Ik vind 14 ook erg jong hoor, moet je tegen die Duitsers en Oostenrijkers zeggen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En die wettelijke grens is niet ok. Dat een jongen van 17 met een meisje van 14 gaat is prima. Daar is die wet ook voor ingesteld, voor jonge jongens. Maar een oudere man hoort er zijn poten vanaf te houden.
Oprechte vraag, want je ziet dat vaak voorbij komen als het over seks op jonge leeftijd gaat. "Je bent er niet klaar voor."quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:56 schreef Lenny77 het volgende:
Mentaal nog lang niet klaar, helaas een lichaam dat een beetje voorloopt.
Dat doet ze dan maar lekker met iemand van haar leeftijd, niets mis mee. Niet met een 30+ die zit te azen op jonge meisjes.quote:Op zondag 1 juni 2025 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Oprechte vraag, want je ziet dat vaak voorbij komen als het over seks op jonge leeftijd gaat. "Je bent er niet klaar voor."
Stel een meid van 13 is vol nieuwsgierigheid en wil graag met iemand naar bed. Waar is ze dan precies 'niet klaar voor'?
Ik heb daar ook weinig moeite mee. Al is zo'n meid misschien te jong om de volledige implicaties van seks te begrijpen, uiteindelijk geloof ik niet dat ze daar mentale schade van oploopt ofzo. Want sommige 13-jarigen doen het ook met andere 13-jarigen.quote:Op zondag 1 juni 2025 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Oprechte vraag, want je ziet dat vaak voorbij komen als het over seks op jonge leeftijd gaat. "Je bent er niet klaar voor."
Stel een meid van 13 is vol nieuwsgierigheid en wil graag met iemand naar bed. Waar is ze dan precies 'niet klaar voor'?
Precies ja, maar sommige internethelden zoeken graag overal iets slechts achter en houden van modder gooien. "Oh de age of consent is 16 in Nederland, ben je aan het azen op elke 16 jarige of zo?!?!?!quote:Op zondag 1 juni 2025 19:23 schreef TAmaru het volgende:
De ervaring leert toch wel dat die wettelijke leeftijd weinig zegt over seksuele rijpheid. Ik heb in mijn werk veel met jongeren/tieners gewerkt en er waren meiden van 19 die niks seksueels over zich hadden en vooral met paarden bezig waren en meiden van 13 die met strakke truitjes aankwamen en met elke jongen of man in hun omgeving aan het flirten waren, waaronder oudere mannen. Dat je daar niet op moet ingaan is natuurlijk logisch, maar het leert mij wel dat niet iedereen gelijk is. Voor mannen geldt dat trouwens ook.
Mentaal is een 13 jarige op een compleet ander niveau dan een volwassen iemand. Natuurlijk is dat ook per persoon anders, maar een 13 jarige die echt volwassen is ben ik in mijn leven nog niet tegengekomen.quote:Op zondag 1 juni 2025 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een groot verschil tussen ook met (veel) jongere vrouwen naar bed gaan en uitsluitend met veel jongere vrouwen naar bed gaan.quote:Op maandag 2 juni 2025 08:44 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Precies ja, maar sommige internethelden zoeken graag overal iets slechts achter en houden van modder gooien. "Oh de age of consent is 16 in Nederland, ben je aan het azen op elke 16 jarige of zo?!?!?!Durf je niemand van je eigen leeftijd?!?! "
En precies daarom is die wettelijke grens ook vastgesteld. Omdat niet iedereen gelijk is moet er een wettelijke grens zijn waar iedereen het over eens is en zich aan houdt dat mensen oud genoeg zijn.quote:Op maandag 2 juni 2025 08:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mentaal is een 13 jarige op een compleet ander niveau dan een volwassen iemand. Natuurlijk is dat ook per persoon anders, maar een 13 jarige die echt volwassen is ben ik in mijn leven nog niet tegengekomen.
Dat ze dan met leeftijdsgenoten gaat experimenteren is prima (al zullen er vast ouders zijn die dat ook niet prettig vinden). Maar met een 30 jarige man is er totaal geen sprake van gelijkwaardigheid en is de kans dat die over grenzen heen gaat die de 13 jarige niet eens weet dat ze heeft is levensgroot.
Natuurlijk kan het ook best goed gaan en het een prettige ervaring worden, maar van vrouwen die ik ken die op zeer jonge leeftijd met een oudere man het bed ingedoken zijn hoor ik eigenlijk alleen maar negatieve verhalen. En dat zal best ook wel deels te maken hebben met hoe de maatschappij nu is, maar toch.
Ik heb alles gehad ook oude vrouwen van ruim in de 40.quote:Op maandag 2 juni 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een groot verschil tussen ook met (veel) jongere vrouwen naar bed gaan en uitsluitend met veel jongere vrouwen naar bed gaan.
Tenminste: ik vind het raar als je als 30 plusser alleen maar seks hebt met meiden die nog op de middelbare school zitten.
Maar de wet stelt absolute grenzen (al vind ik die in NL wat rigide, want het is niet abnormaal om voor je 16e al seksueel actief te zijn). Daar mag best nog wel een individuele overweging achteraan komen vind ik.quote:Op maandag 2 juni 2025 08:57 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En precies daarom is die wettelijke grens ook vastgesteld. Omdat niet iedereen gelijk is moet er een wettelijke grens zijn waar iedereen het over eens is en zich aan houdt dat mensen oud genoeg zijn.
Vind ik niet. Mannen hebben altijd jongere vrouwen gehad zo gaat het niet honderden maar al duizenden jaren. En rijke mensen en celebrities hebben ook nog steeds gewoon een vrouw die de helft van hun leeftijd is. Het is ook een beetje een statussymbool.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar de wet stelt absolute grenzen (al vind ik die in NL wat rigide, want het is niet abnormaal om voor je 16e al seksueel actief te zijn). Daar mag best nog wel een individuele overweging achteraan komen vind ik.
Ik heb ook aardig wat relaties en zeker seksuele betrekkingen gehad met een groot leeftijdsverschil, maar hoe groter het verschil, hoe voorzichtiger je moet zijn denk ik.
Ik ben zelf getrouwd met een 15 jaar jongere vrouw en mijn ouders waren 34 resp 17 toen ze elkaar leerde kennen, dus ik heb echt geen probleem met leeftijdsverschil.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Vind ik niet. Mannen hebben altijd jongere vrouwen gehad zo gaat het niet honderden maar al duizenden jaren. En rijke mensen en celebrities hebben ook nog steeds gewoon een vrouw die de helft van hun leeftijd is. Het is ook een beetje een statussymbool.
Maar dit is ook altijd heel normaal geweest (en is het nog steeds vandaag de dag). Alleen sinds het internet doen mensen opeens alsof het niet kan. Maar dat zijn dan vooral de oude vrouwen zelf die het hardst roepen dat dit niet kan.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben zelf getrouwd met een 15 jaar jongere vrouw en mijn ouders waren 34 resp 17 toen ze elkaar leerde kennen, dus ik heb echt geen probleem met leeftijdsverschil.
Alleen een man van 40 die steevast date met tieners… Sorry, maar daar heb ik vraagtekens bij.
Iemand als Tijs Verwest die toevallig een relatie kreeg met een (indertijd) tiener: prima. The cock, sorry… heart wants what it wants.
Nogal wat aannames. Je hebt je teveel laten beïnvloeden door beïnvloeders. Je bent een efebofiel.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Vind ik niet. Mannen hebben altijd jongere vrouwen gehad zo gaat het niet honderden maar al duizenden jaren. En rijke mensen en celebrities hebben ook nog steeds gewoon een vrouw die de helft van hun leeftijd is. Het is ook een beetje een statussymbool.
Elke man is een efebofiel met uitzondering vanquote:Op maandag 2 juni 2025 09:19 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nogal wat aannames. Je hebt je teveel laten beïnvloeden door beïnvloeders. Je bent een efebofiel.
Jouw beeld van de werkelijkheid is niet de werkelijkheid.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:21 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Elke man is een efebofiel met uitzondering van
1) Leugenaars
2) Homofielen
Erop handelen is een ander verhaal. We hebben gewoon de wettelijke grens te volgen. Maar zodra een vrouw vrouwelijke vormen aan begint te nemen is ze gewoon biologisch aantrekkelijk.
Waar haal jij vandaan dat het niet zo is?quote:Op maandag 2 juni 2025 09:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Jouw beeld van de werkelijkheid is niet de werkelijkheid.
Waar haal je toch je denkbeelden vandaan?
Zijn beeld van de werkelijkheid is gewoon de werkelijkheid. Geen man zal het ooit toegeven omdat je in de huidige maatschappij direct opgehangen wordt als je het zegt, maar jonge meiden zijn gewoon seksueel aantrekkelijk, ook als ze daar in sommige gevallen nog 'te jong' voor worden geacht. Is geen denkbeeld, als je een beetje oplet kun je daar zat bewijs voor zien in de dagelijkse wereld.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Jouw beeld van de werkelijkheid is niet de werkelijkheid.
Waar haal je toch je denkbeelden vandaan?
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zijn beeld van de werkelijkheid is gewoon de werkelijkheid. Geen man zal het ooit toegeven omdat je in de huidige maatschappij direct opgehangen wordt als je het zegt, maar jonge meiden zijn gewoon seksueel aantrekkelijk, ook als ze daar in sommige gevallen nog 'te jong' voor worden geacht. Is geen denkbeeld, als je een beetje oplet kun je daar zat bewijs voor zien in de dagelijkse wereld.
Dat wil overigens niet zeggen dat het dan maar normaal moet zijn om met jonge tieners te gaan zitten flirten, maar ik garandeer je dat veruit de meeste mannen wel eens een lekkere meid hebben zitten bekijken voor ze zich realiseerde dat dat een meid van 15 is.
Het gaat niet (alleen) om de lichamelijke aantrekkelijkheid maar ook om de geestelijke connectie: veel vrouwen zijn al voor de wettelijke grens lichamelijk volgroeid, maar geestelijk niet: dat is de belangrijkste reden voor de leeftijdsgrens en ook de reden waarom seks met geestelijk gehandicapten veelal strafbaar is, ookal zijn die ruim boven die leeftijdsgrens.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:43 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.
Vrouwen worden gewoon aantrekkelijk rond die leeftijd. Sommige iets eerder en anderen iets later. Daarom is er een wettelijke leeftijd vastgesteld.
ja en? Misschien is dat er ook wel. Of moet je allebei in het bezit zijn van je universitaire diploma filosofie of zo?quote:Op maandag 2 juni 2025 10:05 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat niet (alleen) om de lichamelijke aantrekkelijkheid maar ook om de geestelijke connectie: veel vrouwen zijn al voor de wettelijke grens lichamelijk volgroeid, maar geestelijk niet: dat is de belangrijkste reden voor de leeftijdsgrens en ook de reden waarom seks met geestelijk gehandicapten veelal strafbaar is, ookal zijn die ruim boven die leeftijdsgrens.
Ja, maar ho even... Om er naar te kijken is wat anders. Ik zie ook wel eens veel te jonge meiden die fysiek aantrekkelijk zijn. Alleen, zoals ik al eerder schreef, zodra je ermee in gesprek raakt merk je dat ze kinderlijk zijn en dan verdwijnt de aantrekking als sneeuw voor de zon.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zijn beeld van de werkelijkheid is gewoon de werkelijkheid. Geen man zal het ooit toegeven omdat je in de huidige maatschappij direct opgehangen wordt als je het zegt, maar jonge meiden zijn gewoon seksueel aantrekkelijk, ook als ze daar in sommige gevallen nog 'te jong' voor worden geacht. Is geen denkbeeld, als je een beetje oplet kun je daar zat bewijs voor zien in de dagelijkse wereld.
Dat wil overigens niet zeggen dat het dan maar normaal moet zijn om met jonge tieners te gaan zitten flirten, maar ik garandeer je dat veruit de meeste mannen wel eens een lekkere meid hebben zitten bekijken voor ze zich realiseerde dat dat een meid van 15 is.
Maar dat is dus een onzin argument wat constant herhaald wordt op internet maar waar niks van klopt. Je kan meer gemeen hebben met een jong iemand dan met een oud iemand. Ik merk juist vaak dat hoe ouder een vrouw is hoe dommer en hoe minder ik er gemeen met ze heb. Heb zelfs vrouwen van 30+ gehad die niet eens Engels konden. Waar vrouwen van rond de 18 juist veel scherper zijn of meer gedeelde interesses hebben qua media en wat dan ook.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar ho even... Om er naar te kijken is wat anders. Ik zie ook wel eens veel te jonge meiden die fysiek aantrekkelijk zijn. Alleen, zoals ik al eerder schreef, zodra je ermee in gesprek raakt merk je dat ze kinderlijk zijn en dan verdwijnt de aantrekking als sneeuw voor de zon.
Aantrekkelijkheid is meer dan wat je ziet. Ook met vrouwen die wel ouder zijn kun je dat hebben overigens, dat je irl gewoon het niet voelt, ook al zijn ze fysiek aantrekkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |