In Nederland zie je indoctrinatie wb christelijk geloof, eigenlijk alleen nog in de bijbelbelt.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:44 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Wel, dan begrijpen we nu waarom men met indoctrinatie zo vroeg begint
En met weinig fantasie, kan je zelf prima bedenken wat de bijbel beoogt te bewerkstelligen.
Dat zal allemaal, maar die onwelgevallige bijbel quotes staan er nog in volle glorie.. nog altijd heeft het veel invloed, helaas.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:07 schreef Gia het volgende:
[..]
In Nederland zie je indoctrinatie wb christelijk geloof, eigenlijk alleen nog in de bijbelbelt.
Er is onder katholiek nederland nog enig geloof, maar dat gaat niet verder dan leuk voor de kerk trouwen (mooie foto's) en je kindje laten dopen. Vervolgens komt men nauwelijks nog in de kerk. Kindje doet misschien de communie nog, vanwege de cadeautjes, maar het vormsel wordt door de meesten al overgeslagen.
Kerst en Pasen is ook vooral feest, er wordt niet gebeden in de huizen. En Pinksteren is vooral voor de woonboulevards en Pinkpop. Maar goed, de meesten zijn wel gedoopt.
Houd eens een peiling onder al die demonstranten, milieuwappies, palliewappies en vraag eens wie van hen ooit gedoopt werd en zo ja, wat ze nog aan geloof doen. Ik denk dat het gros gedoopt is. Hoe kunnen ze dan tegen Israël zijn!!?
Ik denk precies het tegenovergesteldequote:Op maandag 2 juni 2025 13:14 schreef Ann-Lynn het volgende:
de posts zijn echt heel lastig te volgen.... er worden volgens mij zoveel dingen door elkaar gehaald, Jodendom als religie of als ethniciteit en dan is er nog onderscheid in de ethniciteit... en wat er in de Bijbel staat??? Daar kijkt toch echt een minimaal deel van de bevolking naar? Het Westen en Israël ook is behoorlijk atheïstisch / agnostisch. Dus ik denk dat religie in dit hele verhaal minimaal is, mits het dus van de andere kant komt.
Daar hebben we het concept “in vereniging” voor bedacht.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt - zeker niet als het gaat om schade verhalen. Een Hans of Gregorius is één persoon die op één moment een specifieke uiting doet - tijd. Het wordt al een stuk lastiger als er 20 Hansen zijn die in een groep rondlopen en er 10 Hansen zijn die zich misdragen. Waarvan je niet precies weet of kan vaststellen welke Hans op welk moment het is geweest.
Jongeren die zich bekeren tot de islam, nog veel slechter nieuws.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:12 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Dat zal allemaal, maar die onwelgevallige bijbel quotes staan er nog in volle glorie.. nog altijd heeft het veel invloed, helaas.
Jongeren die het geloof weer (her)vinden las ik laatst.. slecht nieuws
Als je al het andere dan moslim maar onderwerpt, dan is het goed.quote:Op maandag 2 juni 2025 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Jongeren die zich bekeren tot de islam, nog veel slechter nieuws.
Bij de christelijke geloven mag je tenminste nog zelf denken. In de islam is al het denkwerk al gedaan; je hoeft alleen maar te leven en te handelen volgens het boekje.
Hoezo onderwerpen? Je moet niks niemand onderwerpen. Mensen moeten zelf mogen kiezen of en zo ja wat en waarin ze willen geloven. Een godsdienst die mensen hieraan wil onderwerpen is zonder meer fout.quote:Op maandag 2 juni 2025 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je al het andere dan moslim maar onderwerpt, dan is het goed.
Dat valt ook wel mee. De meeste bekeerlingen die ik ken zijn gewone, rustige mensen die prima in staat zijn zelf te denken. Er is het irritante soort dat een fanaat wordt, maar dat is niet uitsluitend voorbehouden aan islam. Denk alleen even aan de evangelische hoek.quote:Op maandag 2 juni 2025 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Jongeren die zich bekeren tot de islam, nog veel slechter nieuws.
Bij de christelijke geloven mag je tenminste nog zelf denken. In de islam is al het denkwerk al gedaan; je hoeft alleen maar te leven en te handelen volgens het boekje.
Dat is precies wat ik zegquote:Op maandag 2 juni 2025 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo onderwerpen? Je moet niks niemand onderwerpen. Mensen moeten zelf mogen kiezen of en zo ja wat en waarin ze willen geloven. Een godsdienst die mensen hieraan wil onderwerpen is zonder meer fout.
En ja, het christendom heeft dat ook ooit gedaan, maar dat is heel lang geleden. Dat geeft toch niet de moslims het recht om dat nu nog es dunnetjes over te doen!
Waarom zijn ze dan bekeerd?? Wat waren de beweegredenen? Degenen die ik ken slaan behoorlijk door en de trigger ligt vaak in trauma (bijv. scheiding, dood van een geliefde etc).quote:Op maandag 2 juni 2025 17:02 schreef Qarrad het volgende:
De meeste bekeerlingen die ik ken zijn gewone, rustige mensen die prima in staat zijn zelf te denken
De redenen zijn heel divers, van op zoek zijn naar iets en de beste antwoorden vinden in islam tot in eerste instantie uit pragmatische motieven (relatie met moslim) en later echt overtuigd, of om de streng christelijke ouders te jennen en later oprecht, of meegaan met vrienden, verliefd worden op de taal, betrokken raken bij een goed doel, in een islamitisch land wonen, of een warme gemeenschap vinden.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:23 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan bekeerd?? Wat waren de beweegredenen? Degenen die ik ken slaan behoorlijk door en de trigger ligt vaak in trauma (bijv. scheiding, dood van een geliefde etc).
Ik vraag me altijd af wat mensen naar een bep. religie drijft, zeker als het hoogopgeleide en intelligente mensen zijn, dan zou er toch eigenlijk haaks op moeten staan....
Een koekje van eigen deeg.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als de Pro Israël mensen hier dit volledig ondersteunen. Terwijl ze jaren daarvoor moord en brand schreeuwden over de cancel culture
Daar gaat het topic wel overquote:Op zondag 1 juni 2025 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over vergaande surveillance in de VS, het gaat over het aanpakken van antisemitisme. Mocht het je ontgaan zijn: recent zijn er nog twee mensen neergeschoten bij het Joods Museum in Washington DC. Dat creëert dus een noodzaak voor beleid als zoals dit uitstekende initiatief Project Esther.
Er zijn er ook genoeg die niet heel extreem worden. Maar dat zijn dan vaak mensen die moesten bekeren, omdat hun Marokkaanse vriend en hun familie dat wilden.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:23 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan bekeerd?? Wat waren de beweegredenen? Degenen die ik ken slaan behoorlijk door en de trigger ligt vaak in trauma (bijv. scheiding, dood van een geliefde etc).
Ik vraag me altijd af wat mensen naar een bep. religie drijft, zeker als het hoogopgeleide en intelligente mensen zijn, dan zou er toch eigenlijk haaks op moeten staan....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |