Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 4 mei 2025 14:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Grappig. Ik bevries of ren weg. Heb je niks aan.
quote:
quote:Overlevingsstrategie bij stress en trauma
In de wereld van stress en overlevingsgedrag kennen we allemaal de termen vechten (fight) en vluchten (flight). Maar er is nog een minder bekende reactie die net zo pijnlijk kan zijn: fawning. In het Nederlands is er geen directe vertaling, maar het beschrijft een staat van onderdanigheid en zelfopoffering omwille van veiligheid. Letterlijk betekent fawn een hertenkalf, wat symbool staat voor weerloosheid.
Wat is Fawning?
Fawning is een automatische stressreactie waarbij je, vaak onbewust, kiest voor veiligheid boven alles. Je bent bereid je eigen behoeften, wensen en grenzen op te offeren om conflicten te vermijden en in verbinding te blijven met anderen. Je denkt misschien: Als ik maar aardig ben en niemand tot last ben, dan blijf ik veilig. Het gevolg is dat je jezelf wegcijfert en voortdurend anderen behaagt uit angst voor afwijzing.
Hier was het voorheen ook altijd frightquote:Op zondag 4 mei 2025 14:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Grappig. Ik bevries of ren weg. Heb je niks aan.
quote:
Check nog even die beelden van Scheveningen afgelopen week. Dan zie je haar helemaal los gaan.quote:
Heb ik nog niks over gehoord.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:55 schreef Crack_ het volgende:
Geen fly past dit jaar met veteranendag? @:airwin![]()
![]()
Ja, klopt.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:59 schreef Crack_ het volgende:
[..]![]()
Had ik al verteld volgens mij, toen laatst mn buurman (perongeluk) bij mij naar binnen probeerde te komen. Gelukkig niks aan het handje.
Vraag me af hoe een inbreker daarop zou hebben gereageerd?
M'n inbreker ging ik achternaquote:Op zondag 4 mei 2025 14:59 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Hier was het voorheen ook altijd frightlaten we hopen dat we het nooit écht nodig zullen hebben
[..]![]()
Had ik al verteld volgens mij, toen laatst mn buurman (perongeluk) bij mij naar binnen probeerde te komen. Gelukkig niks aan het handje.
Vraag me af hoe een inbreker daarop zou hebben gereageerd?
O ja dat ook maar dat is niet van toepassing bij een terroristische aanslag denk ik.quote:
quote:Op zondag 4 mei 2025 15:01 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Heb ik nog niks over gehoord.Wel dat het mogelijk vanwege de NAVO top in afgeslankte vorm zou zijn maar dat was m.i. vooral in relatie tot de politie inzet.
Ziet er niet naar uit dat er veel gaat gebeuren.quote:Zoals al eerder bekend is gemaakt, zal de Nederlandse Veteranendag 2025 op zaterdag 28 juni in Den Haag worden georganiseerd. Dit drie dagen na de NAVO-top die ook in Den Haag wordt gehouden op 24 en 25 juni. Deze samenloop in één week betekent dat het defilé in de stad jammer genoeg niet kan doorgaan.
Ik las het ja.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:04 schreef Recce het volgende:
[..]
[..]
Ziet er niet naar uit dat er veel gaat gebeuren.
Jawel, ik zou m'n excuses bij de terrorist gaan aanbieden voor het gedrag van de Nederlandse samenleving en vragen of ik kan helpen met de aanslag.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O ja dat ook maar dat is niet van toepassing bij een terroristische aanslag denk ik.
quote:
Er is ook geen defile, wel logisch opzich hoor.. maar die fly past hoorde bij het defile. Over die fly past kan ik niks concreets terugvinden.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:01 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Heb ik nog niks over gehoord.Wel dat het mogelijk vanwege de NAVO top in afgeslankte vorm zou zijn maar dat was m.i. vooral in relatie tot de politie inzet.
is dat in 2025 nog zo? Of wordt je dan gedjoekt (is dit het correcte hippe woord?)quote:Op zondag 4 mei 2025 15:02 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, klopt.![]()
Volgens mij gaan inbrekers er meestal heel snel vandoor als iemand moeilijk doet.
quote:Op zondag 4 mei 2025 15:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n inbreker ging ik achternageen idee wat ik daarmee dacht te bereiken. Had m'n boodschappentas nog vast.
zo jammerquote:Op zondag 4 mei 2025 15:04 schreef Recce het volgende:
[..]
[..]
Ziet er niet naar uit dat er veel gaat gebeuren.
De fly past is onderdeel van het defilé en die gaat niet door las ik zojuist. Ter compensatie verwacht ik tijdens de NAVO top weer voortdurend helikopters boven Den Haag, net als bij de Nuclear Security Summit een paar jaar geleden, dus we worden een klein beetje gecompenseerd.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:07 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Er is ook geen defile, wel logisch opzich hoor.. maar die fly past hoorde bij het defile. Over die fly past kan ik niks concreets terugvinden.
Er komt een soort festival iets op het malieveld
yeps..quote:
Hmm, tja, geen idee. Ik denk dat de meeste inbrekers nog steeds geen zin hebben in een confrontatie. En djoeken is correct.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:07 schreef Crack_ het volgende:
[..]
is dat in 2025 nog zo? Of wordt je dan gedjoekt (is dit het correcte hippe woord?)
in je blote tieten rond gaan lopen dat is pas bevrijding!quote:Op zondag 4 mei 2025 15:09 schreef Crack_ het volgende:
Ik heb zojuist het programma voor het bevrijdingsfestival Den Haag van morgen bekeken. Er komt echt niks boeiends heja vijf vier vind ik wel leuk
alleen blote tieten?quote:Op zondag 4 mei 2025 15:12 schreef Karzai het volgende:
[..]
in je blote tieten rond gaan lopen dat is pas bevrijding!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |