Ja dat is ook zo. De erfenis regelen is ook zo’n ding. Daar ben ik 3 jaar geleden eens over begonnen, mijn pa werd woest! Ik wil niet eens geld van ze maar ze hebben niks geregeld voor als ze iets overkomt voor zover wij weten.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:39 schreef Shii het volgende:
[..]
Dat kibbelen zou ik kunnen verklaren doordat pa net met pensioen is een andere invulling moet vinden en ma misschien vindt dat hij zich teveel met haar leven bemoeit wat ze voor zijn pensioen prima op orde had. Maar mantelzorg hakt er ook wel in. Beetje begrip voor elkaar en dat ze beiden toch ook afzonderlijk zich kunnen vermaken, pa misschien ook z'n draai nog moet vinden nu met pensioen en hij voelt zich misschien wat verloren en nutteloos. En ma wordt opgeslokt door de mantelzorg waar pa misschien hoopt op wat meer begrip met het zoeken naar een nieuwe invulling van de dag. Maar ook het ineens constant op elkaars lip zitten is natuurlijk ook voor ieder normaal mens best wel heftig. Maar ja ik ken ze natuurlijk niet persoonlijk, maar typ wat me zoals ik het lees logisch lijkt.
Laat ze het lekker uitzoeken. Het zijn 2 volwassen mensenquote:Op zondag 18 mei 2025 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. De erfenis regelen is ook zo’n ding. Daar ben ik 3 jaar geleden eens over begonnen, mijn pa werd woest! Ik wil niet eens geld van ze maar ze hebben niks geregeld voor als ze iets overkomt voor zover wij weten.
Is dat iets wat je kunt eisen van je ouders of moeten ze dat zelf weten? Al was het maar op papier zetten waar ze alles hebben lopen.
Klinkt als de ouders van Fles.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Pa is net met pensioen maar heeft heel lang 40u doorgewerkt. (Dat is ook mede oorzaak denk ik)
Ma gaat fysiek en mentaal wat slechter omdat ze mantelzorg pleegt voor een vriendin die totaal Vh padje is. (Moe vooral)
En ondertussen kibbelen ze de hele dag, en gaan 7dgn per jaar op vakantie, maar da’s een moetje.
quote:Op zondag 18 mei 2025 19:46 schreef essnhills het volgende:
Ik heb 2 grote zakken met allemaal losse bollen wol en katoen gekregen van oma.
Daar zit ook heel oud spul tussen, zoals deze
[ afbeelding ]
Een groen Hema logo??
Ben benieuwd van wanneer dat is, maar kan het zo 1 2 3 niet vinden
https://www.hema.nl/geschiedenis/logo
Hier staat het niet tussen
quote:Het logo op dit bolletje "SokkenWol" van HEMA — met het groene garen-symbool en de oude typografie — is een ouder logo dat vermoedelijk uit de jaren 1970 tot vroege jaren 1980 komt. In die periode gebruikte HEMA nog vaak dit soort eenvoudige en functionele ontwerpen, gecombineerd met slogans als “bol over, geld terug, met kassabon”
Dit doen ze dus pas sinds de pensioenering.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Klinkt als de ouders van Fles.
Maar er voor ze zijn wanneer nodig; en ze wat inzicht geven om er ook voor zichzelf te zijn (de tijd/rust nemen; dingen serieus nemen en niet laten liggen; hulp/ondersteuning waar nodig; etc.).
Mijn vader heeft jarenlang moeilijk gedaan om een gehoorapparaat omdat het voor bejaarden was. Heeft hij zich aantal jaar gewoon tekort mee gedaan omdat hij daar niet aan wilde.
Snel terug brengen en geld vragenquote:
Ff aan oma vragen of ze het bonnetje nog heeftquote:
Ik voel me aangesproken.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Klinkt als de ouders van Fles.
Maar er voor ze zijn wanneer nodig; en ze wat inzicht geven om er ook voor zichzelf te zijn (de tijd/rust nemen; dingen serieus nemen en niet laten liggen; hulp/ondersteuning waar nodig; etc.).
Mijn vader heeft jarenlang moeilijk gedaan om een gehoorapparaat omdat het voor bejaarden was. Heeft hij zich aantal jaar gewoon tekort mee gedaan omdat hij daar niet aan wilde.
Met je pa keer er op uit dan. Als je moeder niet wil hoef je daar niet aan te gaan trekken.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit doen ze dus pas sinds de pensioenering.
Mijn pa zou het liefst naar een warm land emigreren en ma wil niks meer, die slaapt ook tussen de middag.
Neem ze regelmatig mee wat leuks doen. Met pa ging ik elk jaar een week mee weg hiken, al jaren.
Vanmorgen maar weer eens de filtertjes vervangen en toen hoorde ik de vogeltjes weer fluitenquote:
van je gehoor apparaat?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vanmorgen maar weer eens de filtertjes vervangen en toen hoorde ik de vogeltjes weer fluiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |