abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217547120
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oké heb gehiked in alle hoge gebieden in Noord Italië, Oostenrijk en Zwitserland. Ik vond het nergens echt gevaarlijk en je moet wel behoorlijk je best doen om ergens af te glijden en flink naar beneden storten.
Nee met slippers kan niet.

Maar wat ik eerder inschat. De man en vrouw waren met kind in een berghut. Daar kom je normaliter alleen voor eten en overnachting tijdens het hiken.
Vrouw en kind waren nog in die berghut. (Wat doe je er met een jong kind denk ik dan?)
Vermoed dat ze ruzie hebben gehad en dat de man boos is weggelopen, misschien wel bewust iets heeft gedaan wat niet handig is.

Dit is pure speculatie en moet je verder niet zo serieus nemen. :')
Wat een onzin. Ik hike elk jaar in die bergen en ook bij makkelijke routes zie je echt ontzettend veel plekken waar je net even niet moet struikelen of door je stok moet zakken.

Juist moeilijk routes zoals via ferratas zijn imo veiliger imo je aangelijnd bent.
  maandag 5 mei 2025 @ 13:53:09 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217547129
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:48 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar dan had er wel ergens signaal moeten zijn toch? Maar mogelijk is er in een straal van tig km's uberhaupt geen mast o.i.d.
De telefoon heeft geen signaal uitgegeven tijdens de zoektocht staat er. Goed mogelijk dat deze kapot gegaan is dus
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217547328
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:52 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Wat een onzin. Ik hike elk jaar in die bergen en ook bij makkelijke routes zie je echt ontzettend veel plekken waar je net even niet moet struikelen of door je stok moet zakken.

Juist moeilijk routes zoals via ferratas zijn imo veiliger imo je aangelijnd bent.
Overdrijven is ook een vak.
Vakman pur sang
  maandag 5 mei 2025 @ 14:22:44 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217547443
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:53 schreef Caland het volgende:

[..]
De telefoon heeft geen signaal uitgegeven tijdens de zoektocht staat er. Goed mogelijk dat deze kapot gegaan is dus
of hij is in het water gegleden

quote:
Val Darengo is namelijk erg onherbergzaam, met dichte vegetatie en talloze wandelpaden die zich vertakken in verschillende richtingen.
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 5 mei 2025 @ 14:55:30 #105
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217547736
quote:
2s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Het is niet voor niets dat heel veel regenjassen in buitensportzaken van die lelijke felle kleuren hebben. Het is lelijk, maar wel heel functioneel.
Regenhoezen hebben vaak ook felle kleuren (die van mij dan weer net niet :') B-merk)
Ja precies, dat opperde ik al. Het zou verplicht moeten zijn. Fluorescerende kleuren op jassen én tassen.
pi_217547938
Soort van update..

In Italië vermiste Nederlander (31) werkt op middelbare school in Utrecht: ‘Het verdriet is groot’

Onderwijsinstelling Academie Tien uit Utrecht is diep geraakt door de vermissing van een van hun docenten in de buurt van het Comomeer. Dat laat de school weten aan het AD. In Italië raakte de Nederlandse man van 31 jaar zes dagen geleden vermist na een wandeling in de bergen. De zoektocht is inmiddels stopgezet. „Het verdriet op school is groot.”

Dat laat scholenkoepel NUOVO desgevraagd weten. „We hebben nauw contact met zijn familie die ons op de hoogte houdt van de situatie. Tegelijkertijd doen we er als school alles aan om een steunende omgeving te bieden met ruimte voor verdriet, vragen en gedachten.

De 31-jarige docent is een Amsterdammer, maar hij werkt sinds een kleine vijf jaar in Utrecht.

De school zegt de komende tijd stil te staan op verschillende manieren bij wat er is gebeurd. „Vanochtend openden we de school een dag eerder om iedereen die daar behoefte aan had de ruimte te geven voor een moment van samenzijn. In de komende dagen krijgt dit op verschillende manieren een vervolg in lessen, in gesprekken en op gezamenlijke momenten. Waar nodig is extra ondersteuning beschikbaar”, aldus een woordvoerder.

Enorme zoekoperatie
De 31-jarige man raakte maandag 28 april spoorloos in de bergen nabij het Italiaanse Comomeer. Hij is een ervaren wandelaar en natuurliefhebber en was al eerder in de regio geweest. Zijn 28-jarige partner sloeg alarm toen hij ‘s avonds niet terugkeerde. Daarop kwam een enorme zoekoperatie op gang, maar deze is maandag stopgezet.

De burgemeester heeft ‘weinig vertrouwen meer’ dat de man nog levend wordt gevonden. Hij wenst de familie veel sterkte. „Zijn ouders en partner hebben de zoektocht tot het laatste moment vol hoop gevolgd.”
pi_217547946
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:12 schreef Azraelinhos het volgende:
Verdwijning Nederlandse vader (31) al vijf dagen groot mysterie in Italië, familie en vrienden arriveren

Italië is al dagen in de ban van de 31-jarige Nederlander die begin deze week vermist raakte na een wandeling in de bergen. Terwijl vrienden en familie zich verzamelen in de regio om elkaar tot steun te zijn, neemt de vrees toe dat hij niet meer levend zal worden teruggevonden. ‘Hoop hangt aan een zijden draadje’, koppen lokale Italiaanse media.

De 31-jarige vader, een Amsterdammer werkzaam in het onderwijs, is al sinds maandag 29 april spoorloos in de bergen bij het Italiaanse Comomeer. Hij vertrekt die middag voor een wandeling en komt nooit meer terug. Zijn 28-jarige partner, die samen met hun zoontje in een berghut op hem wacht, slaat alarm als hij tegen de avond nog altijd niet terug is.

Inmiddels zijn we vijf dagen verder. De kans dat hij levend wordt teruggevonden lijkt bijzonder klein. De Nederlander, die een weekje met zijn gezin aan het Comomeer zou zitten, vertrekt alleen en is volgens Italiaanse media onvoldoende uitgerust voor een langere of zwaardere wandeling.

De (voormalig) docent filosofie draagt lichte kleding en heeft slechts beperkte proviand meegenomen. Zware wandelapparatuur ontbreekt. Alles wijst erop dat hij geen serieuze bergtocht gepland had, maar misschien gewoon de natuur in wilde voor een frisse neus, zo blijkt uit berichtgeving van het Italiaanse Fanpage. Dat zou hij overigens vaker doen op vakantie. In een interview met Het Parool in 2020 liet de man al doorschemeren ontzettend van de natuur en van de bergen te houden.

De zoektocht naar de Amsterdammer is behoorlijk intensief. Meer dan honderd hulpverleners zijn betrokken bij de operatie. Brandweer, bergredders, de Italiaanse carabinieri en civiele bescherming uit heel Lombardije kammen het gebied van top tot teenuit. Daarbij worden ook meerdere helikopters en speurhonden ingezet, maar tot nu zonder succes.
De man, een echte natuurliefhebber, lijkt simpelweg van de aardbodem verdwenen. Hem levend terugvinden is een monsterklus. Het terrein rond Val Darengo is namelijk erg onherbergzaam, met dichte vegetatie en talloze wandelpaden die zich vertakken in verschillende richtingen.

Volgens de burgemeester van Como is het daardoor zoeken naar een speld in een hooiberg. Pogingen om het signaal van zijn telefoon te traceren zijn op niets uitgelopen; het toestel blijkt de afgelopen dagen geen enkel signaal te hebben uitgezonden.

De ouders van de vermiste man zijn inmiddels vanuit Nederland afgereisd naar Italië. Ze verblijven in het dorpje Peglio, niet ver van het zoekgebied. Ook enkele vrienden zijn naar de regio gekomen om steun te bieden en eventueel te helpen zoeken.

Intussen vragen lokale autoriteiten aan haar inwoners en toeristen dringend om uit de buurt van het zoekgebied te blijven. Alleen op die manier kunnen reddingswerkers hun werk veilig en effectief voortzetten.

Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)-arriveren~a26bdd4d/

Heftig.. kan me niet voorstellen als man zijnde dat me vrouw gaat wandelen in Italie en dat er helemaal niks meer vernomen word..
Update (5/5/25):

In Italië vermiste Nederlander (31) werkt op middelbare school in Utrecht: ‘Het verdriet is groot’

Onderwijsinstelling Academie Tien uit Utrecht is diep geraakt door de vermissing van een van hun docenten in de buurt van het Comomeer. Dat laat de school weten aan het AD. In Italië raakte de Nederlandse man van 31 jaar zes dagen geleden vermist na een wandeling in de bergen. De zoektocht is inmiddels stopgezet. „Het verdriet op school is groot.”

Dat laat scholenkoepel NUOVO desgevraagd weten. „We hebben nauw contact met zijn familie die ons op de hoogte houdt van de situatie. Tegelijkertijd doen we er als school alles aan om een steunende omgeving te bieden met ruimte voor verdriet, vragen en gedachten.

De 31-jarige docent is een Amsterdammer, maar hij werkt sinds een kleine vijf jaar in Utrecht.

De school zegt de komende tijd stil te staan op verschillende manieren bij wat er is gebeurd. „Vanochtend openden we de school een dag eerder om iedereen die daar behoefte aan had de ruimte te geven voor een moment van samenzijn. In de komende dagen krijgt dit op verschillende manieren een vervolg in lessen, in gesprekken en op gezamenlijke momenten. Waar nodig is extra ondersteuning beschikbaar”, aldus een woordvoerder.

Enorme zoekoperatie
De 31-jarige man raakte maandag 28 april spoorloos in de bergen nabij het Italiaanse Comomeer. Hij is een ervaren wandelaar en natuurliefhebber en was al eerder in de regio geweest. Zijn 28-jarige partner sloeg alarm toen hij ‘s avonds niet terugkeerde. Daarop kwam een enorme zoekoperatie op gang, maar deze is maandag stopgezet.

De burgemeester heeft ‘weinig vertrouwen meer’ dat de man nog levend wordt gevonden. Hij wenst de familie veel sterkte. „Zijn ouders en partner hebben de zoektocht tot het laatste moment vol hoop gevolgd.”
pi_217548310
https://www.linda.nl/nieu(...)momeer-italie-stopt/

[ Bericht 32% gewijzigd door Jor_Dii op 05-05-2025 16:20:47 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217548594
Sorry voor de dubbele updates, ik kan denk ik niet dit toevoegen tot me originele openings post..
pi_217548779
Het lijkt me vooral zo moeilijk te verkroppen dat 'ie (nog) niet gevonden is. Je hebt geen lichaam, je weet niet of 'ie nog leeft. Pfoeh, heftig hoor
Somebody that I used to know
pi_217548820
Waarom gaat die vent er überhaupt op uit? En ja als hij denkt dat te kunnen jammer joh, missie fout gelopen, anders had hij waarschijnlijk op zijn LinkedIn een stoer verhaal geplaatst dat hij heerlijk op retraite was geweest in zijn eentje, kan hier weinig medelijden mee hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 5 mei 2025 @ 17:13:31 #112
319979 Fok-it
All is well
pi_217548827
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:12 schreef raptorix het volgende:
Waarom gaat die vent er überhaupt op uit?
Inderdaad. Je zou op vakantie maar gaan wandelen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217548835
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Inderdaad. Je zou op vakantie maar gaan wandelen
Je zou het maar lekker in je eentje gaan doen, weinig medelijden met dit soort idioten, dat ze er uberhaupt al 6 dagen mankracht aan verspillen is zonde.
  maandag 5 mei 2025 @ 17:16:20 #114
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217548858
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je zou het maar lekker in je eentje gaan doen, weinig medelijden met dit soort idioten, dat ze er uberhaupt al 6 dagen mankracht aan verspillen is zonde.
De nieuwe raptorix is uit
pi_217548875
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Effe geen gezeik van je wijf en kind.
pi_217548882
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het is heel simpel, als je dit soort terrein betreed, en er gebeurt een ernstig ongeluk zoals dat je je been breekt, ben je redelij fucked, ga je dit lekker in je eentje doen, ben je even meer fucked, moeten we dan met zijn allen medelijden hebben? Nee, dat is gewoon iets waar je voor kiest, hij ziet er ook op de foto uit als zo een typische veganist, zit geen kleur aan.
  maandag 5 mei 2025 @ 17:18:41 #117
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217548885
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
Altijd bozig
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217548948
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Altijd bozig
Flikker lekker naar je VBL kontmaatjes, kunnen jullie elkaar lekker pijpen.
  maandag 5 mei 2025 @ 17:25:07 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217548953
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Flikker lekker naar je VBL kontmaatjes, kunnen jullie elkaar lekker pijpen.
Wow, boos.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217548967
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Wow, boos.
Nee hoor, mijn Opa was ook bij de NSB, ik heb het hem later vegeven.
  maandag 5 mei 2025 @ 17:26:32 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_217548969
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is heel simpel, als je dit soort terrein betreed, en er gebeurt een ernstig ongeluk zoals dat je je been breekt, ben je redelij fucked, ga je dit lekker in je eentje doen, ben je even meer fucked, moeten we dan met zijn allen medelijden hebben? Nee, dat is gewoon iets waar je voor kiest, hij ziet er ook op de foto uit als zo een typische veganist, zit geen kleur aan.
_O-

Wat ben jij nou weer voor figuur dan :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217548976
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]
_O-

Wat ben jij nou weer voor figuur dan :')
Wat klopt er exact niet aan mijn post?
  maandag 5 mei 2025 @ 17:29:29 #123
319979 Fok-it
All is well
pi_217548994
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat klopt er exact niet aan mijn post?
Tsja als je sowieso al afsluit met zo'n kneuzenclaim kan ik je niet bijzonder serieus nemen. Maar je zou tijdens het wandelen je been kunnen breken, klopt. Kan ook als je een potje voetbalt.
pi_217549041
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tsja als je sowieso al afsluit met zo'n kneuzenclaim kan ik je niet bijzonder serieus nemen. Maar je zou tijdens het wandelen je been kunnen breken, klopt. Kan ook als je een potje voetbalt.
Ja alleen als ik op het voetbalveld mijn been breek kan iemand een ambulance bellen, als ik in een afgelegen bos lig niet.Zomaar wat feitjes, mijnheer had geen flares bij zich, geen nood radio, waarschijnlijk geen noodrantsoenen, niks, waarschijnlijk dacht hij dat zijn iPhone wel bereik zou hebben :') :') :') :') :')
  maandag 5 mei 2025 @ 17:37:26 #125
319979 Fok-it
All is well
pi_217549116
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
waarschijnlijk dacht hij dat zijn iPhone wel bereik zou hebben :') :') :') :') :')
HAHA JA ECHT ZO'N LINKSE WERELDVREEMDE SOJADEUGER

:')

Denk dat het gros van de mensen die denken een hike van een paar uur te willen maken niet meteen flares en een noodradio meenemen. En terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')