quote:
Op donderdag 8 mei 2025 22:58 schreef Marsenal het volgende:Als ik Youtube shorts kijk (tja) dan krijg ik steeds reclames over iets wat Atlas Earth heet. Een soort 'virtual real estate' maar dan gaat het wel over bestaande plekken, geloof ik? Dus je kan dan een gebouw uitkiezen en dat virtueel bezitten, voor een niet zulk virtueel sommetje van je zuurverdiende centjes. Denk ik.
Ik swipe die reclames natuurlijk snel weg, heb er eigenlijk nog geen eentje helemaal afgezien en om nou speciaal voor dit topic youtube shorts te gaan kijken om die reclame af te wachten, nee bedankt.
Ik hoop eigenlijk dat iemand het kent en daar wat leuks over kan vertellen of een beetje kan uitleggen hoe dit genoeg gekkies gaat trekken om die reclames te betalen, want het zijn er nogal wat.
Nog even geen klacht.
Atlas Earth is een platform voor virtueel vastgoed, waarbij gebruikers digitale percelen kunnen kopen die overeenkomen met echte locaties. Het idee is dat je een stukje virtuele grond bezit en daar huur over ontvangt, die je kunt omzetten in in-game valuta of zelfs echt geld.
Het werkt een beetje als een combinatie van Monopoly en Pokémon GO. Je beweegt door de echte wereld en kunt virtuele percelen ontdekken en kopen. De prijzen beginnen bij $5 per perceel, en hoe meer je bezit, hoe hoger je rang—je kunt zelfs "burgemeester", "gouverneur" of "president" worden.
Atlas Earth verdient geld door Atlas Bucks te verkopen, de in-game valuta waarmee je percelen koopt. Daarnaast genereren ze inkomsten via advertenties, wat verklaart waarom je zoveel reclames ziet.
De vraag is natuurlijk of dit echt een slimme investering is of gewoon een manier om mensen geld te laten uitgeven aan digitale eigendommen zonder tastbare waarde...