Ja...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, in die zin dat er (zoals in Palestina of Darfur nu) zoveel duizenden mensen sterven.
Ook erg toch? Vind je niet?
Maar beperkt he. Komt dat misschien omdat wij ons ook veel meer verbonden voelen met het Midden-Oosten door het feit dat Israël daar ligt? Dus leggen we daar automatisch de focus op?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja...
En waar zijn de demonstraties? De oproepen tot boycots? Semi-huilende gedichtenvoordragende semi-BN'ers?
Nee.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar beperkt he. Komt dat misschien omdat wij ons ook veel meer verbonden voelen met het Midden-Oosten door het feit dat Israël daar ligt? Dus leggen we daar automatisch de focus op?
Is dat zo? ik dacht dat Israël altijd wel onze aandacht had. Het liedje Leve Palestina bestaat ook al een tijdje namelijk. Niet van gister.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Omdat Israël sinds kort 'blank en Europees' heet en we hier nogal wat types hebben rondlopen die menen op te moeten komen voor alles wat niet-blank is en 'broeders en zusters' want anders Gehinnom.
Daarom.
Ja, dat is zo.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat zo? ik dacht dat Israël altijd wel onze aandacht had. Het liedje Leve Palestina bestaat ook al een tijdje namelijk. Niet van gister.
Syrië en Jemen liggen ook in het Midden-Oosten. De Jezidi komen ook uit het Midden-Oosten, net als de Koerden.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar beperkt he. Komt dat misschien omdat wij ons ook veel meer verbonden voelen met het Midden-Oosten door het feit dat Israël daar ligt? Dus leggen we daar automatisch de focus op?
Syrië heeft veel aandacht gekregen. Jemen niet. Iran komt en gaat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Syrië en Jemen liggen ook in het Midden-Oosten. De Jezidi komen ook uit het Midden-Oosten, net als de Koerden.
De positie van Alawieten, Druzen en Christenen in Syristan 2.0 wordt al niet meer over gerapporteerd. Iran was 1 dag hip onder de feministen toen Mahsa werd gedood maar dat doofde ook snel uit.
Boeit geen reet. We identificeren ons dan weer op ras, cultuur, politieke voorkeur, gender noem maar op. Mensen vinden altijd wel een reden om elkaar dwars te zitten.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was de wereld maar verlost van religie
Met name vanwege de nasleep. Fijne geloofsgenoten die zich aansloten bij IS en lekker mee gingen verkrachten en slachten en nu amnestie willen. Ik heb de sit-inn's, gesloopte universiteiten en wekelijkse protesten gemist.quote:
Dat is inderdaad hoe het gaat. Je presenteert dat als een gegeven, omdat de discussie over het "waarom" niet zo florisant is voor jou.quote:Jemen niet. Iran komt en gaat.
Je hoort ook niets meer over de vervolging van moslimminderheden in China.
Dat is hoe het gaat.
Mwoh, scheelt al wanneer je een eeuwigdurende hel bij weerstand wegneemt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boeit geen reet. We identificeren ons dan weer op ras, cultuur, politieke voorkeur, gender noem maar op. Mensen vinden altijd wel een reden om elkaar dwars te zitten.
Het is een gegeven. Verder weet je helemaal niet hoe ik erin sta, dus weet je ook niet wat al of niet florisant is voor mij. Iets dichter bij jezelf blijven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:04 schreef Richestorags het volgende:t.
[..]
Dat is inderdaad hoe het gaat. Je presenteert dat als een gegeven, omdat de discussie over het "waarom" niet zo florisant is voor jou.
De Chinezen hebben daar veel ervaring mee.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mwoh, scheelt al wanneer je een eeuwigdurende hel bij weerstand wegneemt.
klopt, daarom missioneren die niet. Was Confucius niet zo mee bezigquote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Chinezen hebben daar veel ervaring mee.
Weer lekker druk bezig met je osesssie?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Grappig hoe iemand die zich profileert als links en progressief maar blijft buigen voor religieus extremisme.
Echt, xpomp, je bent geen racist als je aangeeft dat je een zeer ongezonde groei van islamisme in West-Europa waarneemt.
Ja, de meeste aanhangers van die door een malafide nepprofeet bij elkaar verzonnen 7e eeuwse religie hebben een tintje.
Dat maakt hun denkbeelden niet minder achterlijk als die van die 3 gereformeerde SGP'ers die we nog hebben.
Sterker nog: de kans dat een SGP'er de strot doorsnijdt van een leraar die cartoons van Jezus laat zien is precies nihil. Of een cineast een mes in de buik steekt. Of een station opblaast. Of een soldaat onthoofdt.
Ik zal je vast verklappen: al die baarden en hoofddoeken zien je als useful idiot.
Wanneer gaan de Arabieren zich schuldig voelen om hun talloze pogroms op joden? Zullen Palestijnen zich ooit schuldig voelen om 7 oktober? Kennen ze in Arabische landen überhaupt schuldgevoel?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat zo? ik dacht dat Israël altijd wel onze aandacht had. Het liedje Leve Palestina bestaat ook al een tijdje namelijk. Niet van gister.
Voelen we ons ook niet schuldig ten opzichte van Joden als het gaat om de Holocaust en zijn we niet op die manier ook een beetje verbonden met Israel?
Nee klopt dat is idd etnisch zuiveren. Een oorlogsmisdaad die daar maar 1 trede onder staat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:53 schreef mackinac het volgende:
[..]
Nu begin je weer ergens anders over. En het uit willen zetten van gazanen is iets heel anders dan genocide.
Gaat er daar altijd nogal wild aan toe inderdaad.quote:
Ik reageer op iemand die claimt dat alle joden genocidaal zijn vanwege de oude bijbel en dat niet als antisemitisch ziet.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee klopt dat is idd etnisch zuiveren. Een oorlogsmisdaad die daar maar 1 trede onder staat.
Tja, ze stellen er inderdaad geen voorwaarden aan of je wel progressief genoeg bent, of je als Gazaan mag blijven leven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Leukste is wanneer ik zo'n Pro-Pallie deugneus vraag hoe hij (m/v/x) denkt dat het zal gaan met vrouwen- en homorechten in die Palestijnse staat.
Ettotje in de bocht.quote:Op zondag 1 juni 2025 07:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer lekker druk bezig met je osesssie?
Ik had een leukere avond gelukkig![]()
Ik dacht dat dit een interessant topic zou worden over het optuigen van vergaande surveillance in de VS. Maar ik had natuurlijk beter moeten weten, want net zoals bijna letterlijk ELK topic, verzand ook dit topic weer in eindeloos geklaag over die dekselse moslims. Het is echt doodvermoeiend.
Het ene extreme triggert het andere.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:54 schreef theunderdog het volgende:
Een deel van de pro-Palestijnse beweging in Amerika maakt deel uit van de Manas-beweging. Een streng, islamitische groep. Dat Amerika daar niet op zit te wachten, is volstrekt logisch. Project Esther is daarentegen misschien wel erg drastisch.
Dit topic gaat niet over vergaande surveillance in de VS, het gaat over het aanpakken van antisemitisme. Mocht het je ontgaan zijn: recent zijn er nog twee mensen neergeschoten bij het Joods Museum in Washington DC. Dat creëert dus een noodzaak voor beleid als zoals dit uitstekende initiatief Project Esther.quote:Op zondag 1 juni 2025 07:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer lekker druk bezig met je osesssie?
Ik had een leukere avond gelukkig![]()
Ik dacht dat dit een interessant topic zou worden over het optuigen van vergaande surveillance in de VS. Maar ik had natuurlijk beter moeten weten, want net zoals bijna letterlijk ELK topic, verzand ook dit topic weer in eindeloos geklaag over die dekselse moslims. Het is echt doodvermoeiend.
Fout!!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:53 schreef mackinac het volgende:
[..]
Nu begin je weer ergens anders over. En het uit willen zetten van gazanen is iets heel anders dan genocide.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |