Signalement Jeffrey (10 jaar):quote:BEERTA – Een AMBER Alert is uitgegeven voor de 10-jarige Jeffrey en de 8-jarige Emma uit het Groningse Beerta. De twee kinderen zijn als vermist opgegeven en mogelijk ontvoerd in een grijze Toyota Avensis met kenteken 77-NLV-4.
Jeffrey is ongeveer 1,50 meter lang en droeg een geel shirt en een zwarte korte broek, beide van het merk Sports. Hij had grijze bergschoenen aan. Emma is ongeveer 1,30 meter lang; haar kleding is onbekend, maar ze droeg paarse sportschoenen.
Wie informatie heeft over de verblijfplaats van Jeffrey en Emma of het voertuig, wordt dringend verzocht contact op te nemen via het alarmnummer 112.
Later meer
Dat is mooi, maar weinig relevant voor dit drama. Laten we hier niet afdwalen naar randzaken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 03:25 schreef roos94 het volgende:
Er is bijna een ton opgehaald binnen nieteens een dag. Mooi hoor
Ja, je merkte dat allebei de burgemeesters het moeilijk hadden (wat uiteraard niet vreemd is). Van welke gemeente is de man burgemeester? Is dat waar de vader woonde? De vrouw is burgemeester van de gemeente aar de kinderen met de moeder woonde heb ik begrepen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 03:27 schreef Jippie het volgende:
Hou het alsjeblieft on topic.
Ben benieuwd wanneer we meer aanvullingen op de persconferentie horen.
Op mij heeft vooral de burgemeester van Beerta indruk gemaakt, die sprak zo liefdevol over Jeffrey en Emma. Ook dat iedereen de foto's moest verwijderen zodat hun klasgenootjes niet onverwacht daarmee werden geconfronteerd. Hij was duidelijk zeer geėmotioneerd.
Net omgekeerd. Hij van Eemsdelta (waarin Delfzijl), zij van Oldambt (waaronder Beerta valt).quote:Op donderdag 22 mei 2025 07:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, je merkte dat allebei de burgemeesters het moeilijk hadden (wat uiteraard niet vreemd is). Van welke gemeente is de man burgemeester? Is dat waar de vader woonde? De vrouw is burgemeester van de gemeente aar de kinderen met de moeder woonde heb ik begrepen.
Reconstructie.quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:12 schreef Discombobulate het volgende:
Is er al een reconstructie voor zo ver dat mogelijk is? Is ie ergens vol tegen aan gereden op het water of zijn ze gewoon verzopen? Lijkt me best lastig om zelfmoord te plegen door te verdrinken.
Dat was dus de burgemeester van gemeente Eemsdelta (waarin Delfzijl ligt).quote:Op donderdag 22 mei 2025 03:27 schreef Jippie het volgende:
Hou het alsjeblieft on topic.
Ben benieuwd wanneer we meer aanvullingen op de persconferentie horen.
Op mij heeft vooral de burgemeester van Beerta indruk gemaakt, die sprak zo liefdevol over Jeffrey en Emma. Ook dat iedereen de foto's moest verwijderen zodat hun klasgenootjes niet onverwacht daarmee werden geconfronteerd. Hij was duidelijk zeer geėmotioneerd.
Mooi. Uiteraard triest dat het nodig is, dat staat buiten kijf, maar het kan in elk geval voor de komende weken, maanden of zelfs jaren wat andere - praktische - zorgen een beetje verminderen..quote:Op donderdag 22 mei 2025 03:25 schreef roos94 het volgende:
Ik denk dat ze doelen op de afscheidsbriefquote:Op donderdag 22 mei 2025 08:42 schreef Nia het volgende:
Volgens het AD wacht ons nog een schok als de binnenkant van het woonhuis van Klaas wordt uitgekamd. De titel van het artikel (achter betaalmuur) spreekt boekdelen: Als de politie het huis van Klaas Bijl binnenstebuiten keert, gaan alle alarmbellen af[
Klopt. Heb het artikel gelezen en daar doelen ze op.quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:53 schreef woxxel2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze doelen op de afscheidsbrief
Je weet niet precies hoe het is gegaan. Hij mocht zijn kinderen blijkbaar een weekend per twee weken zien. Heeft de rechter dat bepaald? Hebben ze dat onderling geregeld?quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:21 schreef alpeko het volgende:
Ik vind het toch moeilijk te begrijpen dat de politie niks deed. Moeder heeft het gezag. De kinderen waren zonder toestemming meegenomen door de vader. Zijn omgeving maakte zich zorgen om hem en toch besluiten ze te vertrekken
Ik snap dit nog wel, omgangsregeling en regels enz. Er zijn honderden meldingen nodig van veilig thuis.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:21 schreef alpeko het volgende:
Ik vind het toch moeilijk te begrijpen dat de politie niks deed. Moeder heeft het gezag. De kinderen waren zonder toestemming meegenomen door de vader. Zijn omgeving maakte zich zorgen om hem en toch besluiten ze te vertrekken
De kinderen waren dat weekend volgens afspraak bij hem, dus die avond dat de politie kwam, was er geen sprake van dat hij ze zonder toestemming had.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:21 schreef alpeko het volgende:
Gaat dat niet gewoon over de afscheidsbrief van vader?quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:42 schreef Nia het volgende:
Volgens het AD wacht ons nog een schok als de binnenkant van het woonhuis van Klaas wordt uitgekamd. De titel van het artikel (achter betaalmuur) spreekt boekdelen: Als de politie het huis van Klaas Bijl binnenstebuiten keert, gaan alle alarmbellen af[
En de zorgen van de vrienden waren pas op zaterdag toch?quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De kinderen waren dat weekend volgens afspraak bij hem, dus die avond dat de politie kwam, was er geen sprake van dat hij ze zonder toestemming had.
Ik denk dat je hierbij vooral moet begrijpen hoeveel van dit soort meldingen de politie krijgt, en hoe vaak het gewoon loos alarm en stoerdoenerij is van een wraaklustige ex die probeert te intimideren.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:21 schreef alpeko het volgende:
Ja.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En de zorgen van de vrienden waren pas op zaterdag toch?
Uit wat er gisteren bij Eva werd verteld heb ik wel opgemaakt dat de kinderen die avond ook zijn gesproken. Lijkt me ook logisch.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:46 schreef Kim-Holland het volgende:
Interessevraagje: Worden de kinderen trouwens ook gevraagd of alles goed gaat met hun als er politie komt checken?
[En ja, ik weet dat kinderen kunnen zeggen dat alles okay is ook al is dat niet zo]
Lijkt mij ook, maar ik vroeg het mij af of dit ook daadwerkelijk gebeurd in zulke gevallen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Uit wat er gisteren bij Eva werd verteld heb ik wel opgemaakt dat de kinderen die avond ook zijn gesproken. Lijkt me ook logisch.
Ja, in principe wel. Behalve als het een kind van een praat maanden is en nog niet praat en zo.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:46 schreef Kim-Holland het volgende:
Interessevraagje: Worden de kinderen trouwens ook gevraagd of alles goed gaat met hun als er politie komt checken?
[En ja, ik weet dat kinderen kunnen zeggen dat alles okay is ook al is dat niet zo]
Natuurlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:51 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar ik vroeg het mij af of dit ook daadwerkelijk gebeurd in zulke gevallen.
Ja, en die hebben daar dus ook op geacteerd, maar hij had nog een reservesleutel.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En de zorgen van de vrienden waren pas op zaterdag toch?
Daar mag hier niet over gesproken worden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:22 schreef Halcon het volgende:
Doel van de inzameling is inmiddels bijgesteld naar ¤180k.
Niet?quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar mag hier niet over gesproken worden.
Zeker wel, maar je zou je eens moeten realiseren wat hier allemaal voor idiote kosten voor gaan komen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar mag hier niet over gesproken worden.
Doel ook weer verhoogd en staat nu op 180.000 euro.quote:Op donderdag 22 mei 2025 03:25 schreef roos94 het volgende:
Dan heb je met ¤108.720 toch genoeg geld nu?quote:Alle donaties gaan naar de uitvaart van Jeffrey en Emma.
“ Marleen (28) uit Finsterwolde schrikt van enorme hoeveelheid donaties voor afscheid Jeffrey en Emma. ‘Ik zit met de handen in het haar’”quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:22 schreef Halcon het volgende:
Doel van de inzameling is inmiddels bijgesteld naar ¤180k.
Er staat bij dat het voor de begrafenis is. Dan is ¤ 180k (wat nu het doel is) natuurlijk wel veel. Als wettelijke vertegenwoordiger van de kinderen kan ze zelf beslissen wat er met die erfenis moet gebeuren. Die kan ze dus ook gewoon weigeren via de rechtbank of beneficiair aanvaarden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeker wel, maar je zou je eens moeten realiseren wat hier allemaal voor idiote kosten voor gaan komen.
Advocaten, de begrafenis, inkomstenderving, traumabegeleiding, de afhandeling van de erfenis misschien.
Want er is namelijk een grote kans dat ze direct of indirect door de kinderen dat huis, mogelijke schulden en alle troep van Klaas erft.
Snap je nu waarom mensen zo massaal doneren? Zodat anderen dat allemaal kunnen overnemen en afhandelen.
Ze heeft blijkbaar geen maximum ingesteld en 'automatisch aanpassen doel' aangezet. Dan bepaalt, een op commissie belust platform, steeds wat het doel wordt. Als mensen dan blijven geven, dan wordt dat verhoogd, want meer geld ingezameld betekent natuurlijk meer commissie.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:57 schreef Lienekien het volgende:
Marleen (28) uit Finsterwolde schrikt van enorme hoeveelheid donaties voor afscheid Jeffrey en Emma. ‘Ik zit met de handen in het haar’”
Weigeren betekent ook het weigeren van privé-eigendommen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er staat bij dat het voor de begrafenis is. Dan is ¤ 180k (wat nu het doel is) natuurlijk wel veel. Als wettelijke vertegenwoordiger van de kinderen kan ze zelf beslissen wat er met die erfenis moet gebeuren. Die kan ze dus ook gewoon weigeren via de rechtbank of beneficiair aanvaarden.
Ik lees elders dat in overleg met de moeder wordt beslist wat er met de rest (na aftrek uitvaartkosten) van het geld gebeurt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze heeft blijkbaar geen maximum ingesteld en 'automatisch aanpassen doel' aangezet. Dan bepaalt, een op commissie belust platform, steeds wat het doel wordt. Als mensen dan blijven geven, dan wordt dat verhoogd, want meer geld ingezameld betekent natuurlijk meer commissie.
Ik ga af op dat we bij GoFundMe bij de crowdfunding staat en dat is: Alle donaties gaan naar de uitvaart van Jeffrey en Emma.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees elders dat in overleg met de moeder wordt beslist wat er met de rest (na aftrek uitvaartkosten) van het geld gebeurt.
Dat lijkt me dan duidelijk.
Dat is dan beter dan een hoop schulden gaan erven. Als dat zo zou zijn, ik ken zijn situatie niet, maar een vetpot zal het allemaal niet zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weigeren betekent ook het weigeren van privé-eigendommen.
Ik ben het eens dat ze de titel beter anders hadden kunnen noemen en het woord ontzorgen hadden kunnen gebruiken.
Heb gelezen dat ze vannacht nog een paar keer heeft gekeken. Ze had het inderdaad ook kunnen stopzetten. Want wanneer is het genoeg?quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze heeft blijkbaar geen maximum ingesteld en 'automatisch aanpassen doel' aangezet. Dan bepaalt, een op commissie belust platform, steeds wat het doel wordt. Als mensen dan blijven geven, dan wordt dat verhoogd, want meer geld ingezameld betekent natuurlijk meer commissie.
En wat is dan je conclusie?quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ga af op dat we bij GoFundMe bij de crowdfunding staat en dat is: Alle donaties gaan naar de uitvaart van Jeffrey en Emma.
En toen kwam er meer binnen dan verwacht, dus daarna is ongetwijfeld afgesproken om in overleg met de moeder te bepalen waar het restant naartoe gaat.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ga af op dat we bij GoFundMe bij de crowdfunding staat en dat is: Alle donaties gaan naar de uitvaart van Jeffrey en Emma.
Even gelezen maar interessant, moeder hoeft geen geld. Ze wil wel een tattoo laten zetten ter herinnering aan haar kinderen maar verder wil ze dat alles naar goede doelen gaat wat er overblijft.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees elders dat in overleg met de moeder wordt beslist wat er met de rest (na aftrek uitvaartkosten) van het geld gebeurt.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat dat of niet het geval is of dat het wel een hele dure uitvaart gaat worden.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedankt. Ik kon het artikel zelf niet lezen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Even gelezen maar interessant, moeder hoeft geen geld. Ze wil wel een tattoo laten zetten ter herinnering aan haar kinderen maar verder wil ze dat alles naar goede doelen gaat wat er overblijft.
Kunnen we daar nu ook over ophouden met speculeren. Top.
https://www.hartvannederl(...)fscheid-jeffrey-emmaquote:Op donderdag 22 mei 2025 11:09 schreef capricia het volgende:
Wie is die Marleen Duit dan eigenlijk? Waar al dat geld van die gofundme naartoe gaat.
Ze kan dat geld niet zomaar aan de moeder geven, want daar vindt de belastingdienst wat van.
Ja ik wel en ik hoop dat ik dit kleine stukje hier mag vertellen want ik ga natuurlijk niet het hele artikel hier plakken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedankt. Ik kon het artikel zelf niet lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |