Tandartsen hebben minstens 6 jaar gestudeerd, dan mogen ze ook goed verdienenquote:Op woensdag 28 mei 2025 19:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Tandartsen kunnen goed voor zichzelf zorgen…
Ze zijn niet de enigen die lang hebben gestudeerd, maar wel een van de weinigen die je snel hoort.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tandartsen hebben minstens 6 jaar gestudeerd, dan mogen ze ook goed verdienen
Had je maar wat anders moeten studeren.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze zijn niet de enigen die lang hebben gestudeerd, maar wel een van de weinigen die je snel hoort.
Je begrijpt mijn opmerking niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Had je maar wat anders moeten studeren.
Basale tandarts zorg is een vorm van preventieve geneeskunde.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zie niet in waarom het in een basis pakket zou moeten worden opgenomen
- Heeft dan een beperkte dekking, dure behandelingen moeten dan sowieso betaald worden
- Het is goedkoper iedere maand een bedrag opzij te zetten waar je zaken als een behandeling, vervanging kapotte koelkast of wasmachine mee betaald.
- Je verhoogd er de premie mee die men aan ziektekostenverzekeraars betaald die daar weer kantoren, medewerkers, inrichting etc mee betalen en dat geld gaat dan dus niet naar de zorg.
Mensen moeten maar eens leren dat acties consequenties hebben, als je een laag inkomen hebt, moet je gewoon zuinig zijn en geen nieuwe smartphone kopen of grote TV. Je kan heel veel in het basispakket thuis vinden horen, maar dan moet je niet zeuren dat het allemaal 2 keer zo duur wordt.
Dat kan je vast wel onderbouwen met gedegen bronnen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Basale tandarts zorg is een vorm van preventieve geneeskunde.
Het is voor de maatschappij goedkoper om 2x per jaar tandarts + mondhygienist te financieren, dan de gezondheidsgevolgen van het niet behandelen.
Die gevolgen gaan namelijk een stuk verder dan dat tanden uit de mond vallen en men een kunstgebit nodig heeft.
Dat basispakket wordt duurder en er gaat steeds meer uitgehaald wordenquote:Op woensdag 28 mei 2025 15:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zie niet in waarom het in een basis pakket zou moeten worden opgenomen
- Heeft dan een beperkte dekking, dure behandelingen moeten dan sowieso betaald worden
- Het is goedkoper iedere maand een bedrag opzij te zetten waar je zaken als een behandeling, vervanging kapotte koelkast of wasmachine mee betaald.
- Je verhoogd er de premie mee die men aan ziektekostenverzekeraars betaald die daar weer kantoren, medewerkers, inrichting etc mee betalen en dat geld gaat dan dus niet naar de zorg.
Mensen moeten maar eens leren dat acties consequenties hebben, als je een laag inkomen hebt, moet je gewoon zuinig zijn en geen nieuwe smartphone kopen of grote TV. Je kan heel veel in het basispakket thuis vinden horen, maar dan moet je niet zeuren dat het allemaal 2 keer zo duur wordt.
Alzheimer, beroertes, dementie, hart en vaatziektes, aantasting organen, kanker.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat kan je vast wel onderbouwen met gedegen bronnen.
Alleen bij de laatste 2 zie ik cijfers, over hoe groot de correlatie is, maar geen oorzakelijk verband. Iemand die veel suiker eet heeft zeer waarschijnlijk een verrot gebit, er is echter een grote correlatie tussen suiker en kanker. Zo is er ook een correlatie tussen suiker consumptie en alzheimer.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:47 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Alzheimer, beroertes, dementie, hart en vaatziektes, aantasting organen, kanker.
Het voorkomen van ontstekingen is een volksgezondheidsbelang.
https://www.newscientist.(...)hart-en-vaatziekten/
https://www.radboudumc.nl(...)itis-en-parodontitis
https://huisarts.bsl.nl/i(...)hart-en-vaatziekten/
https://www.dementie.nl/nieuws/tandvleesontstekingen-en-dementie
https://wibnet.nl/gezondh(...)en-dit-moet-je-weten
https://www.gezondheidenw(...)ziekte-van-alzheimer
https://medischdossier.or(...)-van-kanker-bewezen/
Zorg wordt sowieso duurder, het gevolg van gezonder leven. We worden steeds ouder door gezonder leven, betere voeding, minder roken, gezondheidszorg.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:37 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat basispakket wordt duurder en er gaat steeds meer uitgehaald worden
Zo simpel werkt dat niet. Als trekken goedkoper is dan adviseren ze dat.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan krijg je dat afhankelijk van je gemeente als bijzondere bijstand om-niet of geldlening.
Dat zegt niks. Veel doktoren in ziekenhuizen hebben ook 1200 jaar gestudeerd en op 7 van de 10 vragen zeggen ze: geen idee. Komt omdat er niet naar de combinatie tussen lichaam en geest gekeken wordt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tandartsen hebben minstens 6 jaar gestudeerd, dan mogen ze ook goed verdienen
Nou dan zou ik een andere tandarts zoeken, een foto hoeft echt niet 2x per jaar te worden genomen en is sowieso niet verplicht.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tja, je wordt gek van de pijn als het goed fout is, dus dan kun je het geld voor de dure ingreep wel ergens vinden.
Een tandartsverzekering is geldklopperij, want je krijgt (behalve in heel uitzonderlijke gevallen) nooit meer dan je betaald hebt en zelden de volle mep. En dan vragen ze 130 Euro voor de verplichte halfjaarlijkse controle met foto. Ik was laatst een half uur kwijt met mijn tandartsen en hun assistentes uitleggen dat ik geen 200 Euro per jaar had voor controles en dat ook niet ging doen. Ik poets en rager mijn tanden gewoon goed.
Lijkt mij dat hier iets niet kloptquote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tja, je wordt gek van de pijn als het goed fout is, dus dan kun je het geld voor de dure ingreep wel ergens vinden.
Een tandartsverzekering is geldklopperij, want je krijgt (behalve in heel uitzonderlijke gevallen) nooit meer dan je betaald hebt en zelden de volle mep. En dan vragen ze 130 Euro voor de verplichte halfjaarlijkse controle met foto. Ik was laatst een half uur kwijt met mijn tandartsen en hun assistentes uitleggen dat ik geen 200 Euro per jaar had voor controles en dat ook niet ging doen. Ik poets en rager mijn tanden gewoon goed.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De tarieven van tandartsen in Nederland worden jaarlijks vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en zijn voor alle tandartsen gelijk. Dit betekent dat er maximumtarieven gelden per behandeling, ongeacht bij welke tandarts je komt.
Periodieke controle: ¤28,83
-zinsconstructie (?)quote:Op donderdag 29 mei 2025 01:02 schreef Watashiwa het volgende:
Ik vind tandzorg helemaal moet verdwijnen uit basis ziekenfonds, omdat je dat zelf moet voor zorgen.
Nee, ik spreek uit eigen ervaring.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, kijk een toetsenbordexpert.
Ah, ja. Mijn tandarts doet niet aan alleen periodieke controle van 28,83, want dan is het tijdvak niet vol. Dat is altijd inclusief een 2x gebitsreiniging, per vijf minuten, van 34,02. Een meervlaksvulling (vulling vervangen) van 121,38 is altijd in combinatie met een consult, niet zijnde periodieke controle, van ook 28,83. En ze hebben minstens tien minuten aan zitten dringen op een foto, 2x maken en beoordelen kleine röntgenfoto, van 42,48. Want de vorige was al weer 4 jaar geleden en dat moest toch wel minstens iedere twee jaar, liefst ieder jaar, want anders konden ze de gebitscontrole niet goed uitvoeren.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lijkt mij dat hier iets niet klopt
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |