Mijn advies is om absoluut een PC aan te schaffen bij Dragon computers eu. Zij zijn een stuk goedkoper omdat ze volledig op de Europese markt richten.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 01:33 schreef BigSign het volgende:
Alvast bedankt voor jullie advies. Hierdoor heb ik erover nagedacht en heb ik mijn budget verhoogd naar ¤2000.
Mijn plan is om te bestellen bij Alternate en het ook door hun te laten bouwen. Kost meer geld, maar het is wat het is.
Hieronder heb ik even duidelijk onder elkaar gezet wat voor mij essentieel is en wil ik jullie advies nogmaals eenmalig heel graag gebruiken met het selecteren van de componenten.
Ik heb namelijk zitten stoeien in de PC-builder feature op hun website, maar ik zie door de bomen het bos niet meer als ik de onderdelen wil selecteren. Je hebt meerdere soorten en versies van onderdelen en ik heb geen flauw benul wat goed samen kan en wat niet. Ik wil er dus best wat geld voor neerleggen, maar dan wil ik wel zeker weten dat het goed is en dat het allemaal op elkaar werkt. Ik ken en snap de verschillen niet van de onderdelen, dus ik hoop dat jullie op basis van mijn wensen hier een mooi overzicht van kunnen maken met onderdelen die ik kan selecteren met een eindbedrag van ¤2000.
Wat is voor mij belangrijk?
• 4K video editing (Adobe Premiere Pro)
• De PC moet vloeiend 4K video's kunnen afspelen, ook via internet.
• Adobe Photoshop
• Snel kunnen schakelen tussen meerdere tasks (internet, applicaties)
• Mogelijkheid voor streaming
• Gaming in 1440p met maximale prestaties, de games die ik graag wil spelen zijn:
- Syberia: The World Before
- Amerzone - The Explorer's Legacy
- GTA V
- Planet Zoo
- Planet Coaster 2
- Until Dawn
Waarschijnlijk nog wel meer, maar dat zijn dan waarschijnlijk oudere titels.
Verder is het voor mij belangrijk om 4K 60fps video's te kunnen editen. Ik werk veel met video, Adobe software, dus dat is essentieel. Ook is het belangrijk dat Windows er al op staat, want ik heb zelf geen licenties. Ook dat als ik na een bepaalde tijd een frisse Windows installatie wil doen, dat dat kan wanneer en zo vaak ik zelf wil. Ik wil het liefst zo min mogelijk RGB verlichting, liever een strakke zwarte kast zonder te veel toeters en bellen. Een 4K monitor heb ik al, wel wil ik er graag een draadloze muis en toetsenbord bij. Verder is het voor mij belangrijk dat de PC een goed Wifi en bluetooth signaal heeft en ruim aan USB poorten. Een disc drive is niet bepaald nodig.
Merci, nogmaals!![]()
GTA6 is nog niet eens uitquote:Op zondag 18 mei 2025 07:06 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mijn advies is om absoluut een PC aan te schaffen bij Dragon computers eu. Zij zijn een stuk goedkoper omdat ze volledig op de Europese markt richten.
Ik heb even gezocht voor je en dit is een ongelooflijk goede deal:
https://www.dragoncompute(...)7T-7800X3D-RTX5070Ti
Een 5070 ti is super goed voor 4k en is future proof. Datzelfde geldt voor de processor , een AMD 7800x3d is momenteel de tweede snelste gaming cpu vlak achter de 9800x3d.
Met deze build kun je alles draaien op 4k en alle nieuwe games die uitkomen, minstens 5 jaar lang op high settings. GTA6 kun je makkelijk op 4k draaien met deze pc op high settings, zelfs met Ray Tracing. Met 100fps.
GTA 5 kun je alles op Max zetten en nog dik 200fps halen. Ik raad wel echt 4k aan in plaats van 1440p, het verschil is echt huge qua beeldkwaliteit.
1900 eu is echt een prima prijs.
Het is een speciaalzaak in Limburg vol nerds die de hele dag pc’s bouwen. Ik heb mijn pc daar ook in elkaar laten zetten, ik was 500 euro meer kwijt bij alternate or Megekko of Azerty etc. Dragon computers eu is echt een zeldzaam pareltje.
Ik heb nu een 32-inch 4K OLED-monitor en het beeld is echt verbluffend. Het was een flinke investeringmaar hier doe ik zeker vijf jaar mee.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:36 schreef Moeraskat het volgende:
Ik ben voor zo'n curved MSI gegaan. Dit omdat ik er niet veel geld aan wilde uitgeven.
Succes!
GTA 6 is nog niet uit maar met de specs van een 5070Ti kun je echt wel een goede schatting maken. Die kaart trekt GTA 6 makkelijk op max settings in 1440p en op high settings in 4K. Geen marketinggezeik, gewoon logisch nadenken.quote:Op zondag 18 mei 2025 07:23 schreef mschol het volgende:
[..]
GTA6 is nog niet eens uit, ga weg met je shit marketingpraatje
ik heb persoonlijk ervaring met die toko en ja er lijkt wel kennis te zitten maar als ze niet in de buurt zitten raad ik ze echt af, dit geld overigens voor alle IT zaken waar je een compleet systeem inelkaar zet
Waarom? Je hebt persoonlijke ervaring. Waarom raad je ze af?quote:Op zondag 18 mei 2025 07:23 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb persoonlijk ervaring met die toko en ja er lijkt wel kennis te zitten maar als ze niet in de buurt zitten raad ik ze echt af, dit geld overigens voor alle IT zaken waar je een compleet systeem inelkaar zet
GTA6 komt echt pas over 1 jaar uit op de playstation 5 (zal wel 30fps marteling worden) en pas over 3 jaar uit op de PC. Laat staan voor je het echt 4K 60fps kan gaan spelen. Tegen die tijd is het alweer bijna tijd voor een nieuwe PC dus.quote:Op zondag 18 mei 2025 07:23 schreef mschol het volgende:
[..]
GTA VI komt natuurlijk naar de PC, dat weet jij dondersgoed. Net als altijd droppen ze die game na 6 maanden tot hooguit 2 jaar na de console release.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:48 schreef Saekerhett het volgende:
k heb echt nog nooit zoveel fucking onzin bij elkaar gelezen
GTA VI is nog niet eens aangekondigd voor de pc, mocht hij aangekondigd worden weten we niet eens een releasedatum...
Maar gelukkig raad jij een of andere kut pc aan, specifiek bij Dragon Computers (goh, werk je daar of zo?), want Azerty, Megekko en Alternate voldoen uiteraard niet, met middelmatige specificaties, want jij weet met je glazen bol precies wat een eventuele GTA VI nodig heeft om dat in 4k met 100 fps te spelen. Oh ja, en met ray tracing.
Flikker op man
omdat ze veel te duur zijn en ze niet direct open staan voor oplossingenquote:Op zondag 18 mei 2025 22:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt persoonlijke ervaring. Waarom raad je ze af?
ow nee hoor, prima als ze pcs bouwen, maar stel wel ales op elkaar af, vaker daar systemen gezien (meestal via een topic op een forum) die vreemde hardware combinaties hebben die onlogisch voor het gebruik zijn, componenten die elkaar bottleneckenquote:Of is het omdat ze een compleet systeem in elkaar zetten wat je sowieso niet waardeert?
dat heb ik nooit gezegd, beter lezenquote:Sommige mensen zoals ik hebben er 300 euro voor over om hun systeem in elkaar te laten zetten en te testen. Maar bij hen gebeurt dat niet correct begrijp ik?
jij hebt ook praatjes voor tien zonder echt er wat van te maken..quote:Ook al zegt het wel wat dat je niet weet wat GTA6 ongeveer aan hardware vereist. Je mag je verdedigen of het hazenpad kiezen..Je praat nogal veel
Ik betwijfel of die gast zelf ervaring heeft met die "toko". Mijn ervaring met DragonComputer is juist hartstikke positief. Zijn claim dat ze duurder zijn, slaat nergens op, ze staan er juist om bekend scherp geprijsd te zijn omdat ze zich volledig richten op de Europese markt. Veel onderdelen komen bijvoorbeeld uit Duitsland. Ik heb daar zelf een pc gekocht, wat aanpassingen laten doen en hem in elkaar laten zetten. Hun videokaarten, zoals de Duitse Gainward Phantom of Phoenix zijn bijvoorbeeld goedkoper dan premium merken als MSI of ASUS maar doen qua prestaties echt niet onder.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt persoonlijke ervaring. Waarom raad je ze af?
Of is het omdat ze een compleet systeem in elkaar zetten wat je sowieso niet waardeert?
Sommige mensen zoals ik hebben er 300 euro voor over om hun systeem in elkaar te laten zetten en te testen. Maar bij hen gebeurt dat niet correct begrijp ik?
Ook al zegt het wel wat dat je niet weet wat GTA6 ongeveer aan hardware vereist. Je mag je verdedigen of het hazenpad kiezen..Je praat nogal veel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |