Zijn relaties en sex nu werkelijk dermate gedegradeerd tot wegwerp-consumptieartikelen dat we een relatie van langer dan een maand al een langdurige relatie noemen?quote:Op woensdag 30 april 2025 10:08 schreef SuperNeger het volgende:
Vraag aan de mensen met langdurige relaties (1 maand of meer).
Helaas is de huidige samenleving 1 grote consumptiemaatschappij dus daar past dit dan ook wel inquote:Op woensdag 30 april 2025 10:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zijn relaties en sex nu werkelijk dermate gedegradeerd tot wegwerp-consumptieartikelen dat we een relatie van langer dan een maand al een langdurige relatie noemen?
Nou, als ik met iemand een maandje samen ben geweest tel ik het niet mee als relaties die ik gehad heb. Dus het ligt denk ik vooral aan TS zijn perspectief.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Helaas is de huidige samenleving 1 grote consumptiemaatschappij dus daar past dit dan ook wel in
De functie van sex is voortplanting - de rest is bijzaak. Zie dat inderdaad maar eens spannend te houdenquote:Op woensdag 30 april 2025 10:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb helaas weinig ervaring met langdurige relaties, maar ik kan me voorstellen dat de functie van sex op een gegeven moment verandert, en dat de functie van sex vooral is om de band tussen de partners te onderhouden.
Functie lol..quote:Op woensdag 30 april 2025 10:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
De functie van sex is voortplanting - de rest is bijzaak. Zie dat inderdaad maar eens spannend te houden
Als voortplanting de enige functie van sex is, waarom heeft de mens er dan als het ware altijd zin in? Waarom heeft de mens dan niet ook, net als zoveel diersoorten, een specifieke paartijd?quote:Op woensdag 30 april 2025 10:51 schreef matspontius het volgende:
De functie van sex is voortplanting - de rest is bijzaak. Zie dat inderdaad maar eens spannend te houden
Het blijft gewoon een leuk tijdverdrijf hoor. Bij voetbal hoef je de regels van het spel toch ook niet ieder jaar te veranderen om het leuk te houden?quote:Op woensdag 30 april 2025 10:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb helaas weinig ervaring met langdurige relaties, maar ik kan me voorstellen dat de functie van sex op een gegeven moment verandert, en dat de functie van sex vooral is om de band tussen de partners te onderhouden.
In mijn ervaring helpt het ook een hoop als je naar je partner gewoon open en eerlijk kunt zijn over het feit dat je anderen soms ook aantrekkelijk kan vinden (en open over seksualiteit kunt praten). Iedereen kijkt wel eens naar andere mannen/vrouwen en heeft daar gedachtes bij. Hoef je niet meteen te gaan swingen of je relatie open te maken natuurlijk, maar krampachtig doen alsof je nooit geil wordt van (fantasieën over) andere mensen is op de lange termijn ook niet goed voor je relatie. Dat is waarschijnlijk ook waarom rollenspellen vaak zo goed werken om de spanning erin te houdenquote:Op woensdag 30 april 2025 10:57 schreef VEM2012 het volgende:
Wat verdwijnt is een bepaalde spanning die je in het begin hebt. Nou kun je nog zoveel gekkigheid verzinnen, dat hou je alleen door veel rond te neuken. Niets mis mee, maar dan kies je dus voor non monogamie.
Maar die spanning in het begin, die krijg je daar niet mee.quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:16 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In mijn ervaring helpt het ook een hoop als je naar je partner gewoon open en eerlijk kunt zijn over het feit dat je anderen soms ook aantrekkelijk kan vinden (en open over seksualiteit kunt praten). Iedereen kijkt wel eens naar andere mannen/vrouwen en heeft daar gedachtes bij. Hoef je niet meteen te gaan swingen of je relatie open te maken natuurlijk, maar krampachtig doen alsof je nooit geil wordt van (fantasieën over) andere mensen is op de lange termijn ook niet goed voor je relatie. Dat is waarschijnlijk ook waarom rollenspellen vaak zo goed werken om de spanning erin te houden
Omdat de vrouw 1/maand een baby kan verwekken ipv sommige diersoorten die maar 2/jaar loops zijn.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als voortplanting de enige functie van sex is, waarom heeft de mens er dan als het ware altijd zin in? Waarom heeft de mens dan niet ook, net als zoveel diersoorten, een specifieke paartijd?
Ik zou er zelf ook niet vies van zijn om samen met mijn partner seks te hebben met iemand anders (trio, kwartetje), maar dat moet je partner natuurlijk ook maar net willen, en kan flinke gevolgen hebben voor je relatie als je er geen duidelijke afspraken over maakt.quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar die spanning in het begin, die krijg je daar niet mee.
En sommigen hebben die nu eenmaal nodig. Prima, maar dat los je alleen op met non monogamie. En daar kunnen veel partners dan weer niet in meegaan.
Niet.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:08 schreef SuperNeger het volgende:
Vraag aan de mensen met langdurige relaties (1 maand of meer). Hoe blijft seks leuk en interessant na een tijdje?
Lang volgehouden.quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:08 schreef DerekB het volgende:
Na een jaar of 20 was ik wel klaar met steeds de zelfde neuken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |