abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2026 @ 14:12:38 #276
13148 Shogo
Psycho...
pi_220349285

Shelter (2026)
Deze film doet precies wat het moet doen het leveren van een geweldige emotionele actie thriller. Jason Statham speelt Michael Mason een man die eenzaam leeft op een eiland bij de schotse kust en zijn boodschapjes worden geleverd door een meisje en haar vader, wanneer er iets tragisch gebeurt zorgt Mason voor het meisje, maar daarbij wordt zijn identiteit ook ontdekt door de buitenwereld die hem gaat opjagen. Echt een van de beste Statham films, het verhaal greep mij aan en was voor een actiefilm echt wel emotioneel. Deze film tikt de boxen goed aan. Absoluut een aanrader.
Score: 8.5
  Moderator zondag 15 maart 2026 @ 14:39:27 #277
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_220349486
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 14:12 schreef Shogo het volgende:

Shelter (2026)
Deze film doet precies wat het moet doen het leveren van een geweldige emotionele actie thriller. Jason Statham speelt Michael Mason een man die eenzaam leeft op een eiland bij de schotse kust en zijn boodschapjes worden geleverd door een meisje en haar vader, wanneer er iets tragisch gebeurt zorgt Mason voor het meisje, maar daarbij wordt zijn identiteit ook ontdekt door de buitenwereld die hem gaat opjagen. Echt een van de beste Statham films, het verhaal greep mij aan en was voor een actiefilm echt wel emotioneel. Deze film tikt de boxen goed aan. Absoluut een aanrader.
Score: 8.5
Grappig hoe je zoiets heel anders kunt ervaren.

Ik vond deze film echt oer- en oersaai. Het duurde lang voordat de actie begon en ik vond de relatie tussen Statham en het meisje totaal ongeloofwaardig. Voor mij was dit juist een van de minste Statham-films. 4/10
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 15 maart 2026 @ 16:52:04 #278
13148 Shogo
Psycho...
pi_220350564
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 14:39 schreef Mike het volgende:

[..]
Grappig hoe je zoiets heel anders kunt ervaren.

Ik vond deze film echt oer- en oersaai. Het duurde lang voordat de actie begon en ik vond de relatie tussen Statham en het meisje totaal ongeloofwaardig. Voor mij was dit juist een van de minste Statham-films. 4/10
Jazeker, zo kunnen meningen verschillen. :)
pi_220352939
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 14:12 schreef Shogo het volgende:

Shelter (2026)
Deze film doet precies wat het moet doen het leveren van een geweldige emotionele actie thriller. Jason Statham speelt Michael Mason een man die eenzaam leeft op een eiland bij de schotse kust en zijn boodschapjes worden geleverd door een meisje en haar vader, wanneer er iets tragisch gebeurt zorgt Mason voor het meisje, maar daarbij wordt zijn identiteit ook ontdekt door de buitenwereld die hem gaat opjagen. Echt een van de beste Statham films, het verhaal greep mij aan en was voor een actiefilm echt wel emotioneel. Deze film tikt de boxen goed aan. Absoluut een aanrader.
Score: 8.5
thanks voor de tip, ik was hem eerder tegen gekomen.
Maar kwam het eerste kwartier niet door, in de zin van dit is weer 11 in dozijn film.

Heb even verder gekeken en lijkt toch wel oke te zijn.
Do what you love, love what you do!
  maandag 16 maart 2026 @ 10:19:45 #280
13148 Shogo
Psycho...
pi_220354724

28 Years Later: The Bone Temple (2026)
Deze was beter te doen dan de vorige. Stuk spannender, dat coming of age verhaal in de vorige film deed mij niet veel. Het verhaal is nu meer gefocust op de dokter, geweldig gespeeld door Ralph Fiennes en we volgen Spike nu in de Jimmy gang (waar ik een beetje aan de Clockwork Orange gang moest denken) die gruwelijke dingen doen. Het verhaal kwam goed samen richting het einde en Samsom de infected vond ik ook een geweldig stuk verhaallijn, eigenlijk had ik daar nog meer van willen zien. Na het einde ben ik benieuwd naar het vervolg hierop.

Score: 8
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 10:28:05 #281
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_220354781
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:19 schreef Shogo het volgende:

28 Years Later: The Bone Temple (2026)
Deze was beter te doen dan de vorige. Stuk spannender, dat coming of age verhaal in de vorige film deed mij niet veel. Het verhaal is nu meer gefocust op de dokter, geweldig gespeeld door Ralph Fiennes en we volgen Spike nu in de Jimmy gang (waar ik een beetje aan de Clockwork Orange gang moest denken) die gruwelijke dingen doen. Het verhaal kwam goed samen richting het einde en Samsom de infected vond ik ook een geweldig stuk verhaallijn, eigenlijk had ik daar nog meer van willen zien. Na het einde ben ik benieuwd naar het vervolg hierop.

Score: 8
Hier zijn we het wel over eens. :P

Ik ben ook erg benieuwd naar een eventueel derde deel, maar ik vraag me af of die er nog gaat komen nadat deze tweede enorm geflopt is. Jammer dat er zoveel mensen zijn afgehaakt van deel 1 naar deel 2.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:31:04 #282
13148 Shogo
Psycho...
pi_220354813
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:28 schreef Mike het volgende:

[..]
Hier zijn we het wel over eens. :P

Ik ben ook erg benieuwd naar een eventueel derde deel, maar ik vraag me af of die er nog gaat komen nadat deze tweede enorm geflopt is. Jammer dat er zoveel mensen zijn afgehaakt van deel 1 naar deel 2.
Ik zou haast denken van wel gezien de grote naam aan het einde van de film. :) Als ze deze lijn voortzetten hoop ik ook wel op een deel 3.
  maandag 16 maart 2026 @ 12:06:14 #283
357776 ArtistA
Bezig aan een comeback
pi_220355908
Marty Supreme (2025) 7,8



Marty Supreme wilde ik heel graag zien zodra de eerste trailer uitkwam. Het moge duidelijk zijn dat Chalamet de grote jongen is in het huidige Hollywood en zo'n beetje alles wat hij aanraakt verandert in goud. Ook deze film naar mijn mening. Wat me nog het meest aansprak was het feit dat dit een film is over tafeltennis. Hoe maak je dat nou interessant, was het eerste dat ik me afvroeg. Nou, het is Josh Safdie overtuigend gelukt om me geboeid in m'n bioscoopstoel vast te houden. Safdie kwam voor mij als uit het niets en terwijl ik naar zijn oeuvre kijk, zie ik ook weinig titels die eruit springen of heb gezien. Hij heeft het script van deze film mede geschreven naast de regie.

Een echte aanrader dus, wat mij betreft. Het verhaal wist me continu vast te houden en de personages, maar misschien nog meer de acteurs pasten uitstekend bij de scenario's, tijd en maatschappelijke laag die op het witte doek wordt verbeeld. Telkens vroeg ik me af in welke problemen de hoofdrolspeler nu weer terecht zou komen. Op sommige momenten vergat ik zelfs waar de protagonist het allemaal voor deed.

Mijn waardering is een 9
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van veel bezittingen, maar eerder uit het bezitten van weinig behoeften - Epictetus
pi_220355979
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2026 23:57 schreef kree het volgende:

[..]
thanks voor de tip, ik was hem eerder tegen gekomen.
Maar kwam het eerste kwartier niet door, in de zin van dit is weer 11 in dozijn film.

Heb even verder gekeken en lijkt toch wel oke te zijn.
ff zelf qoute want ik vond het inderdaad uiteindelijk een oke film.

maar je moet hem ff de kans geven 20 min ofzo. toen kwam ik er wel in. verder is hert verhaal nou niet weer heel origineel, want 100x gezien.

Maar ach eentje van de betere die ik nu zag als nieuw

geef het 7.0
Do what you love, love what you do!
pi_220462721
Project Hail Mary imdb

Als ik iets op deze film moet aanmerken is dat ze er te veel in wilden stoppen. De film duurt best lang en er waren veel plot-elementen. Op driekwart zat ik eigenlijk wel te wachten op wat closure maar het bleef maar komen. Misschien had ie wat korter kunnen duren, maar aan de andere kant waren er soms zelfs nog dingen die een beetje haastig afgewerkt leken. Misschien hadden ze er een hele serie van kunnen bakken.

Hoe dan ook, ik vond het best een leuke film. Ondanks het thema (zwarte thingies eten de zon op waardoor iedereen uiteindelijk dood gaat) toch gewoon een slimme en soms ontroerende comedy die nergens echt donker wordt. Ryan Gosling draagt de film uitstekend en dat moet ie ook nog voor een flink deel (soort van) in z'n eentje doen. Beter om er niet te veel over te zeggen, en gewoon gaan kijken.

Cijfer: 8
pi_220462729
zit ff een paar oude NL te kijken, oorlogswinter en nu zwartboek, toch blijven dat soort NL films me dan wel aanspreken altijd :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 maart 2026 @ 23:32:10 #287
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220462866
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 22:57 schreef Farenji het volgende:
Project Hail Mary imdb

Als ik iets op deze film moet aanmerken is dat ze er te veel in wilden stoppen. De film duurt best lang en er waren veel plot-elementen. Op driekwart zat ik eigenlijk wel te wachten op wat closure maar het bleef maar komen. Misschien had ie wat korter kunnen duren, maar aan de andere kant waren er soms zelfs nog dingen die een beetje haastig afgewerkt leken. Misschien hadden ze er een hele serie van kunnen bakken.

Hoe dan ook, ik vond het best een leuke film. Ondanks het thema (zwarte thingies eten de zon op waardoor iedereen uiteindelijk dood gaat) toch gewoon een slimme en soms ontroerende comedy die nergens echt donker wordt. Ryan Gosling draagt de film uitstekend en dat moet ie ook nog voor een flink deel (soort van) in z'n eentje doen. Beter om er niet te veel over te zeggen, en gewoon gaan kijken.

Cijfer: 8
Niets meer aan toe te voegen, behalve dat we dood een ongeluk op de snelweg hier zo'n 10 minuten na het begin van de film binnenvielen. Was wel even lastig, maar te overzien. Op een supergroot schema gekeken, dat was het wel waard :Y Jammer dat de stoelen echt kut waren. Waarom :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 17:28:20 #288
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_220475716
De documentaire-reeks zet zich voort:

Whispers in the Woods

quote:
Na het veelgeprezen The Velvet Queen (prachtige zoektocht naar de sneeuwluipaard) richt natuurfotograaf en filmmaker Vincent Munier zijn blik dichter bij huis en trekt hij samen met zijn vader en zoon de uitgestrekte bossen van de Vogezen in. Tussen lynxen, beren en herten vangt Munier de poëzie en stilte van het woud in een visueel adembenemend portret van de band tussen vader, zoon en natuur, waarin Munier’s liefde voor de wildernis en zijn familie samenkomen in een stille, ontroerende ode aan het leven in de bossen.
Prachtige natuurdocumentaire die niet alleen over de natuur gaat, maar ook over de waardering voor de natuur die een zoon, vader en grootvader met elkaar verbindt en hoe die op elkaar wordt overgebracht. Elk beeld van de natuur in de film is als een prijswinnende foto. Aanrader dus. Uiteraard zit er een boodschap in m.b.t. de klimaatverandering. Nu vormgegeven middels de zoektocht naar de illustere auerhoen.

IMDB: 7,9/10
Ik: 9,0/10
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:33:23 #289
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220475746
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:28 schreef UIO_AMS het volgende:
...de zoektocht naar de illustere auerhoen.
Overrated, smaakt naar kip.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 17:40:16 #290
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_220475782
quote:
80s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:33 schreef flipsen het volgende:
Overrated, smaakt naar kip.
Ben jij nou al naar die Noorse documentaire over een school met sleehonden geweest? Zie deze post.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:43:44 #291
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220475805
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:40 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Ben jij nou al naar die Noorse documentaire over een school met sleehonden geweest? Zie deze post.
Nei -O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:11:57 #292
370431 drakin
vurig typje
pi_220476532
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:40 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Ben jij nou al naar die Noorse documentaire over een school met sleehonden geweest? Zie deze post.
Ik wel, die was echt geweldig ^O^

Flipsen mist wat hoor
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_220481467
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:35 schreef Tim86 het volgende:
Dit is het plot, meer zal ik uiteraard niet spoilen, maar de film vloog echt voorbij ondanks de 2u15 runtime. De karakters waren sterk, het verhaal was top en al met al was het gewoon een unieke film waarvan we er niet veel meer zien. MIjn favoriete film van 2026 so far.

Echt wel een WTF film en zeer vermakelijk. Ik geef hem een 7.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:33:05 #294
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220481602
Nirvanna the Band the Show the Movie



Schijnbaar was hier ook een serie van (2007-2010)

Nooit van gehoord.

2 gasten willen als band graag optreden in een locale club, ze verzinnen al jaren lang de raarste plannen om dit voor elkaar te krijgen.
Op een gegeven moment maakt een van de bandleden per toeval een tijdmachine uit een oude camper en reizen ze terug in de tijd naar 2008. (nu ik zo onderzoek heb gedaan gingen ze dus terug in de tijd naar de tijd waarin ze hun series hebben opgenomen, heeft er verder niks mee te maken maar toch)
In deze tijd veranderen ze iets waardoor toen ze terug in 2025 kwamen een van de 2 bandleden superberoemd is geworden.
Het andere bandlid is dan natuurlijk jaloers en nou nou dan gebeuren er toch wat dingen, die moet je zelf maar zien.

Het lijkt wel alsof ze nergens vergunningen voor hebben aangevraagd om te filmen in grote (canadese) steden, de reacties van mensen op straat is heel erg wat je zou verwachten van wat je zou doen als je 2 gasten ziet filmen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:33:35 #295
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220481606
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 22:57 schreef Farenji het volgende:
Project Hail Mary imdb

Als ik iets op deze film moet aanmerken is dat ze er te veel in wilden stoppen. De film duurt best lang en er waren veel plot-elementen. Op driekwart zat ik eigenlijk wel te wachten op wat closure maar het bleef maar komen. Misschien had ie wat korter kunnen duren, maar aan de andere kant waren er soms zelfs nog dingen die een beetje haastig afgewerkt leken. Misschien hadden ze er een hele serie van kunnen bakken.

Hoe dan ook, ik vond het best een leuke film. Ondanks het thema (zwarte thingies eten de zon op waardoor iedereen uiteindelijk dood gaat) toch gewoon een slimme en soms ontroerende comedy die nergens echt donker wordt. Ryan Gosling draagt de film uitstekend en dat moet ie ook nog voor een flink deel (soort van) in z'n eentje doen. Beter om er niet te veel over te zeggen, en gewoon gaan kijken.

Cijfer: 8
Ik zit zelf te denken aan een 7,5 (+/- 3 jaar geleden eerst het boek gelezen).

Aan alles in deze film zie je dat het met veel aandacht en respect voor het bronmateriaal gemaakt is. De productie is verzorgd, de visuele effecten zijn overtuigend en de kern van het verhaal blijft overeind. Toch blijf ik achter met het gevoel dat de film niet helemaal weet welke snaar hij wil raken.

Voor een film die een behoorlijk zwaar en existentiëel thema aansnijdt wordt er opvallend vaak gekozen om (geforceerd?) luchtig en humoristisch te zijn. Op zichzelf is daar niets mis mee, die balans kan juist sterk werken, maar hier voelt het alsof de humor te vaak de overhand krijgt. Daardoor worden de emotionele en thematisch zwaardere momenten minder krachtig, en voelt het alsof de echte stakes nooit volledig binnenkomen.

De soundtrack versterkt dat gevoel nog eens, die lijkt soms ook niet helemaal te kiezen tussen spanning en lichtheid, waardoor de toon van de film wat inconsistent blijft.

Ik ging er (misschien ten onrechte) in met de verwachting van iets in de lijn van Interstellar, maar dan met af en toe wat luchtigere, charmante momenten tussen Grace en Rocky. Maar wat ik uiteindelijk zag voelde eerder als een soort “21 Jump Street in space”?
pi_220512868
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Voor een film die een behoorlijk zwaar en existentiëel thema aansnijdt wordt er opvallend vaak gekozen om (geforceerd?) luchtig en humoristisch te zijn. Op zichzelf is daar niets mis mee, die balans kan juist sterk werken, maar hier voelt het alsof de humor te vaak de overhand krijgt. Daardoor worden de emotionele en thematisch zwaardere momenten minder krachtig, en voelt het alsof de echte stakes nooit volledig binnenkomen.
Dat is ook een beetje mijn kritiek. Wist niet zo goed hoe ik me er toe moest verhouden op sommige momenten. Misschien had ik dat 'luchtige' toch liever niet gehad. Beetje ambivalent gevoel bij de film ondanks dat ie heel goed was. En hij duurde iets te lang.

Ik vergeleek hem met Ad Astra zonder dat luchtige, maar ik vond Ad Astra toch echt veel beter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 5 april 2026 @ 19:47:01 #297
456828 viceversa
graag verwijderen
pi_220515451
Project Hail Mary


Het klinkt als een film die we al vaker hebben gezien, maar toch weet hij te verrassen. Ik heb een zwak voor films over buitenaards leven, de communicatie daarmee en hoe het onze aannames over wat leven is op zijn kop kan zetten. Ik las dat de film een mix tussen Interstellar en WALL-E wordt genoemd, en dat vind ik een goede omschrijving. Het is een langzame film met een paar wendingen die voor de nodige spanning zorgen. Hoewel ik hem niet snel een tweede keer zou kijken, is hij op het grote scherm zeker de moeite waard.

Score: 8

Krijg de code niet goed zo te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door viceversa op 05-04-2026 19:58:47 ]
graag verwijderen
pi_220515493
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 19:47 schreef viceversa het volgende:

Het klinkt als een film die we al vaker hebben gezien, maar toch weet hij te verrassen. Ik heb een zwak voor films over buitenaards leven, de communicatie daarmee en hoe het onze aannames over wat leven is op zijn kop kan zetten. Ik las dat de film een mix tussen Interstellar en WALL-E wordt genoemd, en dat vind ik een goede omschrijving. Het is een langzame film met een paar wendingen die voor de nodige spanning zorgen. Hoewel ik hem niet snel een tweede keer zou kijken, is hij op het grote scherm zeker de moeite waard.

Score: 8
Ik ben wel echt een beetje wat meer van de Interstellar/Ad Astra vibe i.p.v. die we bij Project Hail Mary zagen. Denis Villeneuve gaat misschien Rendez Vouz with Rama verfilmen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 5 april 2026 @ 19:59:57 #299
456828 viceversa
graag verwijderen
pi_220515518
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 19:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik ben wel echt een beetje wat meer van de Interstellar/Ad Astra vibe i.p.v. die we bij Project Hail Mary zagen. Denis Villeneuve gaat misschien Rendez Vouz with Rama verfilmen.
Arrival (ook Villeneuve) is een van mijn favoriete films dus dat belooft wat O+
graag verwijderen
  zondag 5 april 2026 @ 20:33:42 #300
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220515714
Kwam er vorige week achter dat er een Indiana Jones film was die ik compleet gemist had, Dail of Destiny . Besteld op blu-ray, vanavond gekeken. Heerlijk, klassiek Indiana Jones, niet teveel bij nadenken, 2,5 uur achtbaan, popcorn in je gezicht gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')