Allemachtigquote:Op maandag 26 mei 2025 21:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Eh, dat kan je zelf wel opzoeken op Google toch? Je mankeert niks aan je ogen wel?
Ah, we gaan nu doen alsof die 314.000 een andere cultuur hebben alsof het asielzoekers zijn? Of wat is nou precies het punt van: honderdduizenden immigranten met een andere cultuur? Dan wordt het wel een hele flauwe discussie he?quote:Op maandag 26 mei 2025 21:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Eh, dat kan je zelf wel opzoeken op Google toch? Je mankeert niks aan je ogen wel?
Zoals ik al zei, deels komen die cijfers van het CBS. En het andere deel is giswerk omdat het onmogelijk is om vast te stellen hoeveel kinderen er worden geboren bij 'autochtone' koppels en hoeveel bij 'allochtone' koppels. En omdat allochtonen vanaf 2e of 3e generatie geen allochtoon meer worden genoemd. Laat staan dat ze dit per 'religie' hebben gecategoriseerd.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er komen geen honderdduizenden mensen met een andere cultuur per jaar erbij? Hoe kom je bij dat cijfer?
Omdat ik niet aan giswerk doe om een punt te kunnen maken vanuit m'n onderbuik. Het CBS is juist voor dit soort discussies bijzonder bruikbaar omdat je kunt zien dat die zogenaamde massa-immgratie en tsunami aan asielzoekers een fabeltje is.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:18 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, deels komen die cijfers van het CBS. En het andere deel is giswerk omdat het onmogelijk is om vast te stellen hoeveel kinderen er worden geboren bij 'autochtone' koppels en hoeveel bij 'allochtone' koppels. En omdat allochtonen vanaf 2e of 3e generatie geen allochtoon meer worden genoemd. Laat staan dat ze dit per 'religie' hebben gecategoriseerd.
Maar ik verwacht inderdaad ruim boven de 100.000 uit te komen als je alle migranten, illegalen, vluchtelingen + pasgeborenen van allochtone ouders meetelt.
Hoe kom jij erbij dat dit niet het geval is en dat het allemaal supertraag gaat of niet eens aan de orde is?
Wellicht niet bij de volgende verkiezingen.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waar vinden we nog 46 zetels aan mensen die op kleuterig gedrag stemmen dan
Ach, dat zei onze Pim 25 jaar geleden al. Het orakel had het allemaal wel eens even voorspeld en er bleek echt 0,0 van te kloppen.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:21 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wellicht niet bij de volgende verkiezingen.
Maar anders laten we het probleem nog lekker even een jaar of 10-15 door sudderen. En dan krijgt een soort PVV-on-steroids partij met strakke uniformen en laarzen enzo weel 90 zetels.
Dat is waar we op af stevenen en wegkijken, onder het tapijt vegen en lalala zingen helpen allemaal niet.
Gebruik wel even het netto cijfer vriend. Dus ook de emigranten.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Volgens cijfers van de IND kwamen er in 2024 totaal 45.639 asielzoekers (die hun eerste asielaanvraag deden) en nareizigers naar Nederland. Zij vormden slechts 14,5% van het totaal aantal immigranten; dat waren er ongeveer 314.000 volgens het CBS.
Jij begrijpen?
Je weet dat ze in een coalitie zitten met partijen die mee wilden werken aan hun plannen hè.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:21 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wellicht niet bij de volgende verkiezingen.
Maar anders laten we het probleem nog lekker even een jaar of 10-15 door sudderen. En dan krijgt een soort PVV-on-steroids partij met strakke uniformen en laarzen enzo weel 90 zetels.
Dat is waar we op af stevenen en wegkijken, onder het tapijt vegen en lalala zingen helpen allemaal niet.
Ja, 103.000. In 2023 was het 132.000.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gebruik wel even het netto cijfer vriend. Dus ook de emigranten.
Verreweg het grootste deel zijn internationale studenten en arbeidsmigranten, dus die laag ververst zichzelf. Netto was het 130.000 in plaats van 314.000 geloof ik
Ik heb weinige zeer religieuze babies gezien gelukkig! Op het kindeke Jezus naquote:Op maandag 26 mei 2025 21:18 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, deels komen die cijfers van het CBS. En het andere deel is giswerk omdat het onmogelijk is om vast te stellen hoeveel kinderen er worden geboren bij 'autochtone' koppels en hoeveel bij 'allochtone' koppels. En omdat allochtonen vanaf 2e of 3e generatie geen allochtoon meer worden genoemd. Laat staan dat ze dit per 'religie' hebben gecategoriseerd.
Maar ik verwacht inderdaad ruim boven de 100.000 uit te komen als je alle migranten, illegalen, vluchtelingen + pasgeborenen van allochtone ouders meetelt.
Hoe kom jij erbij dat dit niet het geval is en dat het allemaal supertraag gaat of niet eens aan de orde is?
Nee dit zijn glasharde leugens.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ik niet aan giswerk doe om een punt te kunnen maken vanuit m'n onderbuik. Het CBS is juist voor dit soort discussies bijzonder bruikbaar omdat je kunt zien dat die zogenaamde massa-immgratie en tsunami aan asielzoekers een fabeltje is.
Ja en dan dus ook een groot deel arbeidsmigranten, studenten etc die eventueel blijven hangen. Daar zitten ook gewoon Britten, Fransen, Australiërs etc bij, iets zegt mij dat degene die net honderdduizenden riep dat niet erg vindt.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, 103.000. In 2023 was het 132.000.
Waar slaat dit nou weer op? Dit zijn gewoon feitelijke cijfers. Wie heeft het over een andere cultuur? Er zullen inderdaad vast wel wat Australiers tussen zittenquote:Op maandag 26 mei 2025 21:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, we gaan nu doen alsof die 314.000 een andere cultuur hebben alsof het asielzoekers zijn? Of wat is nou precies het punt van: honderdduizenden immigranten met een andere cultuur? Dan wordt het wel een hele flauwe discussie he?
Het is toch echt geen hogere wiskunde hoor. Het cijfer gaat over immigranten. Wat jij er verder allemaal bij sleept moet jij weten - dit zijn de cijfersquote:Op maandag 26 mei 2025 21:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gebruik wel even het netto cijfer vriend. Dus ook de emigranten.
Verreweg het grootste deel zijn internationale studenten en arbeidsmigranten, dus die laag ververst zichzelf. Netto was het 130.000 in plaats van 314.000 geloof ik
quote:Op maandag 26 mei 2025 21:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Dit zijn gewoon feitelijke cijfers. Wie heeft het over een andere cultuur? Er zullen inderdaad vast wel wat Australiers tussen zitten
Er komen geen 300.000 mensen bij als er ook weer 200.000 weggaan. Je krijgt een totaal vertekend beeld.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:08 schreef matigeuser het volgende:
Want om er nog maar een andere buitenlandse uitspraak in te gooien. Je zet honderdduizenden mensen met een totaal andere cultuur per jaar in een land terwijl de eigen bevolking krimpt. What could possibly go wrong?
Je had het over een compleet andere cultuur, maar het klinkt alsof je daar nogal verschil in ziet, maar oke.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nee dit zijn glasharde leugens.
Er kwamen in 2024 113.000 netto immigranten bij. Dus immigratie minus emigratie. Dat zijn er dus al meer dan 100.000. Daarnaast maken mensen ook nog eens kinderen.
En ja, onderbuik. Ik zie mijn land gewoon veranderen. Nogmaals, kom jij ooit in het land? Dan zou je het zien. Ik zie de steden zo veranderen, ken het niet meer terug uit mijn kindertijd. En nu ben ik onlangs verhuisd naar een dorpje met 40.000 inwoners waar ik vroeger naar de middelbare school ging. Er was toen hier en daar wel een buitenlander, maar dat was erg schaars. Nu op de basisschool van mijn dochter lijkt wel 20% van de scholieren een niet-westerse afkomst te hebben. In mijn dochters hun klassen van groep 1 en groep 3 zitten al 2 moslimas met hoofddoek. Dat was 20 jaar geleden niet voor te stellen.
Dus ja, het is een combinatie van de cijfers die we hebben en observatie. Als je het niet wilt zien, dan kijk je gewoon naar Frankrijk en Zweden waar ze een jaartje of 5-10 voor liggen op ons qua immigratie.
Of nogmaals, loop eens een rondje door de steden.
Wat is nou eigenlijk het probleem aan het zien veranderen omdat mensen er anders uit zien dan Dirk en Jantje? En hoe goed moet je leven zijn als het zien veranderen kennelijk zo urgent is als je hier doet vermoeden.quote:Ik zie de steden zo veranderen, ken het niet meer terug uit mijn kindertijd. En nu ben ik onlangs verhuisd naar een dorpje met 40.000 inwoners waar ik vroeger naar de middelbare school ging. Er was toen hier en daar wel een buitenlander, maar dat was erg schaars. Nu op de basisschool van mijn dochter lijkt wel 20% van de scholieren een niet-westerse afkomst te hebben. In mijn dochters hun klassen van groep 1 en groep 3 zitten al 2 moslimas met hoofddoek. Dat was 20 jaar geleden niet voor te stellen.
Haha wat?? Pim's beeld klopte anders heel aardig en het land is er alleen maar slechter op geworden. En veel, veel slechter.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach, dat zei onze Pim 25 jaar geleden al. Het orakel had het allemaal wel eens even voorspeld en er bleek echt 0,0 van te kloppen.
Nee, straks. Over een paar jaar. Let maar op. bla bla bla.
Maar er komen er dus geen 314000 bij.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het is toch echt geen hogere wiskunde hoor. Het cijfer gaat over immigranten. Wat jij er verder allemaal bij sleept moet jij weten - dit zijn de cijfers
Dat is PER JAAR he. Hoe kun je dat niet schrikbarend veel vinden!? Dat is gewoon elk jaar een stad zoals Tilburg erbij. Dat kan toch niet eeuwig zo doorgaan?quote:Op maandag 26 mei 2025 21:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, 103.000. In 2023 was het 132.000.
Baby dan wellicht niet, maar zoals ik al eerder zei zit bij mijn dochter van 4 een moslima in de klas met hoofddoek, en ook eentje bij mijn dochter van 7 in groep 3.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb weinige zeer religieuze babies gezien gelukkig! Op het kindeke Jezus na
Nou, hadden we dan maar een PVV minister op asiel zitten die met een migratiekritische meerderheid in de Kamer er iets aan kon doen...quote:Op maandag 26 mei 2025 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat is PER JAAR he. Hoe kun je dat niet schrikbarend veel vinden!? Dat is gewoon elk jaar een stad zoals Tilburg erbij. Dat kan toch niet eeuwig zo doorgaan?
Niks insinueren ja - ik geef alleen aan wat er binnenkomt. Zo geeft het IND het weer - wellicht nog even de term immigratie doorgronden?quote:Op maandag 26 mei 2025 21:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar er komen er dus geen 314000 bij.
Er komen 314000 mensen, er gaan er 201000 weg, en er komen dus 113000 mensen bij.
Dus als je zegt dat er 314000 mensen bijkomen zit je gewoon bewust hier het topic te verneuken.
Ah, jij denkt dat het permanent is. Nu snap ik de manier van denken een beetje.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat is PER JAAR he. Hoe kun je dat niet schrikbarend veel vinden!? Dat is gewoon elk jaar een stad zoals Tilburg erbij. Dat kan toch niet eeuwig zo doorgaan?
Dit wordt steeds ontweken door de pvv fanaticiquote:Op maandag 26 mei 2025 21:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou, hadden we dan maar een PVV minister op asiel zitten die met een migratiekritische meerderheid in de Kamer er iets aan kon doen...
Dat geeft het IND helemaal niet weer, want veruit de meeste komen van binnen de EU. Met het open grenzen beleid.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niks insinueren ja - ik geef alleen aan wat er binnenkomt. Zo geeft het IND het weer - wellicht nog even de term immigratie doorgronden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |