Ja! Ze is een goed bestuurder. Echt een powervrouw. Ze lijkt mij zeer geschikt als minister. Maar niet als fractievoorzitter.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik niet.
Ik heb geen problemen met haar. Ik vind het een capabele bestuurder met goede plannen. Maar zij zal nog impopulairder dan Timmermans zijn. Haar naar voren schuiven is geen goed plan.
Waarheid is vervelend hè, en omdat het niet begrepen werd moest ik het herhalen zoals er meer dingen hier herhaald moeten worden omdat er niet geaccepteerd kan worden dat er gefaald is door rechtsquote:
Wat een belachelijke stropop. We zijn "extreem welvarend" geworden door die verdragen.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Neuh, je bent gewoon gebonden aan internationale wetten en verdragen. En gelukkig maar, want die hebben van Nederland na de Tweede Wereldoorlog in rap tempo een extreem welvarend land gemaakt. Vrijwel overal ter wereld heb je het over het algemeen minder goed dan hier. En alleen dat is de reden dat we niet leven in een goede democratie en niet een dictatuur.
Maar wat is het antwoord op de vraag dan? De PVV staat nu virtueel op 35 zetels en het hele politieke bestel is ingericht op samenwerking, compromissen en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Hoe gaat een populistenclub ooit iets voor elkaar kunnen krijgen? Er is ze maar 1 rol toegedicht en dat is heel hard roepen vanaf de zijlijn, je ziet nu wat er gebeurt als ze verantwoordelijkheid moeten nemen. Het land staat stil op dat gebied. Stikstof met Wiersma en Asiel met Faber.quote:
Je draait de zaak een beetje om.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:09 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja maar de mensen kozen óók NSC, BBB en VVD.
En daar is gewoon niet mee samen te werken. Vooral NSC niet. En de VVD zijn beroepsleugenaars.
Dat en wat gas natuurlijk. Maar dat de Europese samenwerking vanaf het begin zeer gunstig was voor Nederland als handelsland, is natuurlijk geen geheim.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een belachelijke stropop. We zijn "extreem welvarend" geworden door die verdragen.
Door die verdragen zijn er zaken zo geregeld dat je je welvaart alleen maar hebt zien stijgen, ja. Een kenniseconomie waarbij het geld vooral geïnvesteerd kon worden in innovatie, wetenschap en technologie. En dat in combinatie met handelsverdragen en open grenzen hebben van Nederland een extreem welvarend land gemaakt. Jij denk dat een ASML door een jongetje uit Veldhoven uit een verrassingsei is gekropen?quote:Op maandag 26 mei 2025 20:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een belachelijke stropop. We zijn "extreem welvarend" geworden door die verdragen.
Je snapt het probleem nog steeds niet.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Neuh, je bent gewoon gebonden aan internationale wetten en verdragen. En gelukkig maar, want die hebben van Nederland na de Tweede Wereldoorlog in rap tempo een extreem welvarend land gemaakt. Vrijwel overal ter wereld heb je het over het algemeen minder goed dan hier. En alleen dat is de reden dat we niet leven in een goede democratie en niet een dictatuur.
Poedersuikertoeslag voor de minima.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Van Meetelen als minister van poffertjes
Haha. Dus wat moleculen in de lucht zorgen ervoor dat er niets gebouwd kan worden? Echt ja?quote:Op maandag 26 mei 2025 20:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is de reden dat er niet meer gebouwd kan worden en het land letterlijk op meerdere punten op slot zit. Kunnen we doen alsof het aan de asielzoekers ligt, maar dat is natuurlijk niet het geval.
Ik weet niet hoe ik dat voor me zie. Op dit moment niet inderdaad.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe zie je dit voor je
PVV 76 zetels
Ze kunnen niet eens fatsoenlijke ministers vindrn voor het aantal zetels wat ze nu hebben
Of krijgen we dan Gerard Joling of Johan Derksen als minister
Het land kunnen we dan net zo goed in de fik zetten
Je doelt op de "constructieve" houding die Timmermans vanaf dag 1 na de verkiezingen heeft laten zien?quote:Op maandag 26 mei 2025 20:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar wat is het antwoord op de vraag dan? De PVV staat nu virtueel op 35 zetels en het hele politieke bestel is ingericht op samenwerking, compromissen en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Hoe gaat een populistenclub ooit iets voor elkaar kunnen krijgen? Er is ze maar 1 rol toegedicht en dat is heel hard roepen vanaf de zijlijn, je ziet nu wat er gebeurt als ze verantwoordelijkheid moeten nemen. Het land staat stil op dat gebied. Stikstof met Wiersma en Asiel met Faber.
Ik zal je verhaal even nuanceren:quote:Op maandag 26 mei 2025 20:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je snapt het probleem nog steeds niet.
Dus, jij ziet totaal geen problemen aankomen m.b.t. tot de massa-immigratie en dan met name de islam? Jij denkt dat we gewoon totaal niet hoeven in te grijpen, dus dat we gewoon zo door kunnen gaan? 100.000 per jaar erbij is geen enkel probleem? En dit gaat niet finaal uit de klauwen lopen?
En denk je dat we over 100 jaar nog steeds in een 'welvarend land met goede democratie' wonen als we zo doorgaan?
Als oppositieleider? Wat waren de verwachtingen die je van hem had dan?quote:Op maandag 26 mei 2025 20:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je doelt op de "constructieve" houding die Timmermans vanaf dag 1 na de verkiezingen heeft laten zien?
Wilders in de oppositie doet niet veel anders dan Timmermans in de oppositie. Namelijk oppositie voerenquote:Op maandag 26 mei 2025 20:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je doelt op de "constructieve" houding die Timmermans vanaf dag 1 na de verkiezingen heeft laten zien?
Moet ik de oplossing geven?quote:Op maandag 26 mei 2025 20:30 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik dat voor me zie. Op dit moment niet inderdaad.
Ik zeg alleen dat als men de problemen m.b.t. immigratie en de islam, volledig blijft negeren zoals nu. En er voor blijft zorgen dat geen enkel wetsvoorstel of maatregel die 'rechts' wil er doorheen komt. Dan komt er vroeg of laat (ik denk vroeg) een moment dat het in de bevolking uit de hand gaat lopen. En dan komt er vanzelf iemand, meestal heeft die dan een zijscheiding en een klein bloksnorretje, die het probleem écht wil gaan oplossen.
Willen we dat? Nee. Wil ik dat? Nee natuurlijk niet. Gaan we nu die kant op? Ja. Zolang links het probleem blijft bagatelliseren en maar belerend naar de andere kant blijft wijzen, gaat dit probleem uit de klauwen lopen. De geest is uit de fles en die gaat er niet meer in.
Dus nogmaals, wat is jouw oplossing hiervoor?
Leugens.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik zal je verhaal even nuanceren:
In 2024 105.700 immigranten, maar de emigranten waren er 86.800. Een bevolkingsgroei van nog geen 19.000.
Daarnaast is die enorme "massa-immigratie" ondergeschikt aan zaken wat een westerse kenniseconomie als Nederland echt schade toebrengt. Weinig tot geen investeringen in de infrastructuur, weinig tot geen beperkingen op zaken die schade toebrengen aan de leefomgeving waardoor woningbouw niet mogelijk is etc.
Maar dat zijn punten waar de gemiddelde populist niets mee heeft en geen stemmen oplevert. Dus ondergeschikt aan die 100k immigranten nonsens.
Haha je doet precies waarvan je Wilders beticht.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Moet ik de oplossing geven?
Ik zit niet in het kabinet
Dat zijn geen immigranten wat Wilders in 1 adem noemt met het sluiten van de AZC's en de gesloten grenzen. Uit diezelfde bron: het CBS.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:34 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Leugens.
De netto migratie was 109.000
En er was maar 6500 mensen bevolkingsgroei door natuurlijke aanwas. Dus we groeien vrijwel alleen door immigranten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei
En ik weet niet in wat voor land jij wilt leven, maar ik graag in één zonder onveiligheid, criminaliteit, islam, sharia, burgeroorlog, vrouwonderdrukking, verbod op kunst en muziek, etc.
Al het andere is dan niet meer van belang.
Je laat je gewoon gruwelijk foppen door die populistische kletspraat.quote:Een groei van meer dan 100 duizend mensen is niet alleen iets van de laatste jaren: tussen 1950 en 2000 groeide de Nederlandse bevolking met gemiddeld 118 duizend mensen per jaar.
Ik zie grotere problemen dan immigratie, mij boeit dit probleem niet zoquote:Op maandag 26 mei 2025 20:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Haha je doet precies waarvan je Wilders beticht.
Roepen vanaf de zijlijn. En als iemand met een oplossing komt dan meteen 'kan toch niet, mag toch niet, moet je niet willen'.
En als ik het probleem voor je beschrijf en vraag of jij denkt dat er problemen gaan komen met deze massa-immigratie in de toekomst, dan negeer je het volledig.
Wat doe je dan in dit topic? Je hebt geen idee, geen inbreng, geen toekomstvisie en geen voorstel. Alleen maar lekker Wilders bashen.
Over populisme gesproken.
Toch wel opmerkelijk dat een willekeurige user op Fok! schijnbaar meer verantwoordelijkheid heeft om dit probleem op te lossen dan de grootste coalitiepartij die nota bene ook nog eens de minister levert die het in haar portefeuille heeftquote:Op maandag 26 mei 2025 20:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Haha je doet precies waarvan je Wilders beticht.
Roepen vanaf de zijlijn. En als iemand met een oplossing komt dan meteen 'kan toch niet, mag toch niet, moet je niet willen'.
En als ik het probleem voor je beschrijf en vraag of jij denkt dat er problemen gaan komen met deze massa-immigratie in de toekomst, dan negeer je het volledig.
Wat doe je dan in dit topic? Je hebt geen idee, geen inbreng, geen toekomstvisie en geen voorstel. Alleen maar lekker Wilders bashen.
Over populisme gesproken.
Je weet dat de autochtone bevolking sinds 2005 krimpt?quote:Op maandag 26 mei 2025 20:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zijn geen immigranten wat Wilders in 1 adem noemt met het sluiten van de AZC's en de gesloten grenzen. Uit diezelfde bron: het CBS.
[..]
Je laat je gewoon gruwelijk foppen door die populistische kletspraat.
En wat is dat andere verhaal? Geen groei, innovatie en vooruitgang?quote:Op maandag 26 mei 2025 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet dat de autochtone bevolking sinds 2005 krimpt?
En dat sinds toen de bevolkingsgroei kwam van hogere geboortecijfers uit migranten?
Vanaf 1950 was nederland aan het opbouwen en het krijgen van kinderen werd gepromoot door de kinderbijslag. Het was een periode van groei, innovatie en vooruitgang.
Sinds 2005 is het een heel ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |