https://www.nu.nl/economi(...)-ouderwetse-zak.htmlquote:Lay's stopt de chips in nieuwe verpakkingen en dat leidt tot veel kritiek. Een chipje in de nieuwe doosachtige verpakking kost namelijk veel meer dan dezelfde snack uit een zak.
De nieuwe verpakkingen zijn hersluitbaar en stevig, maar leiden al tot een hoop commentaar. Het gaat vooral over de nieuwe prijzen.
Lay's vraagt voor Max naturelchips in een zak per kilo 10,87 euro. Dezelfde chips in een doos kost 19,12 euro per kilo. Een kilo Doritos cheese kost in een zak 10,99 euro en in een doos 18,50 euro. De prijsstijging is aan de prijs per verpakking niet gelijk af te zien, omdat er een ander gewicht in een zogeheten snackbox zit dan in de verschillende zakken.
PepsiCo, het bedrijf achter Lay's chips, is niet bereikbaar voor commentaar. Het is niet duidelijk of de zakken helemaal verdwijnen en waar de enorme prijsstijging vandaan komt.
Voedselproducenten liggen al wel langer onder vuur vanwege inflatie en krimpflatie. In het laatste geval stoppen fabrikanten minder etenswaar in een verpakking, maar vragen ze hetzelfde bedrag voor hun product.
Als de Lays ineens ik zeg maar wat drie euro kost dan gaan de concurrenten hun prijzen ook omhoog gooien daar kun je donder op zeggen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:34 schreef heywoodu het volgende:
Wel veel handiger dan zo'n zak, maar ja, ook weer niet zo veel handiger dat ik er extra voor wil betalen
Er zijn nog steeds zakken Doritos enz te koop.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:58 schreef Paul het volgende:
Benieuwd of daadwerkelijk hee veel mensen naar croky/huismerk etc gaan hierdoor
Denk dat de meeste toch die doosjes pakken hoor
Doosjes zijn kut en nemen veel plaats in.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:58 schreef Paul het volgende:
Dus nog minder verkoop.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Als de Lays ineens ik zeg maar wat drie euro kost dan gaan de concurrenten hun prijzen ook omhoog gooien daar kun je donder op zeggen.
Ben al jaren geleden naar Croky gegaan, veel lekkerder.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:58 schreef Paul het volgende:
Ik vind het niet handiger. Die zak gaat de prullenbak in. Zo's doos is een onhandig ding die je eerst helemaal kapot moet gaan maken. En veel onhandiger in je tas ook.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:34 schreef heywoodu het volgende:
Wel veel handiger dan zo'n zak, maar ja, ook weer niet zo veel handiger dat ik er extra voor wil betalen
Lege doosjes verkopen aan ASML waar ze hun chips in kunnen doenquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:05 schreef Näsenbar het volgende:
Die doosjes zijn wel handig om spulletjes in te bewaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |