abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2025 @ 21:44:35 #126
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217763024
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:41 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Baby dan wellicht niet, maar zoals ik al eerder zei zit bij mijn dochter van 4 een moslima in de klas met hoofddoek, en ook eentje bij mijn dochter van 7 in groep 3.

Dus dat zit niet ver van baby af. En dit is een middelgroot plaatsje met 40.000 inwoners. (emotioneel beladen voorbeeld om de zaak duidelijk te maken, ik heb dan de overige Mohammeds en Khan's nog niet meegerekend)
Ja en dan?

Ik ben een atheïst, moet ik dan ook maar opdonderen uit ons Joods-Christelijke cultuur?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 26 mei 2025 @ 21:45:35 #127
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217763034
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:16 schreef matspontius het volgende:

[..]
Eh, dat kan je zelf wel opzoeken op Google toch? Je mankeert niks aan je ogen wel?
Ga niet op Buitendam in. Verspilde moeite.
  maandag 26 mei 2025 @ 21:46:13 #128
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217763041
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:42 schreef matspontius het volgende:

[..]
Niks insinueren ja - ik geef alleen aan wat er binnenkomt. Zo geeft het IND het weer - wellicht nog even de term immigratie doorgronden?
Niks insinueren nee - je reageerde hierop "Er komen geen honderdduizenden mensen met een andere cultuur per jaar erbij? Hoe kom je bij dat cijfer?"

:')
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 26 mei 2025 @ 21:48:40 #129
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217763058
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ga niet op Buitendam in. Verspilde moeite.
Nee, tegen zoveel domheid valt niet op te boksen inderdaad. Ik zuig die getallen ook maar gewoon uit mijn grote duim
"Hoka Hey!"
pi_217763073
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nou, hadden we dan maar een PVV minister op asiel zitten die met een migratiekritische meerderheid in de Kamer er iets aan kon doen...
Dit is wel het moment om haar te wieberen.
  maandag 26 mei 2025 @ 21:51:08 #131
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217763082
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:48 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nee, tegen zoveel domheid valt niet op te boksen inderdaad. Ik zuig die getallen ook maar gewoon uit mijn grote duim
Voor iemand die denkt dat cijfers van immigranten vanuit het IND komen mag je mij rustig dom noemen. Ga vooral verder met je punt maken.
Dit, dus.
pi_217763101
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:36 schreef Fretwork het volgende:
Heb je dan echt liever een land dat compleet naar de knoppen gaat, met allemaal blonde kopjes?
Je kunt het wel weer naar het extreme trekken om een emotioneel punt te scoren en mij te stiekem te betichten van een of andere nazi-ideologie, maar dat trucje is niet alleen laf en slinks, maar ook achterhaald.

Nee, ik hoef geen blonde kopjes. Ik ben zelf met een Turkse vrouw getrouwd. En mijn kinderen zijn derhalve 'allochtoon' en hebben bruine ogen (ik groen).

Helemaal prima. Mijn vrouw is een hoogopgeleide (Master cum laude + PhD) vrouw die nu voor een gerenommeerd bedrijf werkt in een hoge functie. Ze is hier voor mij naar toegekomen op haar 22e, en heeft inmiddels de taal geleerd, is volledig ingeburgerd en heeft de Turkse thee verruild voor koffie, de baklava voor appeltaart en juicht voor het Nederlands elftal als ze spelen.

En hier is helemaal niets mis mee. En hier mogen we zeker royale aantallen van naar Nederland halen. Hier is de economie bij gebaat en niemand bij geschaad.

Maar bij ongebreidelde massa-immigratie gaat het natuurlijk niet altijd zo. Sterker nog, het gaat vaker fout dan goed. Het is voor mij ook vooral de islam die het em doet, gewoon omdat die religie zo haaks staat op onze manier van leven. En de grootste discriminatie mijn inziens ook niet jegens moslims is, maar van moslims jegens ongelovigen. Dat brengt enorm veel 'hatecrime' met zich mee (seksueel geweld, psst meisje hoertje, stelen, etc) maar ook een onvermogen of vooral onwelwillendheid tot integratie en aanpassing. We krijgen dus segregatie.

Dit is gewoon funest voor ons land en dit gaat ons de das om doen. Dit kost niet alleen handenvol geld, is niet goed voor het veilige klimaat in het land (criminaliteit, racisme en discriminatie van twee kanten, aanslagen, etc) maar zo is ook onmogelijk een land te runnen. Als de ene groep groter wordt, wordt ook het tegengeluid luider. Dit gaat finaal uit de klauwen lopen.

En iedereen begrijpt dit stiekem ook wel. Je kunt wel vingertje wijze naar mij omdat ik dit zeg, maar het is toch voor iedereen duidelijk als je wat verder nadenkt. Geen enkel ander land, behalve een paar dwaze staatjes in het Westen met collectief schuldgevoel, doet dit ook.

Japan neemt geen miljoenen Engels en Duitsers op. Dat zou toch ook fout gaan? Moet ik fictief toekomstscenario gaan uitschrijven wat er gebeurt als je miljoenen Duitsers of Afghanen in Japan zou zetten? Of miljoenen Mexicanen in Saudi-Arabië? Is niet nodig toch? Je weet zelf dat dit tot extreem grote problemen zou leiden. Die 'integratie' zou totaal mislukken en de autochtone bevolking zou zich gaan verzetten tegen de steeds groter wordende groep nieuwkomers.

En dat is ook gewoon heel begrijpelijk. En als je dit niet begrijpt, of wil begrijpen, omdat je vindt dat je morele kompas hier boven moet staan of wat dan ook, dan is dat deels bewonderenswaardig en deels stupide. Doe hiermee wat je wilt.
pi_217763109
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nou, hadden we dan maar een PVV minister op asiel zitten die met een migratiekritische meerderheid in de Kamer er iets aan kon doen...
Inderdaad. Hadden we maar iemand die hier echt iets aan kon of mocht doen. Helaas vinden nog veel te veel mensen het prima dat er niets aan wordt gedaan.
pi_217763118
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ah, jij denkt dat het permanent is. Nu snap ik de manier van denken een beetje.
Of het permanent is, dat ligt aan jou en mij. Als we niks doen, of stemmen op een partij die niet tegen massa-immigratie is, dan inderdaad. Dan is er geen einddatum in zicht.

Er staan genoeg Afrikanen te trappelen om hiernaar toe te komen. Die bevolking groeit nog flink de komende jaren. Om maar een zijstraat te noemen.
pi_217763132
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:54 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Inderdaad. Hadden we maar iemand die hier echt iets aan kon of mocht doen. Helaas vinden nog veel te veel mensen het prima dat er niets aan wordt gedaan.
Wie vindt dat dan precies? Nogmaals: Een meerderheid van de Kamer wil een strenger migratiebeleid dus daar kan het niet aan liggen.
  maandag 26 mei 2025 @ 21:57:01 #136
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217763138
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:55 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Of het permanent is, dat ligt aan jou en mij.
Dat ligt helemaal niet aan jou en mij, want in die cijfers zitten natuurlijk ook gewoon de mensen die hier tijdelijk zijn vanwege werk en/of studie _O- Ik heb het idee dat je het allemaal niet helemaal snapt.
Dit, dus.
pi_217763139
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja en dan?

Ik ben een atheïst, moet ik dan ook maar opdonderen uit ons Joods-Christelijke cultuur?
Je hoeft niet op te donderen. Je bent er nu, geniet ervan. Zolang je maar gewoon onze democratie accepteert, de taal spreekt, de wet respecteert en naleeft en er geen vervelende ideeën op nahoudt zoals vrouwen onderdrukken, homo's van gebouwen afgooien, kunst wil verbieden, dieren halal moet slachten, etc.

Dan is er toch niets aan de hand?
  maandag 26 mei 2025 @ 21:57:44 #138
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217763144
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik heb weinige zeer religieuze babies gezien gelukkig! Op het kindeke Jezus na
Zou wel grappig zijn, een baby met een hoofddoekje :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217763151
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:54 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Het lijkt wel een lachfilm hier

Die zit er toch
pi_217763158
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat ligt helemaal niet aan jou en mij, want in die cijfers zitten natuurlijk ook gewoon de mensen die hier tijdelijk zijn vanwege werk en/of studie _O- Ik heb het idee dat je het allemaal niet helemaal snapt.
Die zijn er dus al lang af gehaald, want die zitten in het immigratie minus emigratie cijfer al meegerekend. Er blijven er dus 113.000 (in 2024) netto over die dat jaar niet zijn weggegaan.

En inderdaad, misschien gaan er volgend jaar daarvan wel weer ene paar weg. Maar dan komen er óók weer bij. Dus je hoeft alleen maar te kijken naar het netto migratiesaldo, per jaar. En als je dan iets wilt weten over de bevolkingssamenstelling, dan vergelijk je dat met het stukje natuurlijke aanwas.
pi_217763170
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:53 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je kunt het wel weer naar het extreme trekken om een emotioneel punt te scoren en mij te stiekem te betichten van een of andere nazi-ideologie, maar dat trucje is niet alleen laf en slinks, maar ook achterhaald.

Nee, ik hoef geen blonde kopjes. Ik ben zelf met een Turkse vrouw getrouwd. En mijn kinderen zijn derhalve 'allochtoon' en hebben bruine ogen (ik groen).

Helemaal prima. Mijn vrouw is een hoogopgeleide (Master cum laude + PhD) vrouw die nu voor een gerenommeerd bedrijf werkt in een hoge functie. Ze is hier voor mij naar toegekomen op haar 22e, en heeft inmiddels de taal geleerd, is volledig ingeburgerd en heeft de Turkse thee verruild voor koffie, de baklava voor appeltaart en juicht voor het Nederlands elftal als ze spelen.

En hier is helemaal niets mis mee. En hier mogen we zeker royale aantallen van naar Nederland halen. Hier is de economie bij gebaat en niemand bij geschaad.

Maar bij ongebreidelde massa-immigratie gaat het natuurlijk niet altijd zo. Sterker nog, het gaat vaker fout dan goed. Het is voor mij ook vooral de islam die het em doet, gewoon omdat die religie zo haaks staat op onze manier van leven. En de grootste discriminatie mijn inziens ook niet jegens moslims is, maar van moslims jegens ongelovigen. Dat brengt enorm veel 'hatecrime' met zich mee (seksueel geweld, psst meisje hoertje, stelen, etc) maar ook een onvermogen of vooral onwelwillendheid tot integratie en aanpassing. We krijgen dus segregatie.

Dit is gewoon funest voor ons land en dit gaat ons de das om doen. Dit kost niet alleen handenvol geld, is niet goed voor het veilige klimaat in het land (criminaliteit, racisme en discriminatie van twee kanten, aanslagen, etc) maar zo is ook onmogelijk een land te runnen. Als de ene groep groter wordt, wordt ook het tegengeluid luider. Dit gaat finaal uit de klauwen lopen.

En iedereen begrijpt dit stiekem ook wel. Je kunt wel vingertje wijze naar mij omdat ik dit zeg, maar het is toch voor iedereen duidelijk als je wat verder nadenkt. Geen enkel ander land, behalve een paar dwaze staatjes in het Westen met collectief schuldgevoel, doet dit ook.

Japan neemt geen miljoenen Engels en Duitsers op. Dat zou toch ook fout gaan? Moet ik fictief toekomstscenario gaan uitschrijven wat er gebeurt als je miljoenen Duitsers of Afghanen in Japan zou zetten? Of miljoenen Mexicanen in Saudi-Arabië? Is niet nodig toch? Je weet zelf dat dit tot extreem grote problemen zou leiden. Die 'integratie' zou totaal mislukken en de autochtone bevolking zou zich gaan verzetten tegen de steeds groter wordende groep nieuwkomers.

En dat is ook gewoon heel begrijpelijk. En als je dit niet begrijpt, of wil begrijpen, omdat je vindt dat je morele kompas hier boven moet staan of wat dan ook, dan is dat deels bewonderenswaardig en deels stupide. Doe hiermee wat je wilt.
Tegen immigratie zijn maar zelf er eentje binnen halen
Hoe krom wil je het hebben
pi_217763174
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het lijkt wel een lachfilm hier

Die zit er toch
Wat is jouw visie nou? Dat er iemand gaat zitten op een positie die tegen massa-immigratie is, maar er vervolgens bewust niets aan doet?

Hoe krijg je dat verzonnen. Is dat echt wat je denkt?

Of is er een optie dat de PVV wel dingen zou willen bereiken, maar dat het allemaal niet kan omdat de rest van de regering niet mee wil of kan gaan vanwege allerlei morele of juridische bezwaren?

Welke optie van die 2 is nou het meest aannemelijk?
  maandag 26 mei 2025 @ 22:01:38 #143
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217763185
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:59 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Die zijn er dus al lang af gehaald, want die zitten in het immigratie minus emigratie cijfer al meegerekend. Er blijven er dus 113.000 (in 2024) netto over die dat jaar niet zijn weggegaan.

En inderdaad, misschien gaan er volgend jaar daarvan wel weer ene paar weg. Maar dan komen er óók weer bij. Dus je hoeft alleen maar te kijken naar het netto migratiesaldo, per jaar. En als je dan iets wilt weten over de bevolkingssamenstelling, dan vergelijk je dat met het stukje natuurlijke aanwas.
Ja, ik denk dat we het hier maar bij moeten laten. Ik denk niet dat ik het zo kan uitleggen dat je het begrijpt.
Dit, dus.
pi_217763195
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 22:00 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wat is jouw visie nou? Dat er iemand gaat zitten op een positie die tegen massa-immigratie is, maar er vervolgens bewust niets aan doet?

Of is er een optie dat de PVV wel dingen zou willen bereiken, maar dat het allemaal niet kan omdat de rest van de regering niet mee wil of kan gaan vanwege allerlei morele of juridische bezwaren?

Er zit toch iemand van de PVV op die stoel?
Dat ze niks bereikt is haar eigen manco
pi_217763197
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 22:00 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Tegen immigratie zijn maar zelf er eentje binnen halen
Hoe krom wil je het hebben
Is helemaal niet krom.

Er is an sich niets mis met immigratie, in beperkte aantallen en hoogopgeleide mensen die we zelf nodig hebben, wetende dat de kans groot is dat ze goed integreren. Prima, heeft niemand een probleem mee. Ook de PVV niet.

Ongebreidelde massa-immigratie met open grenzen beleid = Totaal een ander verhaal.

Als je die onderscheiding niet kunt maken dan tja.
pi_217763199
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 22:00 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Lieve schattebout, denk je nou echt dat de PVV de eerste partij is die plannen heeft moeten bijstellen om de rest van de coalitie/andere partijen in de Kamer met zich mee te krijgen :')? Dat gebeurd al sinds het begin der tijden aan de lopende band, het is toch vooral de PVV (en dan Faber in het bijzonder) die die vaardigheid gewoon lijken te missen.
  maandag 26 mei 2025 @ 22:04:24 #147
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217763206
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ah, jij denkt dat het permanent is. Nu snap ik de manier van denken een beetje.
Dit wordt alleen maar erger als we er niks aan doen, Hans.

Kijk voor de grap eens naar het Afrikaanse geboortecijfer en bevolkingsgroei.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217763207
* Cupfighter
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 22:03 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Is helemaal niet krom.

Er is an sich niets mis met immigratie, in beperkte aantallen en hoogopgeleide mensen die we zelf nodig hebben, wetende dat de kans groot is dat ze goed integreren. Prima, heeft niemand een probleem mee. Ook de PVV niet.

Ongebreidelde massa-immigratie met open grenzen beleid = Totaal een ander verhaal.

Als je die onderscheiding niet kunt maken dan tja.

Nee het is hypocriet
Heeft niks met onderscheid te maken
Is hetzelfde als iemand die scheld op buitenlanders maar nee zijn buitenlandse vriend niet dat is een goede
Hypocriet rechts
pi_217763209
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 22:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat we het hier maar bij moeten laten. Ik denk niet dat ik het zo kan uitleggen dat je het begrijpt.
Ah ja, helaas ben ik te dom om het te begrijpen.

Aju.
  maandag 26 mei 2025 @ 22:06:51 #150
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217763228
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 22:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Lieve schattebout, denk je nou echt dat de PVV de eerste partij is die plannen heeft moeten bijstellen om de rest van de coalitie/andere partijen in de Kamer met zich mee te krijgen :')? Dat gebeurd al sinds het begin der tijden aan de lopende band, het is toch vooral de PVV (en dan Faber in het bijzonder) die die vaardigheid gewoon lijken te missen.
Met als voetnoot dat het huidige kabinet vastzit in een juridische warboel van Europese verplichtingen voor getekend door voorgangers.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')