Mwah, dit klopt niet, rechts laat het zelf ook na dit aan te pakken. Er is een enorme mate van lafheid aan de rechterkant van het politieke spectrum omdat men bang is voor negatieve krantenkoppen en ander gezeik als je dit eens hard zou aanpakken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het antwoord is simpel: op cruciale posities zitten nog steeds linkse beleidsbepalers die de dienst uitmaken. Je kunt rechts stemmen tot je erbij neervalt maar links blijft altijd de lakens uitdelen.
En dat mag niet?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:25 schreef Harvest89 het volgende:
Zoals al is aangekaart, de reden dat mensen in dit topic schuimbekken is vooral omdat de relschoppers een donkere kleur hebben.
Ja klopt. Sorry hoor.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:26 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan kunnen we veilig aannemen dat u afkomstig bent uit een laag sociaal milieu. Waarvan akte.
Mensen zijn niet blind, he?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zoals al is aangekaart, de reden dat mensen in dit topic schuimbekken is vooral omdat de relschoppers een donkere kleur hebben.
Ik betwijfel of het alleen aan opvoeding ligt. Gedrag heeft ook te maken met culturele en biologische verschillen. Noord Afrikaanse jongeren lijken vaak een korter lontje te hebben, wat je terugziett in hun neiging tot agressie en chaos.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:21 schreef William_Papadin het volgende:
Overigens zien we hier maar bar weinig blanke jongeren rellen. Die zijn zoals gewoonlijk weer eens goed opgevoed en weten zich over het algemeen goed te gedragen. Er is nog hoop.
Ik kan Museum Beelden aan Zee van harte aanbevelen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Augustus. Als het hier in het zuiden aanhoudend 30+ graden is vlucht ik naar de zee toe.
Scheveningen is altijd wat te doen. Zeeland is hartstikke saai.
Oh nee beschouw het niet als een aanval, het verklaart gewoon volledig de reactie dat je dit normaal gedrag vind en van mening bent dat er weinig aan de hand is, terwijl de rest van Nederland met een iets hoger social standing natuurlijk dit soort wildengedrag (terecht) volkomen afkeurt.quote:
Die mogen ook stemmen: In het land waar ze de nationaliteit van hebben.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:23 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Stemrecht klakkeloos uitdelen ben ik ook zeer fel tegenstander van.
(Linkse) mensen gaan vaak uit van hoe Nederland was en moet zijn. Dat zijn misschien mooie utopische gedachten maar niet meer houdbaar op lange termijn. Ja dan krijg je 2 soorten burgers in NL, zij die wel mogen stemmen en zij die dat niet mogen.
Niet per se de huidskleur, vind ik, maar het paspoort wat je hebt. Ben je Nederlander, dan mag je stemmen, zo niet, dan mag je niet stemmen, simpel zat. En nmm mag je geen Nederlander worden als je geen afstand kan of wilt doen van je oorspronkelijke nationaliteit. Ook niet als je hier geboren bent en je die andere nationaliteit opgedrongen krijgt. Dat hun eigen regering hier zo star in is, is niet ons probleem.quote:Dat is echter (helaas) de nieuwe orde die het product is van hoe Nederland nu samengesteld is en hoe mensen zich daar in gedragen. Vanuit moreel ethisch oogpunt is dat natuurlijk een degradatie maar ja, had je niet de halve wereld moeten importeren.
In India en de Cariben bepaalt je huidskleur je stand in de maatschappij. Toen ik dat hoorde vond ik dat als blanke best absurd hoewel het zeer in mijn eigen voordeel zou zijn als ik me daar zou settlen. Het is echter blijkbaar misschien toch wel hoe een samenleving moet draaien in het geval zij zeer multi-cultureel is. Misschien niet wat je wilt, wel hoe het moet.
Ditquote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oh nee beschouw het niet als een aanval, het verklaart gewoon volledig de reactie dat je dit normaal gedrag vind en van mening bent dat er weinig aan de hand is, terwijl de rest van Nederland met een iets hoger social standing natuurlijk dit soort wildengedrag (terecht) volkomen afkeurt.
Je weet gewoon simpelweg niet beter door jarenlang sociale conditionering uit het lagere milieu. Het welbekende “iedereen steelt toch wel eens een tasje” zeg maar.
Dat zal voor sommigen zeker de factor zijn, maar er zijn denk ik meer mensen die zich afvragen hoe dit elke keer weer kan. Er was dit jaar een "actieplan" omdat het de afgelopen jaren al steeds vervelender werd daar door grote groepen jongeren die zich niet gedragen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik maak geen grapje. Ik heb veel erger gezien toen ik jong was.
Er zijn geen gewonden, niks. Er zijn wat tafels, flessen en stoelen er aan gegaan. RIP gezellig barkrukje.
Als dat de ergernis was geweest had jongeren hier nergens tussen aanhalingstekens gestaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zal voor sommigen zeker de factor zijn, maar er zijn denk ik meer mensen die zich afvragen hoe dit elke keer weer kan. Er was dit jaar een "actieplan" omdat het de afgelopen jaren al steeds vervelender werd daar door grote groepen jongeren die zich niet gedragen.
De frustratie en irritatie dat men maar geen vat krijgt op deze groepen en niet alleen hier en dat strontvervelend en respectloos gedrag in groepen nul consequenties kent zorgt denk ik voor de meeste belangstelling hiervoor.
Er is daar niks aan de hand hè, er is geen aanleiding. Het is gewoon vakantie en met verveelt zich en dan is het blijkbaar entertainment om op de kermis, het uitgaansgebied of de boulevard te gaan etteren. Deze jongens gaan niet voetballen, blokken voor hun examen, een hobby doen, hun moeder helpen in de keuken, een bijbaantje doen, dit is waar ze voor kiezen en kunnen kiezen bij wijze van tijdverdrijf.
Daar zit hem de ergernis in. Iedereen heeft er last en schade van en zij hebben...een lolletje.
Is rechts laf of is het een zeer gelegen vorm van afleiding in de krant?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, dit klopt niet, rechts laat het zelf ook na dit aan te pakken. Er is een enorme mate van lafheid aan de rechterkant van het politieke spectrum omdat men bang is voor negatieve krantenkoppen en ander gezeik als je dit eens hard zou aanpakken.
Dan heb je direct menig linkse politici aan het stuiteren van woede, staat men bij een actiegroep als Amnesty te jammeren over 'politiegeweld' en raken de NRC, Volkskrant, NOS en Trouw niet uitgeschreven over het 'racisme' in Nederland.
Denk hier bijvoorbeeld aan de ophef die ontstond na het antisemitische geweld van vorig jaar november in Amsterdam. Toen zijn er immers harde uitspraken gedaan over een probleem bij mensen met een migratieachtergrond en hardnekkigheid van antisemitisme in de Islam.
Dat leidde toen vervolgens tot een dusdanige opschudding dat er van de daders slachtoffers werd gemaakt en het meer over het vermeende slachtofferschap van moslims ging dan over wat er was gebeurd.
Het is dus niet het geval dat de beleidsmakers allemaal links en/of progressief zijn, maar een cirkel van instanties en mensen met invloed daaromheen vaak wel. En daar laten rechtse politici zich door afschrikken.
Zoals ik al zei, er zijn hier zeker users die alleen hiernaar willen kijken. Er zijn denk ik meer users hier en mensen overal die dit gezeik gewoon zat zijn, van wie dan ook.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als dat de ergernis was geweest had jongeren hier nergens tussen aanhalingstekens gestaan.
Jij hebt zo'n bekrompen instelling en narrow minded view dat je totaal niet snapt dat het de mensen niet om het kleurtje gaat maar om de culturele achtergrond van dit soort gajes. Hebben we last van Polen, Aziaten, Italianen, etc? Nee, ze passen ze zich wellicht niet volledig aan maar overlast en ellende veroorzaken, de samenleving ontwrichten, lange tenen mentaliteit, vrouw- en homo vijandig gedrag, jodenhaat en hun achterlijke cultuurgoed opdringen doen ze niet/vertonen ze niet. Jij begrijpen?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als dat de ergernis was geweest had jongeren hier nergens tussen aanhalingstekens gestaan.
Daar ben je ook alleen maar veilig omdat je geen minderjarig blank meisje bent.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:38 schreef tesssssssss het volgende:
Ik neem wel gewoon een abonnement op het zwembad.
Cokehoer.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:04 schreef Dven het volgende:
Toch leuk dat er nog een echte Nederlander op de plaat staat[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |