abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 mei 2025 @ 18:21:07 #51
503746 Hogwarts
School of swag
pi_217800095
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, werken is gezond. En 400 is meer dan 4000 op jaarbasis. Dat is een leuke vakantie in de zomer.
Daarnaast kan het gros van mensen in de bijstand helemaal niet werken voor een werkgever. Die hebben allerlei lichamelijk of psychische klachten.
Dat het gezond is daar ben ik het over het algemeen wel mee eens, tenminste als het normaal werk/omgeving is. Regelmaat en zo is natuurlijk goed etc. etc.

Maar je kunt er toch niet onderuit dat het belachelijk is dat je 4k meer pakt als je een volledig jaar werkt, het klopt gewoon niet, als je een psycho bent of wat dan ook of lichamelijk niet kan heb ik daar geen moeite mee maar al die paupers die je ziet die alles makkelijk kunnen incl. Schultenbrau zuipen 's morgenvroeg kunnen ook makkelijk werken... je maakt mij niet wijs dat die allemaal niet kunnen werken door ernstige ziektes of aandoeningen :')
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
pi_217800103
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:03 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Zo gek zijn die bedragen niet, maar de claim "de meeste mensen" is dat wel. Maarja iedereen met een beetje opleidingsniveau heeft zo 3k netto inderdaad.

Een uitkering kan ook aardig oplopen ja. Genoeg mensen met wajong, toeslagen, kwijtscheldingen etc die maar een paar honderd euro minder krijgen dan wanneer ze fulltime voor het minimumloon zouden werken. En dan motiveert het niet echt voor veel.

Maarja ik ben liever aan het werk. Stuk minder gezeur en uiteindelijk meer mogelijkheden tot groei en ontwikkeling (ook in salaris).
Ik ben nu in aanloop, trede -1 ga dadelijk eindelijk naar 0. Ik heb 2700 netto, ik kan nog wel wat groeien, maar omdat je op een gegeven moment zwaarder belast gaat worden, is het wel moeilijker om te groeien.

Als je op een gegeven moment 5000 bruto hebt, hou je daar maar 3500 van over of zo.

Bijstand zou zoals in Duitsland moeten zijn. Een paar maanden, daarna niet.
pi_217800109
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:21 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Dat het gezond is daar ben ik het over het algemeen wel mee eens, tenminste als het normaal werk/omgeving is. Regelmaat en zo is natuurlijk goed etc. etc.

Maar je kunt er toch niet onderuit dat het belachelijk is dat je 4k meer pakt als je een volledig jaar werkt, het klopt gewoon niet, als je een psycho bent of wat dan ook of lichamelijk niet kan heb ik daar geen moeite mee maar al die paupers die je ziet die alles makkelijk kunnen incl. Schultenbrau zuipen 's morgenvroeg kunnen ook makkelijk werken... je maakt mij niet wijs dat die allemaal niet kunnen werken door ernstige ziektes of aandoeningen :')
Dan hadden ze een WIA niet bijstand.
pi_217800124
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, werken is gezond. En 400 is meer dan 4000 op jaarbasis. Dat is een leuke vakantie in de zomer.
Daarnaast kan het gros van mensen in de bijstand helemaal niet werken voor een werkgever. Die hebben allerlei lichamelijk of psychische klachten.
Nog nooit grotere kolder gelezen dan dit. Als ik voor 400 euro minder dan ik nu heb kon thuiszitten voor de rest van mijn leven was dat een makkelijke keuze.

Vrijheid is veel meer waard dan 400 euro. Als je 40 uur werk en je doet dat vier weken. Zijn dat 160 uren. Je krijgt dus 2.50 per uur om te werken. Niemand gaat voor 2.50 per uur werken.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 18:26:55 #55
236264 crew  capricia
pi_217800133
Nivalleren is een feestje. Niet zeuren dus. Het gaat om de kinderen. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217800163
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:26 schreef capricia het volgende:
Cantillon effect, waarom heeft de ene recht op meer nieuw geprint geld dan de ander.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 18:32:50 #57
236264 crew  capricia
pi_217800175
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:30 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Cantillon effect, waarom heeft de ene recht op meer nieuw geprint geld dan de ander.
Allemaal nieuw geld! *O*

:')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 mei 2025 @ 18:33:45 #58
503746 Hogwarts
School of swag
pi_217800182
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:22 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Met een beetje babbelen kun je alles regelen
  vrijdag 30 mei 2025 @ 18:37:21 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217800195
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:22 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Er is zo zwaar bezuinigd op ziekteuitkeringen zoals de WIA en Wajong dat die allemaal de bijstand in zijn gerold. Dat is ook voor de overheid goedkoper.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 18:38:50 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217800203
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:24 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Nog nooit grotere kolder gelezen dan dit. Als ik voor 400 euro minder dan ik nu heb kon thuiszitten voor de rest van mijn leven was dat een makkelijke keuze.

Vrijheid is veel meer waard dan 400 euro. Als je 40 uur werk en je doet dat vier weken. Zijn dat 160 uren. Je krijgt dus 2.50 per uur om te werken. Niemand gaat voor 2.50 per uur werken.
Dan probeer je dat toch te doen?
Maar je kunt er geld op zetten dat de sociale dienst met hun schrikbewind jou zo weer aan een baan gaan helpen.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 18:41:26 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217800217
quote:
Natuurlijk gaat het om de kinderen. Wat is dit voor bizarre opmerking?

Die kinderen kunnen er niets aan doen als hun ouders tegen allerlei problemen aanlopen.
pi_217800389
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dan probeer je dat toch te doen?
Maar je kunt er geld op zetten dat de sociale dienst met hun schrikbewind jou zo weer aan een baan gaan helpen.
Ik weet niet, ik ben gehandicapt en kan gewoon werken. In de Wajong gezeten. Wajong is lager dan bijstand. Maar ik had wel altijd zoiets van: ik ga werken en wil zelf de broek ophouden. UWV werkte mij daar vaak in tegen, maar nu ben ik er en een huisje gekocht. Als alleenstaande is dat lastig. Ik weet niet eens hoelang ik dit volhou met mijn handicap. Ik werk 32 uur in plaats van de volledige 36. Maar ik raak wel mijn jong gehandicapten loonkorting kwijt, en dan denk ik.... :') als ik dit soort mensen zie. Er wordt niks voor je gedaan maar dan ook niks als je gehandicapt bent maar wel gaat. Geef me gewoon dat extra beetje loonheffing of wat korting op mijn ziektekosten. Maar nee... Ondertussen mensen die niet willen, krijgen alles.

Ja er zijn mensen die lopen tegen problemen op, maar ik durf te wedden dat er een groot percentage is dat wel kan maar niet wil omdat ze nu veel meer hebben dan wanneer ze gaan werken en dat is het probleem.

Mijn Wajong was 1100 of zo ik verdien nu 2700 dus ik ga voor 1600 werken maar ik doe dat graag. Bijstand wat lager maken, zou mensen wel motiveren.

Of basisloon voor iedereen.
pi_217800413
quote:
Ja behalve die speknekken die in de eerste maand al meer hebben verdiend dan ik dat heb in 12. :') of die kuthoer van Heineken. Lekker belasting ontduiken. Die hele ontvoering had de politie maar niks gedaan, ze willen immers ook niet het politieapparaat betalen. Dat Holleeder die gast maar lek had gestoken.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 19:20:13 #64
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217800455
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:11 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Ik weet niet, ik ben gehandicapt en kan gewoon werken. In de Wajong gezeten. Wajong is lager dan bijstand. Maar ik had wel altijd zoiets van: ik ga werken en wil zelf de broek ophouden. UWV werkte mij daar vaak in tegen, maar nu ben ik er en een huisje gekocht. Als alleenstaande is dat lastig. Ik weet niet eens hoelang ik dit volhou met mijn handicap. Ik werk 32 uur in plaats van de volledige 36. Maar ik raak wel mijn jong gehandicapten loonkorting kwijt, en dan denk ik.... :') als ik dit soort mensen zie. Er wordt niks voor je gedaan maar dan ook niks als je gehandicapt bent maar wel gaat. Geef me gewoon dat extra beetje loonheffing of wat korting op mijn ziektekosten. Maar nee... Ondertussen mensen die niet willen, krijgen alles.

Ja er zijn mensen die lopen tegen problemen op, maar ik durf te wedden dat er een groot percentage is dat wel kan maar niet wil omdat ze nu veel meer hebben dan wanneer ze gaan werken en dat is het probleem.

Mijn Wajong was 1100 of zo ik verdien nu 2700 dus ik ga voor 1600 werken maar ik doe dat graag. Bijstand wat lager maken, zou mensen wel motiveren.

Of basisloon voor iedereen.
Dat doe je toch goed dan. Maar je zegt net zelf, ik weet niet hoe lang ik dit volhou. Als het straks toch mis gaat zou het wel fijn zijn dat je weer opgevangen wordt.

En bijstand verlagen gaat juist veel meer problemen geven. Het zou mensen vooral motiveren om gekke dingen te gaan doen.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 19:20:38 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217800459
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:14 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Ja behalve die speknekken die in de eerste maand al meer hebben verdiend dan ik dat heb in 12. :') of die kuthoer van Heineken. Lekker belasting ontduiken. Die hele ontvoering had de politie maar niks gedaan, ze willen immers ook niet het politieapparaat betalen. Dat Holleeder die gast maar lek had gestoken.
Hier wel mee eens.
pi_217800501
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat doe je toch goed dan. Maar je zegt net zelf, ik weet niet hoe lang ik dit volhou. Als het straks toch mis gaat zou het wel fijn zijn dat je weer opgevangen wordt.

En bijstand verlagen gaat juist veel meer problemen geven. Het zou mensen vooral motiveren om gekke dingen te gaan doen.
Ik ben het wel met je eens, maar ik zou het toch beter vinden als er een limiet op zat, of een prikkel voor mensen om te gaan werken. Die is er nu vaak niet, en daar moet wat aan gedaan worden. Als je echt niet kan werken, dan kan het niet.

Maar ondertussen stijgen de supermarkt prijzen de pan uit en hebben werkende mensen ook problemen met de maandelijkse rekeningen. Doe ook iets voor deze mensen. Dat kan ook via werkgevers of zo. Ik heb nu ik werk het gevoel dat ik uitgeknepen wordt, maar niemand die wat voor mij doet. Geef me subsidie om te gaan zwemmen bijvoorbeeld. Zwembad is super duur met 8.50 per keer, maar met reuma is dat de enige sport die ik een beetje kan.

Alleen ik kan dat niet betalen nu ik een huis heb gekocht. Ja ik heb wel een huis, maar ook daar zijn de prijzen geëxplodeerd. Doet de politiek ook niks aan. Nu ook met die sociale huur vastleggen, leuk kan niks voor andere gebouwd worden, of mensen in huizen die gaan zeuren dat er nieuwe huizen in hun buurt komen. We leven in een kut samenleving die helemaal niet solidair is.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 19:41:10 #67
503746 Hogwarts
School of swag
pi_217800652
Die hoer van Heineken is een arrogant wijf, laatst nog een van die gasten van quote 500 horen zeggen wat een misbaksel zij is, niks business woman, gewoon een grote goudenlepel in die gore smoel gekregen :r

Ik heb wel respect voor mensen zoals die zolderkamernerd die nu ergens op 6 staat of zo.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 19:43:39 #68
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217800703
Volgens mij hou je dan niet veel over
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_217800729
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:41 schreef Hogwarts het volgende:
Die hoer van Heineken is een arrogant wijf, laatst nog een van die gasten van quote 500 horen zeggen wat een misbaksel zij is, niks business woman, gewoon een grote goudenlepel in die gore smoel gekregen :r

Ik heb wel respect voor mensen zoals die zolderkamernerd die nu ergens op 6 staat of zo.
Ik snap niet waarom ze belasting mag ontduiken maar zal wel allemaal.

Heineken wijf is een te grote vis ze houden het bij Sywert. Maar kijk naar de politieke partijen die we nu hebben. Incompetent tot de max.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 19:51:15 #70
503746 Hogwarts
School of swag
pi_217800774
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:44 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Laat ze maar eens meer betalen inderdaad, een paar % van dat 'vermogen' kunnen hele gezinnen hun hele leven lang op leven :r

Niks mis met een vermogen hebben van miljoenen maar miljarden is gewoon asociaal hoog. Als je zoveel hebt wil je toch gewoon Sinterklaas spelen of ben je dan echt zo'n achterlijke teringkrent
pi_217800807
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:51 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Laat ze maar eens meer betalen inderdaad, een paar % van dat 'vermogen' kunnen hele gezinnen hun hele leven lang op leven :r

Niks mis met een vermogen hebben van miljoenen maar miljarden is gewoon asociaal hoog. Als je zoveel hebt wil je toch gewoon Sinterklaas spelen of ben je dan echt zo'n achterlijke teringkrent
Snap gewoon niet dat ze bij Sywert van Lienden erachter gaan, maar dat niet doen bij zo'n wijf. Wat zij doet, is toch ook niet okay :') maar blijkbaar heeft de Nederlandse overheid die 33 miljoen in belastingen niet nodig. Ze gooien de BTW wel omhoog :')
pi_217800910
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:44 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]

Heineken wijf is een te grote vis ze houden het bij Sywert. Maar kijk naar de politieke partijen die we nu hebben. Incompetent tot de max.
Dat komt omdat er toch wel altijd manieren zijn om belasting te ontduiken voor dat soort rijken, als het echt te zot wordt dan vertrekken de rijken uit het land en heb je al helemaal geen inkomsten meer als land.

Hoeveel belasting zou Max verstappen betalen?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217801600
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 20:10 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat komt omdat er toch wel altijd manieren zijn om belasting te ontduiken voor dat soort rijken, als het echt te zot wordt dan vertrekken de rijken uit het land en heb je al helemaal geen inkomsten meer als land.

Hoeveel belasting zou Max verstappen betalen?
Ja, ik snap Max fans echt niet, dat zijn ontiegelijke idioten. Wat mij betreft, rijdt hij voor Monaco, niet met een Nederlandse vlag.
pi_217802716
3100 netto per maand, wat is dat voor jodenfooi? :')
pi_217806671
Je zus krijgt 35,90 per keer voor dom kijken als ze diep gepenetreerd wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')