abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217453327
Aangezien ik nog steeds op zoek ben naar een eenvoudige manier om mijn pc en smartphone naar elkaar te back-uppen. (Softwarematig)
Zonder daarbij in de cloud te werken, dacht ik aan de oerklassieke gegevensdragers.

Lukt het met een USB-stick (type C) die je op de poort van je smartphone aansluit en dat je die stick vervolgens ziet als extern geheugen?

Voor mij zou dat een oplossing kunnen zijn maar zo'n sticks kosten best wat geld om het zomaar als test te gaan proberen.

Zowel PC als smartphone hebben 512GB capaciteit. Maar als ik al voor 128GB in 1 keer zou kunnen back-uppen is dat zeker voldoende.
Cindy De Vuyst
pi_217454132
Een kabel werkt normaal gesproken het beste (zelf heb ik altijd verbindingsproblemen daarmee, ook na het laten vervangen van de USB-poort van m'n mobieltje).
Quickshare schijnt een goede draadloze oplossing te zijn, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Verder zijn er apps die het via je thuis-wifi doen, maar daar moet je maandelijkse kosten voor betalen.
pi_217454168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 10:18 schreef ToT het volgende:
Een kabel werkt normaal gesproken het beste (zelf heb ik altijd verbindingsproblemen daarmee, ook na het laten vervangen van de USB-poort van m'n mobieltje).
Quickshare schijnt een goede draadloze oplossing te zijn, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Verder zijn er apps die het via je thuis-wifi doen, maar daar moet je maandelijkse kosten voor betalen.
Dit.

En anders zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/nl(...)js/9300000222726805/
pi_217454634
Dat doet ITunes automatisch als je de kabel inplugt. :?
Vakman pur sang
pi_217459777
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 10:18 schreef ToT het volgende:
Oh ja, het slopen van je USB-poort is ook wel belangrijk. Een vriend van me had het al voor. Meteen hele telefoon vervangen want dat is iets dat je niet laat herstellen als het een toestel is dat ouder is dan 2 jaar.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')