abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 2 mei 2025 @ 12:56:05 #251
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217517040
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
zie het zo, in Hoek v Holland, Noordwijk, Katwijk, Zandvoort en alle andere strandplekken waren er geen rellen, tenminste, niet op NOS.
Heb jij daar dan mensen wel zien rellen? Deel jouw ervaring eens met ons, zou ik zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:56:17 #252
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217517043
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die komen nog wel.

Beelden en getuigenverslagen, plus dat hier waarschijnlijk best wel wat, hm, bekenden van de politie tussen zitten, zullen daarvoor wel zorgen. Ook werkt het nogal escalerend als je lui gaat arresteren met 100 gelijkgestemden eromheen, die sowieso al bakstenen aan het gooien zijn.
Daar wordt gewoon op getraind door de oproerpolitie, hoor. Vroeger kon je je als burger nog aanmelden om relschoppertje te spelen, geen idee of dat nog kan. Mocht je met je vriendjes blokken hout naar ze kegelen en gingen ze bijvoorbeeld oefenen om er eentje uit jouw groep te halen. Dan moest je het niet in je hoofd halen om daartussen proberen te komen want dan kon je het krijgen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:58:55 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217517073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Daar wordt gewoon op getraind door de oproerpolitie, hoor. Vroeger kon je je als burger nog aanmelden om relschoppertje te spelen, geen idee of dat nog kan. Mocht je met je vriendjes blokken hout naar ze kegelen en gingen ze bijvoorbeeld oefenen om er eentje uit jouw groep te halen. Dan moest je het niet in je hoofd halen om daartussen proberen te komen want dan kon je het krijgen.
In onoverzichtelijke situaties en grootschalige rellen doen ze het zelden, en al helemaal niet door de ME. Laten ze romeo’s doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217517078
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Antilianen en Surinamers Noord-Afrikanen noemen gaat ook wel wat ver (terug in de tijd)
Het caribisch gebied / Suriname is een beetje tricky. Erg gemengd daar (nu) allemaal. Hindoes, Javanen, Afrikanen en een grote groep aan kleine minderheden.

En naar mijn indruk hebben Surinamers hun draai in Nederland (in het algemeen) wel goed kunnen vinden, en zijn ze redelijk goed geintegreerd.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:01:07 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217517088
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:59 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het caribisch gebied / Suriname is een beetje tricky. Erg gemengd daar (nu) allemaal. Hindoes, Javanen, Afrikanen en een grote groep aan kleine minderheden.

En naar mijn indruk hebben Surinamers hun draai in Nederland (in het algemeen) wel goed kunnen vinden, en zijn ze redelijk goed geintegreerd.
Toch waren het overwegend Antilianen en Surinamers als het ging over gisteren, aangevuld door allerlei (allochtoons) reljeugd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217517145
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heb jij daar dan mensen wel zien rellen? Deel jouw ervaring eens met ons, zou ik zeggen.
Ik was gisteren toevallig tussen 12:00uur en 18:00uur op de fiets, in hoogst eigen persoon, Amsterdam-Haarlem-Zandvoort-Noordwijk en weer terug. Het was gezellig, geen rellen o.i.d.

Ik fiets(gewone stadsfiets) zo nu en dan naar vanaf Amsterdam naar Hoek v. Holland via de kust en weer terug(mits het nog licht is, want in het donker langs de duinen haast onmogelijk, omdat het niet verlicht is), dan kies ik door bewoond gebied voor de terugweg.
Saillant detail: er zit naaktstrand tussen Katwijk en Scheveningen, net voordat je in Scheveningen aankomt, niet dat ik er geweest ben, wel dat ik erlangs fiets, niet dat er wat te zien is, maar meer omdat het op mijn route ligt.

De rest weet ik niet. We moeten het doen met het nieuws dat ons voorgeschoteld wordt.

Mijn post was positief bedoeld, 99% van de stranden die NL heeft, werd er niet gereld.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:34:40 #257
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_217517431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
@:maxi-mus
Als ik dit soort zaken zie blijf ik ook heel graag in Friesland ja.
pi_217517442
Als de politie het overduidelijk niet aan kan: wordt het dan niet eens tijd om het leger in te zetten?
pi_217517481
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Redactie Sport vrijdag 2 mei 2025 @ 13:39:37 #260
pi_217517497
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:34 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Als ik dit soort zaken zie blijf ik ook heel graag in Friesland ja.
Doe je ook wel eens een dagje Efteling?
  Redactie Sport vrijdag 2 mei 2025 @ 13:40:16 #261
pi_217517507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:36 schreef CarbonC het volgende:
Als de politie het overduidelijk niet aan kan: wordt het dan niet eens tijd om het leger in te zetten?
Zijn ze nu nog steeds aan het rellen dan? Of moet het leger gaan uitzoeken hoe ze die mensen kunnen oppakken?
pi_217517518
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zijn ze nu nog steeds aan het rellen dan? Of moet het leger gaan uitzoeken hoe ze die mensen kunnen oppakken?
De volgende keer natuurlijk. In Amsterdam ging het ook al mis.
De politie krijgt het gewoon niet meer onder controle.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 13:43:35 #263
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217517533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:41 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De volgende keer natuurlijk. In Amsterdam ging het ook al mis.
De politie krijgt het gewoon niet meer onder controle.
De politie kan het uitstekend onder controle krijgen. Het zijn echter de bevoegdheden, of beter gezegd het gebrek hieraan, dat leidt tot dit halfbakken optreden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_217517547
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]
De politie kan het uitstekend onder controle krijgen. Het zijn echter de bevoegdheden, of beter gezegd het gebrek hieraan, dat leidt tot dit halfbakken optreden.
Welke bevoegdheden mist de politie om bij dit soort ongeregeldheden wel effectief (aanhoudingen te kunnen verichten) te kunnen zijn.
pi_217517580
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:45 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Welke bevoegdheden mist de politie om bij dit soort ongeregeldheden wel effectief (aanhoudingen te kunnen verichten) te kunnen zijn.
De bevoegdheid om arrestaties te verrichten. Dat is een strategische keuze van de driehoek om te De-EsCaLeREn.
pi_217517611
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:49 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De bevoegdheid om arrestaties te verrichten. Dat is een strategische keuze van de driehoek om te De-EsCaLeREn.
Nou, dat biedt een mooi perspectief voor de aankomende zomer :')
  Forum Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 13:56:50 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217517640
Schoonmaak slotje
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 16:42:01 #268
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217518872
Nog een poging. Als ik weer kansloze "grappige" of simpelweg racistische troep zie gaat het topic dicht en krijg je een lange (nws)vakantie. Shit begint onwerkbaar te worden zo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:43:54 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217518883
twitter
pi_217518888
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:37 schreef matspontius het volgende:
Scheveningers geschokt over rellen: 'Ze gooiden alles wat ze konden pakken'

Chaos en ravage, zo spreken inwoners van Scheveningen over de rellen van gisteravond. "Ik ben voor het eerst bang geweest hier", zegt een man tegen de NOS. "Er werd gegooid met van alles, er werden fietsen en scooters omgegooid. Ongelooflijk."

Op sociale media hadden jongeren opgeroepen om te gaan vechten in Scheveningen, zegt een politiewoordvoerder. Honderden jongeren waren op die oproep afgekomen. "Dat escaleerde vrij snel. De groep werd steeds groter, waardoor de sfeer steeds grimmiger werd en men zich ook tegen mijn collega's keerde."

Aanvankelijk was er een aantal agenten aanwezig in de badplaats, zegt de woordvoerder. Toen zij werden bekogeld met flessen en andere voorwerpen, werd gevraagd om inzet van de mobiele eenheid (ME). Die voerde gedurende de avond charges uit. "De politie liep een meter of 10 meter op, en dan weer terug. En dan weer opnieuw."

Op sociale media werden de beelden van de rellen massaal gedeeld.Toen het later op de avond losging, waren er nog veel dagjesmensen. "Mensen moesten van de terrassen af", zegt een man.

De jongeren waren volgens hem tussen de 12 en 16 jaar oud en "gooiden met alles wat ze te pakken konden krijgen. De ijscoman had een heel mooie nostalgische ijskar buiten staan. Die pakten ze op, gooiden ze tegen de ME-bus aan. Het was schandalig."

Sommige trams kwamen midden in het geweld tot stilstand, schrijft Omroep West. "Bestuurders hebben zich zeer onveilig gevoeld", zegt de Haagse vervoerder tegen de omroep. Vanaf 22.00 uur reden de trams niet verder dan Madurodam, waardoor het openbaar vervoer rond het Kurhaus en het Palaceplein stil kwam te liggen.

'ME rijdt niet overal rond'
De politie doet onderzoek naar de gebeurtenissen van gisteren. Zo wordt er gekeken naar de oproepen op sociale media. Ook vraagt de politie mensen om contact op te nemen als ze camerabeelden hebben, of iets van de rellen hebben gezien.

Verder kijkt de politie naar het eigen optreden en het opschalen naar de ME. "Wat ik daarbij wel wil zeggen, is dat de ME niet altijd overal rondrijdt", zegt de woordvoerder. "En het kan altijd even duren omdat wij toestemming moeten hebben van het bevoegd gezag voordat wij mogen gaan optreden."

Minister Van Weel van Justitie en Veiligheid noemt de gebeurtenissen in Scheveningen op X "bizar". "Wat bezielt je om onze agenten aan te vallen? Zij bewaken onze veiligheid en verdienen respect, geen geweld, geen stenenregen. Onacceptabel!"

Staatssecretaris Coenradie reageerde bij het televisieprogramma Goedemorgen Nederland en zei dat de relschoppers moeten worden opgepakt. "Deze gasten moeten weten dat ze niet onaantastbaar zijn, want dit kan niet."

https://nos.nl/artikel/25(...)wat-ze-konden-pakken

Geen enkel respect voor gezag of politie - hoe voorkom je dit een volgende keer?
Scheveningers hebben hier al heel lang last van en zijn helemaal niet geschokt.

3 jaar geleden
Bekijk deze YouTube-video

4 jaar geleden

7 jaar geleden

8 jaar geleden

Nieuwsberichten hierover verbieden lijkt me de enige oplossing.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:24:15 #271
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217519180
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:44 schreef Nober het volgende:

[..]
Scheveningers hebben hier al heel lang last van en zijn helemaal niet geschokt.

3 jaar geleden

4 jaar geleden

7 jaar geleden

8 jaar geleden

Nieuwsberichten hierover verbieden lijkt me de enige oplossing.
Dit dus, de politie/politiek wil hier blijkbaar niks aan doen. Laat dat nieuws dan maar lekker achterwege en laat die bende daar lekker in de stront zakken. Ik ben echt steeds blijer dat ik in de periferie woon. Maar ik vrees dat het slechts een kwestie van tijd is dat hier ook dit soort shit begint. Hier heb je ook in bijna elk dorp (behalve de echt kleine) wel een mini tokkiewijkje. Maar daar zie je zelfs met oud en nieuw vrijwel nergens dit soort taferelen. Dit land is kapot, zeker de randstad en omstreken. :r
pi_217519276
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
zie het zo, in Hoek v Holland, Noordwijk, Katwijk, Zandvoort en alle andere strandplekken waren er geen rellen, tenminste, niet op NOS.
https://www.ad.nl/rotterd(...)n-jongeren~a4741c0a/

Wel in Nesselande, maar daar is het eigenlijk al normaal.
pi_217519283
Ik hoop vooral ook dat de ouders van dit minderjarig tuig snoeihard worden aangepakt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217519365
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop vooral ook dat de ouders van dit minderjarig tuig snoeihard worden aangepakt
Een weekje langer laten wachten op de gezingsherening dat zal ze leere!!1!!!1
pi_217519372
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')