quote:Vreemde kijk heb jij op pacifisten.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:15 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Dat zouden ze helemaal niet. Ze zouden het toejuichen dat die Amerikaanse nazi's aangevallen worden. De burgerslachtoffers van het WTC waren immers ook maar collateral damage.
quote:Maar anti-oorlog mag toch nooit pro-Dictator worden of ben je het daar niet mee eens?
Op zaterdag 22 februari 2003 00:17 schreef Farzin het volgende:[..]
Wat een dooddoener, jij weet niet wat de motieven van die vredesactivisten zijn, dus jij mag er ook niet over oordelen.
Ik ben ook anti-oorlog, maar tegen een Diktator zoals saddam wil ik zelfs wel in de frontlinie strijden, het maakt niet uit voor welk land.
quote:Hoe:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:18 schreef Farzin het volgende:[..]
Hoe?
[..]Waarom niet?
Waarom niet?:
De VS gaat niet zulk soort wapens gebruiken.
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 22-02-2003 00:22]
quote:Daar heeft hij weleens vaker last van.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:20 schreef NorthernStar het volgende:
Vreemde kijk heb jij op pacifisten.![]()
quote:Ben ik het mee eens.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:21 schreef lawsuit het volgende:
Maar anti-oorlog mag toch nooit pro-Dictator worden of ben je het daar niet mee eens?
quote:De risico's zijn te groot, en je weet maar nooit wat er daarna zal gebeuren. Wat voor een regering wordt er door Amerika in Irak geïnstalleerd? Een nieuwe dictatuur, waarschijnlijk. De Iraakse oppositie heeft al verklaard dat Amerikaanse oliemaatschappijen 'als teken van dank' na de oorlog de olievelden toegewezen zullen krijgen. En dat zal anders kunnen uitpakken als de Irakezen hun eigen leiders mogen kiezen.
Ik ben ook anti-oorlog, maar tegen een Diktator zoals saddam wil ik zelfs wel in de frontlinie strijden, het maakt niet uit voor welk land.
quote:Maar Farzin, zelfs als een seriemoordenaar een andere seriemoordenaa om zeep helpt, vindt jij dat nog steeds geen goede daad dan?
Op zaterdag 22 februari 2003 00:19 schreef Farzin het volgende:[..]
Over serie- en massamoordenaars gesproken, hoeveel onschuldige burgers zijn er wel niet in Afghanistan omgekomen? Hoeveel onschuldige burgers zijn er niet omgekomen door Pinochet en Soeharto, die steun kregen van Amerika?
quote:Als hij ALLEEN de andere seriemoordenaar af zou maken misschien wel jah....
Op zaterdag 22 februari 2003 00:23 schreef lawsuit het volgende:[..]
Maar Farzin, zelfs als een seriemoordenaar een andere seriemoordenaa om zeep helpt, vindt jij dat nog steeds geen goede daad dan?
quote:Amerika heeft in de jaren 80 veel massavernietigingswapens geleverd aan Irak. Deze zijn nooit door Irak ingezet tegen een pro-Amerikaans land. Ook niet in de jaren 90, ook niet tijdens de Golfoorlog. Dus waarom zou dat nu wel gebeuren? Er is een kans dat er massavernietigingswapens worden ingezet door Irak, en dat is als er niets meer te redden valt.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:21 schreef NightH4wk het volgende:
Hoe:
Je zorgt ervoor dat misschien bepaalde wapens niet ingezet worden die misschien wel handig zijn om de oorlog sneller te laten verlopen, en dus help je de ander die in het nadeel zouden zijn als die wapens gebruik zouden worden.
quote:Dat neemt niet weg dat niet tegen automatisch voor is.
Waarom niet?:
De VS gaat niet zulk soort wapens gebruiken.
quote:Wat denk jezelf als in het proces een zooi onschuldige mensen mee om zeep worden geholpen en nog eens een hoop op de vlucht moeten, hun familieleden kwijtraken en voor het leven beschadigd worden...
Op zaterdag 22 februari 2003 00:23 schreef lawsuit het volgende:[..]
Maar Farzin, zelfs als een seriemoordenaar een andere seriemoordenaa om zeep helpt, vindt jij dat nog steeds geen goede daad dan?
etc..
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 22-02-2003 00:26]
quote:Het zijn geen pacifisten maar fellow travellers. Je had ze al ten tijde van de koude oorlog, mensen die zo tegen het Amerikaanse kapitalisme waren dat ze de minpunten van de communistische Sovjet-Unie niet meer zagen en in tegenstelling tot de gigantische vluchtelingenstroom juist daar naartoe trokken.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:20 schreef NorthernStar het volgende:
Vreemde kijk heb jij op pacifisten.![]()
quote:Precies.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:24 schreef _MaximuS_ het volgende:
Als hij ALLEEN de andere seriemoordenaar af zou maken misschien wel jah....
...maar dat gebeurt dus niet!
quote:Precies. Of die mensen die vroeger betoogden in Amsterdam voor het communisme en tegen de kapitalistische maatschappij. Totdat een liberale mevrouw ze kwam vertellen dat die mensen in hun verafgode Sovjet Unie doodgeschoten zouden worden als ze zouden willen betogen. Ik zie Farzin al staan tussen die dichtgetikte massa.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:26 schreef speknek het volgende:[..]
Het zijn geen pacifisten maar fellow travellers. Je had ze al ten tijde van de koude oorlog, mensen die zo tegen het Amerikaanse kapitalisme waren dat ze de minpunten van de communistische Sovjet-Unie niet meer zagen en in tegenstelling tot de gigantische vluchtelingenstroom juist daar naartoe trokken.
Verreweg de meesten kwamen heel vrolijk om in Siberische strafkampen.
quote:Misschien wel, die zullen er ongetwijfeld tussen zitten. Net zoals je mensen hebben die die hard pro-Yank zijn en blind achter de propaganda aanlopen.
Het zijn geen pacifisten maar fellow travellers. Je had ze al ten tijde van de koude oorlog, mensen die zo tegen het Amerikaanse kapitalisme waren dat ze de minpunten van de communistische Sovjet-Unie niet meer zagen en in tegenstelling tot de gigantische vluchtelingenstroom juist daar naartoe trokken.
quote:Bron?
Op zaterdag 22 februari 2003 00:26 schreef speknek het volgende:
quote:Ok, meegaand in jouw olie theorie, denk je werkelijk dat de bevolking van Irak nog steeds zo onderdrukt wordt?
Op zaterdag 22 februari 2003 00:23 schreef Farzin het volgende:[..]
Ben ik het mee eens.
[..]De risico's zijn te groot, en je weet maar nooit wat er daarna zal gebeuren. Wat voor een regering wordt er door Amerika in Irak geïnstalleerd? Een nieuwe dictatuur, waarschijnlijk. De Iraakse oppositie heeft al verklaard dat Amerikaanse oliemaatschappijen 'als teken van dank' na de oorlog de olievelden toegewezen zullen krijgen. En dat zal anders kunnen uitpakken als de Irakezen hun eigen leiders mogen kiezen.
Alles heeft zijn prijs, ik weet zeker dat als wij olie hadden gehad in wo2 en Amerika daarom de strijd tegen hitler aanging dat we nog steeds dankbaar waren voor de bevrijding.
quote:Algemene ontwikkeling heet dat. Met dat autistische gezeur van je om 'bron? bron?'
Op zaterdag 22 februari 2003 00:28 schreef Farzin het volgende:[..]
Bron?
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:28 schreef lawsuit het volgende:
Ok, meegaand in jouw olie theorie, denk je werkelijk dat de bevolking van Irak nog steeds zo onderdrukt wordt?
quote:Als je even doordenkt, dan zul je weten dat Amerika Hitler in het kwadraat had geïnstalleerd in Nederland, als het om de olie ging. Want een democratisch gekozen regering zou weleens kunnen weigeren olie aan Amerika te leveren. En daar gaat het ze om.
Alles heeft zijn prijs, ik weet zeker dat als wij olie hadden gehad in wo2 en Amerika daarom de strijd tegen hitler aanging dat we nog steeds dankbaar waren voor de bevrijding.
Denk je nou echt dat Amerika de keuze van het Iraakse volk gaat respecteren? Stel dat de Irakezen een tweede Saddam kiezen? Wat verwacht je dan?
quote:Uiteraard, maar daar is volgens mij geen speciale term voor. Dus of die groep is minimaal of psychologisch oninteressant. En daar gaat het in dit topic ook niet over.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:28 schreef NorthernStar het volgende:
Misschien wel, die zullen er ongetwijfeld tussen zitten. Net zoals je mensen hebben die die hard pro-Yank zijn en blind achter de propaganda aanlopen.
quote:Vallen extreemrechtse teksten tegenwoordig dan onder 'algemene ontwikkeling'?
Op zaterdag 22 februari 2003 00:29 schreef Meneer_Aart het volgende:
Algemene ontwikkeling heet dat. Met dat autistische gezeur van je om 'bron? bron?'
Bovendien moet je je beweringen kunnen bewijzen, in dit geval met een bron. Het heeft niets met algemene ontwikkeling te maken, blijkbaar heb je geen bron en probeer je een antwoord te ontwijken.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:28 schreef Farzin het volgende:
Bron?
quote:Schrijven speknek of ik extreemrechtse teksten?
Op zaterdag 22 februari 2003 00:32 schreef Farzin het volgende:[..]
Vallen extreemrechtse teksten tegenwoordig dan onder 'algemene ontwikkeling'?
Bovendien moet je je beweringen kunnen bewijzen, in dit geval met een bron. Het heeft niets met algemene ontwikkeling te maken, blijkbaar heb je geen bron en probeer je een antwoord te ontwijken.
quote:Nee, maar ik meen zoiets op een extreemrechtse website te hebben gelezen, alleen had hij het niet over vredesdemonstranten, maar over 'politiek correcte figuren'.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:34 schreef Meneer_Aart het volgende:
Schrijven speknek of ik extreemrechtse teksten?
quote:Harry Mulisch>>>Cuba.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:35 schreef Farzin het volgende:
Nee, maar ik meen zoiets op een extreemrechtse website te hebben gelezen, alleen had hij het niet over vredesdemonstranten, maar over 'politiek correcte figuren'.
quote:http://ict.aps.nl/octopus/verwerken/validiteit.htm
Op zaterdag 22 februari 2003 00:34 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Schrijven speknek of ik extreemrechtse teksten?
[..]Bron?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |