abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217832985
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 21:26 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Het gaat uiteraard niet alleen om de vluchtelingen in 2025. Of 2026.
Het gaat om de massa's immigranten die we de afgelopen decennia naar ons toe hebben gehaald en waarvoor het einde nog lang niet in zicht is.

Als je niet wil zien dat ons land nu al op veel plekken volledig naar de klote is en dat dit in de toekomst nog veel erger gaat worden, dan wil je het gewoon niet zien.

In veel steden ben je al een vreemde in je eigen land. Loop daar als jonge vrouw maar eens rond. Of nog erger, als homo.

Mijn zondebok is niet 'de vluchtelingen in 2025'. Mijn zondeboek is de gigantische aantallen immigranten die naar dit land zijn gekomen voor economisch gewin (van beide kanten), maar die eigenlijk geen reet geven om onze cultuur en het liefst die van henzelf nog steeds uitdragen. En dan doel ik met name op niet-westerse immigranten. En dan met name op de islamitische en Afrikaanse immigranten.

Ja, als die (op een paar welwillenden na) allemaal zouden ophoepelen en we onze grenzen vanaf nu zouden sluiten, dan zijn we als land wel degelijk beter af. Veel beter zelfs. Minder mensen. Minder drukte op de huizenmarkt. Minder files. Minder kosten, ja sommige immigranten brengen veel geld in het laadje maar veel kosten ook onnodig levenslange uitkeringen en andere kosten. En vooral, een veiliger klimaat. Meer samenhorigheid. Geen halal slachten meer. Vrouwen kunnen weer veilig over straat. Geen aanslagen meer. Geen aanpassingen meer aan onze eigen cultuur, gebruiken en feestdagen. Minder steekpartijen. Minder ruzie, vechtpartijen en vernielingen. Minder explosies. Minder verkrachtingen. Minder groepsverkrachtingen. Minder handtasjesroof. Minder hangjongeren. Minder in elkaar geslagen scheidsrechters, leraren en BOA's en andere mensen met een autoriteitsfunctie.

En vooral, minder haat jegens ons. En minder 'weg met ons'.

Ja, daar droom ik inderdaad van. Nederland zoals het was in de jaren 90.
Weg met ons zegt ie :')

Laat me raden je woont in een middelgrote gemeente of een dorp? Ik lees al sinds de jaren '90 dit soort gejammer en ik heb me nog nooit een vreemdeling in eigen land gevoeld. En ik ben enorm autochtoon. Stel je niet zo aan man. Immigratie is van alle tijden, het enige verschil is dat we nu meer en snellere vervoersmiddelen hebben. De wereld is kleiner en iedereen kan je buurman worden, schitterend toch?

Ik ontken niet dat er integratieproblemen bestaan, maar ik vind dat ze enorm overdreven worden. En dan worden ze ook nog eens erger gemaakt door precies de politieke partijen die er zoveel bombarie over maken. Als homo kun je in Staphorst ook niet hand in hand lopen, maar dat hoort dan wel bij onze cultuur ofzo? Ik woon in een epicentrum van cultuurverschillen en deze plek zou fucking saai zijn zonder die verschillen. De enige daadwerkelijk vastgestelde gemene deler onder criminelen en overlastgevers is armoede, niet afkomst. En we weten allemaal dat precies de VVD en PVV aan die armoede helemaal niets willen doen.

Je bent in ieder geval wel zo eerlijk om (ipv wat de PVV zegt) te onderkennen dat als het land van herkomst niet leefbaar is je ook zou vertrekken, en dat we daar iets mee moeten :)
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')