abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2025 @ 20:19:02 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217762096
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat verwacht ik niet.
Ik heb geen problemen met haar. Ik vind het een capabele bestuurder met goede plannen. Maar zij zal nog impopulairder dan Timmermans zijn. Haar naar voren schuiven is geen goed plan.
Ja! Ze is een goed bestuurder. Echt een powervrouw. Ze lijkt mij zeer geschikt als minister. Maar niet als fractievoorzitter.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217762103
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja dit kennen we nu wel.
Waarheid is vervelend hè, en omdat het niet begrepen werd moest ik het herhalen zoals er meer dingen hier herhaald moeten worden omdat er niet geaccepteerd kan worden dat er gefaald is door rechts
  maandag 26 mei 2025 @ 20:19:23 #53
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217762108
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Neuh, je bent gewoon gebonden aan internationale wetten en verdragen. En gelukkig maar, want die hebben van Nederland na de Tweede Wereldoorlog in rap tempo een extreem welvarend land gemaakt. Vrijwel overal ter wereld heb je het over het algemeen minder goed dan hier. En alleen dat is de reden dat we niet leven in een goede democratie en niet een dictatuur.
Wat een belachelijke stropop. We zijn "extreem welvarend" geworden door die verdragen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 26 mei 2025 @ 20:20:17 #54
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762124
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja dit kennen we nu wel.
Maar wat is het antwoord op de vraag dan? De PVV staat nu virtueel op 35 zetels en het hele politieke bestel is ingericht op samenwerking, compromissen en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Hoe gaat een populistenclub ooit iets voor elkaar kunnen krijgen? Er is ze maar 1 rol toegedicht en dat is heel hard roepen vanaf de zijlijn, je ziet nu wat er gebeurt als ze verantwoordelijkheid moeten nemen. Het land staat stil op dat gebied. Stikstof met Wiersma en Asiel met Faber.
Dit, dus.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:20:49 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217762133
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:09 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ja maar de mensen kozen óók NSC, BBB en VVD.

En daar is gewoon niet mee samen te werken. Vooral NSC niet. En de VVD zijn beroepsleugenaars.
Je draait de zaak een beetje om.
De VVD kan wel samenwerken. Ik vind het een kutpartij maar ze hebben wel in de afgelopen 4 kabinetten gezeten met allerlei verschillende partijen.

Dat met BBB niet valt samen te werken, vooral op het gebied van klimaat en landbouw, etc dat punt geef ik je wel. Maar het is juist de PVV die tig keer dwars gaat liggen en zich egoïstisch opstelt. De partij zit ook vol met onervaren of onbekwame mensen, en de enige kwaliteit waar ze op worden geselecteerd is loyaliteit aan de grote leider, die trouwens zelf ook het enige lid is.

Ik snap dat veel mensen minder immigratie willen, dat was wel duidelijk afgelopen verkiezingen, het probleem is dat de partij die van immigratie zijn stokpaardje heeft gemaakt, totaal incapabel is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217762140
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat een belachelijke stropop. We zijn "extreem welvarend" geworden door die verdragen.
Dat en wat gas natuurlijk. Maar dat de Europese samenwerking vanaf het begin zeer gunstig was voor Nederland als handelsland, is natuurlijk geen geheim.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:22:11 #57
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762155
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Door die verdragen zijn er zaken zo geregeld dat je je welvaart alleen maar hebt zien stijgen, ja. Een kenniseconomie waarbij het geld vooral geïnvesteerd kon worden in innovatie, wetenschap en technologie. En dat in combinatie met handelsverdragen en open grenzen hebben van Nederland een extreem welvarend land gemaakt. Jij denk dat een ASML door een jongetje uit Veldhoven uit een verrassingsei is gekropen?
Dit, dus.
pi_217762178
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Neuh, je bent gewoon gebonden aan internationale wetten en verdragen. En gelukkig maar, want die hebben van Nederland na de Tweede Wereldoorlog in rap tempo een extreem welvarend land gemaakt. Vrijwel overal ter wereld heb je het over het algemeen minder goed dan hier. En alleen dat is de reden dat we niet leven in een goede democratie en niet een dictatuur.
Je snapt het probleem nog steeds niet.

Dus, jij ziet totaal geen problemen aankomen m.b.t. tot de massa-immigratie en dan met name de islam? Jij denkt dat we gewoon totaal niet hoeven in te grijpen, dus dat we gewoon zo door kunnen gaan? 100.000 per jaar erbij is geen enkel probleem? En dit gaat niet finaal uit de klauwen lopen?

En denk je dat we over 100 jaar nog steeds in een 'welvarend land met goede democratie' wonen als we zo doorgaan?
  maandag 26 mei 2025 @ 20:27:04 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217762229
quote:
16s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Van Meetelen als minister van poffertjes _O-
Poedersuikertoeslag voor de minima.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217762239
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is de reden dat er niet meer gebouwd kan worden en het land letterlijk op meerdere punten op slot zit. Kunnen we doen alsof het aan de asielzoekers ligt, maar dat is natuurlijk niet het geval.
Haha. Dus wat moleculen in de lucht zorgen ervoor dat er niets gebouwd kan worden? Echt ja?

Nee natuurlijk niet, het is de regelgeving. 5% meer of minder stikstof gaat niemand, op een paar plantensoorten na, dood van.

'Hét' ligt niet aan de asielzoekers verder. Wat je dan ook bedoelt met 'het'. Maar als je met 'het' bedoelt dat er woningnood is, dan ligt dat wel degelijk aan de massa-immigratie. Waarom is er immers woningnood? Omdat we teveel mensen hebben in dit land en te weinig huizen.

En waarom hebben we teveel mensen? Juist, massa-immigratie. Weer 100.000 erbij dit jaar, terwijl de Nederlandse vrouw nog maar 1.6 kind per vrouw krijgt. En er zijn 2.1 kinderen nodig per vrouw om de bevolking in stand te houden. Met andere woorden, onze bevolking KRIMPT al jaren. Op natuurlijke wijze.

Echter groeit hij nog steeds, maar dat is dus volledig toe te wijzen aan massa-immigratie.

En weet je wat helemaal grappig is? Maar nu moet je wel even een paar filters in je brein uitzetten. Meer mensen op een klein stukje land met dezelfde levensstandaard als Nederlanders, leidt ook tot meer uitstoot van stikstof, CO2, auto's op de weg, etc.

Dus inderdaad, al jouw problemen kunnen in ieder geval deels worden opgelost door iets te doen aan de immigratie en worden allemaal erger door door te gaan op deze toer.

Al die andere maatregelen is hetzelfde als dweilen met de kraan open.
pi_217762255
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoe zie je dit voor je
PVV 76 zetels
Ze kunnen niet eens fatsoenlijke ministers vindrn voor het aantal zetels wat ze nu hebben
Of krijgen we dan Gerard Joling of Johan Derksen als minister
Het land kunnen we dan net zo goed in de fik zetten
Ik weet niet hoe ik dat voor me zie. Op dit moment niet inderdaad.

Ik zeg alleen dat als men de problemen m.b.t. immigratie en de islam, volledig blijft negeren zoals nu. En er voor blijft zorgen dat geen enkel wetsvoorstel of maatregel die 'rechts' wil er doorheen komt. Dan komt er vroeg of laat (ik denk vroeg) een moment dat het in de bevolking uit de hand gaat lopen. En dan komt er vanzelf iemand, meestal heeft die dan een zijscheiding en een klein bloksnorretje, die het probleem écht wil gaan oplossen.

Willen we dat? Nee. Wil ik dat? Nee natuurlijk niet. Gaan we nu die kant op? Ja. Zolang links het probleem blijft bagatelliseren en maar belerend naar de andere kant blijft wijzen, gaat dit probleem uit de klauwen lopen. De geest is uit de fles en die gaat er niet meer in.

Dus nogmaals, wat is jouw oplossing hiervoor?
pi_217762265
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar wat is het antwoord op de vraag dan? De PVV staat nu virtueel op 35 zetels en het hele politieke bestel is ingericht op samenwerking, compromissen en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Hoe gaat een populistenclub ooit iets voor elkaar kunnen krijgen? Er is ze maar 1 rol toegedicht en dat is heel hard roepen vanaf de zijlijn, je ziet nu wat er gebeurt als ze verantwoordelijkheid moeten nemen. Het land staat stil op dat gebied. Stikstof met Wiersma en Asiel met Faber.
Je doelt op de "constructieve" houding die Timmermans vanaf dag 1 na de verkiezingen heeft laten zien?
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:31:50 #63
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762269
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:23 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je snapt het probleem nog steeds niet.

Dus, jij ziet totaal geen problemen aankomen m.b.t. tot de massa-immigratie en dan met name de islam? Jij denkt dat we gewoon totaal niet hoeven in te grijpen, dus dat we gewoon zo door kunnen gaan? 100.000 per jaar erbij is geen enkel probleem? En dit gaat niet finaal uit de klauwen lopen?

En denk je dat we over 100 jaar nog steeds in een 'welvarend land met goede democratie' wonen als we zo doorgaan?
Ik zal je verhaal even nuanceren:

In 2024 105.700 immigranten, maar de emigranten waren er 86.800. Een bevolkingsgroei van nog geen 19.000.

Daarnaast is die enorme "massa-immigratie" ondergeschikt aan zaken wat een westerse kenniseconomie als Nederland echt schade toebrengt. Weinig tot geen investeringen in de infrastructuur, weinig tot geen beperkingen op zaken die schade toebrengen aan de leefomgeving waardoor woningbouw niet mogelijk is etc.
Maar dat zijn punten waar de gemiddelde populist niets mee heeft en geen stemmen oplevert. Dus ondergeschikt aan die 100k immigranten nonsens.
Dit, dus.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:32:25 #64
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762275
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Je doelt op de "constructieve" houding die Timmermans vanaf dag 1 na de verkiezingen heeft laten zien?
Als oppositieleider? Wat waren de verwachtingen die je van hem had dan?
Dit, dus.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:33:07 #65
319979 Fok-it
All is well
pi_217762282
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Wilders in de oppositie doet niet veel anders dan Timmermans in de oppositie. Namelijk oppositie voeren :O :O

Zonder de 45 maandelijkse moties van wantrouwen dan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217762290
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:30 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe ik dat voor me zie. Op dit moment niet inderdaad.

Ik zeg alleen dat als men de problemen m.b.t. immigratie en de islam, volledig blijft negeren zoals nu. En er voor blijft zorgen dat geen enkel wetsvoorstel of maatregel die 'rechts' wil er doorheen komt. Dan komt er vroeg of laat (ik denk vroeg) een moment dat het in de bevolking uit de hand gaat lopen. En dan komt er vanzelf iemand, meestal heeft die dan een zijscheiding en een klein bloksnorretje, die het probleem écht wil gaan oplossen.

Willen we dat? Nee. Wil ik dat? Nee natuurlijk niet. Gaan we nu die kant op? Ja. Zolang links het probleem blijft bagatelliseren en maar belerend naar de andere kant blijft wijzen, gaat dit probleem uit de klauwen lopen. De geest is uit de fles en die gaat er niet meer in.

Dus nogmaals, wat is jouw oplossing hiervoor?
Moet ik de oplossing geven?
Ik zit niet in het kabinet
pi_217762304
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik zal je verhaal even nuanceren:

In 2024 105.700 immigranten, maar de emigranten waren er 86.800. Een bevolkingsgroei van nog geen 19.000.

Daarnaast is die enorme "massa-immigratie" ondergeschikt aan zaken wat een westerse kenniseconomie als Nederland echt schade toebrengt. Weinig tot geen investeringen in de infrastructuur, weinig tot geen beperkingen op zaken die schade toebrengen aan de leefomgeving waardoor woningbouw niet mogelijk is etc.
Maar dat zijn punten waar de gemiddelde populist niets mee heeft en geen stemmen oplevert. Dus ondergeschikt aan die 100k immigranten nonsens.
Leugens.

De netto migratie was 109.000. Dus dat is het getal wat overblijft met emigratie er al afgetrokken.
En er was maar 6500 mensen bevolkingsgroei door natuurlijke aanwas. Dus we groeien vrijwel alleen door immigranten.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei

En ik weet niet in wat voor land jij wilt leven, maar ik graag in één zonder onveiligheid, criminaliteit, islam, sharia, burgeroorlog, vrouwonderdrukking, verbod op kunst en muziek, etc.

Al het andere is dan niet meer van belang.
pi_217762332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:33 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Moet ik de oplossing geven?
Ik zit niet in het kabinet
Haha je doet precies waarvan je Wilders beticht.

Roepen vanaf de zijlijn. En als iemand met een oplossing komt dan meteen 'kan toch niet, mag toch niet, moet je niet willen'.

En als ik het probleem voor je beschrijf en vraag of jij denkt dat er problemen gaan komen met deze massa-immigratie in de toekomst, dan negeer je het volledig.

Wat doe je dan in dit topic? Je hebt geen idee, geen inbreng, geen toekomstvisie en geen voorstel. Alleen maar lekker Wilders bashen.

Over populisme gesproken.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:37:11 #69
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762336
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:34 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Leugens.

De netto migratie was 109.000
En er was maar 6500 mensen bevolkingsgroei door natuurlijke aanwas. Dus we groeien vrijwel alleen door immigranten.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei

En ik weet niet in wat voor land jij wilt leven, maar ik graag in één zonder onveiligheid, criminaliteit, islam, sharia, burgeroorlog, vrouwonderdrukking, verbod op kunst en muziek, etc.

Al het andere is dan niet meer van belang.
Dat zijn geen immigranten wat Wilders in 1 adem noemt met het sluiten van de AZC's en de gesloten grenzen. Uit diezelfde bron: het CBS.

quote:
Een groei van meer dan 100 duizend mensen is niet alleen iets van de laatste jaren: tussen 1950 en 2000 groeide de Nederlandse bevolking met gemiddeld 118 duizend mensen per jaar.
Je laat je gewoon gruwelijk foppen door die populistische kletspraat.
Dit, dus.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:37:41 #70
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217762343
Wilders GOAT - gogogo _O_ _O_
"Hoka Hey!"
pi_217762367
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:36 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Roepen vanaf de zijlijn. En als iemand met een oplossing komt dan meteen 'kan toch niet, mag toch niet, moet je niet willen'.

En als ik het probleem voor je beschrijf en vraag of jij denkt dat er problemen gaan komen met deze massa-immigratie in de toekomst, dan negeer je het volledig.

Wat doe je dan in dit topic? Je hebt geen idee, geen inbreng, geen toekomstvisie en geen voorstel. Alleen maar lekker Wilders bashen.

Ik zie grotere problemen dan immigratie, mij boeit dit probleem niet zo
Het wordt enorm opgeblazen door de PVV
En ik maak zelf wel uit in welk topic ik reageer
Doe ff normaal man
pi_217762371
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:36 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Toch wel opmerkelijk dat een willekeurige user op Fok! schijnbaar meer verantwoordelijkheid heeft om dit probleem op te lossen dan de grootste coalitiepartij die nota bene ook nog eens de minister levert die het in haar portefeuille heeft :').
pi_217762374
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat zijn geen immigranten wat Wilders in 1 adem noemt met het sluiten van de AZC's en de gesloten grenzen. Uit diezelfde bron: het CBS.
[..]
Je laat je gewoon gruwelijk foppen door die populistische kletspraat.
Je weet dat de autochtone bevolking sinds 2005 krimpt?
En dat sinds toen de bevolkingsgroei kwam van hogere geboortecijfers uit migranten?

Vanaf 1950 was nederland aan het opbouwen en het krijgen van kinderen werd gepromoot door de kinderbijslag. Het was een periode van groei, innovatie en vooruitgang.
Sinds 2005 is het een heel ander verhaal.

Ps zijn er reacties weggehaald?
Vakman pur sang
  maandag 26 mei 2025 @ 20:44:52 #74
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762409
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je weet dat de autochtone bevolking sinds 2005 krimpt?
En dat sinds toen de bevolkingsgroei kwam van hogere geboortecijfers uit migranten?

Vanaf 1950 was nederland aan het opbouwen en het krijgen van kinderen werd gepromoot door de kinderbijslag. Het was een periode van groei, innovatie en vooruitgang.
Sinds 2005 is het een heel ander verhaal.
En wat is dat andere verhaal? Geen groei, innovatie en vooruitgang?
Dit, dus.
pi_217762417
Dit is wel hoe je het spelletje speelt. Zo veel jaren al een politiek zwaargewicht. Mogen er meer van zijn in het groepje bureaucraten wat we veelal hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')