Harry en Megan hebben ook geld nodigquote:Op donderdag 22 mei 2025 09:34 schreef Roesjesjager het volgende:
We verspillen dus gewoon grondstoffen om met een veredeld exorbitant kostelijk vergrootglas naar interplanetaire hemellichamen te zoeken.
Dat geld kan ook naar Henk en Mikey. Ik verwijt het de maatschappij dan ook.
Gr gr Henk en Mikey
Fout..quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:47 schreef ToT het volgende:
Asteroïden zijn te ver weg om er rendabel delfstoffen uit te onttrekken.
Ik had het niet over slepen, dus hoe kun je zeggen dat ik het fout heb?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Fout..
1 grote asteroïde van 1 tot 5 km groot kan honderden biljoen euro waard. Een schip mee bouwen die asteroïde naar de maan laten slepen kan 20 tot 50 miljard kosten.
Enige probleem is dat wij nog geen goede aandrijving heeft die de afstand kan overbruggen. Dus kosten is zeker geen probleem, alleen de uitvoering ontbreekt nog
Sterker nog in de asteroïde gordel bevat veel meer grondstoffen dan alles op aarde ligt.
De kosten is juist geen probleem. want schip bouwen gaat rond 25-50 miljard kosten. En asteroïde zelf is 100 biljoen meer waard.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had het niet over slepen, dus hoe kun je zeggen dat ik het fout heb?
Ik weet dat de asteroïdengordel veel delfstoffen bevat, maar het kost veel te veel om ruimteschepen daar naar toe te sturen om daar te gaan delven.
Asteroïden hier naar toe slepen is vooralsnog absoluut science fiction.
Zo'n schip gaat niet gratis de ruimte in. Als je berekent hoeveel zo'n ding mee terug kan nemen versus wat zo'n reis kost, is het het gewoon helemaal niet waard.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
De kosten is juist geen probleem. want schip bouwen gaat rond 25-50 miljard kosten. En asteroïde zelf is 100 biljoen meer waard.
Alleen de juiste aandrijving ontbreekt.
Hetzelfde als een 1 km lange mega container schepen van 1 miljard. Ze stoppen dan honderden of duizenden container in en bevaren over hele wereld. Na paar keer rondje gevaren zijn de kosten al eruit.
Gisteren het hemelse lichaam van je vriendin wezen verkennen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:34 schreef Roesjesjager het volgende:
We verspillen dus gewoon grondstoffen om met een veredeld exorbitant kostelijk vergrootglas naar interplanetaire hemellichamen te zoeken.
Dat geld kan ook naar Henk en Mikey. Ik verwijt het de maatschappij dan ook.
Gr gr Henk en Mikey
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |