abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8637171
We leren dat we goed moeten zijn, maar niet iedereen kan hieraan altijd voldoen. Of misschien is het zelfs zo dat iedereen hier niet altijd aan kan voldoen... Ook mensen die zich bijv. op de borst rammen vanwege hun morele superioriteit, omdat ze bijv. links zijn, kunnen voor situaties geplaatst worden waarin zij gewoon regelrecht iets slechts doen... Daarnaast zijn er mensen die van nature slecht zijn en waarbij een goede opvoeding niets heeft geholpen... Vraag van mij aan jullie. Kun je je voorstellen dat je door andere mensen als slecht wordt gezien, door iets dat je gedaan hebt. En ben je ervan bewust dat je af en toe willens en wetens iets slechts doet...?

Ikzelf denk dat sommige dingen die ik zeg idd als slecht ervaren wordt. Bijv. op mijn werk heb ik de naam overal sofisterij van te maken... Sommige mensen zien mij hierdoor als het baarlijke kwaad, hoewel ik niets in de gaten heb...

I´m back.
pi_8637234
-edit-geen persoonlijk gedoe hier svp, take it outside

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 21-02-2003 20:59]

pi_8637235
ik ben altijd vriendelijk
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:39:49 #4
47664 MikeF
vervelende klier
pi_8637296
Waar gaat dit over?

Relax, ik maak je topic niet belachelijk, ik snap er alleen geen kut van

Some people have everything, and other people don't. But everything don't mean a thing if it ain't the thing you want
pi_8637332
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:39 schreef MikeF het volgende:
Waar gaat dit over?

Relax, ik maak je topic niet belachelijk, ik snap er alleen geen kut van

Wie de schoen past trekke hem aan-topic, zie ook wie als eerste reageerde... Voor verdere uitleg, lees de text, zou ik zeggen...
I´m back.
pi_8637368
ik denk dat iedereen zijn slechte kanten heeft en zijn goede kanten.
ik vind zelf dat ik soms te droog om de hoek kom, daardoor vinden andere mensen mij arrogant.

als er een schaal was van 1 tot 10 waar 1 goedaardig is en 10 kwaadaardig geef ik mijzelf toch een mooie 5.

Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:43:28 #7
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8637391
Ik doe inderdaad slechte dingen soms en ik ben mij er dan achteraf van bewust. Ten tijde van het delict denk ik, op de een of andere manier, niet over het goed of slecht zijn. Nou, dat zeg ik fout. Er zit wel wat geknars op de achtergrond, maar mijn emotie heeft de overhand.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_8637400
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Blij toe dat jij op me kotst...

Hoezo? Voel je je nu gelouterd?

Ik maak me regelmatig schuldig aan leedvermaak op allerlei niveau's, zo kijk ik bijvoorbeeld met veel smaak de komende golfoorlog tegemoet of kon ik ook wel lachen om de knulligheid van de moord op Fortuyn en de nasleep daarvan.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_8637403
Hmmm , heb je ff ?
Driftbuien die neigen naar hysteria -ik heb daar een handje vol van en omgeving reageert vaak van doe normaal , omdat ze heel heftig zijn , ik trek me ook vaak terug als het weer boven komt om het juist weer bij positieve te komen .
Doelgericht - ook heel erg op het goede en het slechte af , ik krijg dingen voor elkaar waar anderen heel veel moeite mee hebben en ik krijg het zo gedaan omdat ik toch wel weet welke snaar ik moet raken , een doel voor ogen heb en het lukt gewoon.
Komt dus ook manupalitief bij voor , ik weet mensen wel te bespelen zodat ik dingen gedaan kan krijgen .
Poos ook heel zelfdestructief geweest en dat is gelukkig veel minder als eerst .
Plus dat ik ook heel eigengereid ben , ik doe wat ik wil en laat dat ook heel duidelijk merken .
Ongeduldig als de pest en kan direct zijn op het botte af .
Maar of het me slecht maakt dat weet ik niet zo ben in ieder geval geen katje om zonder handschoenen aan te pakken .
Ik zie het meer als een overlever en niet als slecht , je moet roeien met de riemen die je hebt in het leven.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8637648
Ik probeer altijd vriedenlijk te zijn. En als mensen om welke reden dan ook toch een hekel aan me hebben dan tja, so be it. maakt me weinig uit, wereld is immers groot genoeg
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:54:24 #11
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_8637697
Ik ben wat in een roleplaying game wel chaotic good genoemd kan worden. Ik doe wat in mijn ogen goed is, ondanks dat wel eens met de geldende regels en wetten breekt. In mijn ogen is dat goed, naar nederlandse maatstaven is dat slecht. Ben ik dan goed of slecht? Wie meet het? Wie mag het zeggen?

Ben je goed of slecht als je een kinderverkrachter vermoordt?

Vergeet niet dat op globale schaal de overwinnaar goed is. En aan welke kant je staat. In de middeleeuwen (en nu nog) worden de christelijke kruisvaarders als goed gezien en de moren als slecht door de westerse wereld, terwijl de arabische landen toch echt een andere mening hebben. Kijk naar Israel en Palestina.

En wat dacht je van Adolf? Had hij gewonnen dan waren anderen slecht geweest....

Ikzelf hanteer als definitie van goed: je eigen normale gedrag, waarbij je geen enkel ander wezen bewust kwetst of, indien onmogelijk, zo weinig mogelijk.

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_8637715
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:43 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Hoezo? Voel je je nu gelouterd?

Als iemand als yingyang op me kotst dan doe ik toch iets goed...
quote:
Ik maak me regelmatig schuldig aan leedvermaak op allerlei niveau's, zo kijk ik bijvoorbeeld met veel smaak de komende golfoorlog tegemoet of kon ik ook wel lachen om de knulligheid van de moord op Fortuyn en de nasleep daarvan.
Ik probeer vooral niet te elitair over te komen altijd...
I´m back.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:55:53 #13
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_8637745
Ik heb ook zo'n collega, weet alles beter doet er alles aan om er voor te zorgen dat mensen een hekel aan m krijgen. Hij vindt t zelfs raar dat zn relaties heel kort duren en vraagt zich nog steeds af waarom t aan hen ligt. Het ligt dus nooit aan hem. Ik snap niet dat ouders van zo'n kind hebben kunnen houden.
Er gaat niks boven Urk
pi_8637797
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als iemand als yingyang op me kotst dan doe ik toch iets goed...

Ah, therapeutisch ondergebraakt worden.
quote:
Ik probeer vooral niet te elitair over te komen altijd...
Ironie betekent voor jou meer dan "ijzerachtig" of niet?
pi_8637867
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:54 schreef ajay het volgende:
Ik ben wat in een roleplaying game wel chaotic good genoemd kan worden.
Ah, in dat geval ben ik eerder Lawful Neutral. Het kan me weinig schelen wat en hoe met wie gebeurt, mijn mening is gebaseerd op mijn omgeving. (Wat overigens niet per definitie betekent dat ik me conformeer aan de eisen van die omgeving.)
pi_8637888
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:54 schreef ajay het volgende:
Ik ben wat in een roleplaying game wel chaotic good genoemd kan worden. Ik doe wat in mijn ogen goed is, ondanks dat wel eens met de geldende regels en wetten breekt. In mijn ogen is dat goed, naar nederlandse maatstaven is dat slecht. Ben ik dan goed of slecht? Wie meet het? Wie mag het zeggen?
hebben wij bij een cursus ook een keer gehad en wat bleek: ik ben ook een chaoot. vreemd want ik vind altijd dat ik redelijk coherent overkom en formuleer... Slecht en geslepen zijn de chaoten iig niet, heb ik begrepen...
quote:
Ben je goed of slecht als je een kinderverkrachter vermoordt?
Poeh... Was je slecht als je het opnam tegen de SS...? Ik vermoed van niet. Hoewel het vermoorden van een mens of het nu een kinderverkrachter is of niet niet in de haak is...
quote:
Vergeet niet dat op globale schaal de overwinnaar goed is. En aan welke kant je staat. In de middeleeuwen (en nu nog) worden de christelijke kruisvaarders als goed gezien en de moren als slecht door de westerse wereld, terwijl de arabische landen toch echt een andere mening hebben. Kijk naar Israel en Palestina.
Veel ligt idd in the eye of the beholder... Toch is er ook een soort moreel slecht: zoals mensen zomaar pijn doen of vernederen, stelen, oneerlijk doen etc....
quote:
En wat dacht je van Adolf? Had hij gewonnen dan waren anderen slecht geweest....
Adolf Hitler deed wat hij dacht dat goed was idd...
quote:
Ikzelf hanteer als definitie van goed: je eigen normale gedrag, waarbij je geen enkel ander wezen bewust kwetst of, indien onmogelijk, zo weinig mogelijk.
Ik ook. Alleen soms heb je het niet direct door dat je iemand kwelt...
I´m back.
pi_8637904
Zoooo, nu gaan we allemaal weer lief tegen elkaar doen, ik heb wat posts verwijderd,
ruzies vechten we niet over het hele forum uit,
en we gaan ook nog eens ontopic.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 21 februari 2003 @ 21:10:06 #18
45237 Vuur
We are not alone
pi_8638102
Ik denk dat het veilig is om voor een 7'tje te gaan qua goedheid. Als je nog "goeier" doet, doe je jezelf vaak tekort.
- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
pi_8638106
Vooropgesteld dat ik geen heilige ben beschouw ik mezelf niet als 'slecht'

Ik heb het beste voor met mijn medemens, ik heb nog nooit iemand echt kwaad gedaan, ik kan soms bot of grof uit de hoek komen, maar ik heb een groot geweten en snel spijt van dingen die ik heb gedaan of gezegd. Met de meeste mensen kan ik het aardig goed vinden. Ik zal niet met iedereen vrienden worden want zo zit ik niet in elkaar, maar ook tegen mensen die ik misschien minder graag mag stel ik me altijd sociaal op..

Ja mensen, ik ben een echte goedzak

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_8638179
Weleens aangedacht dat achtergrond ook een grote rol kan spelen daarin, ik bedoel sommige dingen pik je van je familie op of je nou wil of niet .
Ik had het laatst nog met werkgeefster over dat sommige dingen zo vaak voorkomen dat het normaal is .
Zoals iemand die als klein kind in een huis woont waar mam en pap elkaar naar de keel vliegen , is het gewoon omdat het dagelijks is , zo neemt iemand dat naar haar/zijn beeld van relaties .
Je achtergrond maakt je wel tot de persoon die je bent , de vervelende maar ook de goede trekjes.
pi_8638409
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:01 schreef shmoopy het volgende:
Zoooo, nu gaan we allemaal weer lief tegen elkaar doen, ik heb wat posts verwijderd,
ruzies vechten we niet over het hele forum uit,
en we gaan ook nog eens ontopic.
Even offtopic: waarom ban je vervelende flamers niet...?
I´m back.
pi_8638651
Ik ben geen heilige, maar doe mijn best om niemand kwaad te doen.

Is soms best lastig, ik ben koppig, eigenwijs, ietwat explosief soms.

Het is dus soms best wel een strijd in mijzelf om te doen wat in mijn ogen juist is.

Gaat er toch wat fout en berokken ik schade dan reken ik mezelf daar keihard op af(is ook niet goed).
Maar dat geld alleen als ik vind dat ik schade heb berokkend, als er schade is om gedragingen van mij die voor mij heel normaal zijn, tja daar kan ik niet wakker van liggen, dat moet een persoon maar bij zichzelf zoeken.

Om in moslim termen te spreken, elke dag strijd ik mijn eigen jihad(jihad is heilige oorlog, die in eerste instantie bedoeld is tussen het goed en kwaad in het betreffende persoon).

Hoe slecht ben ik nu eigenlijk???
Volgens mensen die mij kennen ben ik een goed mens(he bah ik vind het verschrikkelijk om zo genoemd te worden).

Volgens mijzelf ben ik niet slecht, maar zijn er nog zat dingen over die verbeterd kunnen worden.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_8638681
Tot nu toe weinig reden gehad om echt slecht te zijn maar ik sluit het voor de toekomst niet uit. Met iemand die echt slecht tegen mij is heb ik ook weinig compassie, anderen zal ik geen haar krenken, eerder het tegendeel, liever mezef tekort doen dan een ander. Maar ik ben nu ook weer niet iemand die zich in het vrijwilligrswerk stort of zo.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_8638686
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Even offtopic: waarom ban je vervelende flamers niet...?

Bedoel je hiermee bv jing yang?

Aub niet bannen zeg, soms komen er door bepaalde onderwerpen emotie's bovendrijven die al lang zijn weggestopt.

Dat is niet leuk, is best even flink zwaar.

Gewoon laten gaan, die emotie koelt vanzelf wel weer af.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_8638704
Goh ik dacht dat mijn laatste stelling best iets tot discussie-idee is ,

Offtopic moderatie topic is daarvoor , maar ik wil ook zeggen dat ik dat deze hints naar mods iets slechtachtige invloed hebben , ik denk dat hun zelf best kunnen beoordelen wanneer iemand geband moet worden en wanneer niet , je hoeft er niet open naar te solliciteren .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')