Precies ja, maar we gaan mensen dus herdenken die vandaag de dag precies hetzelfde doen.quote:Op zondag 4 mei 2025 07:13 schreef Seeburg54 het volgende:
Allemaal geen reden om niet stil te staan bij leed wat mensen elkaar hebben aangedaan en nog aan doen.
Als jij daar geen boodschap aan hebt moet je dat zelf weten.
De mensen die ik herdenk leven niet meer, hebben niks te maken met de wanstaltigheid van het heden.quote:Op zondag 4 mei 2025 07:15 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Precies ja, maar we gaan mensen dus herdenken die vandaag de dag precies hetzelfde doen.
Dat wringt een beetje snapje
Vieren omdat het een feestdag is. Niet letterlijk een feestje er van maken natuurlijk.quote:Op zondag 4 mei 2025 07:24 schreef Sodeknetters het volgende:
Alleen al het feit dat je het als ‘vieren’ omschrijft geeft al aan dat je geen idee hebt waar het om gaat, TS
Dodenherdenking, 4 mei, is geen feestdag manquote:Op zondag 4 mei 2025 07:36 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Vieren omdat het een feestdag is. Niet letterlijk een feestje er van maken natuurlijk.
En ja ik weet inmiddels wat het is. We herdenken ALLE slachtoffers van ALLE oorlogen en genocides.
Dus ook de genocide op het Palestijnse volk dat Israėl al een paar jaar aan het uitvoeren is.
(Je zou zelfs kunnen stellen dat dat laatste eigenlijk net ietsje belangrijker is, omdat dat dus vandaag de dag nog steeds gebeurt en niet iets is van 100 jaar geleden).
Nee hoor, dit financieren wij alleen.quote:Op zondag 4 mei 2025 07:36 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En ja ik weet inmiddels wat het is. We herdenken ALLE slachtoffers van ALLE oorlogen en genocides.
Dus ook de genocide op het Palestijnse volk dat Israėl al een paar jaar aan het uitvoeren is.
nee, we herdenken alle nederlanders omgekomem in oorlogsituaties sinds de 2de wereldoorlogquote:Op zondag 4 mei 2025 07:36 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Vieren omdat het een feestdag is. Niet letterlijk een feestje er van maken natuurlijk.
Dan denk jij op speciale dagen ook niet aan overleden naasten? Want die vernemen daar toch niks van.quote:Op zondag 4 mei 2025 08:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Net alsof die doden daar iets van meekrijgen dat dit gevierd wordt, alsof die nu allemaal trots wezen te zijn en zich gehoord voelen in de hemel.....flikker op toch op met die flauwekul.
Ja daar denk ik weleens aan, maar niet eens op speciale dagen. Gewoon wanneer het uitkomt. En dat is gewoon een gedachte ik hou daar geen speciaal showtje voor ofzo. Sowieso is het niet oprecht als je daar aan herinnert moet worden dmv een speciale dag / moment.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:18 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dan denk jij op speciale dagen ook niet aan overleden naasten? Want die vernemen daar toch niks van.
Dat mag jij vinden, maar veel andere mensen denken daar anders over. En naar mijn weten is het bepaald geen showtje op 4 mei, maar een respectvolle herdenking door mensen die nog wel gevoel in hun donder hebben.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja daar denk ik weleens aan, maar niet eens op speciale dagen. Gewoon wanneer het uitkomt. En dat is gewoon een gedachte ik hou daar geen speciaal showtje voor ofzo. Sowieso is het niet oprecht als je daar aan herinnert moet worden dmv een speciale dag / moment.
Denken dat ts slim genoeg om zelfstandig te poepen is al dapper, laat staan dat je kunt verwachten dat hij weet waar de dodenherdenking voor staat.quote:Op zondag 4 mei 2025 08:09 schreef heywoodu het volgende:
We staan ook helemaal niet alleen stil bij joden, overigens.
Wat ben je nou voor een antisemietquote:Op zondag 4 mei 2025 08:09 schreef heywoodu het volgende:
We staan ook helemaal niet alleen stil bij joden, overigens.
Ik zou nog even een poging wagen en dit keer wel lezen.quote:
Nee hoor, morgen vieren we bijvoorbeeld de vrijheid, waar ook onder valt dat dit soort drek gezegd mag worden.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:24 schreef matspontius het volgende:
Schandalig topic dit!!! Dat deze bagger uberhaupt gepost mag worden op deze dag getuigt van geen enkel respect voor dit land.
het is geen show maar een moment van bezinningquote:Op zondag 4 mei 2025 09:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja daar denk ik weleens aan, maar niet eens op speciale dagen. Gewoon wanneer het uitkomt. En dat is gewoon een gedachte ik hou daar geen speciaal showtje voor ofzo. Sowieso is het niet oprecht als je daar aan herinnert moet worden dmv een speciale dag / moment.
Ten eerste: Een hoop mensen die de tweede Wereldoorlog hebben meegemaakt leven nog, zij het in de 90 of 100.quote:Op zondag 4 mei 2025 07:05 schreef SuperNeger het volgende:
Allereerst was het al bijna 100 jaar geleden. Niemand leeft meer die die shit heeft meegemaakt. Dat is 1.
Ten tweede is het een beetje ongepast om stil te staan bij de joden als vandaag de dag de joden nog allemaal ellende en narigheid aanrichten in het middenoosten, genocide plegen op palestijnse volk etc.
Ik vind het een beetje dubbel. Ja natuurlijk waren er vroeger een hoop onschuldige mensen gestorven. Maar ze doen het zelf vandaag nog net zo hard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |