abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217773289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Daar zou ik (44) weleens ruim overheen kunnen zijn (combinatie van meerdere medische dingen).
Ik ben 53, dus tja..
Om me heen vallen ze bij bosjes, jong en oud. Dus dat maakt je wel nederig. ;(
pi_217773301
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:30 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik ben het wel met je eens. Sowieso begint bij je 40e langzaam het besef te komen dat je op de helft bent. Als je geluk hebt tenminste. En bij elk pijntje denk je het ergste. Vooral na dit soort berichten. :{
Niet te lang bij stilstaan(de wereld draait door). Als ik op dit moment berichten lees over een jong iemand met een ongeneeslijke ziekte dan sta ik er uiteraard wel bij stil. Ook al omdat het een lotgenoot is waarbij je ook nog midden in het leven staat. Daarom ook mijn reacties. Ik weet wel waar hij en zeker zijn omgeving doorheen gaan. Dan is dat bij mij nog maar een schijntje vanwege mijn leeftijd is dat toch anders. Neemt niet weg dat ik ook even moest slikken en vol met adrenaline het niet eens besefte maar mijn omgeving, dat heeft een hele tijd geduurd om de situatie te accepteren zoals het is. Hoef je niet te vragen bij een persoon van 32. Een nachtmerrie met kind op komst etc.

Ik denk nu vaker dan ooit terug aan mijn jongste jaren. Mijn partner zegt dan vaker wat zit je nu weer te lachen. Dan geniet ik. Betekend tevens dat ik er alles uitgehaald heb waar ik mij ontzettend goed bij voelde.

Ik kan maar twee tips geven. Haal er alles uit tussen je 14e en 50ste. En probeer werk uit te voeren waar je passie ligt. Leef niet naar je pensioen toe.

Uiteraard maak ik mij nog altijd druk om langer doorwerken. Maar dat slaat niet op werken ansich(had nog graag gewerkt) maar het moeten dat niet altijd gaat vanwege gezondheid.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 21:25:24 #78
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217773358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:20 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik ben 53, dus tja..
Om me heen vallen ze bij bosjes, jong en oud. Dus dat maakt je wel nederig. ;(
Middelbare leeftijd (ik zit op de rand ervan) is een rotleeftijd wat dat betreft, iig wat betreft je ouders + hun generatiegenoten.
pi_217773363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Niet te lang bij stilstaan(de wereld draait doe). Als ik op dit moment berichten lees over een jong iemand met een ongeneeslijke ziekte dan sta ik er uiteraard wel bij stil. Ook al omdat het een lotgenoot is waarbij je ook nog midden in het leven staat. Daarom ook mijn reacties. Ik weet wel waar hij en zeker zijn omgeving doorheen gaan. Dan is dat bij mij nog maar een schijntje vanwege mijn leeftijd is dat toch anders. Neemt niet weg dat ik ook even moest slikken en vol met adrenaline het niet eens besefte maar mijn omgeving, dat heeft een hele tijd geduurd om de situatie te accepteren zoals het is. Hoef je niet te vragen bij een persoon van 32. Een nachtmerrie met kind op komst etc.

Ik denk nu vaker dan ooit terug aan mijn jongste jaren. Mijn partner zegt dan vaker wat zit je nu weer te lachen. Dan geniet ik. Betekend tevens dat ik er alles uitgehaald heb waar ik mij ontzettend goed bij voelde.

Ik kan maar twee tips geven. Haal er alles uit tussen je 14e en 50ste. En probeer werk uit te voeren waar je passie ligt. Leef niet naar je pensioen toe.

Uiteraard maak ik mij nog altijd druk om langer doorwerken. Maar dat slaat niet op werken ansich(had nog graag gewerkt) maar het moeten dat niet altijd gaat vanwege gezondheid.
Je moet er ook niet te lang bij stilstaan. Maar het leven is betrekkelijk, dus leef. Helaas valt dat niet altijd mee. Onlangs is mijn moeder overleden, en een paar maanden eerder het kind van vrienden. Net twintig. ;(
Het leven is soms erg gemeen.
pi_217773391
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:25 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Middelbare leeftijd (ik zit op de rand ervan) is een rotleeftijd wat dat betreft, iig wat betreft je ouders + hun generatiegenoten.
Klopt hoor, ik zit er middenin momenteel. En dan blijf je er soms wat teveel in hangen. Vooral bij deze berichten, zelfs over mensen die je niet kent. Oneerlijk.
pi_217773571
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Deel graag meer. Vind dat altijd erg interessant.

Het is ook super selfish, maar ik zou zo graag meer details over Freek zien. Had hij echt helemaal geen klachten behalve afvallen? Dat zou wel heel eng zijn.

Ergens probeer ik mezelf natuurlijk ook gerust te stellen door te hopen dat iemand gewoon te lang klachten negeerde.
Ja tis soms een beetje irrationeel maar het zit van nature bij de mens in om redenen te bedenken waarom dat jou niet overkomt
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 27 mei 2025 @ 21:42:25 #82
22592 crew  Ole
pi_217773595
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:40 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ja tis soms een beetje irrationeel maar het zit van nature bij de mens in om redenen te bedenken waarom dat jou niet overkomt
Ze testen niet zomaar bij iemand van 32. Dus hij zal wel al klachten hebben gehad.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_217773621
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:30 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik ben het wel met je eens. Sowieso begint bij je 40e langzaam het besef te komen dat je op de helft bent. Als je geluk hebt tenminste. En bij elk pijntje denk je het ergste. Vooral na dit soort berichten. :{
Zei ik laatst nog tegen een collega, dat ik bijna op de helft zit (als het mee zit). Wat ga je met de andere helft doen, zo verder of...
pi_217773630
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:44 schreef DWMLion het volgende:

[..]
Zei ik laatst nog tegen een collega, dat ik bijna op de helft zit (als het mee zit). Wat ga je met de andere helft doen, zo verder of...
Proberen te genieten zolang het kan. Leef.
pi_217773637
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:42 schreef Ole het volgende:

[..]
Ze testen niet zomaar bij iemand van 32. Dus hij zal wel al klachten hebben gehad.
Ja klopt maar dat kan ook een hoestje zijn wat niet snel overgaat, waar we allemaal wel eens last van hebben. Het kan ons allemaal (op verschillende manieren) overkomen..
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 27 mei 2025 @ 21:49:20 #86
22592 crew  Ole
pi_217773695
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:45 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ja klopt maar dat kan ook een hoestje zijn wat niet snel overgaat, waar we allemaal wel eens last van hebben. Het kan ons allemaal (op verschillende manieren) overkomen..
O zeker. 99 procent is het niet ernstig op die leeftijd.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_217773766
Triest. We vinden allemaal wel iets van de muziek.

Maar het blijkt dat een mens een zeer klein dingetje is in de statistiek. Toeval treft je of niet.

Qua gezongen tekst vind ik het irritant maar ook wel weer leuk dat Suzan alles wat met een "K" begint er er automagisch een "H" achter zet. "Khan" in plaats van Kan.

Alle sterkte gewenst voor het beroemde duo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:09:23 #88
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217773915
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:45 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Als je bloed gaat ophoesten ga je snel de onderzoeken in. Bijvoorbeeld.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 22:11:01 #89
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217773933
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als je bloed gaat ophoesten ga je snel de onderzoeken in. Bijvoorbeeld.
Maar hoeft bij longkanker dus niet zo te zijn dat je dat soort ernstige klachten hebt. Zelfs bij stadium 4 gezien dat het enkel een hoestje was zonder erg.
pi_217774305
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:22 schreef asco het volgende:
Triest.

Zo'n optreden lijkt me toch niet iets wat je zomaar ff doet als je lichaam (schijnbaar) al ernstig ziek is?
Ik kan me voorstellen dat je hoofd na zo'n nieuws niet naar optreden staat.
pi_217774354
“Dit is inderdaad zeer uitzonderlijk. Van alle longkankerpatiënten is amper 1 procent van zijn leeftijd of jonger”, zegt oncoloog Jacques De Grève (UZ Brussel). “Zeker bij niet-rokers zien we longkanker meestal pas in hun veertiger- of vijftiger-jaren. Maar bij kanker bestaat er natuurlijk nooit een bodemleeftijd.”

Vaak pas laat ontdekt
Een onfortuinlijk lotje dus, zeker ook omdat de kanker in het geval van Freek al uitgezaaid bleek wanneer hij ontdekt werd. Al komt dat laatste spijtig genoeg vaker voor bij longkanker. “Vaak is de kanker al in een verder gevorderd stadium wanneer het opgemerkt wordt”, zegt De Grève. “Dat komt doordat longkanker relatief laat klachten geeft. Meestal gaat het dan om een terugkerende longontsteking, een veranderd hoestpatroon, pijn in de borstkas of bloed dat wordt opgemerkt in het spuugsel.”

Volgens het UZ Leuven blijkt bij ongeveer de helft van de gediagnosticeerden de ziekte al in een gevorderd of gematastaseerd stadium te zijn. En vanaf er uitzaaiingen zijn, is er slechts een klein percentage dat nog geneest. “Alles hangt af van de kenmerken van de tumor. Bij het merendeel is het ongeneeslijk, maar er zijn vaak nog verschillende behandelingen mogelijk om de ziekte af te remmen of tijdelijk in remissie te brengen”, aldus De Grève.”

“Sommige patiënten kunnen na behandeling nog jaren zonder ziekte rondlopen. De prognose is dan ook zeer uiteenlopend. Van zes maanden tot tien of twintig jaar.” Suzan & Freek hopen alleszins nog zo lang mogelijk te kunnen genieten: “We zijn al 18 jaar onafscheidelijk en hebben samen nog zo veel moois om voor te leven. Aan het eind van dit jaar hopen we samen ons kindje te mogen verwelkomen.”

Bron: Het Nieuwsblad
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:50:36 #92
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_217774384
Kloteziekte. ;(
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:52:57 #93
481998 K21
Cappuccino
pi_217774401
Shit zeg. -O-
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:26:27 #94
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_217774623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:49 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uiteraard hoeft dat niet. Als ik niet naar de huisarts was geweest was het mogelijk 1 jaar later nog niet ontdekt. Ik was gewoon aan het werk incluis giga veel klussen bij familie. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat afvallen uit het niets terwijl je je verder kerngezond voelt het tijd is om toch even een huisarts te bezoeken. Mijn huisarts maakte gelijk een spoed bezoek voor echo(buikstreek) en longfoto.
Ik kan dit beamen. In een hele kort 3x kanker meegemaakt in de (zeer) nabije omgeving, en het begon allemaal eerst met onverklaarbaar afvallen. Kennelijk kosten die tumoren je lichaam ongelooflijk veel energie.

Ik ben hier even goed stil van. De hele situatie is al verschrikkelijk. Het dan ook nog noodgedwongen met het hele land (inclusief pushbericht) moeten beleven lijkt me overigens ook niet te doen. Dat is wel iets wat je niet echt voorziet bij BN'er worden, dat op je 32e zoiets gebeurt en terwijl je omgeving nog in diepe schok is jij en je vrouw dat er ook nog bij moeten gaan managen. Hopelijk halen ze er ook steun uit.
Wat een rollercoaster....

Hier in de familie iemand die 16 jaar "terminaal" is geweest, maar dat voelt wel een beetje als hopen tegen beter weten in.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:32:34 #95
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217774641
Wat in- en intriest dit. Pas 32, kindje op komst.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:37:46 #96
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217774663
Nog nooit van gehoord maar wel triest.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 28 mei 2025 @ 03:57:39 #97
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217774965
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:26 schreef Saboo het volgende:

[..]
Ik kan dit beamen. In een hele kort 3x kanker meegemaakt in de (zeer) nabije omgeving, en het begon allemaal eerst met onverklaarbaar afvallen. Kennelijk kosten die tumoren je lichaam ongelooflijk veel energie.

Vage overgangsachtige klachten in de periode voor de diagnose kunnen ook voorkomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 28-05-2025 11:33:45 ]
pi_217774968
32 pas, en dan dit, shit zeg
  woensdag 28 mei 2025 @ 07:29:00 #99
22565 asco
Los in deze tent
pi_217775269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat je hoofd na zo'n nieuws niet naar optreden staat.
Ik bedoelde dat meer in de zin van dat hij toch wel iets gemerkt moet hebben tijdens de gedane optredens als hij dus al ongeneeslijk ziek was.
Maar schijnbaar hoeft dat dus niet.
Ik ben (gelukkig) niet zo thuis in deze materie.
  woensdag 28 mei 2025 @ 08:06:35 #100
40566 Ericr
Livewrong
pi_217775412
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 07:29 schreef asco het volgende:

[..]
Ik bedoelde dat meer in de zin van dat hij toch wel iets gemerkt moet hebben tijdens de gedane optredens als hij dus al ongeneeslijk ziek was.
Maar schijnbaar hoeft dat dus niet.
Ik ben (gelukkig) niet zo thuis in deze materie.
Nee dat hoeft zeker niet. Collega gehad die met wat vage klachten naar de dokter ging. Binnen 1.5 maand was hij weg. Bij een borrel vlak daarvoor vertelde hij mij wel dat hij wat vervelende rugpijn had maar niet heel extreem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')