abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31950292
"Face in a Cloud" is toch wel 1 van de beste nummers, echt een toppertje...

(ik weet bijna zeker dat dit het beste nummer van ze is, maar ik kan er ook naast zitten)

[ Bericht 24% gewijzigd door ilona-scuderia op 04-11-2005 03:54:03 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:13:28 #127
521 ruby
Hell yeah!
pi_31950938
Voor de mensen die vanavond naar het Electronic Beats Festival gaan; veel plezier.

En natuurlijk wil ik wel een verslag.

-edit- En foto's graag!
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_31951362
Heb gister ook het tweede album bemachtigd, ik moest toch ff luisteren wat we vanavond allemaal voorgeschoteld krijgen. Het valt me niet eens tegen, had n.a.v. bang bang en i'm in love er niet veel soeps meer van verwacht, maar er staan toch best wat ontzettend lekkere nummers op. EQ-ing is nu wel ff favoriet.

en ruby wie weet doe ik nog wel ff verslag, dankzij jou ga ik er immers heen
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:13:59 #129
521 ruby
Hell yeah!
pi_31951597
Dat is waar Reticulin.

Vooral foto's van Simon Franks, dank u.
pi_31952238
Het liedje 'I'm in Love' vind ik echt fantastisch. Nummer 1 op m'n mp3 speler
© ©
  zaterdag 5 november 2005 @ 11:15:02 #131
521 ruby
Hell yeah!
pi_31985237
En, en, en? Hoe was het?
pi_31992840
Eigenlijk viel het me een beetje tegen, maar ik kan er niet helemaal de vinger op leggen waarom. Toen we binnen kwamen was Benny Rodriquez aan het draaien, van die techno waar ik niet zo van hou. Dus ja, dan sta je een beetje te ouwehoeren, biertje te drinken, af en toe een half dansje te wagen, maar eigenlijk vooral te wachten tot er iets leuks komt. Dat kwam gelukkig al gauw in de vorm van Northern Lite en dat was eigenlijk meteen de grootste verrassing van de avond: rockmuziek gecombineerd met housebeats en eigenlijk klonk 't wel erg lekker. Toch vond ik de sfeer er niet echt in komen, ik heb het idee dat het overgrote deel van het publiek voor the Prodigy kwam en niet zo superenthousiast was voor de andere acts.
Daarna kregen we weer een dj, die draaide meer van die 2-step achtige dingen ofzo? (Ben niet zo thuis in dat genre dus geef het beessie vast de verkeerde naam). Van het toch wel rockende Northern Lite dus weer een paar tandjes terug. De dj draaide technisch echt waardeloos btw, wel proberen te mixen maar alles liep ernaast. Tsja, als je een beetje verveelt ga je daar op letten
Daarna kwamen de Stereo Mc's, tsja onwijze toffe muziek maar een rare overschakeling na die dj en weer wilde de sfeer er niet echt in komen had ik het idee. Het was leuk om eens live mee te maken maar op de een of andere manier "greep" het me niet, terwijl het dat op cd wel doet
Volgens mij voelden de Stereo Mc's zelf ook de sfeer niet echt, want opeens liepen ze weg. Ik wachtte op de toegift, de dj ook, maar na een tijdje wachten zette die toch maar wat plaatjes op. Weer van die 2 step achtige dingen, tsja tijd om maar even naar de wc te gaan, wat rond te lopen, biertje te drinken, mensen te kijken enzo.
Toen kwam the Prodigy en het was wel te merken dat iedereen daar op stond te wachten: de hele zaal ging keihard los. Eindelijk kwam ik ook echt los, maar niet voor lang want één of andere irritante mongool begon me te duwen. Ik vraag 'm "Wat is er?", zegt 'ie dat ik naar voren moet. Ik stond gvd al met m'n kin bijna op de schouder van degene voor me, dus denk "najah het zal wel" en probeer verder te feesten. Begint 'ie me weer te duwen, terwijl hij dus zo'n halve vierkante meter ruimte om zich heen had en ik een beetje tussen mensen ingepropt stond. Ik zeg "Gast, jij hebt meer ruimte dan ik", krijg ik als antwoord "Ja, mij wegduwen heeft ook geen zin." Kom op zeg, wat een loser, hij had alle ruimte en daarbij middenin die zaal beukt iedereen gewoon tegen elkaar op. 't Is nog net geen pogoën, maar flink springen en uit je dak gaan in die drukte, dan ontkom je er niet aan dat je tegen elkaar aan beukt en niemand heeft daar ooit last van, behalve die prinses op de erwt achter me. Op een gegeven moment ging er nog een vriend van hem echt met zijn rug tegen me aan staan om me weg te duwen en ik werd zo chagrijnig dat ik op het punt stond een klap uit te delen, maar goed toen vertrokken ze. Zoiets verneukt echter wel een beetje je feeststemming.
Toch maar weer proberen weer in de feeststemming te komen en dat lukte wel weer, met als hoogtepunt natuurlijk "Smack my bitch up". Tijdens de break, echt het allervetste stuk Prodigy-werk ooit (imho dan), voel ik opeens iemand aan m'n schouder trekken. Ik had echt zoiets van "wtf nou weer!?", dus draai me boos kijkend om, maar toen stond ik ff raar te kijken: het was Maxim van the Prodigy die opeens naast me stond
Nou, toen weer een dj blabla en daarna eindelijk de Audio Bullys. Ze begonnen cool met Real life en daarna EQ-ing, dat was wel erg vet. Af en toe flikkerde Simon wat teksten van andere tracks erdoorheen, maar daarna deden ze eigenlijk vrij veel nieuwe tracks (tracks die ze na Generations hebben gemaakt, dus die niemand nog kende). Op zich wel geinig, maar 't is toch veel leuker om wat bekend werk in een live-uitvoering te horen. Het was dus best ok, maar ik vond 't eigenlijk niet heel speciaal. Heb een maat trouwens gevraagd of ie nog een foto van Simon voor Ruby wou nemen, maar volgens mij is op die foto uiteindelijk niet veel te zien, sorry Ruby!
Njah toen weer Benny Rodriquez en was inmiddels behoorlijk moe en dronken en dan trek ik die techno van hem echt niet. Was dus blij toen ik eindelijk naar de trein kon gaan.
Al met al dus een aardig feest, heb me op zich wel vermaakt maar het viel tegen. Ik weet niet of het nou aan mezelf ligt dat ik er niet echt in kwam, aan de sfeer daarzo of omdat ik er gewoon teveel van verwacht had.
Wat in ieder geval een nadeel was vond ik, was de grote diversiteit aan electronic beats die er ten gehore gebracht werden. Het ene moment sta je te 2-steppen, dan weer te hiphoppen en dan weer op techno te stampen. Die constante overschakelingen waren lastig om echt lekker in de sfeer te komen imho, wat mij betreft had de opbouw van de avond dus beter anders gekund.

Zo...en nu genoeg getypt
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:38:29 #133
521 ruby
Hell yeah!
pi_31993598
Bedankt voor je uitgebreide verslag Reticulin! En jammer dat het niet helemaal geworden is wat je er van verwacht had. Maar goed, dat weet je tenslotte ook niet echt van te voren.
De meningen die ik op internet tegenkwam over het EBF waren wel positief over het algemeen maar vooral The Prodigy werd de hemel in geprezen. De Audio Bullys werd ook "vet" gevonden maar in vergelijking met The Prodigy weer wat magertjes.

Ik kan me overigens wel voorstellen als er verschillende stijlen op zo'n avond voorbij komen, dat je je draai niet helemaal kan vinden als er een stijl tussen zit waar je niet echt van gecharmeerd van bent.

En waardeloos als er weer zo'n galbak bij je in de buurt staat die moet lopen zeiken.

Trouwens tof van je dat je een vriend had gevraagd om een foto van Simon te maken, gelukt of niet gelukt.

[ Bericht 1% gewijzigd door ruby op 05-11-2005 17:48:59 ]
pi_31993804
Waarom lees ik dit vandaag
pi_31994299
Op zich wilde ik daar ook wel heen, maar bij dit soort evenementen vergeet ik meestal de naam en datum, maar ja vanavond heb ik ook een optreden.

Ben trouwens erg benieuwd naar dat album Ego War natuurlijk
Ik vind beide singles iig relaxed.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_33316490
Ik ben nu pas echt naar het nieuwe album aan het luisteren, de beste nummers zijn toch wel:

This Road (echt, wat een supernummer , ik voel me er altijd vrolijk bij )
Eq-ing
Struck by the Sound (die sax )
I'm in Love

Goed Album hoor
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_38332721
*Schop*
Iemand nog naar tivoli of 013 geweest?
pi_38335909
quote:
Op maandag 29 mei 2006 14:15 schreef srsteijn het volgende:
*Schop*
Iemand nog naar tivoli of 013 geweest?
Ik ben 013 geweest. Vond het niet zo, ten eerste was het te druk en de show vond ik niet echt spetterend. Eric de Man na het optreden vond ik leuker.
pi_38336575
Ik ga augustus weer, naar paradiso, 17 euro
pi_38337614
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:13 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Ik ben 013 geweest. Vond het niet zo, ten eerste was het te druk en de show vond ik niet echt spetterend. Eric de Man na het optreden vond ik leuker.
Hetzelfde gold wat mij betreft voor tivoli. Stampensvol, zelfs bovenverdieping stond practisch vol. Bovendien kwamen ze een half uur te laat op en speelden ze maar een krap uurtje. Dat uur was op zich wel heel vet, maar steeds als ze net een vette beat hadden (of met de tekst van een vet nummer begonnen) braken ze dat vrij abrupt af. Het was ook echt (voor mijn gevoel) heel abrupt afgelopen.
Ze hadden btw wel een heel vet nummer (volgens mij nieuw, maar het kan ook van iemand anders zijn) wat ie volgens mij aankondingde als " what happened" waarvan de tekst iets was als "was it something I said" met daarna nog een vrije lange flow. Deden ze die in 013 ook?
pi_38338825
modbreak: spam

[ Bericht 92% gewijzigd door Beathoven op 01-06-2006 00:52:27 ]
pi_38341505
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef srsteijn het volgende:

[..]

Hetzelfde gold wat mij betreft voor tivoli. Stampensvol, zelfs bovenverdieping stond practisch vol. Bovendien kwamen ze een half uur te laat op en speelden ze maar een krap uurtje. Dat uur was op zich wel heel vet, maar steeds als ze net een vette beat hadden (of met de tekst van een vet nummer begonnen) braken ze dat vrij abrupt af. Het was ook echt (voor mijn gevoel) heel abrupt afgelopen.
Ze hadden btw wel een heel vet nummer (volgens mij nieuw, maar het kan ook van iemand anders zijn) wat ie volgens mij aankondingde als " what happened" waarvan de tekst iets was als "was it something I said" met daarna nog een vrije lange flow. Deden ze die in 013 ook?
Ik kan het me niet meer herinneren, wel dat ze een stukje van strawberry fields gebruikten. Voor de rest klopt het wat je zegt, ze waren ook in 013 te laat, anderhalfuur ofzo. En het concert met "toegift" duurde een uur en een kwartiertje.
Ik vond het ook eentonig en en zaten weinig orginele leuke dingen (behalve dat stukje met strawberry fields forever).
pi_38441585
Ego war is een van mijn favoriete albums die ik heb. Generation kan er echter maar niet aan tippen, was voor mij toch wel een tegenvaller. Gelukkig hadden ze dit zelf ook door, verklaarden ze later. Ik heb dus wel goede hoop op een eventueel nieuw album. Blijft wel een van mijn favo 'bandjes'.
pi_43299581
Even kicken .

Anderhalf jaar na hun tweede album komt er een nieuwe single uit. Die heet Drop it en is via hun site al voor een gedeelte te beluisteren. Een derde album zal een logisch gevolg zijn, ze zijn volgens mij nu aan het opnemen.

Ben wel benieuwd wat jullie nu van de Bullys vinden. Het eerste album is nog steeds een van de beste die ik heb. De tweede viel me nogal tegen op een paar nummers na. Ik ben dus erg benieuwd naar het derde album. Heb Drop it even geluisterd. Eerlijk gezegd stemt het me niet echt positief. Kleuterrijmpje wat DJ Jean had kunnen verzinnen. Maar ik wacht af, ik blijf een zwak voor de heren hebben.
pi_43299841
Ik luister ook nog met regelmaat naar de twee eerste albums waarbij ik de tweede steeds meer ga waarderen Al vin dik de eerste nog steeds beter.

Ik ga gelijk luisteren na deze nieuwe single, al vind ik de singels van de AB meestal niet het beste wat er op het album staat (zoals bij shot you down)
pi_43299998
Mja nieuwe single beetje wennen nog, maar het klinkt wel weer lekker hun stijl en dat is altijd goed
  maandag 6 november 2006 @ 19:18:46 #147
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_43300098
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:07 schreef JeroenV het volgende:
Even kicken .

Anderhalf jaar na hun tweede album komt er een nieuwe single uit. Die heet Drop it en is via hun site al voor een gedeelte te beluisteren. Een derde album zal een logisch gevolg zijn, ze zijn volgens mij nu aan het opnemen.

Ben wel benieuwd wat jullie nu van de Bullys vinden. Het eerste album is nog steeds een van de beste die ik heb. De tweede viel me nogal tegen op een paar nummers na. Ik ben dus erg benieuwd naar het derde album. Heb Drop it even geluisterd. Eerlijk gezegd stemt het me niet echt positief. Kleuterrijmpje wat DJ Jean had kunnen verzinnen. Maar ik wacht af, ik blijf een zwak voor de heren hebben.
Ik vind de eerste echt honderd keer beter dan de tweede. Maar ligt het aan mij of is er van Generation nauwelijks wat uitgebracht? Behalve die waardeloze cover van Nancy Sinatra ken ik alleen I'm In Love die niet erg goed ontvangen is...

edit: Net op de site geluisterd naar die nieuwe single. ik heb een set van de Audio Bullys waar een heel ander nummer samen gaat met die vocalen "we can drop it anytime, in the day or in the nighttime" Die is echt veel vetter...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_43300538
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:18 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ik vind de eerste echt honderd keer beter dan de tweede. Maar ligt het aan mij of is er van Generation nauwelijks wat uitgebracht? Behalve die waardeloze cover van Nancy Sinatra ken ik alleen I'm In Love die niet erg goed ontvangen is...
Klopt, terwijl er wel veel betere nummers opstonden a EQ-ing (dit had echt een dance-hit moeten worden), Wrong Way, Bright Light en I Won't Let You Down
  maandag 6 november 2006 @ 19:33:36 #149
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_43300681
Ik vond Generation en Bring Light eigenlijk een van de weinige nummers die nog van Ego War kwaliteit waren...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  maandag 6 november 2006 @ 19:39:13 #150
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43300914
ik heb alleen de eerste CD, maar die heb al bijna een jaar niet geluisterd . . . Morgen maar even
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')