Heb jij daar dan mensen wel zien rellen? Deel jouw ervaring eens met ons, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
zie het zo, in Hoek v Holland, Noordwijk, Katwijk, Zandvoort en alle andere strandplekken waren er geen rellen, tenminste, niet op NOS.
Daar wordt gewoon op getraind door de oproerpolitie, hoor. Vroeger kon je je als burger nog aanmelden om relschoppertje te spelen, geen idee of dat nog kan. Mocht je met je vriendjes blokken hout naar ze kegelen en gingen ze bijvoorbeeld oefenen om er eentje uit jouw groep te halen. Dan moest je het niet in je hoofd halen om daartussen proberen te komen want dan kon je het krijgen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die komen nog wel.
Beelden en getuigenverslagen, plus dat hier waarschijnlijk best wel wat, hm, bekenden van de politie tussen zitten, zullen daarvoor wel zorgen. Ook werkt het nogal escalerend als je lui gaat arresteren met 100 gelijkgestemden eromheen, die sowieso al bakstenen aan het gooien zijn.
In onoverzichtelijke situaties en grootschalige rellen doen ze het zelden, en al helemaal niet door de ME. Laten ze romeo’s doen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar wordt gewoon op getraind door de oproerpolitie, hoor. Vroeger kon je je als burger nog aanmelden om relschoppertje te spelen, geen idee of dat nog kan. Mocht je met je vriendjes blokken hout naar ze kegelen en gingen ze bijvoorbeeld oefenen om er eentje uit jouw groep te halen. Dan moest je het niet in je hoofd halen om daartussen proberen te komen want dan kon je het krijgen.
Het caribisch gebied / Suriname is een beetje tricky. Erg gemengd daar (nu) allemaal. Hindoes, Javanen, Afrikanen en een grote groep aan kleine minderheden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Antilianen en Surinamers Noord-Afrikanen noemen gaat ook wel wat ver (terug in de tijd)
Toch waren het overwegend Antilianen en Surinamers als het ging over gisteren, aangevuld door allerlei (allochtoons) reljeugd.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het caribisch gebied / Suriname is een beetje tricky. Erg gemengd daar (nu) allemaal. Hindoes, Javanen, Afrikanen en een grote groep aan kleine minderheden.
En naar mijn indruk hebben Surinamers hun draai in Nederland (in het algemeen) wel goed kunnen vinden, en zijn ze redelijk goed geintegreerd.
Ik was gisteren toevallig tussen 12:00uur en 18:00uur op de fiets, in hoogst eigen persoon, Amsterdam-Haarlem-Zandvoort-Noordwijk en weer terug. Het was gezellig, geen rellen o.i.d.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb jij daar dan mensen wel zien rellen? Deel jouw ervaring eens met ons, zou ik zeggen.
Doe je ook wel eens een dagje Efteling?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als ik dit soort zaken zie blijf ik ook heel graag in Friesland ja.
Zijn ze nu nog steeds aan het rellen dan? Of moet het leger gaan uitzoeken hoe ze die mensen kunnen oppakken?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:36 schreef CarbonC het volgende:
Als de politie het overduidelijk niet aan kan: wordt het dan niet eens tijd om het leger in te zetten?
De volgende keer natuurlijk. In Amsterdam ging het ook al mis.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn ze nu nog steeds aan het rellen dan? Of moet het leger gaan uitzoeken hoe ze die mensen kunnen oppakken?
De politie kan het uitstekend onder controle krijgen. Het zijn echter de bevoegdheden, of beter gezegd het gebrek hieraan, dat leidt tot dit halfbakken optreden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De volgende keer natuurlijk. In Amsterdam ging het ook al mis.
De politie krijgt het gewoon niet meer onder controle.
Welke bevoegdheden mist de politie om bij dit soort ongeregeldheden wel effectief (aanhoudingen te kunnen verichten) te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De politie kan het uitstekend onder controle krijgen. Het zijn echter de bevoegdheden, of beter gezegd het gebrek hieraan, dat leidt tot dit halfbakken optreden.
De bevoegdheid om arrestaties te verrichten. Dat is een strategische keuze van de driehoek om te De-EsCaLeREn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:45 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Welke bevoegdheden mist de politie om bij dit soort ongeregeldheden wel effectief (aanhoudingen te kunnen verichten) te kunnen zijn.
Nou, dat biedt een mooi perspectief voor de aankomende zomerquote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:49 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De bevoegdheid om arrestaties te verrichten. Dat is een strategische keuze van de driehoek om te De-EsCaLeREn.
Scheveningers hebben hier al heel lang last van en zijn helemaal niet geschokt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:37 schreef matspontius het volgende:
Scheveningers geschokt over rellen: 'Ze gooiden alles wat ze konden pakken'
Chaos en ravage, zo spreken inwoners van Scheveningen over de rellen van gisteravond. "Ik ben voor het eerst bang geweest hier", zegt een man tegen de NOS. "Er werd gegooid met van alles, er werden fietsen en scooters omgegooid. Ongelooflijk."
Op sociale media hadden jongeren opgeroepen om te gaan vechten in Scheveningen, zegt een politiewoordvoerder. Honderden jongeren waren op die oproep afgekomen. "Dat escaleerde vrij snel. De groep werd steeds groter, waardoor de sfeer steeds grimmiger werd en men zich ook tegen mijn collega's keerde."
Aanvankelijk was er een aantal agenten aanwezig in de badplaats, zegt de woordvoerder. Toen zij werden bekogeld met flessen en andere voorwerpen, werd gevraagd om inzet van de mobiele eenheid (ME). Die voerde gedurende de avond charges uit. "De politie liep een meter of 10 meter op, en dan weer terug. En dan weer opnieuw."
Op sociale media werden de beelden van de rellen massaal gedeeld.Toen het later op de avond losging, waren er nog veel dagjesmensen. "Mensen moesten van de terrassen af", zegt een man.
De jongeren waren volgens hem tussen de 12 en 16 jaar oud en "gooiden met alles wat ze te pakken konden krijgen. De ijscoman had een heel mooie nostalgische ijskar buiten staan. Die pakten ze op, gooiden ze tegen de ME-bus aan. Het was schandalig."
Sommige trams kwamen midden in het geweld tot stilstand, schrijft Omroep West. "Bestuurders hebben zich zeer onveilig gevoeld", zegt de Haagse vervoerder tegen de omroep. Vanaf 22.00 uur reden de trams niet verder dan Madurodam, waardoor het openbaar vervoer rond het Kurhaus en het Palaceplein stil kwam te liggen.
'ME rijdt niet overal rond'
De politie doet onderzoek naar de gebeurtenissen van gisteren. Zo wordt er gekeken naar de oproepen op sociale media. Ook vraagt de politie mensen om contact op te nemen als ze camerabeelden hebben, of iets van de rellen hebben gezien.
Verder kijkt de politie naar het eigen optreden en het opschalen naar de ME. "Wat ik daarbij wel wil zeggen, is dat de ME niet altijd overal rondrijdt", zegt de woordvoerder. "En het kan altijd even duren omdat wij toestemming moeten hebben van het bevoegd gezag voordat wij mogen gaan optreden."
Minister Van Weel van Justitie en Veiligheid noemt de gebeurtenissen in Scheveningen op X "bizar". "Wat bezielt je om onze agenten aan te vallen? Zij bewaken onze veiligheid en verdienen respect, geen geweld, geen stenenregen. Onacceptabel!"
Staatssecretaris Coenradie reageerde bij het televisieprogramma Goedemorgen Nederland en zei dat de relschoppers moeten worden opgepakt. "Deze gasten moeten weten dat ze niet onaantastbaar zijn, want dit kan niet."
https://nos.nl/artikel/25(...)wat-ze-konden-pakken
Geen enkel respect voor gezag of politie - hoe voorkom je dit een volgende keer?
Dit dus, de politie/politiek wil hier blijkbaar niks aan doen. Laat dat nieuws dan maar lekker achterwege en laat die bende daar lekker in de stront zakken. Ik ben echt steeds blijer dat ik in de periferie woon. Maar ik vrees dat het slechts een kwestie van tijd is dat hier ook dit soort shit begint. Hier heb je ook in bijna elk dorp (behalve de echt kleine) wel een mini tokkiewijkje. Maar daar zie je zelfs met oud en nieuw vrijwel nergens dit soort taferelen. Dit land is kapot, zeker de randstad en omstreken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Scheveningers hebben hier al heel lang last van en zijn helemaal niet geschokt.
3 jaar geleden
Bekijk deze YouTube-video
4 jaar geleden
7 jaar geleden
8 jaar geleden
Nieuwsberichten hierover verbieden lijkt me de enige oplossing.
https://www.ad.nl/rotterd(...)n-jongeren~a4741c0a/quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
zie het zo, in Hoek v Holland, Noordwijk, Katwijk, Zandvoort en alle andere strandplekken waren er geen rellen, tenminste, niet op NOS.
Een weekje langer laten wachten op de gezingsherening dat zal ze leere!!1!!!1quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop vooral ook dat de ouders van dit minderjarig tuig snoeihard worden aangepakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |