En we geven elkaar er de schuld van.
Ik doe daar ook aan mee geef ik eerlijk toe. Ben ik niet altijd even gelukkig mee, maar ik ben ook maar een mens.
Tuurlijk ben ik om 20:00 2 minuten stil, maar een nationale herdenking zit er denk ik voorlopig voor mij niet meer in hoor, niet op deze manier.
Gisteren stond ik dan ergens om naar dat kattengejank van een ongekozen burgemeester te luisteren, die notabene niet eens is opgegroeid in die stad (dus totaal 0.0 binding heeft met haar bevolking en de stad), keek ik mijn metgezel aan terwijl we precies hetzelfde dachten. In wat voor een trieste -mental breakdown-, realiteit zijn we nu weer beland

Politiek moreel gezever om mensen een schuldgevoel aan te praten in plaats van echt de kern te raken "het herdenken van oorlogsslachtoffers en zij die gestreden hebben voor onze vrijheid".
Gisteren ook voor het eerst te horen gekregen dat zelfs travestieten in vernietigingskampen terecht zijn gekomen.
Jeetje, weer een denkbeeldige slachtoffergroep in dat steeds grotere wordende lijstje van eeuwige slachtoffers van het blanke dominante ras (aldus de denkwijze van dergelijk idealisme).
Voorafgaande een stille tocht. Je bedenkt het niet. Hemeltjelief je bedenkt het echt niet hoor. De stoet wordt gecategoriseerd in "nabestaanden" en "geïnteresseerden".
Wat is dit. Welke rariteitmeneer bedenkt het om het zo in hokjes te plaatsen op de nationale herdenkingsdag die ons allen aangaat? We zijn verdikkeme toch ALLEMAAL nabestaanden van deze klote oorlog geweest? Waarom moet die meneer met dat keppeltje en die andere meneer met een militair uniform nou vooraan staan? Een soort voorrecht op slachtofferschap?
Over morele superioriteit gesproken. Wat is er toch mis met deze samenleving? En die nabestaanden kregen ook allemaal een stoeltje in theateropstelling terwijl de meerderheid er gewoon stond (wat ik overigens veel respectvoller vind, dus thumbs up naar mezelf).
En toen werd er geapplaudisseerd. Heb ik met een dodenherdenking ook nog NOOIT meegemaakt. Hoe respectloos is dat. Waar kijk ik naar, onze lieve heer bevrijd mij van deze waanzin!
[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 05-05-2025 13:25:42 ]