abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217493880
En dan met name hun BTW (VAT) regels.
Er zit VAT op lesgeven, behalve tot begin dit jaar op de dure prive-scholen (die officieel public schools zijn). Alle ouders boos natuurlijk, dat ze nu VAT moeten betalen over lesgeld van duizenden ponden (vaak tienduizend+) per semester. Maar goed, universiteiten betalen dus wel VAT over lesgeven.

Nu wordt er hier een nieuw gebouw gebouwd, door het VAT geintje, en de kosten laag te houden, wordt vrijwel al het lesgeven op de onderste 2 verdiepingen gedaan, scheelt £40 miljoen, dus de moeite waard. Op de verdiepingen erboven mag maximaal 5% lesgegeven worden. Dit weet men al een aantal jaren, maar men is er nog steeds niet achter wat die 5% nu precies inhoudt. 5% van wat precies? Ruimte? Gewerkte uren, maar telt het aantal mensen wat lesgegeven wordt ook mee? En wat als studenten op de verkeerde verdieping online een college bij gaan wonen? En wat als ik een groepje studenten iets uit wil leggen, moet ik dan naar een andere verdieping toe eerst? Volgens HR nu wel dus.

Nog zo'n rare VAT uitzondering (op een uitzondering, op een uitzondering, op een uitzondering). Er zit geen VAT op kinderkleding, behalve als er bont in zit, dan weer wel, behalve als het geitenbont is, dan weet niet, behalve als het geitenbont uit Jemen, Mongolie of Tibet komt, dan weer wel.
Gelukkig is er Brexit geweest, zodat men geen last heeft van alle EU regeltjes :')

De regels voor brandveiligheid zijn ook al zo lekker duidelijk. De afstand die een brandveilige deur in een gedeelde ruimte in een woninggebouw moet 'redelijk' zijn. Bijv tussen voordeur woning en hal. Dit was bij de Grenfell tower een dingetje. Maar ja, ga maar iemand aanklagen op basis van een regel die het heeft over een 'redelijke' afstand.
  dinsdag 29 april 2025 @ 16:14:36 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217493961
Ik zal het wel niet snappen maar hoezo is de VAT lager op de onderste verdiepingen?
pi_217494276
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 16:14 schreef herverwijderd het volgende:
Ik zal het wel niet snappen maar hoezo is de VAT lager op de onderste verdiepingen?
Die is hoger, omdat er lesgegeven wordt, en daar zit VAT op. Op research, op de hogere verdiepingen niet, en schijnbaar dan dus ook op de bouwkosten voor het gebouw.
pi_217494532
Vat lul je nou?
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:39:28 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217494537
Ook niet te vertrouwen, die lui. Zelfde laken en pak als Amerikanen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')