mag kiezen. Dan moet je blijven zoeken naar een extra renner maar of dat nou zoveel uitmaakt... En valt elke dag een renner af. In de Tour kan dat pittig zijn want er zijn best veel sprint/puncheuretappes.

Dan kies je wel voor zwakste sprinter/puncheur/klimmer dus of dat nou zoveel uitmaakt
pi_217853763
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:42 schreef franklop het volgende:
Ik zou het niet overcompliceren als ik eerlijk ben.

Het probleem is natuurlijk de 1000 previews die voor elke etappe te vinden zijn :+

Je zou wel met een max waarde voor renners kunnen werken, maar niet in prijs laten zakken vind ik dan weer niks.
Juist door het niet laten zakken in prijs moet je dan op een gegeven moment buiten de geijkte namen van alle previews en eerdere etappes gaan denken. Maar dan ben je al omslachtig bezig inderdaad.
pi_217859383
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:24 schreef wimderon het volgende:
In de mail over de prijs wordt met een knipoog gevraagd naar opties om het spel lastiger te maken. Jullie nog suggesties?

Je zou kunnen denken aan wielrenners die niet in waarde zakken gedurende een ronde. Dat een Pedersen, of Pogacar straks in de Tour, dusdanig duur worden dat het niet meer rendabel is om die op te stellen. Of de paar renners die in elke ontsnapping mee zitten in zo'n ronde op een gegeven moment ook te duur worden om elke keer blind op te stellen. Hierdoor moet je creatiever worden (maar het moet ook weer niet te gekunsteld worden).
Maar ze zakken in prijs door het inschrijfgeld. Juist dat mechanisme zorgt ervoor dat je voorzichtig moet zijn met dure renners. Maar misschien snap ik niet goed wat je bedoelt.
pi_217859718
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 17:59 schreef silverhill het volgende:

[..]
Maar ze zakken in prijs door het inschrijfgeld. Juist dat mechanisme zorgt ervoor dat je voorzichtig moet zijn met dure renners. Maar misschien snap ik niet goed wat je bedoelt.
Ik bedoel dat je evengoed startgeld betaalt, maar dat dat gedurende een ronde dan niet van de waarde van een renner af gaat. Als Pogacar op 5 miljoen begint zou hij dus nooit goedkoper dan 5 miljoen worden. Als hij 5x wint dan is hij 10 miljoen. Daardoor moet je dus nóg voorzichtiger worden met dure renners.

Maar ik roep ook maar iets dat zou kunnen voorkomen dat op een gegeven moment de teams voor 80% uit dezelfde namen bestaan hoor. Als er een pasklare oplossing was geweest dan zou die vast al zijn toegepast.
pi_217860281
Wat een interessante toevoeging zou kunnen zijn is wanneer bergpunten en tussensprintpunten ook geld opleveren. Niet zelf bedacht, maar dat was een spelelement van het ter ziele gegane Cyclingfever giro/tour/vueltaspel.

Maar ergens denk ik dat dagelijks blanco een nieuw team samenstellen, rekening houdend met de huidige spelelementen, al uitdagend genoeg is voor de meeste mensen. Zoveel deelnemers trekt cyclingmaster immers al niet, en het loopt ook niet jaarlijks significant op.
pi_217860530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:40 schreef silverhill het volgende:
Wat een interessante toevoeging zou kunnen zijn is wanneer bergpunten en tussensprintpunten ook geld opleveren. Niet zelf bedacht, maar dat was een spelelement van het ter ziele gegane Cyclingfever giro/tour/vueltaspel.

Maar ergens denk ik dat dagelijks blanco een nieuw team samenstellen, rekening houdend met de huidige spelelementen, al uitdagend genoeg is voor de meeste mensen. Zoveel deelnemers trekt cyclingmaster immers al niet, en het loopt ook niet jaarlijks significant op.
Het moet wel toegankelijk blijven inderdaad. Ik denk wel dat de gemiddelde wielerkijker überhaupt niet weet dat Cyclingmaster bestaat.
  donderdag 5 juni 2025 @ 20:11:11 #18
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217860565
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:07 schreef wimderon het volgende:

[..]
Het moet wel toegankelijk blijven inderdaad. Ik denk wel dat de gemiddelde wielerkijker überhaupt niet weet dat Cyclingmaster bestaat.
Die hele website is toch ook ontzettend oubollig vergeleken met flitsende Scorito. Die laatste heeft het voordeel dat ze natuurlijk spelletjes hebben voor heel veel sporten, voetbal, F1, tennis, darts.

Maar verder is dit spel prima. De puntentelling bij Scorito is op z'n minst vrij dubieus.
pi_217860628
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:11 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Die hele website is toch ook ontzettend oubollig vergeleken met flitsende Scorito. Die laatste heeft het voordeel dat ze natuurlijk spelletjes hebben voor heel veel sporten, voetbal, F1, tennis, darts.

Maar verder is dit spel prima. De puntentelling bij Scorito is op z'n minst vrij dubieus.
De website doet wat hij moet doen, helemaal prima toch?

De scorito's van deze wereld ben je meteen klaar mee als je er een dure keuze van je uitvalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')