abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217773370
Net de laatste aflevering gezien. Over het gehele seizoen vind ik het een 6,5 en dan met name omdat ik oprecht de keuzes die ze gemaakt hebben niet snap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal compleet onnodige afwijkingen van het spel. Ook ontbraken er een paar belangrijke scenes en hadden ze de flashbacks wat uitgebreider mogen doen. 2 of 3 afleveringen extra was niet verkeerd geweest.

Wel pluspunten voor Soundgarden bij de aftiteling en de laatste scene in het theater.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A mind with a heart of it's own
pi_217775427
Beetje zoals verwacht, complete rushjob die laatste aflevering :') Van het theater naar het aquarium in 10 minuten, en we moeten maar voor lief aannemen dat Ellie die afstand in haar eentje heeft kunnen afleggen in minder dan een dag, geen zombies, geen WLF. Springt in een boot, slaat om (oh ja Ellie kan nu zwemmen, is verder niet benoemd dit seizoen maar Joel heeft het haar geleerd :') ), heeft een compleet random encounter met de Scars, en gaat vervolgens weer het water op :')_! Even Mel en Owen vermoorden voor het plot.

Maar vervolgens doet Jesse het nog veel beter door eerst helemaal Tommy te gaan helpen in een gevecht waar we niets van zien of horen :') en daarna ook hun weg naar het aquarium te vinden (lag waarschijnlijk nog een bootje, no biggie). En alsof dat nog niet genoeg was redden ze het doodleuk terug naar het theater, kilometers verderop, in een tropische storm, midden in een oorlogsgebied.

Zo sterk als het seizoen begon, zo slecht eindigt het. Wat verder niet verassend is gezien het bronmateriaal en dat de laatste twee afleveringen geschreven zijn door Rukman en Gross. Ik baal er oprecht van dat Mazin zich blijkbaar verplicht heeft gevoeld om die twee ook even in de spotlight te moeten zetten. Ze hadden zoveel kansen om shit te verbeteren, maar ze maken doodleuk dezelfde fouten die het spel ook maakte en hebben absoluut niets van de kritiek geleerd. Typisch.

SPOILER
No amount of money ever bought a second of time.
pi_217778676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 13:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Werkt misschien voor een game, maar niet een serie. Dan hadden ze Abby in seizoen één al moeten introduceren.
Dan hadden ze gewoon geen TV adaptatie van beide games moeten maken. Of je blijft trouw aan de hoofdlijnen van het spel of je doet het niet. Als je 50% van het tweede spel compleet gaat negeren dan houd je echt heel weinig over. Laat je het verhaal van Abby merendeels weg dan is het zelfs gewoon een heel zwak verhaal wat je overhoud. Dan word seizoen 3 heel erg kort.
  woensdag 28 mei 2025 @ 15:30:16 #229
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_217779011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:40 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]
Dan hadden ze gewoon geen TV adaptatie van beide games moeten maken. Of je blijft trouw aan de hoofdlijnen van het spel of je doet het niet. Als je 50% van het tweede spel compleet gaat negeren dan houd je echt heel weinig over. Laat je het verhaal van Abby merendeels weg dan is het zelfs gewoon een heel zwak verhaal wat je overhoud. Dan word seizoen 3 heel erg kort.
Wie bepaalt die regels? :?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_217779678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Wie bepaalt die regels? :?
The Last of Us 2 probeert een heel specifiek verhaal te vertellen en dat verhaal werkt niet zonder het verhaal van Abby.

In het spel maakte ze hele gewaagde schrijfkeuzes waar heel veel mensen heel veel van vonden en blijkbaar worden die keuzes intact gelaten. En gezien de ratings gaat het dit keer niet heel veel beter dan toen :')
pi_217779686
Die irritante Ellie is gelukkig doodgeschoten zeg.
  woensdag 28 mei 2025 @ 18:09:10 #232
429367 DKUp
ON TOUR
pi_217780389
Seizoen 3 zal langer worden en het seizoen van Abby.
SOONY
pi_217780957
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 18:09 schreef DKUp het volgende:
Wens ze veel succes. Ga er maar van uit dat de ratings flink omlaag gaan lopen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 19:33:18 #234
35723 crew  GGMM
pi_217781028
POLL
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:49:47 #235
403820 Aberkullie
Larger than Life
pi_217781227
10 gestemd
pi_217781769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 08:09 schreef TigerXtrm het volgende:
rant
zuur
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_217783798
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:33 schreef GGMM het volgende:
[poll=8917]
7, laatste aflevering heeft het wel met een punt omlaag gehaald.
pi_217783825
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 18:09 schreef DKUp het volgende:
Vind Abby echt duizend keer toffer dan die rare Ellie, ook omdat ze die man heeft vermoord die overal in meespeelt.
  donderdag 29 mei 2025 @ 00:14:31 #239
319979 Fok-it
All is well
pi_217784004
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wens ze veel succes. Ga er maar van uit dat de ratings flink omlaag gaan lopen.
Gelukkig hoeven we nu 2 jaar lang deze vermoeiende langspeelplaat niet aan te horen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217786219
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2025 00:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Gelukkig hoeven we nu 2 jaar lang deze vermoeiende langspeelplaat niet aan te horen
Ratings waren deze keer ook al omlaag, bij drie gaat dat helemaal gebeuren. Let maar op, bewaar mijn post maar. Ik heb vaak genoeg gelijk gehad. Was bij Rings of Power ook zo. Iedereen mij verwijten van kritiek, maar toen de ratings eenmaal kwamen kregen we gewoon gelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217786261
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ratings waren deze keer ook al omlaag, bij drie gaat dat helemaal gebeuren. Let maar op, bewaar mijn post maar. Ik heb vaak genoeg gelijk gehad. Was bij Rings of Power ook zo. Iedereen mij verwijten van kritiek, maar toen de ratings eenmaal kwamen kregen we gewoon gelijk.
Heb je toen een sticker gekregen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_217786340
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:39 schreef UitStraling het volgende:
Die irritante Ellie is gelukkig doodgeschoten zeg.
O heet ze Ellie, dacht Hellen of Louise.
pi_217786451
quote:

[..]
En toen had je voor het eerst in je leven het idee iets bereikt te hebben?
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:28:24 #244
319979 Fok-it
All is well
pi_217786463
quote:

[..]
Ongetwijfeld. Maar die ratings dit seizoen stellen niks voor omdat het alleen maar review bombs zijn.

'The Last of Us' Season 2's Review Bombing Continues as Rotten Tomatoes Score Plummets - IMDb
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:34:04 #245
319979 Fok-it
All is well
pi_217786499
Laatste aflevering bijna 20 procent op een 1 gestemd :')

Je zou bijna denken dat ze een politieke agenda erdoor jagen /s
pi_217786533
Ik vond deze aflevering vooral gerushed, er gebeurde zoveel tegelijkertijd, dat kwam het plot niet ten goede.
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:45:25 #247
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217787103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:38 schreef William_Papadin het volgende:
Ik vond deze aflevering vooral gerushed, er gebeurde zoveel tegelijkertijd, dat kwam het plot niet ten goede.
sinds het ziekenhuis zijn ze veels te snel gegaan. 1 of 2 extra afleveringen en het was prima.
pi_217787469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:12 schreef The_Playmaker het volgende:
Vond wel dat Seattle vrij veilig aanvoelde vergeleken met het spel. Het hoeft van mij ook geen complete warzone te zijn maar wat meer gevaar had van mij wel gemogen. Jammer dat ze Hillcrest eruit gelaten hebben, dat vond ik in het spel juist één van de meest gevaarlijke opdrachten om met Ellie te doen.
Hillcrest.

Even herbekeken op YouTube.

Bekijk deze YouTube-video

Hoe zie jij dit stuk verwerkt worden in het verhaal dan? Alleen maar (stealth)actie zonder enige verhaalvordering. Totaal onverfilmbaar dit gedeelte. TV is niet interactief he.

[ Bericht 1% gewijzigd door wolfrolf op 29-05-2025 13:44:12 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_217793496
https://www.forbes.com/si(...)lie-out-of-thin-air/

Sterk artikel over wat er niet deugt aan dit seizoen (bevat gamespoilers)

‘The Last Of Us’ Season 2 Created A New Ellie Out Of Thin Air

SPOILER
pi_217796296
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 23:24 schreef FundsAreSafu het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)lie-out-of-thin-air/

Sterk artikel over wat er niet deugt aan dit seizoen (bevat gamespoilers)

‘The Last Of Us’ Season 2 Created A New Ellie Out Of Thin Air

SPOILER
Artikel haalt zeker terechte kritiek aan, maar ik vind de het standpunt dat niks mag afwijken van het bronmateriaal ook weer het andere extreem. Het verhaal in het spel was ook niet goed. Het verhaal in het spel zat ook vol met tegenstrijdigheden en plot holes en onnodig character drama. Het spel kreeg toentertijd grotendeels dezelfde kritiek als de serie. Dat is geen probleem met script of acteurs, dat is een fundamenteel probleem met het gekozen verhaal van part II en diens schrijvers, die voor de serie hun eerder gemaakte fouten vrolijk herhalen en totaal niet hebben geluisterd naar de kritiek van 5 jaar geleden.

Maar goed, als je dat verhaal dan percé wil vertellen ondanks z'n tekortkomingen, snap dan wel wat de kern van het verhaal is:

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')