Eigenlijk viel het me een beetje tegen, maar ik kan er niet helemaal de vinger op leggen waarom. Toen we binnen kwamen was Benny Rodriquez aan het draaien, van die techno waar ik niet zo van hou. Dus ja, dan sta je een beetje te ouwehoeren, biertje te drinken, af en toe een half dansje te wagen, maar eigenlijk vooral te wachten tot er iets leuks komt. Dat kwam gelukkig al gauw in de vorm van Northern Lite en dat was eigenlijk meteen de grootste verrassing van de avond: rockmuziek gecombineerd met housebeats en eigenlijk klonk 't wel erg lekker. Toch vond ik de sfeer er niet echt in komen, ik heb het idee dat het overgrote deel van het publiek voor the Prodigy kwam en niet zo superenthousiast was voor de andere acts.
Daarna kregen we weer een dj, die draaide meer van die 2-step achtige dingen ofzo? (Ben niet zo thuis in dat genre dus geef het beessie vast de verkeerde naam). Van het toch wel rockende Northern Lite dus weer een paar tandjes terug. De dj draaide technisch echt waardeloos btw, wel proberen te mixen maar alles liep ernaast. Tsja, als je een beetje verveelt ga je daar op letten
![]()
Daarna kwamen de Stereo Mc's, tsja onwijze toffe muziek maar een rare overschakeling na die dj en weer wilde de sfeer er niet echt in komen had ik het idee. Het was leuk om eens live mee te maken maar op de een of andere manier "greep" het me niet, terwijl het dat op cd wel doet
Volgens mij voelden de Stereo Mc's zelf ook de sfeer niet echt, want opeens liepen ze weg. Ik wachtte op de toegift, de dj ook, maar na een tijdje wachten zette die toch maar wat plaatjes op. Weer van die 2 step achtige dingen, tsja tijd om maar even naar de wc te gaan, wat rond te lopen, biertje te drinken, mensen te kijken enzo.
Toen kwam the Prodigy en het was wel te merken dat iedereen daar op stond te wachten: de hele zaal ging keihard los. Eindelijk kwam ik ook echt los, maar niet voor lang want één of andere irritante mongool begon me te duwen. Ik vraag 'm "Wat is er?", zegt 'ie dat ik naar voren moet. Ik stond gvd al met m'n kin bijna op de schouder van degene voor me, dus denk "najah het zal wel" en probeer verder te feesten. Begint 'ie me weer te duwen, terwijl hij dus zo'n halve vierkante meter ruimte om zich heen had en ik een beetje tussen mensen ingepropt stond. Ik zeg "Gast, jij hebt meer ruimte dan ik", krijg ik als antwoord "Ja, mij wegduwen heeft ook geen zin." Kom op zeg, wat een loser, hij had alle ruimte en daarbij middenin die zaal beukt iedereen gewoon tegen elkaar op. 't Is nog net geen pogoën, maar flink springen en uit je dak gaan in die drukte, dan ontkom je er niet aan dat je tegen elkaar aan beukt en niemand heeft daar ooit last van, behalve die prinses op de erwt achter me. Op een gegeven moment ging er nog een vriend van hem echt met zijn rug tegen me aan staan om me weg te duwen en ik werd zo chagrijnig dat ik op het punt stond een klap uit te delen, maar goed toen vertrokken ze. Zoiets verneukt echter wel een beetje je feeststemming.
Toch maar weer proberen weer in de feeststemming te komen en dat lukte wel weer, met als hoogtepunt natuurlijk "Smack my bitch up". Tijdens de break, echt het allervetste stuk Prodigy-werk ooit (imho dan), voel ik opeens iemand aan m'n schouder trekken. Ik had echt zoiets van "wtf nou weer!?", dus draai me boos kijkend om, maar toen stond ik ff raar te kijken: het was Maxim van the Prodigy die opeens naast me stond
Nou, toen weer een dj blabla en daarna eindelijk de Audio Bullys. Ze begonnen cool met Real life en daarna EQ-ing, dat was wel erg vet. Af en toe flikkerde Simon wat teksten van andere tracks erdoorheen, maar daarna deden ze eigenlijk vrij veel nieuwe tracks (tracks die ze na Generations hebben gemaakt, dus die niemand nog kende). Op zich wel geinig, maar 't is toch veel leuker om wat bekend werk in een live-uitvoering te horen. Het was dus best ok, maar ik vond 't eigenlijk niet heel speciaal. Heb een maat trouwens gevraagd of ie nog een foto van Simon voor Ruby wou nemen, maar volgens mij is op die foto uiteindelijk niet veel te zien, sorry Ruby!
Njah toen weer Benny Rodriquez en was inmiddels behoorlijk moe en dronken en dan trek ik die techno van hem echt niet. Was dus blij toen ik eindelijk naar de trein kon gaan.
Al met al dus een aardig feest, heb me op zich wel vermaakt maar het viel tegen. Ik weet niet of het nou aan mezelf ligt dat ik er niet echt in kwam, aan de sfeer daarzo of omdat ik er gewoon teveel van verwacht had.
Wat in ieder geval een nadeel was vond ik, was de grote diversiteit aan electronic beats die er ten gehore gebracht werden. Het ene moment sta je te 2-steppen, dan weer te hiphoppen en dan weer op techno te stampen. Die constante overschakelingen waren lastig om echt lekker in de sfeer te komen imho, wat mij betreft had de opbouw van de avond dus beter anders gekund.
Zo...en nu genoeg getypt