Misschien is het juist wel fijn om eerst met hen te bespreken dat je in de knoop zit en dat je bij een psycholoog onder behandeling wil. Is echt niet iets om je voor te schamen hoor!
Succes!
quote:En ik zou zeggen: Praat ook eens met je ouders, daar zijn ze voor..
Op vrijdag 21 februari 2003 21:23 schreef Plantenbak het volgende:
xou zeggen: praat es met je huisarts, daar istie voor
quote:In veel gevallen wel, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Op vrijdag 21 februari 2003 21:30 schreef nozem het volgende:[..]
En ik zou zeggen: Praat ook eens met je ouders, daar zijn ze voor..
2e mogelijkheid is iets van praatgroep of 1 op 1 gepraat bij de Riagg, dit wordt grotendeels wel vergoed maar vraagt een eigen bijdrage van ongeveer 10 euro per afspraak!
Oja, ik ben via mijn huisarts doorverwezen naar een psychiatrisch verpleegkundige van de Riagg die ook consulten doet op de huisartsen praktijk. Via haar wordt ik nu dan weer op de wachtlijst geplaatst voor psychotherapie. Succes ermee he!
ik heb dus juist veel problemen thuis, maar dat zien mijn ouders niet onder ogen. Met name door hun gedrag zit ik met mezelf in de knoop. Nu zou je zeggen: ga met ze praten, maar dat kan dus echt niet. Ze snappen het niet. Als ik zeg dat ik me niet goed voel zeggen ze dat ik iets leuks moet gaan doen en dat het dan wel over gaat. Komt nog bij dat ze beweren dat je pas naar een psycho gaat als je echt gestoord bent, dat idee praten ze me echt aan.
Ik ben nu zover dat ik dat niet meer geloof. Ik heb hulp gezocht bij een lerares, we hebben verhelderende gesprekken, maar ik zit zodanig met mezelf in de knoop dat ze me niet kan helpen. Ze wil dat ik professionele hulp zoek, en ik ben nu wel zo ver dat ik het daar mee eens ben.
Ze wilde een schoolpsycholoog bellen, maar is dat hetzelfde als de schoolarts? Naar haar wil ik echt niet toe, aangezien ik een aantal jaar terug daar al geweest ben en dat totaal niet klikte en ik haar niet vertrouwde.
Daarom ben ik op zoek naar wat anders, maar ik weet dus niet naar wie. Het Riagg schijnt goed te zijn en gratis, maar hoe kom ik daar? Ik kan ook naar de huisarts gaan en dat hij me doorverwijst, maar ik ben zo bang dat mijn ouders er dan achter komen, via het ziekenfonds ofzo.
Ben je bij je ouders meeverzekerd? Dan krijgen ze wrs wel een rekening te zien. Maar als je ouders ziekenfonds verzekerd zijn en het wordt 100 % vergoed, en ook nog rechtstreeks bij het ziekenfonds gedeclareerd, dus zonder jullie zelf, zien ze geen rekening.
Even goed navragen overal dus.
Als je zelfstandig verzekerd bent hoef je je echt nergens zorgen om te maken.
suc6
In mijn post staat alle informatie die je vroeg over kosten en dergelijke! Deze informatie heb ik zelf nog van de week verkregen bij mijn huisarts en heb het na gevraagd en het klopt!
Riagg is niet gratis oja en de hulp bij Riagg is niet vrij goed.. maar vaak al vrij slecht! Even googlen of prikpagina's bezoeken en je komt daar zelf ook wel achter!
Huisartsen hebben geheimplicht, psychologen en al het andere spul in de zorg hebben dat ook! Als je zelf ziekenfonds verzekerd bent krijg jij als het goed is je eigen rekeningen! Zit je nog bij je ouders in, tja dan heb je kans dat hun die rekeningen krijgen. Volgens mij kun je altijd wat regelen daarmee, gewoon goed overleggen wat je wilt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |