abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8638278
even wat vraagjes: hoe kan ik naar een psycholoog o.i.d. toe? Moet dat altijd via de huisarts af kan dat ook rechtstreeks? Wordt het vergoed door het ziekenfonds? Komen mijn ouders er dan achter?
pi_8638434
Het beste is waarschijnlijk om even naar de huisarts te gaan
en het met hem/haar te bespreken. Hij of zij weet namelijk meestal een aantal psychologen/psychiaters etc, die misschien geschikt zijn voor jou. Zelf iemand opzoeken kan ook, maar dan kan je dus zelf dokken en dat is echt verschrikkelijk duur.
Met een doorverwijzing kan je AWBZ aanvragen of als je ziekenfonds het vergoed, kan het door het ziekenfonds betaald worden.
Je ouders hoeven het niet te weten omdat de dokter een geheimhoudingsplicht heeft, maar het is wel lastig als je bij hen in de verzekering zit, omdat de nota toch naar hen opgestuurd word enz...

Misschien is het juist wel fijn om eerst met hen te bespreken dat je in de knoop zit en dat je bij een psycholoog onder behandeling wil. Is echt niet iets om je voor te schamen hoor!
Succes!

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." Albert Einstein (1879-1955)
pi_8638436
xou zeggen: praat es met je huisarts, daar istie voor
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_8638455
Via huisarts is bij mij zo gegaan , toen doorverwezen naar Riagg en van daaruit naar Duin en Bosch dagtherapie omdat mijn probleem toch te ingewikkeld lag voor eens in de zoveel tijd gesprekken .
Ik heb geen kosten ziekenfonds wat dat betreft gehad maar denk wel dat het dekkend is met medicijnen etc.
Denk dus het beste via huisarts kan in verband ook met wachtlijsten.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8638578
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:23 schreef Plantenbak het volgende:
xou zeggen: praat es met je huisarts, daar istie voor
En ik zou zeggen: Praat ook eens met je ouders, daar zijn ze voor..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 21 februari 2003 @ 21:33:38 #6
42555 Tomek
Take on the world!
pi_8638648
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:30 schreef nozem het volgende:

[..]

En ik zou zeggen: Praat ook eens met je ouders, daar zijn ze voor..

In veel gevallen wel, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
pi_8638746
Dat is zo maar mijn ervaring is als je professionele hulp gaat vragen , het best handig kan zijn als de omgeving ervan weet omdat het ook nogal confronterend kan zijn voor jezelf en dan is het handig dat er ook mensen in de omgeving je steunen of kunnen backuppen als het erg zwaar is .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8642428
Hmmzz ik heb vandaag mn intake gehad, identiteitsstoornisje laten we maar zeggen gheghe! Maarre wat ze me daar vertelden was dat een eerstelijns psycholoog met doorverwijzing voor 9x wordt vergoed. Na die 9x wordt er van je verwacht dat je je leven op de rit hebt, zo niet dan heb je pech gehad en moet je zelf alles gaan dokken!

2e mogelijkheid is iets van praatgroep of 1 op 1 gepraat bij de Riagg, dit wordt grotendeels wel vergoed maar vraagt een eigen bijdrage van ongeveer 10 euro per afspraak!

Oja, ik ben via mijn huisarts doorverwezen naar een psychiatrisch verpleegkundige van de Riagg die ook consulten doet op de huisartsen praktijk. Via haar wordt ik nu dan weer op de wachtlijst geplaatst voor psychotherapie. Succes ermee he!

BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_8647734
Wat dacht je van het internot? FF naar google "surfen". Er is vast informatie te verkrijgen.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_8648419
sorry dat ik niet meer verteld heb over mijn situatie dus ik zal dat nu even doen:

ik heb dus juist veel problemen thuis, maar dat zien mijn ouders niet onder ogen. Met name door hun gedrag zit ik met mezelf in de knoop. Nu zou je zeggen: ga met ze praten, maar dat kan dus echt niet. Ze snappen het niet. Als ik zeg dat ik me niet goed voel zeggen ze dat ik iets leuks moet gaan doen en dat het dan wel over gaat. Komt nog bij dat ze beweren dat je pas naar een psycho gaat als je echt gestoord bent, dat idee praten ze me echt aan.

Ik ben nu zover dat ik dat niet meer geloof. Ik heb hulp gezocht bij een lerares, we hebben verhelderende gesprekken, maar ik zit zodanig met mezelf in de knoop dat ze me niet kan helpen. Ze wil dat ik professionele hulp zoek, en ik ben nu wel zo ver dat ik het daar mee eens ben.

Ze wilde een schoolpsycholoog bellen, maar is dat hetzelfde als de schoolarts? Naar haar wil ik echt niet toe, aangezien ik een aantal jaar terug daar al geweest ben en dat totaal niet klikte en ik haar niet vertrouwde.

Daarom ben ik op zoek naar wat anders, maar ik weet dus niet naar wie. Het Riagg schijnt goed te zijn en gratis, maar hoe kom ik daar? Ik kan ook naar de huisarts gaan en dat hij me doorverwijst, maar ik ben zo bang dat mijn ouders er dan achter komen, via het ziekenfonds ofzo.

pi_8650440
Volgens mij kan je het beste naar je huisarts gaan, die regelt dan de verwijzing naar een psycholoog, riagg ofzo.

Ben je bij je ouders meeverzekerd? Dan krijgen ze wrs wel een rekening te zien. Maar als je ouders ziekenfonds verzekerd zijn en het wordt 100 % vergoed, en ook nog rechtstreeks bij het ziekenfonds gedeclareerd, dus zonder jullie zelf, zien ze geen rekening.
Even goed navragen overal dus.

Als je zelfstandig verzekerd bent hoef je je echt nergens zorgen om te maken.

suc6

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 22 februari 2003 @ 17:30:12 #12
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_8650677
Wat er al eerder is gezegd (ik ben weinig origineel, ik weet het); Ga naar je huisarts, leg hem / haar je probleem voor, en vraag naar de mogelijkheden. Als het meezit, kan je huisarts aan de hand van je problemen zich al een voorstelling maken van bij wat voor hulp je het meest gebaat bent, en of een behandeling van korte duur kan zijn, of dat het een meer-jaren-plan wordt. Als je er niet in je eentje naartoe durft, om wat voor reden dan ook, neem dan iemand mee die je vertrouwt (leraar, als die daartoe bereid is?). Ruggesteuntje op een moment dat je op tafel moet gooien waar je mee zit, is altijd meegenomen.
12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
  zondag 23 februari 2003 @ 00:45:38 #13
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_8659896
Zeg Bugge.. lees jij wel goed?

In mijn post staat alle informatie die je vroeg over kosten en dergelijke! Deze informatie heb ik zelf nog van de week verkregen bij mijn huisarts en heb het na gevraagd en het klopt!

Riagg is niet gratis oja en de hulp bij Riagg is niet vrij goed.. maar vaak al vrij slecht! Even googlen of prikpagina's bezoeken en je komt daar zelf ook wel achter!

Huisartsen hebben geheimplicht, psychologen en al het andere spul in de zorg hebben dat ook! Als je zelf ziekenfonds verzekerd bent krijg jij als het goed is je eigen rekeningen! Zit je nog bij je ouders in, tja dan heb je kans dat hun die rekeningen krijgen. Volgens mij kun je altijd wat regelen daarmee, gewoon goed overleggen wat je wilt!

BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')