Grappig hoe je zoiets heel anders kunt ervaren.quote:Op zondag 15 maart 2026 14:12 schreef Shogo het volgende:
Shelter (2026)
Deze film doet precies wat het moet doen het leveren van een geweldige emotionele actie thriller. Jason Statham speelt Michael Mason een man die eenzaam leeft op een eiland bij de schotse kust en zijn boodschapjes worden geleverd door een meisje en haar vader, wanneer er iets tragisch gebeurt zorgt Mason voor het meisje, maar daarbij wordt zijn identiteit ook ontdekt door de buitenwereld die hem gaat opjagen. Echt een van de beste Statham films, het verhaal greep mij aan en was voor een actiefilm echt wel emotioneel. Deze film tikt de boxen goed aan. Absoluut een aanrader.
Score: 8.5
Jazeker, zo kunnen meningen verschillen.quote:Op zondag 15 maart 2026 14:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Grappig hoe je zoiets heel anders kunt ervaren.
Ik vond deze film echt oer- en oersaai. Het duurde lang voordat de actie begon en ik vond de relatie tussen Statham en het meisje totaal ongeloofwaardig. Voor mij was dit juist een van de minste Statham-films. 4/10
thanks voor de tip, ik was hem eerder tegen gekomen.quote:Op zondag 15 maart 2026 14:12 schreef Shogo het volgende:
Shelter (2026)
Deze film doet precies wat het moet doen het leveren van een geweldige emotionele actie thriller. Jason Statham speelt Michael Mason een man die eenzaam leeft op een eiland bij de schotse kust en zijn boodschapjes worden geleverd door een meisje en haar vader, wanneer er iets tragisch gebeurt zorgt Mason voor het meisje, maar daarbij wordt zijn identiteit ook ontdekt door de buitenwereld die hem gaat opjagen. Echt een van de beste Statham films, het verhaal greep mij aan en was voor een actiefilm echt wel emotioneel. Deze film tikt de boxen goed aan. Absoluut een aanrader.
Score: 8.5
Hier zijn we het wel over eens.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:19 schreef Shogo het volgende:
28 Years Later: The Bone Temple (2026)
Deze was beter te doen dan de vorige. Stuk spannender, dat coming of age verhaal in de vorige film deed mij niet veel. Het verhaal is nu meer gefocust op de dokter, geweldig gespeeld door Ralph Fiennes en we volgen Spike nu in de Jimmy gang (waar ik een beetje aan de Clockwork Orange gang moest denken) die gruwelijke dingen doen. Het verhaal kwam goed samen richting het einde en Samsom de infected vond ik ook een geweldig stuk verhaallijn, eigenlijk had ik daar nog meer van willen zien. Na het einde ben ik benieuwd naar het vervolg hierop.
Score: 8
Ik zou haast denken van wel gezien de grote naam aan het einde van de film.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Hier zijn we het wel over eens.
Ik ben ook erg benieuwd naar een eventueel derde deel, maar ik vraag me af of die er nog gaat komen nadat deze tweede enorm geflopt is. Jammer dat er zoveel mensen zijn afgehaakt van deel 1 naar deel 2.
ff zelf qoute want ik vond het inderdaad uiteindelijk een oke film.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:57 schreef kree het volgende:
[..]
thanks voor de tip, ik was hem eerder tegen gekomen.
Maar kwam het eerste kwartier niet door, in de zin van dit is weer 11 in dozijn film.
Heb even verder gekeken en lijkt toch wel oke te zijn.
Niets meer aan toe te voegen, behalve dat we dood een ongeluk op de snelweg hier zo'n 10 minuten na het begin van de film binnenvielen. Was wel even lastig, maar te overzien. Op een supergroot schema gekeken, dat was het wel waardquote:Op zondag 29 maart 2026 22:57 schreef Farenji het volgende:
Project Hail Mary imdb
Als ik iets op deze film moet aanmerken is dat ze er te veel in wilden stoppen. De film duurt best lang en er waren veel plot-elementen. Op driekwart zat ik eigenlijk wel te wachten op wat closure maar het bleef maar komen. Misschien had ie wat korter kunnen duren, maar aan de andere kant waren er soms zelfs nog dingen die een beetje haastig afgewerkt leken. Misschien hadden ze er een hele serie van kunnen bakken.
Hoe dan ook, ik vond het best een leuke film. Ondanks het thema (zwarte thingies eten de zon op waardoor iedereen uiteindelijk dood gaat) toch gewoon een slimme en soms ontroerende comedy die nergens echt donker wordt. Ryan Gosling draagt de film uitstekend en dat moet ie ook nog voor een flink deel (soort van) in z'n eentje doen. Beter om er niet te veel over te zeggen, en gewoon gaan kijken.
Cijfer: 8
Prachtige natuurdocumentaire die niet alleen over de natuur gaat, maar ook over de waardering voor de natuur die een zoon, vader en grootvader met elkaar verbindt en hoe die op elkaar wordt overgebracht. Elk beeld van de natuur in de film is als een prijswinnende foto. Aanrader dus. Uiteraard zit er een boodschap in m.b.t. de klimaatverandering. Nu vormgegeven middels de zoektocht naar de illustere auerhoen.quote:Na het veelgeprezen The Velvet Queen (prachtige zoektocht naar de sneeuwluipaard) richt natuurfotograaf en filmmaker Vincent Munier zijn blik dichter bij huis en trekt hij samen met zijn vader en zoon de uitgestrekte bossen van de Vogezen in. Tussen lynxen, beren en herten vangt Munier de poëzie en stilte van het woud in een visueel adembenemend portret van de band tussen vader, zoon en natuur, waarin Munier’s liefde voor de wildernis en zijn familie samenkomen in een stille, ontroerende ode aan het leven in de bossen.
Overrated, smaakt naar kip.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:28 schreef UIO_AMS het volgende:
...de zoektocht naar de illustere auerhoen.
Ben jij nou al naar die Noorse documentaire over een school met sleehonden geweest? Zie deze post.quote:
Neiquote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ben jij nou al naar die Noorse documentaire over een school met sleehonden geweest? Zie deze post.
Ik wel, die was echt geweldigquote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ben jij nou al naar die Noorse documentaire over een school met sleehonden geweest? Zie deze post.
Echt wel een WTF film en zeer vermakelijk. Ik geef hem een 7.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:35 schreef Tim86 het volgende:
Dit is het plot, meer zal ik uiteraard niet spoilen, maar de film vloog echt voorbij ondanks de 2u15 runtime. De karakters waren sterk, het verhaal was top en al met al was het gewoon een unieke film waarvan we er niet veel meer zien. MIjn favoriete film van 2026 so far.
Ik zit zelf te denken aan een 7,5 (+/- 3 jaar geleden eerst het boek gelezen).quote:Op zondag 29 maart 2026 22:57 schreef Farenji het volgende:
Project Hail Mary imdb
Als ik iets op deze film moet aanmerken is dat ze er te veel in wilden stoppen. De film duurt best lang en er waren veel plot-elementen. Op driekwart zat ik eigenlijk wel te wachten op wat closure maar het bleef maar komen. Misschien had ie wat korter kunnen duren, maar aan de andere kant waren er soms zelfs nog dingen die een beetje haastig afgewerkt leken. Misschien hadden ze er een hele serie van kunnen bakken.
Hoe dan ook, ik vond het best een leuke film. Ondanks het thema (zwarte thingies eten de zon op waardoor iedereen uiteindelijk dood gaat) toch gewoon een slimme en soms ontroerende comedy die nergens echt donker wordt. Ryan Gosling draagt de film uitstekend en dat moet ie ook nog voor een flink deel (soort van) in z'n eentje doen. Beter om er niet te veel over te zeggen, en gewoon gaan kijken.
Cijfer: 8
Dat is ook een beetje mijn kritiek. Wist niet zo goed hoe ik me er toe moest verhouden op sommige momenten. Misschien had ik dat 'luchtige' toch liever niet gehad. Beetje ambivalent gevoel bij de film ondanks dat ie heel goed was. En hij duurde iets te lang.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Voor een film die een behoorlijk zwaar en existentiëel thema aansnijdt wordt er opvallend vaak gekozen om (geforceerd?) luchtig en humoristisch te zijn. Op zichzelf is daar niets mis mee, die balans kan juist sterk werken, maar hier voelt het alsof de humor te vaak de overhand krijgt. Daardoor worden de emotionele en thematisch zwaardere momenten minder krachtig, en voelt het alsof de echte stakes nooit volledig binnenkomen.
Ik ben wel echt een beetje wat meer van de Interstellar/Ad Astra vibe i.p.v. die we bij Project Hail Mary zagen. Denis Villeneuve gaat misschien Rendez Vouz with Rama verfilmen.quote:Op zondag 5 april 2026 19:47 schreef viceversa het volgende:
Het klinkt als een film die we al vaker hebben gezien, maar toch weet hij te verrassen. Ik heb een zwak voor films over buitenaards leven, de communicatie daarmee en hoe het onze aannames over wat leven is op zijn kop kan zetten. Ik las dat de film een mix tussen Interstellar en WALL-E wordt genoemd, en dat vind ik een goede omschrijving. Het is een langzame film met een paar wendingen die voor de nodige spanning zorgen. Hoewel ik hem niet snel een tweede keer zou kijken, is hij op het grote scherm zeker de moeite waard.
Score: 8
Arrival (ook Villeneuve) is een van mijn favoriete films dus dat belooft watquote:Op zondag 5 april 2026 19:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben wel echt een beetje wat meer van de Interstellar/Ad Astra vibe i.p.v. die we bij Project Hail Mary zagen. Denis Villeneuve gaat misschien Rendez Vouz with Rama verfilmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |