abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2025 @ 16:52:50 #251
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217749075
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 16:50 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat laatste is ook een beetje een rare vergelijking. Ja in 1980 was de 'State of the art' technologie meer dan een maandsalaris, maar dat is een high end game PC of de laatste oled tv ook gewoon nog steeds.
Waarom? Er worden in dit topic ook iPhones erbij gehaald
pi_217749080
Ja, veel dingen die toen een luxe waren (zoals een auto) of nog niet bestonden (zoals computer met internet of een slimme telefoon) zijn tegenwoordig vereisten geworden. En dan heb ik het nog niet over de huishoudelijke apparatuur gehad.

Dingen waren wel vele malen duurzamer. Meubels van massief hout en zo.
pi_217749169
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom? Er worden in dit topic ook iPhones erbij gehaald
Omdat je dus appels met peren vergelijkt. Als je de laatste technologie op het gebied van computers of TVs vergelijkt in 1980 en 2020, dan zit daar niet veel verschil in. Zoals gezegd is een high end PC vandaag de dag ook gewoon ruim een modaal maandsalaris. En hetzelfde geldt voor TVs.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217749294
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, de prijs is voor jou recht evenredig met de kwaliteit. Je vind al dat je de helft bespaart door niet de duurste te kopen. Maar het moet natuurlijk wel nieuw, hip, mooi en van een duur merk zijn.
Neuh juist niet. Het moet helemaal niet hip en duur zijn. Het moet functioneel zijn en kwalitatief goed. Zonder dat je voor 'het merk' hoeft te betalen. Want daar gaat het vaak wel om.

quote:
Je zou er ook 1 kunnen kopen, die heel stevig is en alles doet wat je nodig hebt. Dan kun je over 8 jaar tijd nog eens 90% van de prijs besparen. Dan betaal je geen 500 * 4 = 2000 Euro, maar slechts 200 Euro in die tijd.
Dat kan ook: afhankelijk van je wensen qua functionaliteit.

quote:
Volgende vraag: hoe weet je dan welke je moet hebben zodat het geen miskleun is?
Je gaat toch niet over 1 nacht ijs bij het aanschaffen van een product met die waarde? Je kan tegenwoordig alles terugvinden op internet qua specificaties, kwaliteit en noem maar op. Je kan producten makkelijk met elkaar vergelijken en dat afzetten tegen je wensen en de prijs. Je kan overal reviews lezen.

quote:
Zo ook met schoenen en kleding tegenwoordig: het is allemaal van plastic en gaat binnen een jaar kapot. Kleding van wol of katoen en schoenen van leer zijn moeilijk te vinden en een stuk duurder, maar gaan wel veel langer mee. Eventueel nylon, als je daar van houd.
Ik heb producten gekocht bij de WE die korter meegaan dan de producten van de Primark. Prijs zegt niet per definitie iets over kwaliteit. Helemaal niet zelfs.

quote:
En geen dingen met een hoop extra elektronica er in. Zoals een vaatwasser die je met de telefoon aan kunt zetten en waarbij je dan continu kunt zien hoe ver hij al is. En die zelf zijn deur open zet als hij klaar is. Die gaat een maand na het verstrijken van de garantie kapot en een jaar later zetten ze de server uit zodat al die leuke dingen niet meer werken. Groot, zwaar en degelijk, dat moet je hebben.
Dat is wel erg zwart wit gesteld. Ik moet altijd denken aan de ovens die allemaal uit dezelfde fabriek komen rollen maar wel een ander merknaam hebben, of koelkasten. Mensen die denken dat een Beko of Whirlpool echt zoveel slechter is dan een Bosch of Miele.. daar heb ik het dan over... Die Miele gaat drie keer over de kop qua prijs.

quote:
We hebben daar zelfs een spreekwoord voor: "Goedkoop is duurkoop."
Dat geldt alleen allang niet meer. En je kan jezelf daarvoor behoeden door gewoon reviews te lezen en prijzen te vergelijken. Maar goed, dit wijkt teveel af van het topic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217749347
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh mee eens maar je vergeet een kantelpunt. Mijn eerste 10k was lastig maar daarna gaat het sneller door investeringen en je kunt kwaliteit kopen welke langer mee gaat.
En dan krijg je box 3...kan je rendement weer gaan inleveren. Zulke flikkers zijn ze in Den Haag ook dan wel weer
pi_217749377
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 17:07 schreef descon het volgende:

[..]
En dan krijg je box 3...kan je rendement weer gaan inleveren. Zulke flikkers zijn ze in Den Haag ook dan wel weer
Je betaalt belasting over je rendement. Maar dat zal meestal beter zijn dan niks hebben om rendement op te draaien of de inflatie je spaargeld laten slopen.
  zondag 25 mei 2025 @ 17:16:23 #257
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217749466
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Echte kerels werken twee banen, eten alleen droog brood en gaan op de fiets naar Spanje op vakantie.
En vergeet niet dat ze straalbezopen een heel varken op de BBQ leggen, en gooien daarna de helft weg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 25 mei 2025 @ 17:20:45 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217749519
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2025 17:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
En vergeet niet dat ze straalbezopen een heel varken op de BBQ leggen, en gooien daarna de helft weg.
en al die feeste waar ze ook heen gaan , en vakanties zonder hun moeder te zeggen en kinderen maken, ho maar

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 25-05-2025 17:57:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 26 mei 2025 @ 08:48:55 #259
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_217755484
Ik vind het zo interessant dat dit verhaal altijd geframet wordt vanuit de jongeren. Die zijn mediagenieker misschien, maar mijn man heeft in de hulpverlening/jeugdzorg gewerkt en daar vallen de echte klappen (letterlijk) van het woningtekort, maar daar hoor je maar weinig over.
Daar heb je mensen die blijven hangen in een gewelddadige relatie omdat er geen nieuw huis beschikbaar is, kinderen die nooit integreren omdat hun moeder het fantastische idee had om 8 kinderen in een containerwoning van 30m2 krijgen. Scheidingen die uitgesteld moeten worden. Jongeren die bij hun verslaafde moeder moeten blijven wonen etc. etc. Ik denk dat zeker 80% van zijn caseload op een bepaalde manier was terug te voeren op het huizentekort en bijbehorende spanningen. Imo zijn dat de echte slachtoffers van het huizentekort. Ikheb daar een stuk meer begrip voor dan jongeren.

Voor jongeren is het ook vervelend, en sommigen zitten ook écht in schrijnende situaties (niet weg kunnen bij je debiele ouders bv.), Maar van die jongeren die dan gaan klagen dat ze niet in het centrum van Amsterdam kunnen wonen tijdens hun studie, of dat ze niet in dezelfde straat als hun moeder kunnen wonen. Daar word ik zelf een beetje een medium-boomer van. Ik zou zeggen, als je zulke eisen kunt stellen ben je eigenlijk gewoon heel gepriviligeerd...
  maandag 26 mei 2025 @ 08:57:11 #260
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217755574
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 08:48 schreef Saboo het volgende:
Ik vind het zo interessant dat dit verhaal altijd geframet wordt vanuit de jongeren. Die zijn mediagenieker misschien, maar mijn man heeft in de hulpverlening/jeugdzorg gewerkt en daar vallen de echte klappen (letterlijk) van het woningtekort, maar daar hoor je maar weinig over.
Daar heb je mensen die blijven hangen in een gewelddadige relatie omdat er geen nieuw huis beschikbaar is, kinderen die nooit integreren omdat hun moeder het fantastische idee had om 8 kinderen in een containerwoning van 30m2 krijgen. Scheidingen die uitgesteld moeten worden. Jongeren die bij hun verslaafde moeder moeten blijven wonen etc. etc. Ik denk dat zeker 80% van zijn caseload op een bepaalde manier was terug te voeren op het huizentekort en bijbehorende spanningen. Imo zijn dat de echte slachtoffers van het huizentekort. Ikheb daar een stuk meer begrip voor dan jongeren.

Voor jongeren is het ook vervelend, en sommigen zitten ook écht in schrijnende situaties (niet weg kunnen bij je debiele ouders bv.), Maar van die jongeren die dan gaan klagen dat ze niet in het centrum van Amsterdam kunnen wonen tijdens hun studie, of dat ze niet in dezelfde straat als hun moeder kunnen wonen. Daar word ik zelf een beetje een medium-boomer van. Ik zou zeggen, als je zulke eisen kunt stellen ben je eigenlijk gewoon heel gepriviligeerd...
"Je moet niet zo zeiken want het kan erger", goed verhaal.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217755606
quote:
Je beseft je dat het huizentekort op meer plaatsen speelt dan in centrum amsterdam en dat de prijzen buiten de randstad ook omhoog schieten?

En de hoop dat je, als je bijvoorbeeld in Amsterdam bent opgegroeid, je ergens enigszins in de buurt kan wonen van je familie en vrienden in plaats van in een hutje op de grens van oost-groningen vind ik ook niet per se "gepriviligeerd".

Niets mis met de mensen waar jij medelijden mee hebt trouwens maar het is totaal onnodig om nu allerlei 'facties' te creëren en een wedstrijdje te doen over welke groep het zieligst is.
Conscience do cost.
  maandag 26 mei 2025 @ 09:22:20 #262
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217755806
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2025 17:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Neuh juist niet. Het moet helemaal niet hip en duur zijn. Het moet functioneel zijn en kwalitatief goed. Zonder dat je voor 'het merk' hoeft te betalen. Want daar gaat het vaak wel om.
[..]
Dat kan ook: afhankelijk van je wensen qua functionaliteit.
[..]
Je gaat toch niet over 1 nacht ijs bij het aanschaffen van een product met die waarde? Je kan tegenwoordig alles terugvinden op internet qua specificaties, kwaliteit en noem maar op. Je kan producten makkelijk met elkaar vergelijken en dat afzetten tegen je wensen en de prijs. Je kan overal reviews lezen.
[..]
Ik heb producten gekocht bij de WE die korter meegaan dan de producten van de Primark. Prijs zegt niet per definitie iets over kwaliteit. Helemaal niet zelfs.
[..]
Dat is wel erg zwart wit gesteld. Ik moet altijd denken aan de ovens die allemaal uit dezelfde fabriek komen rollen maar wel een ander merknaam hebben, of koelkasten. Mensen die denken dat een Beko of Whirlpool echt zoveel slechter is dan een Bosch of Miele.. daar heb ik het dan over... Die Miele gaat drie keer over de kop qua prijs.
[..]
Dat geldt alleen allang niet meer. En je kan jezelf daarvoor behoeden door gewoon reviews te lezen en prijzen te vergelijken. Maar goed, dit wijkt teveel af van het topic.
Dat is dan ook gewoon het geval. Beko is echt troep.
Tussen Bosch en Miele zit minder verschil maar Miele haalt zijn apparatuur bij Liebherr wat toch wel de standaard is voor koeltechniek.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217755844
quote:

Maar dat laatste is ook een volstrekte karikatuur natuurlijk. De prijs van een studentenkamer in Amsterdam is bijna 1000 euro inmiddels. Een uitwonende beurs is pakweg 340 euro. Dan praatje niet over 'in het centrum van Amsterdam wonen', maar over gewoon de gemiddelde huurprijs van een kamer in de gehele stad. Nou springt Amsterdam er wel bovenuit, maar in Utrecht zit je ook al boven de 800 euro.
Enschede, waar ik zelf een half leven geleden gestudeerd heb, doet inmiddels gemiddeld 400 euro. Ook dat is dus al meer dan je uitwonende beurs. Als ik het me goed herinner was dat in mijn tijd nog gewoon minder dan je uitwonende beurs.
  maandag 26 mei 2025 @ 09:26:07 #264
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217755846
'jongeren' 'onder de 34' :')
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  maandag 26 mei 2025 @ 10:58:38 #265
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_217756842
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 08:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
"Je moet niet zo zeiken want het kan erger", goed verhaal.
quote:
8s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:03 schreef ems. het volgende:

[..]
Je beseft je dat het huizentekort op meer plaatsen speelt dan in centrum amsterdam en dat de prijzen buiten de randstad ook omhoog schieten?

En de hoop dat je, als je bijvoorbeeld in Amsterdam bent opgegroeid, je ergens enigszins in de buurt kan wonen van je familie en vrienden in plaats van in een hutje op de grens van oost-groningen vind ik ook niet per se "gepriviligeerd".

Niets mis met de mensen waar jij medelijden mee hebt trouwens maar het is totaal onnodig om nu allerlei 'facties' te creëren en een wedstrijdje te doen over welke groep het zieligst is.
Waar ik voor pleit is dat we dingen in perspectief gaan zien. Ja het huizentekort is een probleem, en ja het is ook vervelend voor jongeren. Dat wil ik niet ontkennen.

Maar het voorbeeld wat me hierbij altijd te binnenschiet is een aflevering van college tour, waar een student, razend, woedend, stond te vertellen dat hij 2K voor een appartement in Amsterdam betaalde en aan Yesilgoz (geloof ik) vroeg hoe zij dat op ging lossen. En nee. 2000 euro is niet normaal. Maar ik heb exact dezelfde studie gedaan, in een stad waar kamerprijzen gewoon betaalbaar zijn. In Amsterdam studeren is een keuze, en juist deze jongen krijgt waarschijnlijk echt wat centjes toegestopt van zijn ouders, anders had hij dat hele appartement niet kunnen betalen.

Ik denk echt dat als we dat soort mensen spokesperson laten zijn dat we een vertekend beeld krijgen van waar de echte problematiek ligt. En dat (sommige) jongeren echt gaan denken dat het een recht is om maar in de duurste stad van Nederland te kunnen studeren. Bijvoorbeeld.
Dat draagt alleen maar verder bij aan de boomers die het probleem niet serieus nemen, maar ook dat mensen steeds minder tevreden zijn met wat ze hebben.

We mogen echt wel eens kritisch kijken naar hoe erg we nou echt een slachtoffer zijn (en dat kan iedereen alleen maar voor zichzelf bepalen), maar bovenstaande jongen is dat in mijn ogen niet in ieder geval.

Ik wil niet zeggen dat niemand meer mag zeuren. Maar er mag wel wat meer focus komen op het grote geheel en de "echte" pijnpunten van het huizentekort imo.

[ Bericht 9% gewijzigd door Saboo op 26-05-2025 11:17:06 ]
  maandag 26 mei 2025 @ 11:12:20 #266
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_217756950
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar dat laatste is ook een volstrekte karikatuur natuurlijk. De prijs van een studentenkamer in Amsterdam is bijna 1000 euro inmiddels. Een uitwonende beurs is pakweg 340 euro. Dan praatje niet over 'in het centrum van Amsterdam wonen', maar over gewoon de gemiddelde huurprijs van een kamer in de gehele stad. Nou springt Amsterdam er wel bovenuit, maar in Utrecht zit je ook al boven de 800 euro.
Enschede, waar ik zelf een half leven geleden gestudeerd heb, doet inmiddels gemiddeld 400 euro. Ook dat is dus al meer dan je uitwonende beurs. Als ik het me goed herinner was dat in mijn tijd nog gewoon minder dan je uitwonende beurs.
in 2012 betaalde ik 400 euro, bij een beurs van 260 euro. Met een lening en een baantje was dat prima te doen.

Amsterdam en Utrecht zijn verschrikkelijk qua huurprijzen, en er moet zeker gekeken worden hoe dat gereguleerd kan worden. Je kunt niet een hele maatschappelijke klasse uit je stad weren.
Desondanks; voor je eigen leven is het een stuk leuker, als je dat niet kan betalen, om gewoon een studie uit te zoeken in een stad waar je wel een kamer kunt betalen.

Ik wil het probleem verder ook niet ontkennen. Alleen de focus van de berichtgeving snap ik soms gewoon niet zo. Er zou echt wel wat meer ruimte mogen zijn voor een groep die echt in de knel komt. De boosheid van sommige mensen (met nadruk op sommige, aan iedereen voor zichzelf om dat te bepalen) vind ik soms ook moeilijk te plaatsen. Iedereen is boos en maakt zich maar druk om z'n eigen hachje en stekje.

Maargoed. What else is new.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:19:30 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217757012
Wat mij vooral opvalt in je verhaal is hoe makkelijk je structurele ongelijkheid herleidt tot individuele keuzes en hoe soepel je persoonlijke anekdotes inzet om maatschappelijke patronen te ontkennen.

Je wijst terecht op schrijnende situaties in de jeugdzorg. Maar je doet alsof maatschappelijke aandacht iets is waar meeleven voor de ene groep ten koste gaat van anderen. Beide groepen kunnen achtergesteld zijn, het is niet óf óf.

Je afkeer van studenten die klagen over onbetaalbare kamers in Amsterdam klinkt als een persoonlijke ergernis. Je verwart privilege met wat noodzakelijk is om te leven. Dat iemand 2000 euro huur kan betalen betekent niet dat hij of zij dat zonder druk of hulp wil of hoort te doen. Als dat je criterium is voor ‘geen slachtoffer zijn’, dan getuigt dat vooral van behoorlijk myopisch perspectief.

Het is bewonderenswaardig dat je het voor jezelf hebt opgelost. Applaus. Maar misschien is het tijd om te erkennen dat het feit dat je het zelf redde niet automatisch betekent dat het systeem werkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217757038
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarom moet een student in Amsterdam wonen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 mei 2025 @ 11:31:07 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217757102
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat je geen sociaal leven kan opbouwen als student als je in Amsterdam studeert en woont in Schubbekutteveen bij je ouders. Wat een kutopmerking zeg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217757143
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Omdat je geen sociaal leven kan opbouwen als student als je in Amsterdam studeert en woont in Schubbekutteveen bij je ouders. Wat een kutopmerking zeg.
Ik zou ook het liefste in een Villa wonen, liever is al dood zei mijn moeder altijd.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:38:08 #271
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_217757185
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:19 schreef Perrin het volgende:
Wat mij vooral opvalt in je verhaal is hoe makkelijk je structurele ongelijkheid herleidt tot individuele keuzes en hoe soepel je persoonlijke anekdotes inzet om maatschappelijke patronen te ontkennen.

Je wijst terecht op schrijnende situaties in de jeugdzorg. Maar je doet alsof maatschappelijke aandacht iets is waar meeleven voor de ene groep ten koste gaat van anderen. Beide groepen kunnen achtergesteld zijn, het is niet óf óf.

Je afkeer van studenten die klagen over onbetaalbare kamers in Amsterdam klinkt als een persoonlijke ergernis. Je verwart privilege met wat noodzakelijk is om te leven. Dat iemand 2000 euro huur kan betalen betekent niet dat hij of zij dat zonder druk of hulp wil of hoort te doen. Als dat je criterium is voor ‘geen slachtoffer zijn’, dan getuigt dat vooral van behoorlijk myopisch perspectief.

Het is bewonderenswaardig dat je het voor jezelf hebt opgelost. Applaus. Maar misschien is het tijd om te erkennen dat het feit dat je het zelf redde niet automatisch betekent dat het systeem werkt.
Nou, ik ben de laatste om te zeggen dat het systeem werkt. Dat doet het niet.

quote:
Hierin heb je natuurlijk gewoon gelijk. Maar als maatschappij kun je je wel afvragen waar je de prioriteit/nadruk oplegt. Mijn persoonlijke opinie is dat dat nu scheefloopt, en dat het te vaak gaat over individuele keuzevrijheid van mensen die het al vrij goed hebben. Maar dat is natuurlijk een geheel persoonlijke opvatting. Daar mogen mensen het mee oneens zijn, en misschien is het een hele verkeerde observatie, maar dat is wel de kern van mijn bericht.

quote:
Mijn hele punt is dat het niet noodzakelijk is om daar te leven. Hij had dezelfde studie kunnen doen op een plek waar je 3 a 400 euro voor een studentenkamer betaalt. Ik zie voor een student die tochal uitwonend is, niet in waarom het noodzakelijk is om in Amsterdam te wonen tenzij je 1. mantelzorg verleent 2. een studie doet die nergens anders te doen is (en die maatschappelijke waarde toevoegt) 3. een cruciaal beroep hebt die noodzakelijk is in betreffende omgeving (politie/verpleegkundige/schooljuffrouw). Er zullen vast nog wel meer redenen zijn, om gebonden te zijn aan een plek. Maar je snapt het punt.

Er gaat juist écht iets mis, maar ik denk juist om de urgentie van het verhaal over te brengen, we ook de échte (maatschappelijke) urgentie moeten tonen.

Mensen die echt noodzakelijk een dak boven hun hoofd nodig hebben, omdat ze anders in elkaar getimmerd worden of een maatschappij (en soms op gemeentelijk of regionale schaal) die echt noodzakelijk bepaalde mensen mist (verpleegdkundigen/onderwijzers/etc.) omdat de huizenmarkt niet goed is.

En het valt mij op dat het gesprek te vaak gaat over een buurjongen die niet in een straal van 30 km bij z'n ouders kan wonen en daarom boos is. Misschien is die observatie helemaal verkeerd (maar wilde toch even de andere kant laten zien) en die boosheid mag er van mij gerust zijn (ik vind het overdreven, maar wie ben ik) maar het zou in mijn ogen niet de hoofdlijn van het maatschappelijke debat moeten zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus dan zeg je eigenlijk dat iedere student die bij zijn ouders inwoont geen sociaal leven heeft ? Of iedere student die er voor kiest om in Enschede/Tilburg/Groningen/Antwerpen etc. te studeren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 mei 2025 @ 11:39:16 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217757207
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zou ook het liefste in een Villa wonen, liever is al dood zei mijn moeder altijd.
Dat jij alleen maar neerkijkt op jongeren is niets nieuws, deze belachelijke opmerking past daar ook wel prima bij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217757235
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat jij alleen maar neerkijkt op jongeren is niets nieuws, deze belachelijke opmerking past daar ook wel prima bij.
Had je wellicht een oplossing? Amsterdam is een middeleeuwse stad waar je niet even de woningen bij elkaar tovert.
pi_217757250
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat zeg ik nergens. Maar enigszins in de buurt van je studie wonen is wel zo makkelijk. En net als bij reguliere huizenprijzen waaiert de boel mooi uit naar de rest van het land. En zeker bij onderwijs vind ik het face-to-face contact echt nog een stuk waardevoller dan in het bedrijfsleven, dus enkel remote de boel volgen lijkt me ook geen optie.
pi_217757263
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat zeg ik nergens. Maar enigszins in de buurt van je studie wonen is wel zo makkelijk. En net als bij reguliere huizenprijzen waaiert de boel mooi uit naar de rest van het land. En zeker bij onderwijs vind ik het face-to-face contact echt nog een stuk waardevoller dan in het bedrijfsleven, dus enkel remote de boel volgen lijkt me ook geen optie.
Er wordt gedaan of ik het die studenten zou misgunnen, dat doe ik absoluut niet, probleem is nou eenmaal dat we Nederland zo ingericht hebben dat de Universiteiten in de duurste steden zitten met het minste ruimte, het is veel handiger om iets nieuws te bouwen in de Flevopolder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')