abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:01:36 #1
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217578315
quote:
Man wil 57 miljoen euro niet hebben, moet van rechter toch rekeningnummer geven

KATWIJK - Katwijker Nico Parlevliet moet van de rechter een bedrag van 57 miljoen euro in ontvangst nemen. Dat bedrag is over van een zakelijke deal die 122,5 miljoen betrof. Maar omdat hij het met die deal niet eens is, weigert hij het geld en heeft hij de notaris die het bedrag beheert, geïntimideerd. Wanneer Parlevliet geen rekeningnummer verstrekt waar het geld naartoe kan worden overgemaakt, volgen er torenhoge dwangsommen die de notaris van de miljoenen mag afhalen totdat het geld op is.

De notaris had een kort geding aangespannen tegen de Katwijker omdat ze van hem als cliënt af wilde. Tijdens de rechtszaak afgelopen maart kreeg Parlevliet het ook aan de stok met de rechter. 'Je bent een zielig mannetje, ik walg van je', beet hij hem toe. Daarna liep hij de zaal uit.

Ook wraakte hij de rechters twee keer, wat beide keren werd verworpen. De laatste keer werd ook besloten dat de Katwijker niet opnieuw mocht wraken. Daardoor liet de uitspraak wel maanden op zich wachten.

Deal loopt spaak
Het geld is afkomstig van een voorgenomen aandelenverkoop uit 2014 binnen de visserijfamilie. Die verkoop liep spaak en sindsdien zijn daar meerdere rechtszaken over gevoerd. De inzet van één van die zaken was juist dat het geld wel moest worden uitgekeerd.
Maar Nico Parlevliet weigerde het geld in ontvangst te nemen, omdat hij betoogt dat de verkoop niet had mogen gebeuren.

E-mails, dreigementen en intimiderende bezoeken
De notaris heeft in dit conflict een aantal notariële zaken geregeld, zoals het geld parkeren op een speciale bankrekening waar het veilig staat voor het geval de notaris failliet gaat.
Het feit dat het geld daar stond, heeft vervolgens geleid tot reeksen nare e-mails, dreigementen en intimiderende bezoeken aan haar kantoor. Daarom eiste ze ook een contactverbod met Nico Parlevliet en één van zijn zoons, Pieter.

Dwangsommen tot het op is
De rechter heeft de Rotterdamse notaris in het gelijk gesteld: het geld moet kunnen worden overgemaakt en de Katwijker moet daarvoor uiterlijk maandag een rekeningnummer aanleveren.
Doet hij dat niet dan volgen er dwangsommen: 500.000 euro als er tien dagen na de uitspraak geen bankrekeningnummer is verstrekt. Vervolgens 200.000 euro voor iedere dag die het langer duurt.
De notaris mag het geld van het over te maken bedrag afhalen totdat het geld op is. Dat is al eerder gebeurd: van de originele 122,5 miljoen zijn verschillende bedragen overgemaakt naar derden. Daarom is er nu minder dan de helft van dat bedrag over.

Contactverbod
Ook wat betreft het intimiderende gedrag heeft de rechter dwangsommen opgelegd. 'Uit de door eiseressen overgelegde e-mailberichten blijkt duidelijk dat ze veelvuldig e-mailberichten ontvangt met een dreigende of intimiderende toon', oordeelt de rechter.
Daarom hebben de Katwijkers een contactverbod gekregen: ze mogen de notaris niet bellen, mailen, bezoeken, benaderen via social media of op welke andere manier dan ook. Hij mag niet in een straal van honderd meter van het notariskantoor komen.
Voor communicatie voor het storten van het geld, mag hij alleen de advocaat van de notaris benaderen. Wanneer hij zich hier niet aan houdt, staat daar een bedrag van 100.000 euro op, met een maximum van vijf miljoen.
Bron: https://www.omroepwest.nl(...)rekeningnummer-geven

Wat een flutrechter ook weer. Ineens Amerikaanse bedragen op tafel gaan leggen, omdat er behoorlijk bedragen mee gemoeid zijn. Ter Apel kreeg van het COA ook maar tot een maximaal bedrag aan dwangsommen uitgekeerd.
Op zich wel baas als je zo sterk voor je zaak staat dat je 57 miljoen pietermannen weigert, dat toont wel karakter aan. Ik geloof hem dan ook direct wanneer hij zegt dat de rechter een zielig mannetje is, heb zelf ook wel een rechter meegemaakt waar ik echt van walg en die tenenkrommende incompetentie heeft vertoond.

Inb4: nOu stUuR maAr nAaR miJn bAnKreKeNinG

Groetjes!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:05:05 #2
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217578358
Ik ben best bereid om te bemiddelen en mijn bankrekening beschikbaar te stellen om deze nare slepende kwestie op le lossen.
pi_217578369
Ik ben best bereid om te bemiddelen en mijn bankrekening beschikbaar te stellen om deze nare slepende kwestie op le lossen.
  Miss 200.000.000! donderdag 8 mei 2025 @ 19:09:47 #4
367000 roos94
pi_217578408
Familie van Jopie?
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 19:12:25 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_217578433
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
heb zelf ook wel een rechter meegemaakt waar ik echt van walg en die tenenkrommende incompetentie heeft vertoond.
Vertel hier eens wat meer over. Ben dat wel benieuwd naar
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:15:28 #6
503714 SebbeSwensje
pi_217578493
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:12 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Vertel hier eens wat meer over. Ben dat wel benieuwd naar
Wil ik best doen op een gepast moment en op een gepaste plaats. Laten we het erop houden dat ik ook een rechter heb getroffen die vanuit emotionele en irrationele overwegingen maar lukraak met vonnissen komt.
Appears.
pi_217578560
Ik ben best bereid om te bemiddelen en mijn bankrekening beschikbaar te stellen om deze nare slepende kwestie op te lossen.
-nee-
pi_217578601
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:15 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wil ik best doen op een gepast moment en op een gepaste plaats. Laten we het erop houden dat ik ook een rechter heb getroffen die vanuit emotionele en irrationele overwegingen maar lukraak met vonnissen komt.
Criminelen vinden dat wel vaker ja.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_217578639
Ik ben best bereid om te bemiddelen en mijn bankrekening beschikbaar te stellen om deze nare slepende kwestie op te lossen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:32:42 #10
503714 SebbeSwensje
pi_217578791
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:20 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Criminelen vinden dat wel vaker ja.
Geen idee, maar ik wil het best van je aannemen. Ervaring mee?
Appears.
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:34:07 #12
503714 SebbeSwensje
pi_217578811
Overigens ben ik niet bereid om mijn rekening beschikbaar te stellen. Ze houden die sneue centen maar lekker, het gaat mij alleen om de motor en de auto (die ik momenteel praktisch 2x kan bekostigen). Van mij horen ze never nooit meer iets.
Appears.
pi_217578881
57 miljoen en dan gaat de bank failliet. Is het niet gedekt.
pi_217579010
Ik snap het niet zo heel goed. Wat gebeurt er als hij het wel zal aannemen? Verkoop wordt dan geldig verklaard en dan?
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:59:26 #15
503714 SebbeSwensje
pi_217579132
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:40 schreef Vvdjemoeder het volgende:
57 miljoen en dan gaat de bank failliet. Is het niet gedekt.
Het is gewoon wat digitale data wat van de ene locatie naar de andere locatie gaat. Pas als de beste man het chartaal op wil nemen gaan alle seinen op rood.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik snap het niet zo heel goed. Wat gebeurt er als hij het wel zal aannemen? Verkoop wordt dan geldig verklaard en dan?
Het is een knieval naar zichzelf en dat is het hem waard.
Appears.
  donderdag 8 mei 2025 @ 20:00:37 #16
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217579148
pindazakje
pi_217579154
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Bron: https://www.omroepwest.nl(...)rekeningnummer-geven

Wat een flutrechter ook weer. Ineens Amerikaanse bedragen op tafel gaan leggen, omdat er behoorlijk bedragen mee gemoeid zijn. Ter Apel kreeg van het COA ook maar tot een maximaal bedrag aan dwangsommen uitgekeerd.
Op zich wel baas als je zo sterk voor je zaak staat dat je 57 miljoen pietermannen weigert, dat toont wel karakter aan. Ik geloof hem dan ook direct wanneer hij zegt dat de rechter een zielig mannetje is, heb zelf ook wel een rechter meegemaakt waar ik echt van walg en die tenenkrommende incompetentie heeft vertoond.

Inb4: nOu stUuR maAr nAaR miJn bAnKreKeNinG

Groetjes!
Simpel ambtenaren onder elkaar .
Dan kan het wel op eens blijkbaar

Wij de mindere moge met kleine bedragen als het er op uit komt.
Als wij geld krijgen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 20:14:52 #18
503714 SebbeSwensje
pi_217579325
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:01 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Simpel ambtenaren onder elkaar .
Dan kan het wel op eens blijkbaar

Wij de mindere moge met kleine bedragen als het er op uit komt.
Als wij geld krijgen.
Ter Apel vs. het COA waren ook ambtenaren onder elkaar, maar daar was het 50.000 per dag met een maximum van 5 miljoen euro. Instanties hebben per definitie meer middelen dan een individu. Deze rechtspraak is een farce.
Appears.
pi_217579882
Ik hoop niet dat ik ooit 57 miljoen Euro heb want dan vraag ik me af waar de rest van mijn geld gebleven is :+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217579966
wat is 57 miljoen nou anno 2025
als het nou 57 miljard was, dan had ik ok, je hebt een zaak gezegd.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 8 mei 2025 @ 21:30:20 #21
503714 SebbeSwensje
pi_217579997
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:20 schreef TLC het volgende:
Ik hoop niet dat ik ooit 57 miljoen Euro heb want dan vraag ik me af waar de rest van mijn geld gebleven is :+
Afgenomen door een vieswoest, misgunnend en narcistisch kutwijf die je denkt een lesje te moeten leren met haar @stokj achter de deur.
Appears.
  donderdag 8 mei 2025 @ 21:30:22 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_217579999
Stort het maar op mijn rekening dan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 8 mei 2025 @ 21:32:19 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_217580018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat is 57 miljoen nou anno 2025
als het nou 57 miljard was, dan had ik ok, je hebt een zaak gezegd.
Wat erg, dat had ik nou nooit verwacht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217580045
Ik ben best bereid om te bemiddelen en mijn bankrekening beschikbaar te stellen om deze nare slepende kwestie op le lossen. Al is het maar om een deel van de oplossing te zijn.
pi_217580058
Het is begrijpelijk dat er bij iemand een stop doorslaat om het mislopen van geld. echter wat deze familie allemaal uitspookt dat is niet uit te leggen. Een steenrijke familie die van god los is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')