Wordt in zo'n visie de bestaansrede van de partijen op de flanken (en niet eens de uiteinden) dan niet louter gereduceerd tot het bijdragen aan het vormen van een midden en de daadwerkelijke coalitie?quote:Op zondag 27 april 2025 13:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik nou gelukkig wordt van die coalitie. Ik zie het liefst de VVD én GL er niet in, want in deze samenstelling is de coalitie veel te breed en daarmee gedoemd om de coalitie ná deze coalitie weer naar de flanken te duwen. Dat wordt gegarandeerd de rechterflank, wat de push back op de Woke agenda van het radicale GL deel, en de compromissen die daar vanuit rechts op ontstaan, zal niet van de lucht zijn.
Ik nodig je uit om drie partijen te noemen die verstandiger beleid voor ogen hebben danwel bewezen hebben uitgevoerd.quote:Op zondag 27 april 2025 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja, want die hebben inmiddels wel bewezen met echt heel verstandig beleid te komen.
Wat een bijzondere uitnodiging. Je mag toch ook geen 3 stemmen uitbrengen?quote:Op zondag 27 april 2025 13:46 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om drie partijen te noemen die verstandiger beleid voor ogen hebben danwel bewezen hebben uitgevoerd.
Klopt, maar als je VVD buiten de regering wil houden zullen andere partijen (met name partijen die ver van de VVD af staan) beleid moeten gaan voeren. En ik gok zo maar dat je dan al gauw drie partijen nodig hebt die niet recent geregeerd hebben.quote:Op zondag 27 april 2025 13:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat een bijzondere uitnodiging. Je mag toch ook geen 3 stemmen uitbrengen?
Hoe langer dit kabinet zit, hoe groter PvdA+GL wordtquote:Op zondag 27 april 2025 13:04 schreef Caland het volgende:
Ook wel weer een extra reden voor dit kansloze kabinet dat niks voor elkaar krijgt om de boel niet te laten klappen.
Ja, deels misschien wel; al zou ik het anders framen denk ik. Door het midden regeren zou in principe de meeste zetels en meest gematigde en daarmee aanvaardbare politiek moeten opleveren.quote:Op zondag 27 april 2025 13:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Wordt in zo'n visie de bestaansrede van de partijen op de flanken (en niet eens de uiteinden) dan niet louter gereduceerd tot het bijdragen aan het vormen van een midden en de daadwerkelijke coalitie?
GL bestaat dan alleen maar om af en toe D66 te manen om links van het midden te blijven? Waarbij te veel getrek naar links (zoals een fusie met de PvdA) dan ook weer compleet onwenselijk is?
Precies, misschien worden er dan wel betaalbare menswaardige woningen gebouwd. Zodat niet slechts de hoge omes voldoende woonruimte en levensruimte hebben om zichzelf te kunnen ontwikkelen.quote:Op zondag 27 april 2025 14:25 schreef Nexum het volgende:
Hele goede ontwikkeling. Rechts heeft te lang de politiek gedomineerd. Het is tijd voor een nieuwe koers.
quote:Op zondag 27 april 2025 09:10 schreef Falco het volgende:
Eindelijk snapt het volk wat goed is voor Nederland!!
Overigens: PvdD groter dan de BBB lol
Het boeit me geen reet wat voor leugens de PvdA/GL in hun partijprogramma stopt.quote:Op zondag 27 april 2025 14:29 schreef Nexum het volgende:
Dat hele geneuzel om woke is pure bangmakerij en typisch weer zondebokje spelen. Woke is niks. Je maakt je druk om een illusie. Wordt eens wakker en ga je eigen research doen ipv de hele tijd maar alles afschuiven op iets wat niet bestaat.
Amsterdam en Utrecht zijn hipper dan ooitquote:Op zondag 27 april 2025 14:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het boeit me geen reet wat voor leugens de PvdA/GL in hun partijprogramma stopt.
Tijd voor links beleid? Links heeft al de meerderheid in de grote steden en eigenlijk zien we daar alle problematiek van Nederland, maar dan in drievoud zo veel.
Zoals?quote:Op zondag 27 april 2025 14:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het boeit me geen reet wat voor leugens de PvdA/GL in hun partijprogramma stopt.
Tijd voor links beleid? Links heeft al de meerderheid in de grote steden en eigenlijk zien we daar alle problematiek van Nederland, maar dan in drievoud zo veel.
Een week geleden in Amsterdam; een betoging tegen de vertrutting van de stad.quote:Op zondag 27 april 2025 15:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Amsterdam en Utrecht zijn hipper dan ooit
Een stad die smeriger is dan ooit en veel cliëntelisme in de Stopera. Mevrouw Halsema is verre van de burgemeester van álle Amsterdammers.quote:Op zondag 27 april 2025 15:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Woningnood, criminaliteit, islamisering, economische & sociale ongelijkheid.
Je zou nog niet weten wat links (sociaal) beleid is als je er door gebeten werd.quote:Op zondag 27 april 2025 15:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
En je denkt dat een linkse partij zoals GL-PvdA geen beleidsplannen heeft om de meeste van deze problemen aan te pakken?quote:Op zondag 27 april 2025 15:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in de liberal-conservative discussie naar Amerikaans model. Naar mijn mening zijn het vooral bepaalde coalities in Nederland die problemen veroorzaken op specifieke beleidsgebieden.quote:Op zondag 27 april 2025 13:07 schreef HowardRoark het volgende:
. De GL-PvdA als grootste partij zou een ramp voor Nederland zijn. Dat zal immers resulteren in miljarden die worden besteed aan klimaathysterie, enorme hoeveelheden van nieuwe migranten, torenhoge belastingen die grote bedrijven steeds meer het land uit zullen jagen en het aan banden leggen van de landbouw.
Daarnaast krijg je nog een legio aan kleine schadelijke symboolpolitiek zoals het verder faciliteren van de genderideologie en de Islam en het herkennen van een Palestijnse staat.
In 2025 bestaat het wellicht niet meer, maar in 2024 heeft het in Amerika wel een presidentsverkiezing mede beslist.quote:Op zondag 27 april 2025 14:29 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat hele geneuzel om woke is pure bangmakerij en typisch weer zondebokje spelen. Woke is niks. Je maakt je druk om een illusie. Wordt eens wakker en ga je eigen research doen ipv de hele tijd maar alles afschuiven op iets wat niet bestaat.
Uh hallo? Dit willen terugbrengen is juist hét linkse standpunt bij uitstekquote:Op zondag 27 april 2025 15:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
economische & sociale ongelijkheid.
VVD uitsluiten gaat niet zo snel gebeuren in Nederland, ben ik bang. Maar een traditioneel middenkabinet met PvdA + VVD + CDA zoals vroeger de norm was zou allicht een grote verbetering zijn t.o.v. de halfbakken regeringen van de laatste jaren.quote:Op zondag 27 april 2025 16:03 schreef Harvest89 het volgende:
Mooi nieuws.
Laten we hopen dat de trend zich doorzet, en dat GL-PvdA met eventueel CDA in een regering gaat zitten. Timmermans premier, en dan de PVV en VVD uitsluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |