Kapotgemaakt door het te verkopen aan een groot internationaal bedrijf.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:04 schreef quo_ het volgende:
Kapot gemaakt door de kunstmatig hoge energietarieven en belastingen, afgedwongen door de milieumaffia.
Er valt niet meer te concurreren.
Er zullen nog vele bedrijven volgen.
Want die gaan over de energieprijzen en inflatie?quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:26 schreef MichaelScott het volgende:
Met dank aan de useful idiots van Extinction rebellion, geef tegengas e.d.
Die vakbonden blijken dus ook volkomen inadequaat om die zaak op de een of andere manier rond te krijgen.quote:De vakbonden waren niet welkom bij de bijeenkomst, waar bekend werd dat de fabriek volgend jaar zomer gesloten wordt. De bonden kregen het nieuws vooraf wel te horen op een digitale bijeenkomst.
Oorlogstein.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:13 schreef Hexagon het volgende:
Die arbeiders kunnen mooi in de wapenindustrie aan de slag.
Lijkt mij wel een slimme keuze. Daar zitten heel veel alpha mannen in het publiek die mogelijk de shine willen maken met een auto. Die wil je graag als klant hebben dus.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:13 schreef BEFEM het volgende:
Het verbaast mij altijd hoeveel autobandensponsoren er zijn (geweest) in voetbal.
Michelin
Hankook
Pirelli
CST
Continental
Goodyear
Yokohama
En ik vergeet er een hoop.
Die draaien waardevolle industrie de nek om met hun gelul over fossiele subsidiesquote:Op vrijdag 25 april 2025 19:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want die gaan over de energieprijzen en inflatie?
Dit.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:56 schreef Radegast het volgende:
In 2020:
Uurloon fabriek Enschede ¤37
Uurloon fabriek Gyöngyös ¤7
Komt dit onverwacht?
Waar ze rupsbanden makenquote:Op vrijdag 25 april 2025 18:13 schreef Hexagon het volgende:
Die arbeiders kunnen mooi in de wapenindustrie aan de slag.
Ik heb overigens nog Vredestein loopwielen onder mijn PRTL gehad. De tracks zelf waren van Diehl.quote:
Die verdienen niet slecht dan.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:56 schreef Radegast het volgende:
In 2020:
Uurloon fabriek Enschede ¤37
Uurloon fabriek Gyöngyös ¤7
Komt dit onverwacht?
Als ze slim zijn proberen ze de expertise in Nederland te houden. Nederlandse bedrijven worden natuurlijk niet gekocht vanwege hun goedkope personeel maar om hun kennis te absorberen en vervolgens de te dure werknemers te lozen. Hetzelfde zie je met Tata gebeuren waar ze hoogwaardig staal produceren. De hoge energieprijzen zijn slechts een momentum om het bedrijf de nek om te draaien. Het lot van Vredestein was allang bezegeld toen de vestiging in Hongarije werd geopend met n.b. Europese subsidies.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb overigens nog Vredestein loopwielen onder mijn PRTL gehad. De tracks zelf waren van Diehl.
Met een PVV minister op EKZ zal de inflatie nog wel even aanhouden.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die energiekosten en inflatie moet de regering ook gewoon aan banden leggen.
Enigste wat ze in dit soort gevallen kunnen doen is zich inzetten voor een goed sociaal plan.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die vakbonden blijken dus ook volkomen inadequaat om die zaak op de een of andere manier rond te krijgen.
Volgens mij maakten ze in Nederland al een poos geen autobanden. Maar vooral voor landbouwvoertuigenquote:Op vrijdag 25 april 2025 17:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh, da's wel balen.
Ik rij een in Nederland gebouwde auto en wil er dan bij voorkeur ook Nederlandse banden onder.
Rutte is al jaren weg man.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:21 schreef Alpha0 het volgende:
Nou Mark (Rutte) je wordt vriendelijk bedankt. Is er ook maar iets wat je goed gedaan hebt voor dit land?
Klopt De specials. Bv landbouw en transport of hele grote banden voor SUVsquote:Op vrijdag 25 april 2025 20:58 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Volgens mij maakten ze in Nederland al een poos geen autobanden. Maar vooral voor landbouwvoertuigen
Aan de andere kant is outsourcen naar bijvoorbeeld China, India, Turkije, Hongarije en Slowakije ook niet echt alles geblekenquote:Op vrijdag 25 april 2025 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu kon je er op wachten, vredestijn geleid door een stel Indiërs was wachten tot het een keer in elkaar zou klappen.
Maar ik voorzie nog heel veel ellende in de industrie en productie sector in Nederland.
Dit is slechts een voorbode van wat er gaat komen.
Tja, wat in Nederland geproduceerd wordt zal onderscheidend en kennisintensief genoeg moeten zijn met dito meerprijs of een heel efficiënt productieproces moeten hebben. Zodra simpele arbeid de doorslaggevende factor wordt kan het elders goedkoper, en als zoals bij Vredestein de kosten buiten de inkoop van materialen voor 50% uit arbeid bestaan is dat natuurlijk wel de grote hap.quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu kon je er op wachten, vredestijn geleid door een stel Indiërs was wachten tot het een keer in elkaar zou klappen.
Maar ik voorzie nog heel veel ellende in de industrie en productie sector in Nederland.
Dit is slechts een voorbode van wat er gaat komen.
Nee, aangezien XR geen macht heeft om dat te doen. Industrie gaat niet weg van gelul.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die draaien waardevolle industrie de nek om met hun gelul over fossiele subsidies
Het verdriedubbelen van de energiebelasting was vooral een D66 stokpaardje dat aan de klimaattafels is bekokstoofd om verduurzaming van de industrie af te dwingen. Maar in de praktijk gaat gewoon heel die industrie failliet.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:21 schreef Alpha0 het volgende:
Nou Mark (Rutte) je wordt vriendelijk bedankt. Is er ook maar iets wat je goed gedaan hebt voor dit land?
Moet er kijken wat er met je gebeurt als je in Nederland technisch onderwijs probeert te volgen en wat daarvoor de gevolgen zijn voor je carrière.quote:Op vrijdag 25 april 2025 22:33 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tja, wat in Nederland geproduceerd wordt zal onderscheidend en kennisintensief genoeg moeten zijn met dito meerprijs of een heel efficiënt productieproces moeten hebben. Zodra simpele arbeid de doorslaggevende factor wordt kan het elders goedkoper, en als zoals bij Vredestein de kosten buiten de inkoop van materialen voor 50% uit arbeid bestaan is dat natuurlijk wel de grote hap.
We kunnen ook moeilijk verwachten dat mensen met de huidige economie waarin voldoende andere opties zijn maar voor minder gaan werken.
De hoge energieprijzen spelen wel degelijk een rol. Als het alleen om uurloon zou gaan was de laatste fabriek 50 jaar geleden al vertrokken uit Nederland. Dat de lonen hier hoger liggen is namelijk al wat langer zo.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Maar het ligt zogenaamd aan de hoge energiekosten en inflatie.
Ze willen gewoon zo min mogelijk betalen, en als ze in Hongarije qua vervuiling ook met meer wegkomen verbaast het me niet.
Dat klopt. Die gaan weg door D66 beleid.quote:Op zaterdag 26 april 2025 01:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, aangezien XR geen macht heeft om dat te doen. Industrie gaat niet weg van gelul.
Er is overal vraag naar technisch personeel, wie een technische opleiding volgt en wat kan heeft echt zo werk hoor.quote:Op zaterdag 26 april 2025 08:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Moet er kijken wat er met je gebeurt als je in Nederland technisch onderwijs probeert te volgen en wat daarvoor de gevolgen zijn voor je carrière.
Gaat er ook personeel mee naar India?
Personeel die in een fabriek achter een machine staat.quote:Op zaterdag 26 april 2025 08:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Moet er kijken wat er met je gebeurt als je in Nederland technisch onderwijs probeert te volgen en wat daarvoor de gevolgen zijn voor je carrière.
Gaat er ook personeel mee naar India?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |