We worden besodemieterd!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:37 schreef Captain_Ghost het volgende:
En producten krimpen ineens ook.
We worden van alle kanten bestolen.
Dat doen wij in onze business ook wollahquote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:40 schreef maily het volgende:
[..]
Je moet altijd de kiloprijzen vergelijken.
Ja, the Greenery bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:02 schreef Hoppahop het volgende:
Wanneer je gezond eet heb je geen a- of b-merk nodig. Of bestaat er al een a-merk prei of wortel?
De laatste keer dat ik bij de appelmoes op het label keek stond er bij de hak een enorme lijst met zooi op en bij het huismerk appel en suiker. Het percentage appel was ook veel hoger bij het huismerk.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Volgens de fabrikanten van A-merken zijn hun producten wel gezonder en beter dan de goedkopere producten.
Dat is niet hetzelfde model volgens de type aanduiding, dat is ook de truuk van de Mediamarkt, die kijken niet alleen types (die inhoudelijk niet echt verschillen maar een andere aanduiding hebben) die de andere ketens niet krijgen, die hebben weer hun eigen. En niet alleen verschillende aanduidingen per keten, maar ook per land, zodat er geen prijstransparantie is.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Jura E8 koffieautomaat:
Mediamarkt nl ¤1200
https://www.mediamarkt.nl(...)HeKNsQebCMv4lHOgCL0h
Mediamarkt Du ¤900
https://www.mediamarkt.de/de/product/_jura-e8-eb-2672701.html
HAK Ingrediënten: Appel (96,8%), suiker, citroensapconcentraat, antioxidant (ascorbinezuur).quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik bij de appelmoes op het label keek stond er bij de hak een enorme lijst met zooi op en bij het huismerk appel en suiker. Het percentage appel was ook veel hoger bij het huismerk.
Appelmoes inmiddels ook alleen maar suikervrij.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
HAK Ingrediënten: Appel (96,8%), suiker, citroensapconcentraat, antioxidant (ascorbinezuur).
Aldi Sweet Harvest Original appelmoes bestaat voornamelijk uit appels (99,95%), met een kleine hoeveelheid antioxidanten (ascorbinezuur) en citroenconcentraat. (geen suiker toegevoegd)
AH Huismerk Ingrediënten: 97% appel, suiker, voedingszuur (citroenzuur [E330]).
Jumbo Appel 97,9%, suiker, zuurteregelaar: citroenzuur, antioxidant: E300,
E300 is trouwens vitamine C, net als ascorbinezuur
Ah, lijken dezelfde leverancier als de Aldi te hebbenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Appelmoes inmiddels ook alleen maar suikervrij.
Is alleen de kleurcode.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde model volgens de type aanduiding, dat is ook de truuk van de Mediamarkt, die kijken niet alleen types (die inhoudelijk niet echt verschillen maar een andere aanduiding hebben) die de andere ketens niet krijgen, die hebben weer hun eigen. En niet alleen verschillende aanduidingen per keten, maar ook per land, zodat er geen prijstransparantie is.
Zag gisteren een product dat ineens 425 ipv 450 gram had, maar wel dezelfde prijs.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:37 schreef Captain_Ghost het volgende:
En producten krimpen ineens ook.
We worden van alle kanten bestolen.
Nou, ik heb anders geld zat, maar ik laat het me écht niet uit de zakken kloppen omwille van A-merken. Er zijn een paar kleine uitzonderingen zoals de Hela curry, of de Calvé pindakaas, maar al het andere zal het mij aan mijn reet roesten, egaal of het nu een A-merk is of niet. Melk en kaas komen uit dezelfde koe, die smaakt echt niet minder omdat het nu ineens is verpakt in het huismerk.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:35 schreef augurk2025 het volgende:
Ik koop uitsluitend A merken. B merken zijn voor arme sloebers
Das niet waar, want kijk al langer naar Jura en in Duitsland zijn exact dezelfde altijd ¤300 goedkoper.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het punt is dat ze het expres zo doen zodat er geen prijs transparantie is.
Volgens mij snap je niet wat ik bedoelquote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das niet waar, want kijk al langer naar Jura en in Duitsland zijn exact dezelfde altijd ¤300 goedkoper
25 gram is nietsquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zag gisteren een product dat ineens 425 ipv 450 gram had, maar wel dezelfde prijs.
Jawelquote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel
Ik weet dat ze hetzelfde zijn, maar zijn de type aanduidingen hetzelfde, bij jouw voorbeeld lig niet.
Je ziet het ook bij TV's, de modellen die Amazon verkoopt zijn voorzien van een ander nummer/aanduiding dan die bij de mediamarkt.
In Nederland een heel chique merk, in Frankrijk gewoon jam. Sowieso viel me op dat veel levensmiddelen in Frankrijk (Ben net terug van weken in de Normandie) duidelijk goedkoper zijn, en kwalitatief ook nog beter. Het vlees bij de supermarkt heeft geen volgezogen "maandverbandje" in de verpakking, het is gewoon droog, het smaakt beter, is een beter product. Het is duidelijk beter spul dan van de Nederlandse slager, en de kwaliteit van NL supermarktvlees is het helemaal triest.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:07 schreef Red_85 het volgende:
'Er bestaat niet zoiets als graaiflatie'
Bonne maman abrikozen jam
frankrijk: 1,80
nl: 3,80
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |