Frankrijk wordt niet altijd bevoordeeld, die zijn namelijk ook regelmatig genaaid. Het is vooral dat elk jaar er wel een lieveling is die dan veel meer vrijheid krijgt dan andere deelnemers qua regels. Waarbij er dan heel erg gestuurd wordt om die te laten winnen. Dat was bijvoorbeeld met Denemarken ook zo toen die wonnen. Australië is ook wel een aantal jaar echt gepusht.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:42 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Inderdaad ben er helemaal klaar mee dat landen als Frankrijk en Zweden altijd worden bevooroordeeld ten opzichte van kleine landen. Laat staan Nederland die ze expres altijd op een rot plek neerzetten. Gewoon loten nummer 1 tot 26 trek er maar eentje uit de pot.
Het Hoofd Matt van ESCUnited (niet echt het hoofd van, Matt heeft gewoon een bekend groot hoofdquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:51 schreef Hanca het volgende:
Maar wat mij betreft gaan ze voor de volgorde naar 100% loten. En dan niet alleen 1e of 2e helft, maar gewoon de hele volgorde. Ja, dan krijg je misschien een show met alle favorieten bij de eerste 5. Of 5 ballads achter elkaar. Maar het is wel het eerlijkst.
Frankrijk is de afgelopen 10 jaar diverse keren een goede klassering door de neus geboord doordat ze werden genaaid met de startvolgorde. Vraag dat maar aan Lisa Angell en een paar anderen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:42 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Inderdaad ben er helemaal klaar mee dat landen als Frankrijk en Zweden altijd worden bevooroordeeld ten opzichte van kleine landen. Laat staan Nederland die ze expres altijd op een rot plek neerzetten. Gewoon loten nummer 1 tot 26 trek er maar eentje uit de pot.
Patricia Kaas die als een van de grootste namen van het festival in 2009 op plek 3 werd gezet en desondanks in een sterk veld alsnog 8e werd bijv. Daarentegen mochten ze in de laatste 20 jaar 8x bij de laatste 7 optreden en 5x bij de laatste 4 van de eerste helft. Kortom, over het algemeen heeft Frankrijk over startposities helemaal niets te klagen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Frankrijk is de afgelopen 10 jaar diverse keren een goede klassering door de neus geboord doordat ze werden genaaid met de startvolgorde. Vraag dat maar aan Lisa Angell en een paar anderen.
Overigens wel eens dat loten eerlijker is.
Nahhh dat valt echt niet zo op hoor.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:21 schreef marcodej het volgende:
Die nepsnik aan het einde gaat wel dikke punten kosten.
Beetje jammer ja.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:23 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Goed optreden! Helaas valt het wel volledig dood door Finland erna
Dan ben je dus een choker en hoor je hier niet te staan. We hadden Anouk moeten sturen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:31 schreef Greys het volgende:
Ik schrok me wel echt kapot toen hij na drie zinnen ineens een andere zin zong. 😅 Gelukkig weer goed herpakt. Maar kan je nagaan hoe enorm nerveus die arme jongen is als hij na allll die keren dat lied zingen van de stress de tekst door elkaar gooit. Extra lof daarom omdat hij het zó goed deed ondanks al die zenuwen.
Heeft ook al aangegeven dat ie bang voor was, misschien manifesteert ie hetquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:31 schreef Greys het volgende:
Ik schrok me wel echt kapot toen hij na drie zinnen ineens een andere zin zong. 😅 Gelukkig weer goed herpakt. Maar kan je nagaan hoe enorm nerveus die arme jongen is als hij na allll die keren dat lied zingen van de stress de tekst door elkaar gooit. Extra lof daarom omdat hij het zó goed deed ondanks al die zenuwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |