abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:05:09 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217776835
https://www.gelderlander.(...)teek-laten~af06142a/

-knip, blijkbaar premium-

Wat denken jullie dat er met het bespaarde geld gedaan zal worden? Dit investeren in een gemeenschapshuis voor ouderen waar ze mekaar kunnen ontmoeten en daar eten kunnen afhalen? _O_

Nee natuurlijk niet, die worden gewoon als makkelijke bezuinigingspost gezien :')

[ Bericht 64% gewijzigd door Mikeytt op 28-05-2025 11:10:10 ]
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217776962
De consultants in de zorg moeten nu eenmaal (dik)betaald worden he.
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:44:04 #3
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217777104
Een klap in het gezicht van @tong80
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217777304
Ik snap t niet.

Die 'Tafeltje-Dekje'-maaltijden+bezorgservice word toch door tegenwoordig door Profi-organisaties gemaakt?

quote:
Uitgekookt, Apetito en Maaltijdservice.nl. Maar ook op lokaal niveau zijn er ontzettend veel verschillende mogelijkheden voor warme maaltijden aan huis voor ouderen.
bRON: https://www.tafeltjedekjemaaltijd.nl/

quote:
Vrijwilligers van Tafeltje Dekje maken zich grote zorgen over de toekomst van de maaltijdbezorger voor ouderen in Lingewaard. De gemeente overweegt de subsidie te stoppen. Dat zou het einde betekenen.
Subsidie voor wat? Gaat Apetito dan niet meer leveren? Gaan de vrijwilligers staken omdat ze nu minder dan niks krijgen? Is dit alleen in Lingewaard een probleem?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217777315
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:05 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik snap t niet.

Die 'Tafeltje-Dekje'-maaltijden+bezorgservice word toch door tegenwoordig door Profi-organisaties gemaakt?
[..]
bRON: https://www.tafeltjedekjemaaltijd.nl/
[..]
Subsidie voor wat? Gaat Apetito dan niet meer leveren? Gaan de vrijwilligers staken omdat ze nu minder dan niks krijgen? Is dit alleen in Lingewaard een probleem?
Het gaat hier om warme maaltijden die door vrijwilligers worden geleverd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217777349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat hier om warme maaltijden die door vrijwilligers worden geleverd.
ja dat snap ik, maar ik neem niet aan dat die vrijwilligers die maaltijden zelf klaarmaken van hun eigen centen?

Waar is die subsidie dan voor nodig? Is dit Zorg of Service?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217777363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:10 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
ja dat snap ik, maar ik neem niet aan dat die vrijwilligers die maaltijden zelf klaarmaken van hun eigen centen?

Waar is die subsidie dan voor nodig? Is dit Zorg of Service?
Nou ja, vrijwillig betekent niet dat het niets kost, je moet dat toch aansturen, en wellicht rijden ze met busjes van de stichting.
pi_217777441
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou ja, vrijwillig betekent niet dat het niets kost, je moet dat toch aansturen, en wellicht rijden ze met busjes van de stichting.
Ah, ja. Nu snap ik wel waarom er enige subsidie gebruikt kan worden.

Maar dan alsnog: Zijn dit maaltijden die bezorgd worden met initiatief vanuit de eindgebruiker 'ik heb geen zin meer om te koken/ik heb geen kookplaat meer' of 'wij denken dat u niet meer in staat bent om zelf te koken, dus gaan wij dat voor u regelen' ?

Maar wellicht is het wat te simpel om alles over één óf andere kam te scheren?

Laat ik het zo zeggen: Als die subsidie gebruikt word alleen voor mensen die 'geen zin meer hebben om te koken', dan kan ik wel begrijpen waarom er gekort wordt. Toch?
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:21:47 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217777461
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wat er aan de hand is. Die man zegt:
quote:
„Het geld hebben we nodig voor de vergoedingen van de chauffeurs. Eens in het jaar hebben we een feestavond en krijgen vrijwilligers een presentje.”
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:24:59 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217777495
Dit is trouwens wat wij kennen als tafeltje dek je, die andere site is kennelijk iets anders:
https://www.seniorenmaalt(...)0boodschappen%20doen

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Laat ik het zo zeggen: Als die subsidie gebruikt word alleen voor mensen die 'geen zin meer hebben om te koken', dan kan ik wel begrijpen waarom er gekort wordt. Toch?
dat is niet aan de orde.
pi_217777546
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:19 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ah, ja. Nu snap ik wel waarom er enige subsidie gebruikt kan worden.

Maar dan alsnog: Zijn dit maaltijden die bezorgd worden met initiatief vanuit de eindgebruiker 'ik heb geen zin meer om te koken/ik heb geen kookplaat meer' of 'wij denken dat u niet meer in staat bent om zelf te koken, dus gaan wij dat voor u regelen' ?

Maar wellicht is het wat te simpel om alles over één óf andere kam te scheren?

Nee het gaat echt om mensen die nog wel zelfstandig kunnen wonen, maar waarbij sociale ondersteuning ook erg van pas komt, zoals in het artikel staat, ze vinden bijvoorbeeld regelmatig mensen die gevallen zijn en geen hulp konden inschakelen, ik vind zelf beetje goedkoop dat een gemeente 60K op zoiets gaat snijden, daar moet toch wel ergens geld te vinden zijn waarbij dit soort dingen door kunnen gaan.
pi_217777557
@herverwijderd

quote:
Voor wie is de warme maaltijdservice bedoeld?
Tafeltje Dekje regelt de stedelijke warme maaltijdvoorziening voor de oudere, gehandicapte of (chronisch) zieke Nederlanders met een ‘kleine beurs’ die niet in staat is zelf de warme maaltijd te verzorgen. Redenen kunnen o.a. zijn:

(langdurige) ziekte of invaliditeit
Beperkingen rondom boodschappen doen
Onvoldoende kennis van dieetmaaltijden
Herstellende zijn na een ziekenhuisopname
Psychische problemen
Verslavingsproblematiek
Niet zelfstandig kunnen koken

DANK! _O_

Dit was ik aan t schrijven: (maar niet relevant dus, ik had de verkeerde site) :') x oneindig )

Dan snap ik eigenlijk niet waarom de bezorging door vrijwilligers gedaan wordt.

Ik bedoel: er wordt toch gewoon betaald voor de maaltijd zelf?

Dan zou ik zeggen: vraag maak een extra centje aan de afnemers van die maaltijden.
Die fucking oudjes denken dat ze voor ¤5,- per dag klaar zijn, maar da's alleen de maaltijd zelf.

Dus daarom vind ik het onderscheid van Service of Zorg belangrijk.
Waarom zou de gemeente mee moeten betalen aan niet-zorg-geïndiceerde Service?

Duidelijk! Gewoon noodzakelijke Zorg-service dus.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 12:39:50 #13
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217777662
Premium artikel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')