abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:26:42 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217515644
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:03 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Het antwoord is simpel: op cruciale posities zitten nog steeds linkse beleidsbepalers die de dienst uitmaken. Je kunt rechts stemmen tot je erbij neervalt maar links blijft altijd de lakens uitdelen.
Mwah, dit klopt niet, rechts laat het zelf ook na dit aan te pakken. Er is een enorme mate van lafheid aan de rechterkant van het politieke spectrum omdat men bang is voor negatieve krantenkoppen en ander gezeik als je dit eens hard zou aanpakken.

Dan heb je direct menig linkse politici aan het stuiteren van woede, staat men bij een actiegroep als Amnesty te jammeren over 'politiegeweld' en raken de NRC, Volkskrant, NOS en Trouw niet uitgeschreven over het 'racisme' in Nederland.

Denk hier bijvoorbeeld aan de ophef die ontstond na het antisemitische geweld van vorig jaar november in Amsterdam. Toen zijn er immers harde uitspraken gedaan over een probleem bij mensen met een migratieachtergrond en hardnekkigheid van antisemitisme in de Islam.

Dat leidde toen vervolgens tot een dusdanige opschudding dat er van de daders slachtoffers werd gemaakt en het meer over het vermeende slachtofferschap van moslims ging dan over wat er was gebeurd.

Het is dus niet het geval dat de beleidsmakers allemaal links en/of progressief zijn, maar een cirkel van instanties en mensen met invloed daaromheen vaak wel. En daar laten rechtse politici zich door afschrikken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217515646
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:25 schreef Harvest89 het volgende:

Zoals al is aangekaart, de reden dat mensen in dit topic schuimbekken is vooral omdat de relschoppers een donkere kleur hebben.
En dat mag niet?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:27:20 #153
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217515656
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:26 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dan kunnen we veilig aannemen dat u afkomstig bent uit een laag sociaal milieu. Waarvan akte.
Ja klopt. Sorry hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217515664
quote:

[..]

Zoals al is aangekaart, de reden dat mensen in dit topic schuimbekken is vooral omdat de relschoppers een donkere kleur hebben.
Mensen zijn niet blind, he?
pi_217515666
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:21 schreef William_Papadin het volgende:
Overigens zien we hier maar bar weinig blanke jongeren rellen. Die zijn zoals gewoonlijk weer eens goed opgevoed en weten zich over het algemeen goed te gedragen. Er is nog hoop.
Ik betwijfel of het alleen aan opvoeding ligt. Gedrag heeft ook te maken met culturele en biologische verschillen. Noord Afrikaanse jongeren lijken vaak een korter lontje te hebben, wat je terugziett in hun neiging tot agressie en chaos.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
pi_217515669
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Augustus. Als het hier in het zuiden aanhoudend 30+ graden is vlucht ik naar de zee toe.
Scheveningen is altijd wat te doen. Zeeland is hartstikke saai.
Ik kan Museum Beelden aan Zee van harte aanbevelen.
pi_217515672
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja klopt. Sorry hoor.
Oh nee beschouw het niet als een aanval, het verklaart gewoon volledig de reactie dat je dit normaal gedrag vind en van mening bent dat er weinig aan de hand is, terwijl de rest van Nederland met een iets hoger social standing natuurlijk dit soort wildengedrag (terecht) volkomen afkeurt.

Je weet gewoon simpelweg niet beter door jarenlang sociale conditionering uit het lagere milieu. Het welbekende “iedereen steelt toch wel eens een tasje” zeg maar.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:31:03 #158
65846 Bocaj
47th President.
pi_217515689
Scheveningen. Scheveningen! (Lul!)

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:32:29 #159
3542 Gia
User under construction
pi_217515698
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:23 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Stemrecht klakkeloos uitdelen ben ik ook zeer fel tegenstander van.

(Linkse) mensen gaan vaak uit van hoe Nederland was en moet zijn. Dat zijn misschien mooie utopische gedachten maar niet meer houdbaar op lange termijn. Ja dan krijg je 2 soorten burgers in NL, zij die wel mogen stemmen en zij die dat niet mogen.
Die mogen ook stemmen: In het land waar ze de nationaliteit van hebben.
quote:
Dat is echter (helaas) de nieuwe orde die het product is van hoe Nederland nu samengesteld is en hoe mensen zich daar in gedragen. Vanuit moreel ethisch oogpunt is dat natuurlijk een degradatie maar ja, had je niet de halve wereld moeten importeren.

In India en de Cariben bepaalt je huidskleur je stand in de maatschappij. Toen ik dat hoorde vond ik dat als blanke best absurd hoewel het zeer in mijn eigen voordeel zou zijn als ik me daar zou settlen. Het is echter blijkbaar misschien toch wel hoe een samenleving moet draaien in het geval zij zeer multi-cultureel is. Misschien niet wat je wilt, wel hoe het moet.
Niet per se de huidskleur, vind ik, maar het paspoort wat je hebt. Ben je Nederlander, dan mag je stemmen, zo niet, dan mag je niet stemmen, simpel zat. En nmm mag je geen Nederlander worden als je geen afstand kan of wilt doen van je oorspronkelijke nationaliteit. Ook niet als je hier geboren bent en je die andere nationaliteit opgedrongen krijgt. Dat hun eigen regering hier zo star in is, is niet ons probleem.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:33:31 #160
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_217515705
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oh nee beschouw het niet als een aanval, het verklaart gewoon volledig de reactie dat je dit normaal gedrag vind en van mening bent dat er weinig aan de hand is, terwijl de rest van Nederland met een iets hoger social standing natuurlijk dit soort wildengedrag (terecht) volkomen afkeurt.

Je weet gewoon simpelweg niet beter door jarenlang sociale conditionering uit het lagere milieu. Het welbekende “iedereen steelt toch wel eens een tasje” zeg maar.
Dit
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:35:13 #161
65846 Bocaj
47th President.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:38:54 #162
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217515753
Ik neem wel gewoon een abonnement op het zwembad.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:40:06 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217515761
quote:

[..]
Nee ik maak geen grapje. Ik heb veel erger gezien toen ik jong was.
Er zijn geen gewonden, niks. Er zijn wat tafels, flessen en stoelen er aan gegaan. RIP gezellig barkrukje.

Dat zal voor sommigen zeker de factor zijn, maar er zijn denk ik meer mensen die zich afvragen hoe dit elke keer weer kan. Er was dit jaar een "actieplan" omdat het de afgelopen jaren al steeds vervelender werd daar door grote groepen jongeren die zich niet gedragen.

De frustratie en irritatie dat men maar geen vat krijgt op deze groepen en niet alleen hier en dat strontvervelend en respectloos gedrag in groepen nul consequenties kent zorgt denk ik voor de meeste belangstelling hiervoor.

Er is daar niks aan de hand hè, er is geen aanleiding. Het is gewoon vakantie en met verveelt zich en dan is het blijkbaar entertainment om op de kermis, het uitgaansgebied of de boulevard te gaan etteren. Deze jongens gaan niet voetballen, blokken voor hun examen, een hobby doen, hun moeder helpen in de keuken, een bijbaantje doen, dit is waar ze voor kiezen en kunnen kiezen bij wijze van tijdverdrijf.

Daar zit hem de ergernis in. Iedereen heeft er last en schade van en zij hebben...een lolletje.
pi_217515816
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat zal voor sommigen zeker de factor zijn, maar er zijn denk ik meer mensen die zich afvragen hoe dit elke keer weer kan. Er was dit jaar een "actieplan" omdat het de afgelopen jaren al steeds vervelender werd daar door grote groepen jongeren die zich niet gedragen.

De frustratie en irritatie dat men maar geen vat krijgt op deze groepen en niet alleen hier en dat strontvervelend en respectloos gedrag in groepen nul consequenties kent zorgt denk ik voor de meeste belangstelling hiervoor.

Er is daar niks aan de hand hè, er is geen aanleiding. Het is gewoon vakantie en met verveelt zich en dan is het blijkbaar entertainment om op de kermis, het uitgaansgebied of de boulevard te gaan etteren. Deze jongens gaan niet voetballen, blokken voor hun examen, een hobby doen, hun moeder helpen in de keuken, een bijbaantje doen, dit is waar ze voor kiezen en kunnen kiezen bij wijze van tijdverdrijf.

Daar zit hem de ergernis in. Iedereen heeft er last en schade van en zij hebben...een lolletje.
Als dat de ergernis was geweest had jongeren hier nergens tussen aanhalingstekens gestaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:50:44 #165
37887 Dauthi
Progressive
pi_217515889
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, dit klopt niet, rechts laat het zelf ook na dit aan te pakken. Er is een enorme mate van lafheid aan de rechterkant van het politieke spectrum omdat men bang is voor negatieve krantenkoppen en ander gezeik als je dit eens hard zou aanpakken.

Dan heb je direct menig linkse politici aan het stuiteren van woede, staat men bij een actiegroep als Amnesty te jammeren over 'politiegeweld' en raken de NRC, Volkskrant, NOS en Trouw niet uitgeschreven over het 'racisme' in Nederland.

Denk hier bijvoorbeeld aan de ophef die ontstond na het antisemitische geweld van vorig jaar november in Amsterdam. Toen zijn er immers harde uitspraken gedaan over een probleem bij mensen met een migratieachtergrond en hardnekkigheid van antisemitisme in de Islam.

Dat leidde toen vervolgens tot een dusdanige opschudding dat er van de daders slachtoffers werd gemaakt en het meer over het vermeende slachtofferschap van moslims ging dan over wat er was gebeurd.

Het is dus niet het geval dat de beleidsmakers allemaal links en/of progressief zijn, maar een cirkel van instanties en mensen met invloed daaromheen vaak wel. En daar laten rechtse politici zich door afschrikken.
Is rechts laf of is het een zeer gelegen vorm van afleiding in de krant?

Kijk hier en kijk niet daar.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:55:00 #166
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217515925
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Als dat de ergernis was geweest had jongeren hier nergens tussen aanhalingstekens gestaan.
Zoals ik al zei, er zijn hier zeker users die alleen hiernaar willen kijken. Er zijn denk ik meer users hier en mensen overal die dit gezeik gewoon zat zijn, van wie dan ook.

Ik lees dat er geen arrestaties zijn verricht gisteren. Als dat klopt, dan is dat echt gekmakend. Steeds dat eventueel achteraf opsporen op grond van videobeelden heeft echt niet de werking die meteen lik op stuk heeft. De boodschap die mensen daarvan onthouden is: het gros komt ermee weg, een handjevol krijgt later nog een fopstraf en dan moet je nog al die huilverhalen erbij horen al dan niet via de advocaat. "Keurige jongen" "Dit is vooral erg voor mijn moeder" "Ik had me net ingeschreven voor een opleiding".
pi_217516020
Geen aanhoudingen :')

Lekker gewerkt weer door de deugende veiligheidsdriehoek.
pi_217516031
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217516032
Als de zoon van een gastarbeider zoals ik mezelf al niet meer thuis voel in Nederland vanwege dit soort donkere uitschot met broccoli achtige haar, dan begrijp je ook wel dat we een ernstig probleem in Nederland aan het vormen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkperd op 02-05-2025 11:14:17 ]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 11:09:55 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217516052
Bagatelliseerbrigade is ook weer aanwezig zie ik.
Erg lastig om te zien wat er voor je ogen gebeurd inderdaad.

Tha. Fuck.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 11:11:16 #171
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217516070
Denk dat we toch dit soort jongeren harder moeten aanpakken in Nederland. Dit is natuurlijk een recept voor verdere problemen met politie en zeker geen stabiel leven met opleiding, vast baan etc. Al zal het lastig zijn als hun sociale kring ook vergelijkbare problemen heeft. Ook bij Nederlandse paupers zie je dat dat lastig te doorbreken is.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 11:11:29 #172
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217516076
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Jij hebt zo'n bekrompen instelling en narrow minded view dat je totaal niet snapt dat het de mensen niet om het kleurtje gaat maar om de culturele achtergrond van dit soort gajes. Hebben we last van Polen, Aziaten, Italianen, etc? Nee, ze passen ze zich wellicht niet volledig aan maar overlast en ellende veroorzaken, de samenleving ontwrichten, lange tenen mentaliteit, vrouw- en homo vijandig gedrag, jodenhaat en hun achterlijke cultuurgoed opdringen doen ze niet/vertonen ze niet. Jij begrijpen?
"Hoka Hey!"
pi_217516078
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:38 schreef tesssssssss het volgende:
Ik neem wel gewoon een abonnement op het zwembad.
Daar ben je ook alleen maar veilig omdat je geen minderjarig blank meisje bent.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_217516128
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 23:04 schreef Dven het volgende:
Toch leuk dat er nog een echte Nederlander op de plaat staat[ afbeelding ]
Cokehoer.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 11:16:12 #175
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217516130
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik adviseer een kalmerend pilletje.
Moet je wel eerst even langs de huisarts!
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')