abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217660997
Ik heb zo'n standaard kunststof draai kiepraam naar binnen, maar hij wil niet meer open. Ik kan de hendel wel in de verschillende standen bewegen en als ik hem op kiepen wil zetten dan komt de bovenkant wel los maar krijg hem niet open. Het lijkt dus vooral te klemmen bij het gedeelte bij de hendel. Ff paar keer hard heen en weer met de hendel of kracht bij het kiertje helpt ook niet.

Er is verder geen mogelijkheid om iets te stellen of los te schroeven. Er zit 1 inbus schroefje in het scharnier linksboven maar die doet niet veel als je het eruit haalt. Koevoet ertussen lijkt me ook niet verstandig :P andere opties?

Facts don't care about your feelings
pi_217661168
Ik vrees dat het slot van binnen is afgebroken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_217661338
Als je de hendel een kwartslag draait kun je bij verborgen schroefjes komen, soms moet je dan het voorzet plaatje ook draaien. kun je daar iets mee?
pi_217845653
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 12:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Als je de hendel een kwartslag draait kun je bij verborgen schroefjes komen, soms moet je dan het voorzet plaatje ook draaien. kun je daar iets mee?
Sorry voor de late reactie. Als ik de hendel draai komen er geen verborgen schroefjes tevoorschijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 11:54 schreef Chinless het volgende:
Ik vrees dat het slot van binnen is afgebroken.
Ik vrees het ook...
pi_217846541
Kan je net zo goed eens een keer hard proberen te trekken. Zien wat er dan gebeurt. Kan ook gewoon zijn dat een contact net niet goed uitlijnt
pi_217846564
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Kan je net zo goed eens een keer hard proberen te trekken. Zien wat er dan gebeurt. Kan ook gewoon zijn dat een contact net niet goed uitlijnt
Ja ook gedaan, maar misschien moet ik nog harder trekken en evt met breekijzer maar dat is dan wel het uiterste... hoopte misschien nog andere opties.
pi_217846571
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja ook gedaan, maar misschien moet ik nog harder trekken en evt met breekijzer maar dat is dan wel het uiterste... hoopte misschien nog andere opties.
Nou breekijzer daar verneuk je het kozijn mee. misschien zooitje wd40 er tussen spuiten
pi_217849654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Sorry voor de late reactie. Als ik de hendel draai komen er geen verborgen schroefjes tevoorschijn.
[..]
Ik vrees het ook...
Ik bedoelde een klepje achter de hendel

Het rechthoekige deel op deze foto

Bij mijn ramen kun je daar kapje daar van draaien (zit met een veertje geklikt, soms een beetje optillen en dan draaien)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')