Zijn komt ermee.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe moet @:Capricia dat precies weten?
Het is ook vooral irrelevant, er wordt weer voedsel geleverd. Wat wel duidelijk is is geworden, is de smerige rol van Hamas.
Er zijn hier tig kook clubs in Nederland.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Er lopen op dat kleine stukje Gaza tig terroristische groeperingen rond?
Dat klinkt alsof iedere mannelijke Gazaan wel in een zo'n terroristisch groepje zit.
Vooral heel lullig voor die hongerige kindjes daar. Dat er pakhuizen vol met voedsel zijn in Gaza. Maar dat Palestijnse groepjes dat liever voor zichzelf houden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoeveel pakhuizen? En voor hoeveel dagen voedsel zit daarin? En is dit voldoende om de blokkade van voedsel teniet te doen?
Of: er zijn de afgelopen dagen tienduizenden pakketten uitgedeeld met een inhoud om een gezin een week te voeden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, er blijken toch wel pakhuizen vol te zijn met meel en voedsel.
Hoe kan dat zo, denk jij?
Het lijkt mij dat het toch wat raar is dat er überhaupt één tjokvol pakhuis is terwijl er beweerd wordt dat het voedsel op is, toch?quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoeveel pakhuizen? En voor hoeveel dagen voedsel zit daarin? En is dit voldoende om de blokkade van voedsel teniet te doen?
Wat is je bron dat er pakhuizen vol liggen van hamas?quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Vooral heel lullig voor die hongerige kindjes daar. Dat er pakhuizen vol met voedsel zijn in Gaza. Maar dat Palestijnse groepjes dat liever voor zichzelf houden.
Smerig gewoon.
Het is de eerste bron die ik zie die aangeeft dat Hamas open zou staan voor een staakt het vuren. Ik ben benieuwd of het klopt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:44 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Mogelijk weer goed nieuws.
Ik begrijp dat er onder andere 10 gijzelaars bij deze deal in zitten in ruil voor 125 Palestijnse gevangenen. 60 dagen staakt het vuren.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:44 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Mogelijk weer goed nieuws.
Ik begrijp dat er onder andere 10 gijzelaars bij deze deal in zitten in ruil voor 125 Palestijnse gevangenen. 60 dagen staakt het vuren.
quote:Hamas leaning toward accepting Witkoff proposal, while making reservations
https://www.timesofisrael(...)eservations-sources/
Hamas will likely accept US special envoy Steve Witkoff’s latest hostage deal proposal, while submitting a series of reservations, according to an Arab diplomat and a second source familiar with the negotiations.
Hamas is disappointed with the proposal and feels that Witkoff made crucial changes after conferring with Strategic Affairs Minister Ron Dermer in Washington earlier this week, the second source tells The Times of Israel. Still, it doesn’t want to outright reject the US proposal, fearing it would then be blamed for lack of agreement
Hamas wants a clause added to the proposal requiring Israeli forces to withdraw to where they were stationed at the end of the previous ceasefire in March, along with a clause stipulating that aid will be distributed, according to international humanitarian standards, the two sources say. This appears to be an attempt to undercut Israel’s reliance on the Gaza Humanitarian Foundation, which international organizations have argued fails to adequately address the humanitarian crisis.
Most critically, Hamas wants the clause regarding the talks on the permanent ceasefire — which the deal envisions taking place during an initial 60-day truce — edited to more clearly prevent Israel from restarting the war, the sources say.
Negotiations are likely to drag out for at least several more days, as Israel and the US will subsequently have to respond to Hamas’s reservations, the Arab diplomat says.
En vandaar dat de Palestijnen als zwakkere partij eindeloos bloedig verzet blijven plegen, hun enige optie.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:14 schreef Chadi het volgende:
De Britten lijken ook wakker
[..]
Israël heeft nooit echt een twee Staten oplossing gewild maar in de lijn van Jabotinski gehandeld.
Zijn zelfs beelden van.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat is je bron dat er pakhuizen vol liggen van hamas?
Sorry, maar dat klinkt angstaanjagend. Het klinkt alsof je vindt dat de zwakkere partij maar moet verdwijnen omdat de sterkere partij niet wil delen. Dat is geen oplossing maar een moreel bankroet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben daar vrij open over geweest, ik ben uitgesproken pro-Israël en moreel en historisch is dat wat mij betreft ook de enige juiste positie om in te nemen in dit conflict.
Momenteel is er simpelweg amper draagvlak meer voor een tweestatenoplossing, een minderheid van zowel Israëliërs als Palestijnen ziet dat nog als een goede oplossing. En aangezien de Palestijnen hier de zwakkere partij zijn en tevens elke keer de aanjager van conflict, is het beter dat deze mensen hun heil elders gaan zoeken.
Helaas willen velen in het Westen dit niet, waar de 'tweestatenoplossing' vanuit goede of kwade intenties als een soort heilige graal wordt gezien. Ook binnen de Arabische en Islamitische wereld wordt dit soms geveinsd als een 'oplossing' omdat velen daar dit als een opstap zien naar een 'From the River to the Sea'.
Veel Palestijnen kennen hun oorsprong in landen zoals Egypte, Irak, Libië, Jordanië en Saudi-Arabië, zulke landen zouden de Palestijnen wat mij betreft moeten opvangen. En Palestijnen die duidelijk aangeven in vrede te willen leven met Israëliërs, hun zogenaamde 'vluchtelingenstatus' willen opgeven en bereid zijn een integratietraject te volgen in de Israëlische samenleving, zou een pad naar een Israëlisch staatsburgerschap moeten worden geboden.
Alleen rechtse stumpers hangen op dumpert en geenstijl. Geloven in hun eigen waarheid.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is een reden dat GeenStijl meer kijkers trekt dan Nu.Nl of Joop
Haha, je durft er niet eens op te klikken, he?quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alleen rechtse stumpers hangen op dumpert en geenstijl. Geloven in hun eigen waarheid.
Ik weet bij voorbaat al dat het onzin is. In internationale media staat er niks over. Het zou wereld nieuws zijn geweest als het wel zo was. Want dan kan je de blokkade en de honger deels in de schoenen van hamas schuiven. Want daar gaat dit allemaal om voor jou . Om israel vrij te pleiten van genocidale blokkades al maanden lang.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Haha, je durft er niet eens op te klikken, he?
Ik zei het je toch. Zonde van je tijd op dumpert.quote:“Hordes of hungry people" broke into a UN warehouse in Deir Al-Balah, central Gaza, in search of food according to the World Food Programme. In the video footage, you can hear faint sounds of gunfire in the background. The WFP said initial reports indicate that two people died, and several were injured in the incident. It is unclear what caused the deaths and injuries and the WFP is investigating. The UN organization said the incident reflected “alarming and deteriorating conditions on the ground” directly linked to Israel's aid blockade. It comes as the United States readies new terms for a possible ceasefire between Israel and Hamas
quote:One Telegram channel critical of Hamas claims that the warehouses belong to the terror group, but this has not been independently confirmed.
Both the Hamas-run local government in Gaza and UNRWA later put out a statement claiming that the warehouse belonged to the UN’s World Food Program, and not Hamas.
Jeetje zeg, en waar komen jouw bronnen ook weer vandaan?quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik weet bij voorbaat al dat het onzin is. In internationale media staat er niks over. Het zou wereld nieuws zijn geweest als het wel zo was. Want dan kan je de blokkade en de honger deels in de schoenen van hamas schuiven. Want daar gaat door allemaal om. Om israel vrij te pleiten van genocidale blokkades al maanden lang.
En wat blijkt, geen hamas maar een UN gebouw
[..]
Ik zei het je toch. Zonde van je tijd op dumpert.
[..]
Egypte houd ook zijn grenzen gesloten voor Palestijnen. Dus daar begint het al dat ze nergens welkom zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:05 schreef Homey het volgende:
Grappig dat de Palestijnen nergens moeten worden opgevangen maar Nederland wel uit tig landen hele volksstammen hier naar toe heeft gehaald. Blijkbaar mogen wel honderdduizenden Marokkanen, Turken, Syriërs, Oekraïners en noem maar op wel ‘verdreven’ worden?
Een zionistische bron voor je. Zelfs die durven deze gewaagde uitspraken niet te doen. Kan je zien hoever je heen bent.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg, en waar komen jouw bronnen ook weer vandaan?
En die links in GeenStijl, dat is natuurlijk allemaal AI en zionistische propaganda?
Hou toch op man met 'willen geloven in hun eigen waarheid'. Kijk in de spiegel.
Zionistisch!quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een zionistische bron voor je. Zelfs die durven deze gewaagde uitspraken niet te doen. Kan je zien hoever je heen bent.
https://www.timesofisrael(...)ouse-stealing-flour/
Je mankeert waarschijnlijk ook nog wat aan je rechter oog maar ik citeer het nogmaals voor je.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zionistisch!
En wat zegt die bron nu precies?
Kom op Chadi: wat zegt die bron?
Wat vervelend voor je.quote:. One Telegram channel critical of Hamas claims that the warehouses belong to the terror group, but this has not been independently confirmed.
Both the Hamas-run local government in Gaza and UNRWA later put out a statement claiming that the warehouse belonged to the UN’s World Food Program, and not Hamas.
Ja, en wat zegt dit nu werkelijk, Chadi?quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je mankeert waarschijnlijk ook nog wat aan je rechter oog maar ik citeer het nogmaals voor je.
[..]
Dit zegt dat je poep praat zoals altijd.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en wat zegt dit nu werkelijk, Chadi?
Hamas en UNWRA zeggen van niet? Nee, echt, waterdicht bewijs dit. Zeker gekoppeld aan de op GeenStijl aan te treffen beelden van Palestijnen die zélf afgeven op Hamas.
Hoe ver ga je nog om Hamas vrij te pleiten? Hoe ver gaat dat debiele tribalisme? Wanneer gaan jouw rechter en linker oog een keer open?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |