Omdat alle auto's moeten voldoen aan opgestelde regels en beperkingen: de formule.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:37 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom heet dit überhaupt formule, alsof het hogere wiskunde betreft
Net zoals alle competities op de wereldquote:Op zaterdag 3 mei 2025 23:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Omdat alle auto's moeten voldoen aan opgestelde regels en beperkingen: de formule.
Ja, jij vraagt het.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 23:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Net zoals alle competities op de wereld
De coureurs in F1 verbranden makkelijk 2000-4000 calorieën per race en produceren op de warmste circuits rustig 3 liter zweet met op hun reet zitten.quote:Op zondag 4 mei 2025 00:44 schreef augurk2025 het volgende:
Autoracen![]()
Met die denken dat dit een sport is
Ja tuurlijk is het een zware inspanning maar dat maakt het nog geen sportquote:Op zondag 4 mei 2025 09:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De coureurs in F1 verbranden makkelijk 2000-4000 calorieën per race en produceren op de warmste circuits rustig 3 liter zweet met op hun reet zitten.
Maar bij autosport heeft de winnaar niet per se de grootste inspanning verricht.
Wat maakt een sport sport?quote:Op zondag 4 mei 2025 10:02 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is het een zware inspanning maar dat maakt het nog geen sport
Voetbal, tennis, turnen, hardlopen etc. Fysieke inspanningen, zelfs darten behoort meer tot een sport dan autorijdenquote:
Het team van Verstappen maakte een foutje, waardoor hij bij de sprintrace van gisteravond een bedroevend slecht resultaat had. De TS lokt reacties uit van Verstappen-fans en/of -haters. Nu gaan we discussieren of F1 wel sport is.quote:Op zondag 4 mei 2025 11:05 schreef sp3c het volgende:
Wat een karige OP
Geen idee wat hier aan de hand is nu
De coureurs leveren toch ook enorme fysieke inspanningen?quote:Op zondag 4 mei 2025 11:06 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Voetbal, tennis, turnen, hardlopen etc. Fysieke inspanningen, zelfs darten behoort meer tot een sport dan autorijden
Zitten op je luie reet en gas geven en aanwijzingen volgen is net zoals autorijden op de autobahn met een tomtom aan.quote:Op zondag 4 mei 2025 11:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De coureurs leveren toch ook enorme fysieke inspanningen?
Darten vind ik meer een sport die draait om vaardigheid dan fysieke inspanning. Het doel daarbij is niet wie het hardst kan gooien.
Ik denk dat jij je nek breekt bij de eerste bocht. Of staan die coureurs daadwerkelijk voor de kat z'n viool constant in de sportschool?quote:Op zondag 4 mei 2025 11:13 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Zitten op je luie reet en gas geven en aanwijzingen volgen is net zoals autorijden op de autobahn met een tomtom aan.
Nou ik heb Hamilton weleens gezien na een race, die moest uit z'n auto geholpen worden, zag eruit alsof ie de dag niet zou overleven.quote:Op zondag 4 mei 2025 11:26 schreef Jordy-B het volgende:
Waar enig onbegrip kan ontstaan, is dat je bij F1 niet ziet hoe hard de coureurs aan het werk zijn. Een marathonrenner zie je uitgeput over de finish komen, een wielrenner zie je met slierten snot uit zijn neus over het stuur hangen, maar bij F1 zie je een auto met een helmpje erin.
Petje gespot (evt met jasje)quote:Op zondag 4 mei 2025 12:28 schreef D. het volgende:
Waarom een nieuw topic?
Kon dat niet hier?
KLB / Max max niet zo super max
of hier?
KLB / Max Faalstappen
of hier?
KLB / Max Faalstappen
of hier?
KLB / Max Verstappen
of hier?
KLB / Max Faalstappen
of hier?
KLB / Max Faalstappen
of hier?
KLB / Max Faalstappen
of hier?
KLB / Max Faalstappen
of hier?
KLB / Max Verstappen wil sportprijs niet winnen.
of hier?
KLB / Bang zijn dat Verstappen wint
of hier?
KLB / Max weer verloren
etc.
Jouw fascinatie met Max is ronduit zorgelijk te noemen
Dat maakt het nog geen sport, ik heb ook weleens aan een stuk 18 uur gewerkt, toen begon ik ook rare verschijnselen te vertonen, maar dat is nog geen sport, en om op je vorige reactie terug te komen, sportscholen om een auto te besturen maakt het autobesturen nog geen sport.quote:Op zondag 4 mei 2025 11:28 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Nou ik heb Hamilton weleens gezien na een race, die moest uit z'n auto geholpen worden, zag eruit alsof ie de dag niet zou overleven.
Maar t is geen sport volgens sommigen
Doet het altijd heel lekker bij fanboys, een soort spiegel voorhouden. Ook jij zit nu briesend in mijn topic net te doen alsof het je niet raaktquote:Op zondag 4 mei 2025 12:47 schreef D. het volgende:
[..]
Als dat jouw enige weerwoord is zegt dat eigenlijk alweer genoeg
Zoals elke week.................quote:Op zondag 4 mei 2025 11:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het team van Verstappen maakte een foutje, waardoor hij bij de sprintrace van gisteravond een bedroevend slecht resultaat had. De TS lokt reacties uit van Verstappen-fans en/of -haters. Nu gaan we discussieren of F1 wel sport is.
Nou, nee, maar als jij vanavond dan beter kunt slapen mag je dat jezelf best wijsmakenquote:Op zondag 4 mei 2025 12:59 schreef VarkensHart het volgende:
[..]
Doet het altijd heel lekker bij fanboys, een soort spiegel voorhouden. Ook jij zit nu briesend in mijn topic net te doen alsof het je niet raakt
Ik snap niet waar je je druk om maakt? Jij bent hartstikke fan van iemand die rondjes in een auto rijdt daar hoef je je toch niet voor te schamen? Je zult gelukkiger zijn als je je wat minder aantrekt wat andere van jezelf/hobbies vinden.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:08 schreef D. het volgende:
[..]
Nou, nee, maar als jij vanavond dan beter kunt slapen mag je dat jezelf best wijsmaken
Ik maak me druk?quote:Op zondag 4 mei 2025 13:12 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je je druk om maakt? Jij bent hartstikke fan van iemand die rondjes in een auto rijdt daar hoef je je toch niet voor te schamen? Je zult gelukkiger zijn als je je wat minder aantrekt wat andere van jezelf/hobbies vinden.
Het is fysiek heel zwaar maar rondjes rijden in een auto heeft niets met sport te makenquote:Op zondag 4 mei 2025 11:28 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Nou ik heb Hamilton weleens gezien na een race, die moest uit z'n auto geholpen worden, zag eruit alsof ie de dag niet zou overleven.
Maar t is geen sport volgens sommigen
Een moderator hoort zo niet te reagerenquote:Op zondag 4 mei 2025 13:18 schreef D. het volgende:
[..]
Ik maak me druk?Jochie toch
Ik vind jullie soort grappig, dus ik reageer om te kijken of het doordringt of dat jullie jezelf nog dieper ingraven
wat maakt sport sport?quote:Op zondag 4 mei 2025 13:23 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Het is fysiek heel zwaar maar rondjes rijden in een auto heeft niets met sport te maken
Je reactie spreekt boekdelenquote:Op zondag 4 mei 2025 13:18 schreef D. het volgende:
[..]
Ik maak me druk?Jochie toch
Ik vind jullie soort grappig, dus ik reageer om te kijken of het doordringt of dat jullie jezelf nog dieper ingraven
quote:Op zondag 4 mei 2025 12:55 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen sport, ik heb ook weleens aan een stuk 18 uur gewerkt, toen begon ik ook rare verschijnselen te vertonen, maar dat is nog geen sport, en om op je vorige reactie terug te komen, sportscholen om een auto te besturen maakt het autobesturen nog geen sport.
Je spreekt jezelf tegen. We hebben al vastgesteld dat voor F1 fysieke inspanningen benodigd zijn en dat er sprake is van vaardigheden, competitie en een overkoepelende organisatie (FIA) die de regels bepaalt. Dus waar gaat het nog meer om voordat het sport mag heten?quote:Op zondag 4 mei 2025 11:06 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Voetbal, tennis, turnen, hardlopen etc. Fysieke inspanningen, zelfs darten behoort meer tot een sport dan autorijden
Waarom beschouwen we rondjes rijden op een fiets of rondjes rennen dan wel als een sport? Puur omdat je andere spieren gebruikt?quote:Op zondag 4 mei 2025 13:23 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Het is fysiek heel zwaar maar rondjes rijden in een auto heeft niets met sport te maken
Who gives a fuckquote:Op zondag 4 mei 2025 14:02 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Waarom beschouwen we rondjes rijden op een fiets of rondjes rennen dan wel als een sport? Puur omdat je andere spieren gebruikt?
Ik. Het stoort me mateloos dat een pijltjesgooiende barbapapa meer sportman genoemd wordt dan een formule 1 coureur.quote:
waarom?quote:Op zondag 4 mei 2025 14:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik. Het stoort me mateloos dat een pijltjesgooiende barbapapa meer sportman genoemd wordt dan een formule 1 coureur.
Omdat het de coureurs zo tekort doet. Ik vind het onvoldoende dat ze tientallen miljoenen per jaar binnenharken en gewoon als sportman van het jaar uitgeroepen worden.quote:
Als iemand oprecht een andere mening zou hebben zou ik die, uiteraard, gewoon respecterenquote:Op zondag 4 mei 2025 13:35 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Een moderator hoort zo niet te reageren
In een auto rijden is geen fysieke inspanningquote:Op zondag 4 mei 2025 13:56 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf tegen. We hebben al vastgesteld dat voor F1 fysieke inspanningen benodigd zijn en dat er sprake is van vaardigheden, competitie en een overkoepelende organisatie (FIA) die de regels bepaalt. Dus waar gaat het nog meer om voordat het sport mag heten?
Nee, met 6 G door de bocht is peanuts.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:00 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
In een auto rijden is geen fysieke inspanning
Vele beroepen zijn niet peanuts maar dan maakt het niet meteen een sport.quote:
Ach al die coureurs zijn toch nepo babys van hen vaders, geen grap ik denk dat de gemiddelde vrachtwagen chauffeur in Nederland sneller is dan diegene die nu aan het rondjes rijden zijn in de F1.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Omdat het de coureurs zo tekort doet. Ik vind het onvoldoende dat ze tientallen miljoenen per jaar binnenharken en gewoon als sportman van het jaar uitgeroepen worden.
Het is fysieke inspanning in competitieverband. Het is wel een sport.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:36 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Vele beroepen zijn niet peanuts maar dan maakt het niet meteen een sport.
Prima als jij dat zo wilt, dan blijf je dat toch geloven?! Je maakt je druk om niets, als jij fan bent van een Belg die rondjes rijdt dan moet je dat lekker zo houden.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is fysieke inspanning in competitieverband. Het is wel een sport.
Zinloze discussie, ze willen het ook niet snappen. Zelf zouden ze binnen 2 rondes crashen of last van hun nek krijgen. F1 is loodzwaar en extreem competief op meerdere vlakken.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is fysieke inspanning in competitieverband. Het is wel een sport.
Jij doet ook geen operaties daar is vele (fysieke) inspanning, trainingen en concentratie voor nodig. Misschien heb je een nieuw verdienmodel als je het zogenaamd voor sport wilt laten doorgaan.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:53 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Zinloze discussie, ze willen het ook niet snappen. Zelf zouden ze binnen 2 rondes crashen of last van hun nek krijgen. F1 is loodzwaar en extreem competief op meerdere vlakken.
Zie je zelf niet in hoe achterlijk deze vergelijking is?quote:Op zondag 4 mei 2025 19:55 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Jij doet ook geen operaties daar is vele (fysieke) inspanning, trainingen en concentratie voor nodig. Misschien heb je een nieuw verdienmodel als je het zogenaamd voor sport wilt laten doorgaan.
Dat kan ik ook terugkaatsen, autorijden = topsporter klinkt belachelijkquote:Op zondag 4 mei 2025 19:57 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Zie je zelf niet in hoe achterlijk deze vergelijking is?
Misschien zou je zelf eens in zo'n racemonster moeten zitten, het is net ff anders dan gewoon autorijdenquote:Op zondag 4 mei 2025 19:59 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Dat kan ik ook terugkaatsen, autorijden = topsporter klinkt belachelijk
Misschien moet je zelf eens in een operatiekamer staan, toch wel iets moeilijker dan dr.bibberquote:Op zondag 4 mei 2025 20:03 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Misschien zou je zelf eens in zo'n racemonster moeten zitten, het is net ff anders dan gewoon autorijden
Belangrijk verschil ; ik zeg niks over de bekwaamheid van chirurgen.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:05 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf eens in een operatiekamer staan, toch wel iets moeilijker dan dr.bibber
Jij bent toch degene die zich geroepen voelt om er in een F1-topic een punt van te maken dat het geen sport zou zijn?quote:Op zondag 4 mei 2025 19:51 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Prima als jij dat zo wilt, dan blijf je dat toch geloven?! Je maakt je druk om niets, als jij fan bent van een Belg die rondjes rijdt dan moet je dat lekker zo houden.
De chirurgen doen ook niet ofdat het een topsport is.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:07 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Belangrijk verschil ; ik zeg niks over de bekwaamheid van chirurgen.
Dit is Klaagbaakquote:Op zondag 4 mei 2025 20:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jij bent toch degene die zich geroepen voelt om er in een F1-topic een punt van te maken dat het geen sport zou zijn?
beschouw het als een klacht.quote:
Respectquote:Op zondag 4 mei 2025 15:31 schreef D. het volgende:
[..]
Als iemand oprecht een andere mening zou hebben zou ik die, uiteraard, gewoon respecteren
Rustig rustig....quote:Op zondag 4 mei 2025 13:08 schreef D. het volgende:
[..]
Nou, nee, maar als jij vanavond dan beter kunt slapen mag je dat jezelf best wijsmaken
Klacht: Mensen die geroepen voelen om zich overal te verdedigen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |