Ik ben 53, dus tja..quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Daar zou ik (44) weleens ruim overheen kunnen zijn (combinatie van meerdere medische dingen).
Niet te lang bij stilstaan(de wereld draait door). Als ik op dit moment berichten lees over een jong iemand met een ongeneeslijke ziekte dan sta ik er uiteraard wel bij stil. Ook al omdat het een lotgenoot is waarbij je ook nog midden in het leven staat. Daarom ook mijn reacties. Ik weet wel waar hij en zeker zijn omgeving doorheen gaan. Dan is dat bij mij nog maar een schijntje vanwege mijn leeftijd is dat toch anders. Neemt niet weg dat ik ook even moest slikken en vol met adrenaline het niet eens besefte maar mijn omgeving, dat heeft een hele tijd geduurd om de situatie te accepteren zoals het is. Hoef je niet te vragen bij een persoon van 32. Een nachtmerrie met kind op komst etc.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. Sowieso begint bij je 40e langzaam het besef te komen dat je op de helft bent. Als je geluk hebt tenminste. En bij elk pijntje denk je het ergste. Vooral na dit soort berichten.
Middelbare leeftijd (ik zit op de rand ervan) is een rotleeftijd wat dat betreft, iig wat betreft je ouders + hun generatiegenoten.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:20 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben 53, dus tja..
Om me heen vallen ze bij bosjes, jong en oud. Dus dat maakt je wel nederig.
Je moet er ook niet te lang bij stilstaan. Maar het leven is betrekkelijk, dus leef. Helaas valt dat niet altijd mee. Onlangs is mijn moeder overleden, en een paar maanden eerder het kind van vrienden. Net twintig.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet te lang bij stilstaan(de wereld draait doe). Als ik op dit moment berichten lees over een jong iemand met een ongeneeslijke ziekte dan sta ik er uiteraard wel bij stil. Ook al omdat het een lotgenoot is waarbij je ook nog midden in het leven staat. Daarom ook mijn reacties. Ik weet wel waar hij en zeker zijn omgeving doorheen gaan. Dan is dat bij mij nog maar een schijntje vanwege mijn leeftijd is dat toch anders. Neemt niet weg dat ik ook even moest slikken en vol met adrenaline het niet eens besefte maar mijn omgeving, dat heeft een hele tijd geduurd om de situatie te accepteren zoals het is. Hoef je niet te vragen bij een persoon van 32. Een nachtmerrie met kind op komst etc.
Ik denk nu vaker dan ooit terug aan mijn jongste jaren. Mijn partner zegt dan vaker wat zit je nu weer te lachen. Dan geniet ik. Betekend tevens dat ik er alles uitgehaald heb waar ik mij ontzettend goed bij voelde.
Ik kan maar twee tips geven. Haal er alles uit tussen je 14e en 50ste. En probeer werk uit te voeren waar je passie ligt. Leef niet naar je pensioen toe.
Uiteraard maak ik mij nog altijd druk om langer doorwerken. Maar dat slaat niet op werken ansich(had nog graag gewerkt) maar het moeten dat niet altijd gaat vanwege gezondheid.
Klopt hoor, ik zit er middenin momenteel. En dan blijf je er soms wat teveel in hangen. Vooral bij deze berichten, zelfs over mensen die je niet kent. Oneerlijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:25 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Middelbare leeftijd (ik zit op de rand ervan) is een rotleeftijd wat dat betreft, iig wat betreft je ouders + hun generatiegenoten.
Ja tis soms een beetje irrationeel maar het zit van nature bij de mens in om redenen te bedenken waarom dat jou niet overkomtquote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Deel graag meer. Vind dat altijd erg interessant.
Het is ook super selfish, maar ik zou zo graag meer details over Freek zien. Had hij echt helemaal geen klachten behalve afvallen? Dat zou wel heel eng zijn.
Ergens probeer ik mezelf natuurlijk ook gerust te stellen door te hopen dat iemand gewoon te lang klachten negeerde.
Ze testen niet zomaar bij iemand van 32. Dus hij zal wel al klachten hebben gehad.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:40 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja tis soms een beetje irrationeel maar het zit van nature bij de mens in om redenen te bedenken waarom dat jou niet overkomt
Zei ik laatst nog tegen een collega, dat ik bijna op de helft zit (als het mee zit). Wat ga je met de andere helft doen, zo verder of...quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. Sowieso begint bij je 40e langzaam het besef te komen dat je op de helft bent. Als je geluk hebt tenminste. En bij elk pijntje denk je het ergste. Vooral na dit soort berichten.
Proberen te genieten zolang het kan. Leef.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:44 schreef DWMLion het volgende:
[..]
Zei ik laatst nog tegen een collega, dat ik bijna op de helft zit (als het mee zit). Wat ga je met de andere helft doen, zo verder of...
Ja klopt maar dat kan ook een hoestje zijn wat niet snel overgaat, waar we allemaal wel eens last van hebben. Het kan ons allemaal (op verschillende manieren) overkomen..quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:42 schreef Ole het volgende:
[..]
Ze testen niet zomaar bij iemand van 32. Dus hij zal wel al klachten hebben gehad.
O zeker. 99 procent is het niet ernstig op die leeftijd.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:45 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja klopt maar dat kan ook een hoestje zijn wat niet snel overgaat, waar we allemaal wel eens last van hebben. Het kan ons allemaal (op verschillende manieren) overkomen..
Als je bloed gaat ophoesten ga je snel de onderzoeken in. Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:45 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja klopt maar dat kan ook een hoestje zijn wat niet snel overgaat, waar we allemaal wel eens last van hebben. Het kan ons allemaal (op verschillende manieren) overkomen..
Maar hoeft bij longkanker dus niet zo te zijn dat je dat soort ernstige klachten hebt. Zelfs bij stadium 4 gezien dat het enkel een hoestje was zonder erg.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als je bloed gaat ophoesten ga je snel de onderzoeken in. Bijvoorbeeld.
Ik kan me voorstellen dat je hoofd na zo'n nieuws niet naar optreden staat.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:22 schreef asco het volgende:
Triest.
Zo'n optreden lijkt me toch niet iets wat je zomaar ff doet als je lichaam (schijnbaar) al ernstig ziek is?
Ik kan dit beamen. In een hele kort 3x kanker meegemaakt in de (zeer) nabije omgeving, en het begon allemaal eerst met onverklaarbaar afvallen. Kennelijk kosten die tumoren je lichaam ongelooflijk veel energie.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard hoeft dat niet. Als ik niet naar de huisarts was geweest was het mogelijk 1 jaar later nog niet ontdekt. Ik was gewoon aan het werk incluis giga veel klussen bij familie. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat afvallen uit het niets terwijl je je verder kerngezond voelt het tijd is om toch even een huisarts te bezoeken. Mijn huisarts maakte gelijk een spoed bezoek voor echo(buikstreek) en longfoto.
Vage overgangsachtige klachten in de periode voor de diagnose kunnen ook voorkomen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:26 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik kan dit beamen. In een hele kort 3x kanker meegemaakt in de (zeer) nabije omgeving, en het begon allemaal eerst met onverklaarbaar afvallen. Kennelijk kosten die tumoren je lichaam ongelooflijk veel energie.
Ik bedoelde dat meer in de zin van dat hij toch wel iets gemerkt moet hebben tijdens de gedane optredens als hij dus al ongeneeslijk ziek was.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je hoofd na zo'n nieuws niet naar optreden staat.
Nee dat hoeft zeker niet. Collega gehad die met wat vage klachten naar de dokter ging. Binnen 1.5 maand was hij weg. Bij een borrel vlak daarvoor vertelde hij mij wel dat hij wat vervelende rugpijn had maar niet heel extreem.quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:29 schreef asco het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat meer in de zin van dat hij toch wel iets gemerkt moet hebben tijdens de gedane optredens als hij dus al ongeneeslijk ziek was.
Maar schijnbaar hoeft dat dus niet.
Ik ben (gelukkig) niet zo thuis in deze materie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |