abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217546815
En we geven elkaar er de schuld van.
Ik doe daar ook aan mee geef ik eerlijk toe. Ben ik niet altijd even gelukkig mee, maar ik ben ook maar een mens.
Tuurlijk ben ik om 20:00 2 minuten stil, maar een nationale herdenking zit er denk ik voorlopig voor mij niet meer in hoor, niet op deze manier.
Gisteren stond ik dan ergens om naar dat kattengejank van een ongekozen burgemeester te luisteren, die notabene niet eens is opgegroeid in die stad (dus totaal 0.0 binding heeft met haar bevolking en de stad), keek ik mijn metgezel aan terwijl we precies hetzelfde dachten. In wat voor een trieste -mental breakdown-, realiteit zijn we nu weer beland :')

Politiek moreel gezever om mensen een schuldgevoel aan te praten in plaats van echt de kern te raken "het herdenken van oorlogsslachtoffers en zij die gestreden hebben voor onze vrijheid".
Gisteren ook voor het eerst te horen gekregen dat zelfs travestieten in vernietigingskampen terecht zijn gekomen.
Jeetje, weer een denkbeeldige slachtoffergroep in dat steeds grotere wordende lijstje van eeuwige slachtoffers van het blanke dominante ras (aldus de denkwijze van dergelijk idealisme).

Voorafgaande een stille tocht. Je bedenkt het niet. Hemeltjelief je bedenkt het echt niet hoor. De stoet wordt gecategoriseerd in "nabestaanden" en "geïnteresseerden".

Wat is dit. Welke rariteitmeneer bedenkt het om het zo in hokjes te plaatsen op de nationale herdenkingsdag die ons allen aangaat? We zijn verdikkeme toch ALLEMAAL nabestaanden van deze klote oorlog geweest? Waarom moet die meneer met dat keppeltje en die andere meneer met een militair uniform nou vooraan staan? Een soort voorrecht op slachtofferschap?
Over morele superioriteit gesproken. Wat is er toch mis met deze samenleving? En die nabestaanden kregen ook allemaal een stoeltje in theateropstelling terwijl de meerderheid er gewoon stond (wat ik overigens veel respectvoller vind, dus thumbs up naar mezelf).

En toen werd er geapplaudisseerd. Heb ik met een dodenherdenking ook nog NOOIT meegemaakt. Hoe respectloos is dat. Waar kijk ik naar, onze lieve heer bevrijd mij van deze waanzin!

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 05-05-2025 13:25:42 ]
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  maandag 5 mei 2025 @ 13:19:45 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217546838
quote:
15s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:14 schreef Viesdik het volgende:
Tuurlijk ben ik om 20:00 2 minuten stil
Ik had het braaf gedaan als ik vandaag ook een vrije dag kreeg van het werk. Maar nu ga ik lekker herrie maken.
pindazakje
  maandag 5 mei 2025 @ 13:44:42 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217546982
Klinkt alsof je heel jaloers bent.
Dat je het zelf vooral kut vindt dat niemand op die herdenking stilstaat bij Viesdik en zijn ellende.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217547075
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:44 schreef Harvest89 het volgende:
Klinkt alsof je heel jaloers bent.
Dat je het zelf vooral kut vindt dat niemand op die herdenking stilstaat bij Viesdik en zijn ellende.
ok
pi_217556312
quote:
Politiek moreel gezever om mensen een schuldgevoel aan te praten in plaats van echt de kern te raken "het herdenken van oorlogsslachtoffers en zij die gestreden hebben voor onze vrijheid".
4 mei gaat juist ook over het voorkomen van herhaling in de toekomst. Dat kan je politiek moreel gezever noemen, maar dat is het natuurlijk niet.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 12:50:58 #6
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_217556762
Ik ben ook nabestaande. Mijn opa was lid van de NSB en die werd ook niet altijd zo leuk behandeld na de oorlog.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_217556859
Ik ben het nu voor het derde jaar op rij vergeten, de 2 minuten stilte. Ik heb dan altijd vakantie, houd de dagen niet zo bij en het interresseert me ook te weinig. Het is dus al eens voorgekomen dat ik thuis zit met een koptelefoon op ofzo en om negen uur opeens besef, kut, het is 4 mei.

Nu ook weer. Ik was de kinderen aan het wassen en heb niks doorgehad. Als ik het zou beseffen, zou ik heus stil zijn. Maar ja, heb het gewoon niet door.

5 mei lekker in de zon gezeten.
-nee-
pi_217557383
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 12:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
4 mei gaat juist ook over het voorkomen van herhaling in de toekomst. Dat kan je politiek moreel gezever noemen, maar dat is het natuurlijk niet.
Nee
pi_217557646
Zat te masturberen en gillend klaargekomen om 20:01:16 dus helaas niet volgehouden

Ps was tranny pron dus wel lekker
pi_217581505
quote:
En we geven elkaar er de schuld van.
Ik doe daar ook aan mee geef ik eerlijk toe. Ben ik niet altijd even gelukkig mee, maar ik ben ook maar een mens.
Tuurlijk ben ik om 20:00 2 minuten stil, maar een nationale herdenking zit er denk ik voorlopig voor mij niet meer in hoor, niet op deze manier.
Gisteren stond ik dan ergens om naar dat kattengejank van een ongekozen burgemeester te luisteren, die notabene niet eens is opgegroeid in die stad (dus totaal 0.0 binding heeft met haar bevolking en de stad), keek ik mijn metgezel aan terwijl we precies hetzelfde dachten. In wat voor een trieste -mental breakdown-, realiteit zijn we nu weer beland

Gisteren ook voor het eerst te horen gekregen dat zelfs travestieten in vernietigingskampen terecht zijn gekomen.
Jeetje, weer een denkbeeldige slachtoffergroep in dat steeds grotere wordende lijstje van eeuwige slachtoffers van het blanke dominante ras (aldus de denkwijze van dergelijk idealisme).

Voorafgaande een stille tocht. Je bedenkt het niet. Hemeltjelief je bedenkt het echt niet hoor. De stoet wordt gecategoriseerd in "nabestaanden" en "geïnteresseerden".

Wat is dit. Welke rariteitmeneer bedenkt het om het zo in hokjes te plaatsen op de nationale herdenkingsdag die ons allen aangaat? We zijn verdikkeme toch ALLEMAAL nabestaanden van deze klote oorlog geweest? Waarom moet die meneer met dat keppeltje en die andere meneer met een militair uniform nou vooraan staan? Een soort voorrecht op slachtofferschap?
Over morele superioriteit gesproken. Wat is er toch mis met deze samenleving? En die nabestaanden kregen ook allemaal een stoeltje in theateropstelling terwijl de meerderheid er gewoon stond (wat ik overigens veel respectvoller vind, dus thumbs up naar mezelf).

En toen werd er geapplaudisseerd. Heb ik met een dodenherdenking ook nog NOOIT meegemaakt. Hoe respectloos is dat. Waar kijk ik naar, onze lieve heer bevrijd mij van deze waanzin!
Je punt is helder: je voelt dat de manier waarop de nationale herdenking wordt georganiseerd en uitgevoerd afwijkt van wat jij zou verwachten. Je hebt kritiek op de politiek-culturele invulling ervan, de manier waarop slachtoffers worden erkend, en de structuur van de herdenking zelf.

Oorlogsherdenkingen hebben als doel om stil te staan bij het verleden, respect te tonen voor degenen die hebben geleden en om lessen te trekken voor de toekomst. Sommige mensen waarderen bredere inclusie in de herdenking, terwijl anderen vinden dat de kern — het herdenken van oorlogsslachtoffers en vrijheidsstrijders — onvoldoende aandacht krijgt. Het is begrijpelijk dat tradities veranderen, maar de vraag is of die veranderingen bijdragen aan het oorspronkelijke doel: herdenken en reflecteren.

Wat betreft de verdeling in “nabestaanden” en “geïnteresseerden”: je geeft aan dat dit voor jou onnatuurlijk en onnodig voelt. Er zijn veel manieren om een herdenking vorm te geven, en het is legitiem om kritisch te kijken naar wat wel en niet gepast is.

De manier waarop een herdenking wordt ervaren is persoonlijk, en het is duidelijk dat jij zou willen dat deze anders wordt vormgegeven. Misschien is het de moeite waard om daarover verder na te denken: hoe zou een herdenking eruitzien die jou wél raakt en respectvol voelt?
Ui verwijderd door admin.
  zondag 11 mei 2025 @ 08:17:20 #11
471014 Lexz0r
Supreme Vampyric Evil
pi_217597923
Uit respect ben ik op 4 mei ook 2 minuten stil.

Alleen wat is "bevrijdings" dag nog als je in een maatschappij leeft waarbij je 3 x moet nadenken met wat je zegt omdat je anders weer een complete groepering over de zeik helpt en er een aantal redelijk labiele wereldleiders nu aardig aan het huishouden zijn op het globale politieke toneel met waarschijnlijk WW3 tot gevolg........
The Spawn Of Love And War
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')