Ik heb de post nog even aangevuld. Ik heb sterke deja vu in deze.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je?
Hij propageert vooral angst voor een niet bestaand radicaal christendom in Nederland.
Zoals progressieve nitwits al decennia doen.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig dus het zal me een enorme worst zijn hoe men dat doet. Ik heb er geen last van. Zou je ook eens moeten overwegen in plaats van zo bang zijn.
Ja, het alternatief is je ontzettend opwinden om halalfrikandellen, maar dan kom je over als een enorme debiel. Doe je ding, ik vind je oprechte boosheid enorm vermakelijkquote:
Nee, dat vind je niet. Je vindt het vooral ongemakkelijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, het alternatief is je ontzettend opwinden om halalfrikandellen, maar dan kom je over als een enorme debiel. Doe je ding, ik vind je oprechte boosheid enorm vermakelijk
Daarom heb ik het sowieso niet zo op orthodoxe religie.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Verder is het m.i. een beetje geven en nemen qua consensus. Dat trek jij wat slecht m.i. qua waarheidsovertuiging.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je altijd maar gelijk hebt. Men dient ook een beetje te twijfelen aan de eigen mening.
Dus als het mij geen reet boeit wat de VU faciliteert omdat ik er precies 0,0 mee te maken heb ben ik progressief? Prima. Ik heb er minder last van dan jij, blijkbaar.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat vind je niet. Je vindt het vooral ongemakkelijk.
En dat snap ik, die 'progressieve' spagaat is al jaren een buitengewoon interessant fenomeen.
Oh nee hoor... je bent absoluut niet progressief. Totaal niet. Meer een trendhoppende opportunist die zich verkleed als progressief.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus als het mij geen reet boeit wat de VU faciliteert omdat ik er precies 0,0 mee te maken heb ben ik progressief? Prima. Ik heb er minder last van dan jij, blijkbaar.
Maar het valt toch niet te ontkennen dat Hirsi Ali wel een spreekbuis is voor het radicale christendom in de VS? Zie als voorbeeld die belachelijke aanval op abortus. Dat zijn letterlijk de talking points van conservatief christelijk Amerika die ze herhaalt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je?
Hij propageert vooral angst voor een niet bestaand radicaal christendom in Nederland.
Zoals progressieve nitwits al decennia doen.
Achja. Zolang ik me niet boos maak om halalfrikandellen of een positief nieuwsberichtje over de ramadan vind ik het allemaal prima. Zodra dat gebeurt ga ik me wel zorgen maken om mijn geestelijke gesteldheidquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh nee hoor... je bent absoluut niet progressief. Totaal niet. Meer een trendhoppende opportunist die zich verkleed als progressief.
PVV, wat erg allemaal...
Toe: noem eenss wat van die punten die nu hier geïmplementeerd gaan worden omdat ze een speech houdt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:05 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Maar het valt toch niet te ontkennen dat Hirsi Ali wel een spreekbuis is voor de radicale christendom in de VS? Zie als voorbeeld die belachelijke aanval op abortus. Dat zijn letterlijk de talking points van conservatief christelijk Amerika die ze herhaalt.
Wederom geen inhoud. Wel drie zinnen i.p.v. twee. Dat is winst.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Achja. Zolang ik me niet boos maak om halalfrikandellen of een positief nieuwsberichtje over de ramadan vind ik het allemaal prima. Zodra dat gebeurt ga ik me wel zorgen maken om mijn geestelijke gesteldheidhysterische huilie.
Jouw zinnen. Ik kan het niet eens argumenten noemen, dus dan zijn we het eens over de inhoudsloosheid van je gebrabbelquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wederom geen inhoud. Wel drie zinnen i.p.v. twee. Dat is winst.
Oh, geef daar eens een quote van.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jouw zinnen. Ik kan het niet eens argumenten noemen, dus dan zijn we het eens over de inhoudsloosheid van je gebrabbelmooi dat je er zelf nu ook totaal geen touw meer aan vast kan knopen. Deja vu naar het moment dat je jezelf zo ver klem had geluld dat je volledig de argumenten van Amnesty aan het herhalen was
hard gelachenz
Ja. Dat is natuurlijk ineens uit je geheugen verdwenenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, geef daar eens een quote van.
Doe ons allemaal een lol en laat ons meegenieten, want ik heb inderdaad geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja. Dat is natuurlijk ineens uit je geheugen verdwenensucces met de halalfrikandellen, mafketel
Wat doe jij concreet in deze zaak? Lul niet zo. Zij doet meer dan jij (waarschijnlijk) ooit gedaan hebt.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat doet Hirsi Ali concreet zodat basale rechten van vrouwen wereldwijd verbeterd worden?
Wat is dit nu weer voor projectie? Er zit geen enkel gevaar in Hirsi Ali speech. Zij is met haar gedweep met conservatief christelijk rechts alleen niet hoop voor onze dochters en homoseksuele kinderen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toe: noem eenss wat van die punten die nu hier geïmplementeerd gaan worden omdat ze een speech houdt.
Echt...al jaren kunnen allerlei haatbaarden en salafi's hier hun zegje komen doen, maar echt, het gevaar zit in Ali, die humanisme en zelfontplooiing propageert, maar nu eenmaal eveneens wat positieve dingen heeft gezegd over christendom en Trump.
Hoe ziende blind moet je zijn om deze bullshit serieus te blijven nemen?
M.a.w.: hef dit land gewoon op.
Geef eens wat quotes van Ali m.b.t. homo's en vrouwen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:18 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor projectie? Er zit geen enkel gevaar in Hirsi Ali speech. Zij is met haar gedweep met conservatief christelijk rechts alleen niet hoop voor onze dochters en homoseksuele kinderen.
Daar mag je ook bij Hirsi Ali gewoon kritisch op zijn.
Waarom ageer je dan niet tegen Ayaan en haar orthodox religieuze denkbeelden rondom arbortus? Als het je zo aan het hart gaat moet dat toch moeilijk te verdedigen zijn?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn argumentatie is verder vrij helder.
Ageren tegen orthodox religieuze denkbeelden omdat ze niet passen in deze tijd, vrouw- en homo-onvriendelijk zijn en geen plaats hebben in een seculiere samenleving, geldt niet alleen voor het christendom.
Ook daardoor doet zij mij denken aan Ayn Rand. De geschiedenis herhaalt zich.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:50 schreef probeer het volgende:
Maar ik mag hopen dat het niet Ali's doel is om humanistische waarden te promoten door meer dan een halve eeuw aan Nederlandse humanistische traditie en geschiedenis in het gezicht te schoppen met haar nieuw verzonnen definities.
Die verdedig ik dan ook niet. Deed ik ook al niet bij grefo's en de RKK. Croft ze.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom ageer je dan niet tegen Ayaan en haar orthodox religieuze denkbeelden rondom arbortus? Als het je zo aan het hart gaat moet dat toch moeilijk te verdedigen zijn?
Flauw.quote:
Volgens mij was ik vrij helder, en snap je mijn woorden prima. Maar alsnog dan; mijn punt is dat het enige concrete beleid wat Ali voorstelt, simpelweg niet humanistisch is.quote:Wat is nu precies je punt?
Goh, heeft de VU tegenwoordig een opleiding of faculteit humanistiek ja? Ow, toch niet? Hmm.quote:En echt: humanisten die zich laten bepiepelen door haatbaarden (gescheiden gebedsruimten aan de VU, heerlijk) maar ineens even op komen duiken omdat iemand, in dit geval Ali, iets gemeens over de islam zegt, neem ik al een tijd niet meer serieus.
Hier kan ik niets mee.quote:'Progressieven' ook niet.
Teveel selectieve verontwaardiging, woke gelul en pure lafheid.
Nee, dan inderdaad liever dat het humanisme zich laat kapen door mensen die vinden dat we religieuze discriminatie in de grondwet moeten gaan verankeren. Artikel 23; recht op vrijheid van onderwijs, muv islamitisch onderwijs. Want humanisme, ofzo.quote:Ergens best ironisch dat uitgerekend de zogenaamde 'humanistische' en 'progressieve' Nederlanders de doodgravers zullen zijn van zowel humanisme als progressivisme.
Ik heb Gloria Wekker nog nooit een gerenommeerd humanist genoemd horen worden. Maar als je wil kan ik je wel in contact brengen met daadwerkelijke vooraanstaande Nederlandse humanisten hoor. Ik stuur je wel een DM als er weer eens een symposium opduikt over religie (of specifieker religieus onderwijs) en het humanisme.quote:En dat allemaal omdat Gloria Wekker en co. ze wijs heeft gemaakt dat alles wat met een tintje komt op z'n minst nuance, en op z'n ergst volledig fetisjisme verdient.
Welk beleid stelt ze voor?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Flauw.
[..]
Volgens mij was ik vrij helder, en snap je mijn woorden prima. Maar alsnog dan; mijn punt is dat het enige concrete beleid wat Ali voorstelt, simpelweg niet humanistisch is.
Dan kan ze de mond wel leuk vol hebben over vrijheid, gelijkheid en individuele zelfontplooiing (wat ook geen van oudsher christelijke waarden zijn dus ook daar gaat ze de mist in), maar dat rijmt dan weer totaal niet met het beleid wat ze voorstelt.
Dus eh, ik concludeer dat Ali haar kennis over Nederlandse levensbeschouwelijke stromingen niet zo op orde heeft. Haar voorstel tot het verbieden van islamitisch onderwijs is niet humanistisch, en niet conservatief christelijk.
Staat wel leuk verder hoor, humanisme name-droppen en wat lullen over positieve waarden. Maar dat blijkt geenszins uit het beleid wat ze voorstelt. Geert deed dat al eerder in het laatste PVV partijprogramma, met zijn 'humanistische wortels' om vervolgens met de meest anti-humanistische voorstellen te komen.
Ali kan beter dit boekje eens lezen: https://www.uvh.nl/uvh.nl(...)nistisch_Verbond.pdf
[..]
Goh, heeft de VU tegenwoordig een opleiding of faculteit humanistiek ja? Ow, toch niet? Hmm.
Dan kan je voor vragen over het beleid mbt (gescheiden) gebedsruimten aan een humanistische onderwijsinstelling wellicht beter de Universiteit voor Humanistiek te Utrecht eens bellen. Tipje van de sluier; daar zijn geen gebedsruimten. En dus ook geen gescheiden gebedsruimten. Al zijn er wel toiletten zonder geslachtsaanduiding. Als dat nog mag. Want de Utrechtse humanisten verwachten dat iedereen gewoon netjes kan plassen. En een kolfkamer.
[..]
Hier kan ik niets mee.
[..]
Nee, dan inderdaad liever dat het humanisme zich laat kapen door mensen die vinden dat we religieuze discriminatie in de grondwet moeten gaan verankeren. Artikel 23; recht op vrijheid van onderwijs, muv islamitisch onderwijs. Want humanisme, ofzo.
[..]
Ik heb Gloria Wekker nog nooit een gerenommeerd humanist genoemd horen worden. Maar als je wil kan ik je wel in contact brengen met daadwerkelijke vooraanstaande Nederlandse humanisten hoor. Ik stuur je wel een DM als er weer eens een symposium opduikt over religie (of specifieker religieus onderwijs) en het humanisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |