Oooh leuk! Ik hou wel van dat verwilderenquote:Op zondag 25 mei 2025 13:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit was ongeveer tijdens de 1e zomer
[ afbeelding ]
Dat groeide uit tot
[ afbeelding ]
Vooral veel uitlopers maar weinig wortels, het was echt een zode aan het vormen.
Chinese duizendpootquote:Op zondag 25 mei 2025 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Ik had een paar jaar geleden bij de AH van die zakjes met zaadjes gekregen. Was ik zo dom om ze in de grote bak bij de clematissen te zaaien. Dus die kwamen elk jaar terug en het was gewoon onkruid. Er zat iets tussen dat alles overwoekerde, en lelijk ook gewoon. Die hele bak was een en al wortel van die zooi, misschien dat de clematis daarom niet vrolijk was. Heeft m'n vader de kluiten van de clematissen eruit gezaagd, zo hard waren die wortels, en opnieuw gepoot. Maar er komt nog steeds van dat onkruid op, dat moet ik er regelmatig uithalen. En het is kutspul, want ze breken af en dan blijft de wortel zitten, dus je moet ze er zorgvuldig uithalen.
Zodevormend klokjesbloem/campanula dus. Ik zou het gewoon uitproberen met 1tje. Ik had deze per ongeluk gekochtquote:Op zondag 25 mei 2025 13:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Oooh leuk! Ik hou wel van dat verwilderenEngelse-tuin-effect enzo.
Wel meer schaduwquote:Op zondag 25 mei 2025 13:32 schreef CherryLips het volgende:
Die hosta is misschien ook wel een ideetje in een bak.
O dan wordt het lastig, want de schaduwplekjes staan al vol.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:33 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wel meer schaduw
Deze bak stond in mijn oude huis eigenlijk altijd in de schaduw. Was ook mijn meest succesvolle bak
Je hebt ook van die 'muurtuintjes' maar dat is ook waardeloos watergevenquote:Op zondag 25 mei 2025 13:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik had ook hangbakken voor het schaduwbalkon hier bedacht, maar wat een gedoe met water geven
Als je bekend bent met de wijk Nude dan is het wat makkelijker uit te leggen. Het gaat om het kleine balkon van de portiekwoningen en ik heb dan maar 1 muurtje en juist daar komt de zon nog tegenaan, dus daar zit ik nog wel eens in de middag/avond. Dus geen muurtuintje aan die kant.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je hebt ook van die 'muurtuintjes' maar dat is ook waardeloos watergeven
quote:Op zondag 25 mei 2025 13:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit was ongeveer tijdens de 1e zomer
[ afbeelding ]
Dat groeide uit tot
[ afbeelding ]
Vooral veel uitlopers maar weinig wortels, het was echt een zode aan het vormen.
M'n broer heeft daar gewoond, die had een smal inpandig balkon, je kon er amper goed zitten zo smal.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:38 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Als je bekend bent met de wijk Nude dan is het wat makkelijker uit te leggen. Het gaat om het kleine balkon van de portiekwoningen en ik heb dan maar 1 muurtje en juist daar komt de zon nog tegenaan, dus daar zit ik nog wel eens in de middag/avond. Dus geen muurtuintje aan die kant.
Heb wel een tafel staan, die nu vol staat met planten.
quote:Op zondag 25 mei 2025 13:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
De pioenrozen zijn er hier bijna klaar voor
Van de sociale huur in de wijk hebben ze de grotere balkons 1 meter groter gemaakt. En dat scheelt echt heelveel.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n broer heeft daar gewoond, die had een smal inpandig balkon, je kon er amper goed zitten zo smal.
Dat is ook wel veelquote:Op zondag 25 mei 2025 13:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Van de sociale huur in de wijk hebben ze de grotere balkons 1 meter groter gemaakt. En dat scheelt echt heelveel.
Bij jou in de tuin? Super mooiquote:Op zondag 25 mei 2025 13:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
De pioenrozen zijn er hier bijna klaar voor
Ik heb een bank onder het dak staan en de veilingkratten/bloembakken en dan kan ik nog steeds mijn benen strekken.quote:
en komen ieder jaar weer braaf terugquote:Op zondag 25 mei 2025 13:44 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Bij jou in de tuin? Super mooi![]()
en lees net dat ze geen doornen hebben, nice!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |