abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217542472
Steeds vaker worden bedrijven, instellingen en websites gehackt en komt persoonlijke data zoals NAW-gegevens, foto's, Ip-adressen, contactlijsten, ... in handen van oplichters.
Oplichters gaan nadien de bedrijven, instellingen, websites, etc. lopen chanteren dat ze bv. 50.000 euro willen zodat de data niet open en bloot op het dark web terecht komt.

Stel nu dat jij CEO, voorzitter of wat dan ook bent en je hebt contact met die oplichters. Wat zou jij doen?
- Betalen of niet betalen?
-Licht je de getroffen gebruikers in of niet?

Ik zou zoiets hebben van 'voor 50.000 euro mag ik mijn handeltje opdoeken'. Dus ik ga er niet in mee en ik doe niets (ik laat me niet chanteren).
Ik kan me wel voorstellen dat er niet al te omzichtig omgesprongen wordt met onze data en dat er al bijzonder veel gelekt is.
Cindy De Vuyst
pi_217542668
Was het maar zo'n feest dat ze 50k willen
pi_217543077
Je weet bij oplichters nooit of ze de data niet alsnog doorverkopen, en daarom kan een bedrijf beter het geld gebruiken om een goed beveiligingsbedrijf aan het werk te zetten. Dan de klanten in te lichten, melden welke stappen ondernomen zijn.
Melding maken van data-diefstal of hoe dat exact heet.
En weer door maar dan wel een stuk strenger beveiligd.

Criminelen betalen waardoor ze dit soort dingn alleen maar vaker bij anderen gaan doen? Nooit!
  maandag 5 mei 2025 @ 07:43:47 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217543194
Het niet melden van een datalek kan een zeer hoge boete opleveren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217543569
Ik vertrouw een dief niet, dus nee ik betaal geen cent..

Geeft alleen maar meer reden om data te jatten!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_217543931
Niet betalen, wel inlichten.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  maandag 5 mei 2025 @ 16:27:56 #7
324553 Parafoonnotulist
Gegijzeld door notuleerdrang
pi_217548449
1. Een schijn-onderhandeling organiseren.
2. Hen laten geloven dat het bedrijf al gechanteerd wordt door een grotere speler.
3. Zou wel informeren. Elke gebruiker zou een gepersonaliseerde boodschap ontvangen.
“Waar taal verdampt, noteer ik het residu.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')